Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2010, 01:35   #2641
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
het is ridicuul om te stellen dat iedere werkgever dit gaat eisen.
er zullen altijd mensen zijn die dat helemaal niet zien zitten, waardoor er bedrijven ontstaan waar je niet topless moet werken.
tenzij er van hogerhand natuurlijk zo'n eis opgelegd wordt.
dat kan wel natuurlijk, en dan is er geen ontkomen meer aan.

ik zou niet meteen problemen hebben met topless werken, maar ik vraag me wel af wat dat te maken heeft met pijn en ziektes.
Het is een wat-alsje. Dus niet per se ridicuul.

En wat het ermee te maken heeft:

Ongemak.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 01:37   #2642
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
waarheidsgetrouwe.
Praten met mensen. En ervoor zorgen dat ik inspirerend genoeg ben. Argumenten hebben zelden iemand echt overtuigd.

Ik heb geen tijd of mogelijkheden voor iets grootschaliger.
Oud 8 november 2010, 01:40   #2643
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Praten met mensen. En ervoor zorgen dat ik inspirerend genoeg ben. Argumenten hebben zelden iemand echt overtuigd.

Ik heb geen tijd of mogelijkheden voor iets grootschaliger.
je doet dus zelf eigenlijk niks?
gewoon wat blabla maar voor de rest netjes in de pas blijven lopen?
da's wel triestig eh?
Oud 8 november 2010, 01:46   #2644
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een wat-alsje. Dus niet per se ridicuul.

En wat het ermee te maken heeft:

Ongemak.
sja, jij bent diegene die raar opkijkt als mensen zeggen dat ze graag ook nog wat beslissingsrecht "onder" het niveau van de overheid hebben. Véél te liberaal, zoiets.

en je lijkt er inderdaad dezelfde mening als mambo op na te houden als het gaat over (chronische) aandoeningen. proficiat.
Oud 8 november 2010, 01:47   #2645
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
je doet dus zelf eigenlijk niks?
gewoon wat blabla maar voor de rest netjes in de pas blijven lopen?
da's wel triestig eh?
Ik vroeg nog aan je wat voor antwoorden je wou. Wees dan duidelijker.

Wat ik doe?

Ik heb een pet en ik weiger die af te zetten. Het gaat zelfs zo ver dat als ik met een groep vrienden een cafeetje wil binnenkomen waar de buitenwipper mij verzoekt om mijn pet uit te doen, dat ik weiger binnen te komen.

Als ik ergens op duur restaurant zit, merk ik dat mensen mij bekijken om mijn pet. De blikken zijn duidelijk.

Mensen die mij lang kennen en die nu kennelijk "volwassen" zijn geworden, vragen eens aan mij: moet je eens niet volwassener worden en je kleden naar je leeftijd?
Waarop ik zeg: neuh. Het is goed zo.

Maar 1 van de voorbeeldjes hoor. Ik hoop dat je een algemeen beeld hebt?

Ik dacht dat je bedoelde: wat doe je om het deftigheidsideaal te ondermijnen [door mensen te beinvloeden]. Dit is niet zozeer ondermijnen als negeren.
Oud 8 november 2010, 01:50   #2646
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
sja, jij bent diegene die raar opkijkt als mensen zeggen dat ze graag ook nog wat beslissingsrecht "onder" het niveau van de overheid hebben. Véél te liberaal, zoiets.

en je lijkt er inderdaad dezelfde mening als mambo op na te houden als het gaat over (chronische) aandoeningen. proficiat.
Begrijp je nu echt niet wat ik probeer te zeggen? Komaan, zo vooringenomen kun je toch niet zijn? Je bent geen dom meisje.

En ik sleurde Mambo erbij om iets te demonstreren. Ik vind mentaal ongemak ook iets wat begrip verdient.
Als je daarom vindt dat ik ziektes maar onserieus vindt, wens ik je proficiat met je vooringenomenheid.
Oud 8 november 2010, 01:51   #2647
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Da's slecht voor uw haar en uw hoofdhuid. Maar daar lig je vast niet van wakker.

Maar euhm... je gaat dus weg als je niet binnen mag? je doet dus hetzelfde als ik hier voorstel, maar mijn visie breek je wel af als verzuurd en vooringenomen? hm?
Oud 8 november 2010, 01:55   #2648
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp je nu echt niet wat ik probeer te zeggen? Komaan, zo vooringenomen kun je toch niet zijn? Je bent geen dom meisje.

En ik sleurde Mambo erbij om iets te demonstreren. Ik vind mentaal ongemak ook iets wat begrip verdient.
Als je daarom vindt dat ik ziektes maar onserieus vindt, wens ik je proficiat met je vooringenomenheid.
Wel, neen, ik begrijp het niet.
Mocht je inzitten met mentaal ongemak zou je het ok vinden dat verschillende bedrijven andere regels hanteren. Mentaal ongemak gaat immers niet alleen over wat je zelf draagt, maar ook over wat anderen dragen.
Oud 8 november 2010, 01:56   #2649
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's slecht voor uw haar en uw hoofdhuid. Maar daar lig je vast niet van wakker.

Maar euhm... je gaat dus weg als je niet binnen mag? je doet dus hetzelfde als ik hier voorstel, maar mijn visie breek je wel af als verzuurd en vooringenomen? hm?
Ik heb erg kort haar, mijn huid krijgt voldoende zuurstof.

In dat cafe heb ik de keuze tussen weggaan en slechte reclame verspreiden of de buitenwipper frontaal aanvallen. Ik heb ervaring met straatvechten, maar tegen een buitenwipper maak ik geen schijn van kans.

Nu, weggaan als mensen verwachten dat men meekomt, dat is een stuk moeilijker. Goede vrienden weten dat ik niet ga. Maar als je bij zo'n gemengde groep terechtkomt waar je de meerderheid niet kent, probeer dat maar eens te doen zonder geroddel daarna.

't Is een beetje zoals weigeren om een cafe binnen te gaan als men niet in sigarettenrook wil zitten. Maar dan nog vreemder volgens anderen.
Oud 8 november 2010, 01:57   #2650
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, neen, ik begrijp het niet.
Mocht je inzitten met mentaal ongemak zou je het ok vinden dat verschillende bedrijven andere regels hanteren. Mentaal ongemak gaat immers niet alleen over wat je zelf draagt, maar ook over wat anderen dragen.
Breid uit.
Oud 8 november 2010, 01:58   #2651
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar kan je je ook niet inbeelden dat hotpants best wel eens voor ferm mentaal ongemak kunnen zorgen bij anderen. Want "zo vreselijk zijn die niet".
Oud 8 november 2010, 01:59   #2652
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Breid uit.
Ik denk niet dat ik reageer op dergelijke bevelen.
Oud 8 november 2010, 02:00   #2653
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Je mag het laatste woord hebben. Het zegt ruim voldoende over jou.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 8 november 2010 om 02:08.
Oud 8 november 2010, 05:25   #2654
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat zijn je voorbeelden
We weten anders heel goed wat we willen, een samenleving waarbij er respect is voor de heersende normen en waarden, acceptatie van grondrechten zoals gelijkheid man en vrouw, holebirechten,scheiding kerk en staat en democratie.

Bovendien voorzien wij grote persoonlijke vrijheden,
Die worden toch helemaal niet afgewezen door de persoon die je er op aanspreekt.
Die worden toch ook niet afgewezen door een hoofddoek te dragen.
Die "grote persoonlijke vrijheden" en een verbod; dat gaat niet zo goed samen.

Je had het over "de solidariteit die ook een Westerse waarde is"
Alsof de solidariteit een exclusief westerse waarde is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goed, hoofddoeken worden gedragen uit angst voor een verkoudheid of zomergriep, nietwaar Arti?
En grote persoonlijke vrijheden die misbruikt worden vragen om een verbod, en om niet nog meer "begrip" omdat het dan vanzelf " goedkomt" met die verkoudheid en zomergriep!
Juist, ja.
En verkoudheid en zomergriep zijn ook typisch westerse waarden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 05:45   #2655
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Okee, nu is het genoeg. Ik ben uw ettelijke gedraai en uw opzettelijke ''voor de domme houden'' meer dan spuugzat. U weet best waar het over gaat, niemand is zóó dom!

Vanaf nu staat u op mijn negeerlijst. Vaarwel en veel wijsheid toegewenst.
Ik hou me niet voor de domme, ik wil uitleg. Op welke basis wens jij anders te discussiëren?

Dit zijn de normen en waarden die zijn afgewezen volgens jou.

* De gelijkheid aller mensen
* De democratische rechtsstaat wordt door een substantieel deel van de moslims afgewezen
* De integriteit van het menselijk lichaam en menselijk leven (eerwraak en Jihad)

Bij punt 1 en 2 geef je geen uitleg.
Voor punt 3 : de eerwraak en Jihad. Alsof die door de gemiddelde moslim wordt gestreden.

Je hoeft mij niet te verwijten dat jij je eigen stelling niet kan uitleggen; laat staan onderbouwen.
Oud 8 november 2010, 05:51   #2656
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een school kiezen die je wél aanstaat is nu niet bepaald gedwongen worden om van deze wereldbol af te moeten.
Neen, maar als je voor alles wat je niet zint, elders moet gaan of het zelf doen.

Citaat:
Tot zolang de overheid geen algemeen hoofddoekenverbod uitspreekt lijkt er mij geen probleem te zijn. Dat zou serieus dictatoriaal zijn, EN de scheiding tussen kerk en staat teniet doen.

Je kan andere mensen trouwens niet veranderen. Je kan je hoogstens wat aanpassen aan elkaar, of leren aanvaarden. Een partner die mij een verbod oplegt waardoor ik niet kan doen wat ik erg belangrijk vind, daar ga ik van weg, ja. Moet ik me verplicht voelen om toch te blijven ofzo?
Neen, je kan mensen niet veranderen.
Maar als het in je huis binnenregent, ga je dit herstellen of verhuizen?

Citaat:
Als er iets is dat je niet aanstaat, maar dat anderen precies wel erg bevalt, waarom zou je dan die dingen proberen veranderen? Anderen zijn er precies wel gelukkig mee, dus dan lijkt het me beter om gewoon je gerief te pakken en iets te zoeken dat meer naar je zin is. Of je er bij neer te leggen en te blijven. Dat is dan je eigen keuze, maar dan moet je ook niet de hele tijd lopen mekkeren.
Ik vind die keuzevrijheid zeer fundamenteel. Maar die keuzevrijheid houdt ook in dat er organisaties zullen zijn waarin je je niet goed voelt. Tot zolang het overkoepelend geheel (de overheid) je niet beperkt in je keuzevrijheid, wordt die fundamentele vrijheid niet geraakt.
Je hebt natuurlijk ook de keuzevrijheid te proberen, dingen te veranderen in plaats van je bij alles neer te leggen en steeds elders te gaan.
Oud 8 november 2010, 06:13   #2657
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat het dragen van zo'n ding niet strafbaar is, maar vanwege de (zelf gecreëerde) onmogelijkheid om maatschappelijk te functioneren het recht op voorzieningen zoals uitkeringen wel ontzegt.
@Paulus
Hier een voorbeeld van iemand die denkt dat je niet kan functioneren met een hoofddoek.
Oud 8 november 2010, 06:47   #2658
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
misschien moeten mensen eens leren wat meer voor hun mening uit te komen, en te kiezen voor zichzelf. Wie wil er nu, behalve wat yuppies, in een bedrijf gaan werken waar de baas u in een das wil dwingen? Je kan natuurlijk de overheid een wet laat maken die stelt dat een baas geen das mag eisen, maar 't is nog steeds dezelfde kutbaas zenne.
Dit vind ik ook. In plaats van "Zint het u niet, ga elders of doe het zelf."
Oud 8 november 2010, 07:18   #2659
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
helemaal niet... want dat zou hetzelfde zijn als :'als je geen baan kan krijgen omdat roodharig bent en volstaat met pukkels dan...'
Het is misschien jouw soort libertarische logica...
Dus de boerka is een aangeboren vastgegroeide en niet-remedieerbare afwijking?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 07:18   #2660
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
helemaal niet... want dat zou hetzelfde zijn als :'als je geen baan kan krijgen omdat roodharig bent en volstaat met pukkels dan...'
Het is misschien jouw soort libertarische logica...
Dus de boerka is een aangeboren vastgegroeide en niet-remedieerbare afwijking?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be