![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het bestaan van homoseksualiteit werd trouwens vaak ontkend (zoals Ahmadinedjad dat vandaag nog in Iran doet): het was louter "ontaard gedrag" en niet een of andere vorm van "zijn". In het beste geval mochten ze wel "zo zijn", maar het gedrag dat uit dat "zijn" voortvloeide moest worden onderdrukt. Dat was alsof men een dove zou verbieden een alternatieve vorm van communiceren toe te staan. In dat opzicht is de houding van de katholieke kerk t.o.v. homoseksuelen altijd een inhumane geweest. Globaliter paste die natuurlijk in een veel ruimer plaatje waarin de menselijke seksualiteit zoveel mogelijk aan banden werd gelegd. Het is dan ook geen toeval dat de ontkerkelijking in Vlaanderen begeleid werd door een seksuele revolutie, waarvan de homo-emancipatie uiteindelijk slechts één onderdeel was. Dus ook hier weer: de vraag is niet of mensen afwijkend zijn of niet, de vraag is hoe men daarmee omgaat. En het is op dat laatste punt dat de katholieke kerk steevast gefaald heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wat moet iemand die homoseksueel is nu feitelijk aanvangen met die opinie?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 9 november 2010 om 12:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta er trouwens ook op je te bedanken om zonder gescheld en verwijten inhoudelijk te reageren. Een zeldzame gebeurtenis in een gesprek over dit onderwerp dezer dagen. Mooie posting! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 november 2010 om 13:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij deze de mededeling dat ik niet verder off topic ga over homoseksualiteit. Er zijn genoeg homothreads waar deze zaken besproken kunnen worden, dat deze thread, daarvoor zou moeten dienen. Mijn huidige antwoorden dienen gezien als een antwoord op de gestelde vragen uit beleefdheid, zonder de bedoeling de thread van onderwerp te doen veranderen.
Dank voor uw begrip. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 november 2010 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het, dat lijkt mierenneukerij, maar de intentie die mensen vermoeden achter een uitspraak is vaak doorslaggevend voor hun ontvankelijkheid ervoor. Het maakt een wereld van verschil als je zegt: "Dit is mijn overtuiging. Ik begrijp dat die kwetsend kan zijn, maar dat is geenszins mijn bedoeling; het is eerder een neveneffect dat ik betreur, maar dat op zich niets aan mijn overtuiging verandert." Dat verwijt ik ook iemand als Léonard: dat hij geen enkele moeite doet om homoseksuelen op dat vlak gerust te stellen. Hij lijkt er een haast duivels genoegen in te scheppen mensen op stang te jagen. Het kan natuurlijk ook dat hij werkelijk niet in staat is de effecten van zijn woorden in te schatten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal tevergeefs... Blijkbaar heb je nog steeds niet begrepen dat woorden meer dan één betekenis kunnen hebben, zoals uit de linkjes naar de woordenboeken blijkt; linkjes die je notabene zèlf hebt aangevoerd... Ik onderneem nog één ulteme poging. Wie weet, lukt het deze keer wel... "Kak intrekken" betekent inderdaad "terugkrabbelen", zoals we kunnen zien in Het Vlaams Woordenboek. Als we vervolgens op zoek gaan naar de betekenis van "terugkrabbelen", zien we dat één van de betekenissen volgens de door jezelf aangehaalde online encyclopedie "inbinden" is. Gaan we nòg een stapje verder, dan zien we bij het lemma "inbinden" toch wel de volgende verklaring zeker: "zich matigen, minder brutaal optreden" (nog steeds volgens de door jezelf aangehaalde online encyclopedie, overigens). Jij mag voor mijn part blijven proberen om je enge definitie op te dringen, Paulus, maar ik voel me allerminst geroepen om die enge definitie van jou te volgen. In tegenstelling tot jou, Paulus, wéét ik als germanist namelijk dat een woord soms méér dan één betekenis heeft en dat context belangrijk is bij het bepalen van de juiste bedoeling van een uitspraak. Ondanks herhaalde pogingen mijnerzijds om jou duidelijk te maken dat de betekenis die jij par force aan mijn woorden wil hechten NIET de juiste is, blijf je volharden in de boosheid en blijf je proberen om me op die manier woorden in de mond te leggen die ik nooit gebruikte. En d�*t, Paulus, is iets wat voor de medelezer overduidelijk kan blijken wanneer hij zich de moeite getroost om de opeenvolgende berichten hierover te lezen. Of er veel mensen de moeite zullen doen om al dat off topic gezever over betekenissen van woordjes na te lezen, is nog maar zeer de vraag natuurlijk... Niet iedereen verliest zich graag eindeloos in dergelijke futiliteiten zoals jij
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was inderdaad mijn bewering, Paulus. Kan je ook de intellectuele eerlijkheid opbrengen om daar bij te vertellen dat het ging over de inhoud van de tekst van Léonard en niet over de inhoud van het verkeersreglement? Of is dat nèt iets te veel gevraagd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de zoveelste keer: terug naar af: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=340 En dat terwijl Jan van den Berge ons gewonen geven in deze discussie als je zou kunnen duiden, waar Leonard zijn kak intrekt, wat hij dus duidelijk niet doet Ik weet niet hoe lang je nog in rondjes gaat draaien voor je ons dat linkje geeft, maar ja, ... .... dat kan ik niet in jou plaats beslissen natuurlijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nietemin vind ik de tekst van Leonard, zeker na zijn toelichting en verduidelijking, niet voor verkeerde interpretatie vatbaar. Tenzij vor mensen die onvoldoende taalkundig onderlegd zijn misschien, maar dat heeft meer met de persoon te maken dan wel met de wat leonard zegt. En jij? Kun jij de intellectuele eerlijkheid opbrengen om met een simpel linkje te tonen waar Leonard volgens jou zijn kak zou terugtrekken? Of blijf je gewoon verder ontkennen, en beweringen maken zonder ook maar enig fundament of onderbouwing; van het welles-nietes niveau dus zoals aangetoond in de karikatuur. Zoals eerder al gezegd, gaat het in dit geval om een loze bewering dat ongeldig is als argument. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 november 2010 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het zo moeilijk om dat te erkennen, Paulus? Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind van wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() koester ze maar, ze zijn schaars.
![]() |
#415 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet dat wel zo doen, want jij weigert een linkje te plaatsen naar waar Leonard zou doen wat u beweert. Citaat:
Dus blijven jou bewering, mening of hoe je het ook wil noemen dat Leonard zijn kak intrekt, ongefundeerd. En dat telt niet als argument, zoals je weet. Je kunt net zo goed beweren dat water niet nat is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 november 2010 om 16:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je vindt dat Leonard zijn kak heeft ingetrokken, maar dat is daarom nog niet zo. Want uw mening kan nooit "objectief" vastgesteld worden. Ze is per definitie subjectief en kan derhalve nooit een "feit" zijn.
Elementaire logica. Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=385 Dat is het dus wat je wil zeggen....? ![]() Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tekst in zijn geheel is op zich precies het intrekken van zijn kak. Hij heeft het immers nodig gevonden om zijn woorden te "kaderen". Hij heeft zich met andere woorden gematigd; zich minder brutaal opgesteld. Hij heeft ingebonden. Hij heeft zijn kak ingetrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Minister-President
|
![]() Hoelang zijn jullie nu aan het kijven?
Dat 'inbinden' zou misschien beter op jullie van toepassing zijn?
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |