![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3261 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3262 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Alsjeblieft, zeg.
|
|
|
|
#3263 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 11 november 2010 om 14:54. |
||
|
|
|
|
|
#3264 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3265 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat samen vieren betreft, die allochtonen hebben mij en niemand die ik ken ooit uitgenodigd. Waarom moeten wij het dan doen? Overigens zijn "kadokes" maar een twijfelachtig bewijs van goede verstandhouding en goed samenleven. Voor mij telt eerder : zich aan de regels houden zodat men anderen niet stoort (dus geen vuurwerk behalve met Nieuwjaar en op voorwaarde dat de gemeenten het toelaten en geen stoeten toeterende auto's tussen het drukke verkeer) en verder gewoon normaal vriendelijk zijn tegen elkaar zonder slijmerig aan bijna vreemde mensen "kadokes" te geven.
|
|
|
|
#3266 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ziet u dat dan niet? De bedrijven gaan failliet!
Ik werk in een industriezone en zie ze vertrekken. Straks heeft amper iemand nog gunstig werk. Dezer dagen zijn vaste contracten ook niet meer gemakkelijke te bekomen. Het laatste dat wij als Belgen dan nodig hebben, zijn goedkopere werkkrachten. De geschiedenis zal zich herhalen, maar dan niet zoals met de steenkoolmijnen. En ze moeten ze ook niet meer naar hier verleiden, ze zijn er al.
|
|
|
#3267 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Troost u, mijn jongen, u wordt ook ooit oud en zult misschien dankbaar zijn voor die bejaardentehuizen!
|
|
|
#3268 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3269 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3270 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Maar dat gebeurt niet! Integendeel, twordt er telkens erger op.
|
|
|
#3271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar 't is natuurlijk jammer dat men niet meer voor zijn eigen plezier wat muziek kan maken. Raar maar waar, vroeger werd er over zoiets zelden iets gezegd, tegenwoordig is alles veel strenger en is er veel meer controle. Nu de vraag aan u : hoe zou dat komen, waarom die zero-tolerantie die vroeger onbekend was. Denk er maar eens rustig over na!
|
|
|
|
#3272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3273 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het ligt aan de mondialisering van het kapitalisme waarbij je je product in Vietnam of Macau voor 1/500 aan de prijs kan laten maken dan hier. EN dat ligt aan de arbeids- en levensomstandigheden in die landen. 2) Dat bedrijven uit de industriezone wegtrekken heeft al helemaal niets met migranten te maken. Wel met het feit dat het voor de bedrijven goedkoper is om hun bedrijf naar de goedkope arbeiders te brengen in plaats van de goedkope arbeiders naar hier. Bedrijven hebben namelijk geen enkele ethiek, die hebben alleen belangen. 3) De verslechting van de contracten, de verlaging van de lonen, de steeds grotere flexibiliteit en de verslechtering van de arbeidsomstandigheden is gerelateerd aan de omstandigheden, verlonen en contracten elders. Zolang werknemers zich tegen elkaar laten uitspelen als concurrenten op de arbeidsmarkt, zitten we in een neerwaartse spiraal. Daar kunnen we maar één ding tegenover plaatsen: internationale solidariteit waarbij we voor werknemers elders dezelfde voorwaarden en rechten eisen als voor onszelf. We doen er goed aan om een minimumloon te eisen over heel Europa, om vakbonden elders te versterken en ondersteunen, om op te komen voor de arbeidsrechten van Chinezen en Vietnamezen. De kapitalisten hebben zich op mondiale schaal georganiseerd en ze stoken tegelijkertijd overal het nationalisme op waar ze zelf lak aan hebben. We moeten daar niet intrappen maar ons eveneens internationaal organiseren en versterken. Als er in een Fiat-fabriek in Roemenië wordt gestaakt, moeten we dat in Frankrijk en Italië ook doen. Als een electronicabedrijf in China de rechten niet respecteert, moeten we het transport van hun producten hier lamleggen. Er is geen andere optie. 4) Een goed voorbeeld zijn ook de truckers die deze week actie gevoerd hebben. Niet tegen hun Poolse of Roemeense collega's maar met als eis dat die mensen dezelfde contracten krijgen, dezelfde rechten, evenveel vakantie en op dezelfde manier behandeld worden. Dan is er geen concurrentie tussen Belgische en Poolse truckers en zijn het geen concurrenten. Dan kunnen ze samen opkomen voor hun gemeenschappelijke rechten.
|
|
|
|
|
#3274 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3275 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als ik in Afghanistan woonde was ik een communist zoals ik dat hier ben. Dan had ik in de jaren 70 de communistische regering gesteund en zou ik opkomen voor gelijke rechten voor man en vrouw. En ik zou vandaag de VS hartsgrondig haten voor hun steun aan de religieuze zotten. Daar ligt de kern van het probleem in Afghanistan.
|
|
|
|
|
#3276 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3278 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat we voorrang van links nemen omdat we rechts niet fijn vinden? Dat we hele dagen en nachten vuurwerk afsteken en toeterend rondrijden zonder ook maar even te denken aan de buurvrouw die telkens weer haar geschrokken baby in slaap tracht te krijgen? Dat we overvallen gaan plegen als we geen geld hebben? Dat we heroïne gaan verhandelen als we daar zin in hebben? Dat we kinderen sexueel misbruiken als we zin hebben in seks? Regels, reglementen, wetten hebben een reden van bestaan! Soms moeten ze aangepast worden en daar kan druk uitgeoefend worden door de bevolking maar dat kan op een fatsoenlijke manier, door een petitie of door op een andere partij te stemmen bij de verkiezingen.
|
|
|
|
#3279 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Prioritair de millenniumdoelen. http://www.detijdloopt.be/index.php?...tpage&Itemid=1 |
|
|
|
|
|
|
#3280 |
|
Banneling
|
|
|