Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 14:11   #3461
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Er bestaat natuurlijk geen Moslimrijk.
Natuurlijk bestaat die wel. Alleen weet u dat blijkbaar niet. Er bestaan zelfs woorden voor in de moslimwereld die geen misverstand daarover kunnen laten bestaan.

Citaat:
En in die term - of beter in de door u veronderstelde tegenstelling tussen 'moslims' en 'niet-moslims' - ligt ook het antwoord op uw vragen.

Ikzelf weet niet wat de verklaring is voor de aanslagen van 9/11 of die in Madrid of Londen. Er bestaat daarover nog steeds erg veel onduidelijkheid.
U weet het dus niet. Dat mag, daar niet van, maar waarom bij voorbaat uitsluiten dat mijn visie -en die niet van mij alleen zoals je weet- bij voorbaat fout is?

Citaat:
Toch lijkt het nu al duidelijk dat die aanslagen heel erg veel zeggen over een imperialistische agenda die bereid is tal van 'eigen volk' op te offeren om haar ding te kunnen doen. Als u toch nog wil weten wat de precieze oorzaken zijn van die aanslagen, moet u misschien eens wat lezen over de Britse, Amerikaanse of Pakistaanse geheime diensten. Die hebben met zulke zaken bijzonder veel ervaring. Meer dan een Trabelsi of een doorsnee PKK- of DHKPC-lid.
Waarom weigeren te luisteren naar de moslims zelf? Zij zijn het per slot van rekening die het doen. Waarom ongeloof hechten aan hun beweren dat zij de ganse wereld willen onderwerpen aan de islam en het inderdaad in hun ogen en in die van hun profeet, weldegelijk geoorloofd is om daarbij geweld te gebruiken als zij dat nodig achten?

Waarom weigeren te geloven dat zij, een stuk grond dat zij ooit veroverd hebben, nooit meer zullen prijsgeven omdat dit een opdracht is van Allah de Almachtige?

Citaat:
Wat de geplande aanslagen (vermeende plannen, want we horen enkel de versie van de overheid) in Kleinen Brogel betreft: geen idee. Ik heb dat ding niet opgevolgd. En het lijkt mij ook de moeite niet.
Het zijn geen 'vermeende' plannen. Er werden bekentenissen afgelegd. Gelukkig denk de staatveiligheid daar anders over. Zoals eerder al gezegd, liggen er daar naar verluid kernwapens. Ik durf er niet aan denken welke verschrikkelijk ramp er ons zou overkomen zijn, had de staasveiligheid uw zienswijze van -ik volg het niet op, het is de moeite niet- zou hebben gevolgd.

Citaat:
De mensen die ik tegenkom zijn niet betrokken in zulke netwerken. Niet als terrorist en niet als informant.
Telkens weer blijkt, dat niemand enig vermoeden had...
Intussen werden de subsides van enkele moskees op aangeven van de staatsveiligheid stopgezet wegens het oproepen tot moslimgeweld en het rekruteren van jonge moslims om training te gaan volgen moslimlanden...

Ik heb het hier over feiten die we kennen. Waarvoor veroordelingen zijn uitgesproken door ons gerecht. Het topje van de ijsberg zeg maar.

Citaat:
Over de multi-culturele samenleving zeggen dat soort zaken dan ook helemaal niets.
Jawel, jawel. Men kan niet samenleven met culturen die zich verheven voelen boven de rest en bereid is geweld te gebruiken om hun levensvisie aan territoriums te koppelen.

Citaat:
De cultuur die de VS en haar racistische bondgenoten in Europa uitdragen bulkt van het geweld en de terreur. De cultuur die Trabelsi en consoorten wellicht uitdragen bulkt van het geweld en de terreur. Die twee groepen behoren tot dezelfde cultuur. Zij botsen weliswaar met elkaar, maar net zomin als bij voetbalhooligans ligt dat aan een verschil in cultuur.
Er zal altijd geweld zijn tussen mensen, dat is juist. Er is geweld in gezinnen, familie's, voetbalclubs enz...

Maar er is een wezenlijk verschil tussen menselijke onenigheden die ontaarden en een levensvisie, die geweld ook goedpraat om opgevolgd te worden. Zoals eerder al gezegd, komt moslimgeweld dagelijks in het nieuws. Overal langs de grenzen van het moslimrijk zijn er problemen en er is geen grens waar er geen problemen zijn. Niet van een bende supporters of zo, maar effectief militair geweld. Daar kun je toch niet naast kijken?

Citaat:
Waar je wel kan spreken over een multiculturaliteit (als het naast elkaar bestaan van culturen), is in de kloof tussen die imperialistische en macho-zotten aan de ene kant, en het minder krankzinnige deel van de samenleving aan de andere kant. Dat zie je hier overigens elke dag opnieuw op dit forum. Mensen als u, circe, alice en smiley staan er dagelijks tegenover suqar, Wisord, artisjok, de Minister of mezelf. Tussen die twee groepen lijkt zich een (schijnbaar onoverbrugbare) culturele kloof te bevinden. Een kloof met langs de ene kant mensen die een assimilatie eisen (met daarbij het nodige staatsgeweld, repressie,...) en langs de andere kant mensen die zich van kunstmatig opgelegde waarden en normen geen zier aantrekken. Een kloof tussen mensen die heel de dag piekeren over het soort moslim dat ze nooit ontmoeten, en mensen die samenleven met mensen van vlees en bloed en dus ook met moslims en hun kleinere kantjes. Die culturele kloof is er natuurlijk geen van moslims tegenover niet-moslims. Het is er ook geen van immigranten tegen autochtonen of van 'Arabieren' tegen blanken. Het is er eentje van verdraagzamen tegenover onverdraagzamen en van mensen die zichzelf amuseren en gelukkig kunnen zijn tegen racisten die haast zot worden van wat Antwerps vuurwerk of een toeterende trouwstoet.
Ik hoop van ganser harte dat u gelijk heeft. Maar ik vrees van niet. Ik zie steeds weer die toenemende druk om ons westerlingen te islamitiseren en mensen zoals u die daar absoluut geen kwaad in zien. Waardoor de paarden van Troje langzaam maar zeker, op de strategische plaatsen worden gezet.

Als u gelijk heeft. Dan ben ik een oen waarmee gelachen mag worden. Maar als ik gelijk heb, zijn we onze vrijheid kwijt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 november 2010 om 14:13.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 14:22   #3462
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik hoop van ganser harte dat u gelijk heeft. Maar ik vrees van niet. Ik zie steeds weer die toenemende druk om ons westerlingen te islamitiseren en mensen zoals u die daar absoluut geen kwaad in zien. Waardoor de paarden van Troje langzaam maar zeker, op de strategische plaatsen worden gezet.

Als u gelijk heeft. Dan ben ik een oen waarmee gelachen mag worden. Maar als ik gelijk heb, zijn we onze vrijheid kwijt.

Paulus.
Citaat:
EU op weg om een kalifaat te worden
J.A. KAPTEYN - 11 NOVEMBER 2010

In haar nieuwste boek "L’Europe et le spectre du califat" beschrijft Bat Ye’or hoe de OIC*) bezig is om zijn doel te bereiken, namelijk om van Europa een nieuw kalifaat te maken. Europa is hard op weg om een nieuw kalifaat te worden. Tijdens een interview met een Franse journaliste legt ze uit hoe ze tot deze conclusie komt.

De situatie waarin Europa zich thans bevindt - met een snel groeiende moslimbevolking en islamisering van de samenleving - is volgens Bat Ye’or te wijten aan de dhimmytude-politiek van regeringsleiders en van de Europese Commissie. Dhimmytude is de onderworpen houding van niet-islamieten tegenover mohammedanen. Middels dhimmytude proberen niet-islamieten zich binnen een moslimgemeenschap te handhaven.

“Als de Europeanen de islamisering niet stoppen, dan zullen ze hun staten in een kalifaat zien veranderen. Hun oorspronkelijke leiders zijn dan de gewillige slaven van hun nieuwe meesters”.

Een kalifaat is een gebied onder moslimbestuur met aan het hoofd een kalief. De kalief wordt beschouwd als de opvolger van de profeet Mohammed. Hij de hoogste autoriteit op gebied van wetgeving, politiek en religie. Handhaving en verspreiding van islam en sharia staan centraal.

Onze politieke leiders hebben door de Europese-Arabische dialoog alles in het werk gesteld om aan de wensen van de islamitische landen tegemoet te komen. Al het mogelijke is gedaan om immigratie naar Europa te faciliteren. Thans lijkt het erop dat onze leiders, die verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie, bescherming zullen zoeken binnen het kalifaat. Ze zullen hun onderdanen de islamitische status van dhimmytude opleggen.
Secretaris-generaal van de NAVO Anders Fogh Rasmussen bepleit een speciale status voor Turkije binnen de EDA (European Defense Agency) opdat Turkije vaker kan meebeslissen over militaire missies van de EU. Rasmussen houdt op deze wijze zijn belofte. Hij heeft zijn post namelijk verkregen door Turkije te beloven dat hij aan de moslimwereld tegemoet zou komen.

Op de vraag of Bat Ye’or geen complottheorie heeft ontwikkeld, antwoordt ze dat áls er al sprake is van een complot, dit er een is van de Franse regering, van de EU-commissie en van andere overheidsinstellingen. “Ik heb niets anders gedaan dan naar hun eigen documenten te verwijzen”. Daarnaast hebben talloze auteurs, politici, historici, professoren en journalisten zich op dezelfde wijze uitgelaten in allerlei studies, die in vele bibliotheken zijn terug te vinden. Een enorme berg literatuur. Het boek van de christelijke Palestijn Bichara Khader “L’Europe et le Monde Arabe, Cousins, Voisins” (Publisud, Paris, 1992) is wel het indrukwekkendst. Beschuldigingen over complottheorieën aan het adres van Bat Ye'or dienen allen maar om de waarheid te verhullen.
etc.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12434

De naïviteit van de linkse club is ... ziekelijk.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 14:53   #3463
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
etc.
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12434

De naïviteit van de linkse club is ... ziekelijk.

mij lijkt katholiek (=rechts) pas echt ziek.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:11   #3464
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
mij lijkt katholiek (=rechts) pas echt ziek.
Mij lijkt anti katholiek extreem links pas echt ziek.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:30   #3465
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
wat is er zo ziekelijk aan het niet geloven van imaginaire verhaaltjes ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:57   #3466
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dat vind ik ook ... als atheist. Langs de ene kant de kerk de grond inboren, langs de andere kant, de extreem-rechtse, xenofobe, racistische, versteende islam omarmen. Een beetje consekwent zijn. Ze kunnen beiden de boom in!
Oud 12 november 2010, 16:08   #3467
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik ook ... als atheist. Langs de ene kant de kerk de grond inboren, langs de andere kant, de extreem-rechtse, xenofobe, racistische, versteende islam omarmen. Een beetje consekwent zijn. Ze kunnen beiden de boom in!
heb ik ooit iets anders beweerd ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:10   #3468
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
heb ik ooit iets anders beweerd ??
Het was een reactie naar the Dude toe.
Oud 12 november 2010, 16:12   #3469
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een religie en gewelddadig extremisme. Religie, hoe ridicuul dat ook mag lijken, is in se schadeloos. Racisme, neo-conservatisme, zionisme en islamistische terreur behoren tot de tweede categorie. Gooi die laatsten dan ook op eenzelfde hoop.

Weet je op welk hoopje Bat Ye'or thuishoort?
Oud 12 november 2010, 16:21   #3470
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een religie en gewelddadig extremisme. Religie, hoe ridicuul dat ook mag lijken, is in se schadeloos. Racisme, neo-conservatisme, zionisme en islamistische terreur behoren tot de tweede categorie. Gooi die laatsten dan ook op eenzelfde hoop.

Weet je op welk hoopje Bat Ye'or thuishoort?
Religie zet aan tot gewelddadigheid, uw verrijkende islam nog in de meest extreme vorm.
Ik weet alvast op welk hoopje jij haar wil gooien.
Oud 12 november 2010, 16:23   #3471
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religie zet aan tot gewelddadigheid, uw verrijkende islam nog in de meest extreme vorm.
Ik weet alvast op welk hoopje jij haar wil gooien.
Ik ga mezelf eventjes terugtrekken van het forum, en wachten op de eerste racist die toch een enkel zinnetje van Marx kan citeren.
Oud 12 november 2010, 16:25   #3472
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga mezelf eventjes terugtrekken van het forum, en wachten op de eerste racist die toch een enkel zinnetje van Marx kan citeren.
Veel plezier in de moskee!
Oud 12 november 2010, 18:41   #3473
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe verklaar anders dan dat het criminaliteitscijfer groter is bij allochtonen, als je ziet dat hun aandeel in de gevangenispopulatie groter is dan deze in de maatschappij?

Paulus.
De verklaring daarvoor heeft ministe van agitatie hier op dit forum al in het lang en breed gegeven.
Anderen deden dit ook al.

Maar dit is een verklaring die niet aanvaard wordt.
De enige verklaring die men wil horen is : het zit in de genen, het is hun cultuur, ze zijn zo opgevoed,...
Je kent het wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 18:42   #3474
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De verklaring daarvoor heeft ministe van agitatie hier op dit forum al in het lang en breed gegeven.
Anderen deden dit ook al.

Maar dit is een verklaring die niet aanvaard wordt.
De enige verklaring die men wil horen is : het zit in de genen, het is hun cultuur, ze zijn zo opgevoed,...
Je kent het wel.
Het is onze schuld, we geven niet genoeg kansen, ze zijn achtergesteld en kansarm, je kent dat wel....inderdaad dat soort geleuter wordt niet meer als afdoende verklaring gezien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 18:44   #3475
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En we doen onze ogen toe, versta ik daaronder.

Intussen blijft het probleem sudderen en blijft het een voedingsbodem voor radicaal rechts.

De enige plaats waar het probleem nog bespreekbaar is.

Toch wel opvallend, dat niemand uit de hoek van de multiculti's een verklaring wil geven voor: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3386

Want ze zijn beschaafd...

Intussen zijn miljoenen mensen, waaronder vrouwen en kinderen, het slachtoffer van religieus militair geweld waar we netjes de ogen voor sluiten.

Want we zijn beschaafd nietwaar?

Paulus.
Dat is die post waar jij van mij geen antwoord wil.
Oud 12 november 2010, 18:56   #3476
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is onze schuld, we geven niet genoeg kansen, ze zijn achtergesteld en kansarm, je kent dat wel....inderdaad dat soort geleuter wordt niet meer als afdoende verklaring gezien!
Dit is dus het enigste dat jij al gelezen hebt van die verklaring.

Ik ben opgegroeid in een sociale wijk. In die tijd (ik ben eigenlijk net te laat geboren) waren degenen die in de sociale wijk woonden, de arbeiders, het crapuul.
Wij kregen nochtans ook alle kansen, waarschijnlijk waren wij te dom, of niet voldoende gemotiveerd; of te lui om er iets te recht van te brengen; in vergelijking met de midden klasse en de meer gegoede klasse.
Oud 12 november 2010, 18:56   #3477
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat is er zo ziekelijk aan het niet geloven van imaginaire verhaaltjes ??
Daar is niks ziekelijks aan natuurlijk. Beweert hier iemand van wel misschien?

Of heb je gewoon weer moeite om bij het onderwerp te blijven?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 november 2010 om 18:56.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 19:06   #3478
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, ik zie ook wel dat er problemen zijn.

Natuurlijk blijf ik die multiculturele samenleving verdedigen, ik ken te veel mensen uit een andere cultuur die wel geïntegreerd zijn; die wel meedraaien in onze maatschappij.

Ja, er zijn ook individuen met een andere cultuur; die niet willen integreren. Maar dat is niet het grootste deel.

Keer op keer blijkt dat sommige mensen niet eens uitgenodigd worden op een sollicitatie, enkel en alleen omwille van hun naam.
Vind je dat normaal? Dit is ook een deel van het probleem.
Allee, nog maar eens...
- ook al zijn er veel mensen reeds wel geïntegreerd, er zijn er nog veel te veel die dat niet zijn, niet willen en voor niets dan problemen en kosten zorgen! Jij doet graag of we voortdurend beweren dat "iedere vreemdeling hier buiten moet", terwijl je wel beter weet zeker? We moeten gewoon doen zoals andere landen zoals bvb Canada waar men ook niet om het even wat voor een oelwapper binnenlaat waar men niets kan mee vangen!
- "die groep mensen" is geen slachtoffer van ons "racisme" met van het vele gespuis in hun eigen rangen die ervoor zorgt dat iedereen in hun groep scheef bekeken wordt!
Heb ik het verkeerd voor, of is het weer vanaf het ogenblik dat hier een bepaalde groep is aangekomen dat dat probleem is opgedoken? Ik herinner me niet dat daar vroeger, met alle vreemde nationaliteiten die we al rijk waren, voortdurend zaten over te twisten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 19:15   #3479
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De zogenaamde oorlog tegen drugs is al bezig van eind jaren zeventig heeft niets opgebracht, integendeel. Er wordt vandaag veel meer drugs geproduceerd dan toen, er wordt veel meer geconsumeerd, de gevangenissen zitten overal vol en er is nog nooit zoveel geld mee verdiend dat allemaal in de zakken van de maffia verdwijnt.

Het resultaat van de oorlog tegen drugs is eigenlijk een oorlog tegen druggebruikers aan de ene kant en tegen boeren (in Zuid-Amerika, Afghanistan, Cambodia,...) aan de andere kant, waarbij alleen de onderwereld belang heeft. Het is zoals de drooglegging in de VS waar de maffia haar machtsbasis heeft verwezenlijkt. Een stommiteit is het.

Heel die oorlog heeft geen zak opgebracht. Onmiddelijk mee ophouden, de meest onschuldige middelen (cannabis, XTC, MDA, MDMA,...) vrijgeven, een structuur verzinnen om dat te distribueren en er controle op uit te oefenen.

Al de rest (cocaïne, heroïne, opium, amfetamine) legaliseren en via apothekers verkopen.
Moeten "ze" enkel nog gaan stelen om hun drugs in de apotheek te kopen. Of de apotheken overvallen, zoals nu ook al eens gebeurt...
Hoe is het mogelijk dergelijke prietpraat over de aanpak van drugs te verkopen!!!
Laten we dieven, moordenaars, verkrachters enz met rust! Er komen er toch maar bij! We maken niets dan domme kosten: gevangenissen, politie, advocaten, enz enz ... allemaal overbodig.
Oud 12 november 2010, 19:21   #3480
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Er is wel overal ambras met de overheid en hun leger blauwe ridders hoe verklaar je dat ?
??? Waarover heb je het?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be