Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 20:59   #3501
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een neutrale poster,maar jullie moeten mij eens een plezier doen,en om 13.00 uur door de offerandestraat,diepestraat,sintjansplein,rotterda mstraat,koningspleintje, lopen,en dan gewoon eens rond U kijken,dan zal u direct begrijpen dat de Multiculturele samenleving niet gewerkt heeft ,kortom dit lukt nooit
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 21:00   #3502
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat moet een kranige vrouw zijn als die iemand zo toetakelde.

OT: 't Zal wel toeval zijn dat de meest extreme verhalen uit Antwerpen en Brussel steeds opnieuw uit eenzelfde hoek komen. De mensen die ik ken in Antwerpen of Brussel hangen een heel ander beeld op van die steden. Zij zeggen idd dat er daar wel het een en ander te beleven valt aan nachtlawaai, wildplassers, een marginaal die zich staat af te reageren op een verkeerspaaltje of een andere die tegen een paaltje loopt en er dan op begint te schelden. ("Ik staon hieten ierst.") En ik weet ook wel dat er plaatsen zijn in die steden waar men 's avonds klanten-druggebruikers zoekt en waar je 's morgens moet oppassen voor drugnaalden, dat er buurten zijn waar men het vuilnis op straat dumpt en andere waar er af en toe eens een burenruzie wordt uitgevochten... Verhalen over geweldsdelicten blijven, op de obligate buren- en caféruzies na, toch een zeldzaamheid.

Daarentegen komt het beeld van een compleet onleefbare stad doorspekt met gratuit geweld van kutmarokkaantjes, steeds opnieuw uit eenzelfde hoek. Toeval natuurlijk. Als je iets aan je geloofwaardigheid wil doen, dan zal je ook in andere topics een elementaire eerlijkheid aan de dag moeten leggen. In het verleden bleek dat zeker niet het geval bij forummers als andev of grimbergen. Sta me toe u op dezelfde hoop te zwieren, tenminste totdat u hun overdrijvingen minstens eenmaal aankaart.
Met andere woorden...

....'t Is allemaal niet waar...

ge moet maar durven.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 21:08   #3503
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Met andere woorden...

ge moet maar durven.

Paulus.
Bij daiwa durf ik dat. Bij alice, ninelle of u ook.

Moest nu de Minister, Wisord, Kallikles, Artisjok, djimi of suqar met zo'n verhaal afkomen, dan zou ik reageren zoals je dat nu verwacht had. Ik zou dan pleiten voor een deftig justitieel beleid. Eentje dat bij een eerste delict (zeker wanneer het gaat om typische jongerendelicten) nog zaken door de vingers wil zien, maar bij tweede delicten, zware geweldsdelicten of wanneer de dader een zekere leeftijd bereikt heeft zonder meer voor een fatsoenlijke aanpak kiest. En met dat laatste bedoel ik een geheel aan corrigerende straffen, aan confrontaties met het slachtoffer, aan herintegratie en heropvoeding. Kortom aan al die dingen waaraan nu geen aandacht wordt besteed.

Op een structureel niveau pleit ik dan zonder meer voor het wegwerken van sociale achterstanden, structurele discriminaties, glazen plafonden en andere oorzaken van sociale ellende. Ik zou ook zonder meer kiezen voor een erg verregaande begeleiding van zulke jongeren door vertrouwensfiguren. Dat kunnen leerkrachten zijn, straathoekwerkers of nog andere groepen waarop men nu massaal bespaart. Ook hier zou ik aandacht schenken aan dingen waarvan men nu geen werk wil maken. Kleine criminaliteit is immers big business: je creëert er een onderklasse mee waarmee je de lonen drukt, waarmee je kan experimenteren zoveel je wil en die je nog net wat harder kan uitpersen dan een andere sociale groep. Die dingen laten verrotten levert op korte termijn een politicus meer stemmen en u een gestreeld ego op.

Maar zolang het de oude getrouwe racistische kliek is die met straffe verhalen afkomt, leg ik die straffe verhalen probleemloos naast me neer. Die uit hun context gerukte, verzonnen of niet falsifieerbare verhaaltjes beschouw ik inderdaad als rabiate zever. Als propaganda. En eigenlijk ook als een erg destructief tijdverdrijf voor de minder intelligente medemens.

Laatst gewijzigd door Andy : 12 november 2010 om 21:14.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 21:09   #3504
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Met andere woorden...

ge moet maar durven.

Paulus.
uw plaat blijft hangen
Oud 12 november 2010, 21:22   #3505
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Moeten "ze" enkel nog gaan stelen om hun drugs in de apotheek te kopen. Of de apotheken overvallen, zoals nu ook al eens gebeurt...
Hoe is het mogelijk dergelijke prietpraat over de aanpak van drugs te verkopen!!!
Die domme prietpraat komt voort uit de ervaringen van Portugal waar alle drugs gedecriminaliseerd werden en waarbij men een daling heeft vastgesteld van gebruikers, van probleemgebruikers, van drugerelateerde diefstallen, van zelfmoorden en HIV-besmettingen.

Het zijn voor u natuurlijk geen valabele argumenten, dat begrijp ik wel want mensen zoals u laten zich niets gelegen aan feiten. Die surfen gewoon mee op de golven van de massahysterie.

Indien u toch vatbaar ware voor argumenten en feiten, zou ik u een link geven naar een artikel daarover in Time Magazine, maar ik zal het maar zo laten. Uw wereldbeeld lijkt me zo al fragiel genoeg.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 21:23   #3506
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
uw plaat blijft hangen
Idd,maar bij ernstige antwoorden geven jullie niet thuis,ik posten al tal van voorbeelden om aan te tonen waar de problemen juist zitten,maar jullie blijven in de ontkenningsfase zitten
Oud 12 november 2010, 21:25   #3507
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd,maar bij ernstige antwoorden geven jullie niet thuis,ik posten al tal van voorbeelden om aan te tonen waar de problemen juist zitten,maar jullie blijven in de ontkenningsfase zitten
Wij laten onze plaat niet hangen he.
Wij hebben dat al reeds allemaal verwoord.

't is een vicieus cirkeltje duveltje.
Uw punten schieten in mijn nederige mening tekort.
Oud 12 november 2010, 21:30   #3508
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij laten onze plaat niet hangen he.
Wij hebben dat al reeds allemaal verwoord.

't is een vicieus cirkeltje duveltje.
Uw punten schieten in mijn nederige mening tekort.
Ok eindelijk wil je eerlijk spelen denk ik dan maar
Wel wil je dit eens gewoon uitproberen
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3501

En denk er aan niet enkel woorden,maar daden hé .......
Oud 12 november 2010, 21:32   #3509
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben een neutrale poster,maar jullie moeten mij eens een plezier doen,en om 13.00 uur door de offerandestraat,diepestraat,sintjansplein,rotterda mstraat,koningspleintje, lopen,en dan gewoon eens rond U kijken,dan zal u direct begrijpen dat de Multiculturele samenleving niet gewerkt heeft ,kortom dit lukt nooit
Ah lol 't is verwarrend .. Ik dacht dat u iets anders bedoelde!

Ik geef je gelijk. Ik winkel helemaal niet graag in de offerandestraat.
Sorry voor mijn vorig bot antwoord!
Oud 12 november 2010, 21:37   #3510
Ninelle
Banneling

Standaard

[quote=Andy;5094396]Bij daiwa durf ik dat. Bij alice, ninelle of u ook.

Citaat:
Moest nu de Minister, Wisord, Kallikles, Artisjok, djimi of suqar met zo'n verhaal afkomen, dan zou ik reageren zoals je dat nu verwacht had. Ik zou dan pleiten voor een deftig justitieel beleid. Eentje dat bij een eerste delict (zeker wanneer het gaat om typische jongerendelicten) nog zaken door de vingers wil zien, maar bij tweede delicten, zware geweldsdelicten of wanneer de dader een zekere leeftijd bereikt heeft zonder meer voor een fatsoenlijke aanpak kiest. En met dat laatste bedoel ik een geheel aan corrigerende straffen, aan confrontaties met het slachtoffer, aan herintegratie en heropvoeding. Kortom aan al die dingen waaraan nu geen aandacht wordt besteed.

Op een structureel niveau pleit ik dan zonder meer voor het wegwerken van sociale achterstanden, structurele discriminaties, glazen plafonden en andere oorzaken van sociale ellende. Ik zou ook zonder meer kiezen voor een erg verregaande begeleiding van zulke jongeren door vertrouwensfiguren. Dat kunnen leerkrachten zijn, straathoekwerkers of nog andere groepen waarop men nu massaal bespaart. Ook hier zou ik aandacht schenken aan dingen waarvan men nu geen werk wil maken. Kleine criminaliteit is immers big business: je creëert er een onderklasse mee waarmee je de lonen drukt, waarmee je kan experimenteren zoveel je wil en die je nog net wat harder kan uitpersen dan een andere sociale groep. Die dingen laten verrotten levert op korte termijn een politicus meer stemmen en u een gestreeld ego op.
50 jaar links paternalistisch (en dus in se neerbuigend) pamperbeleid heeft tot niets geleid. Links is werkelijk zo traag van begrip. Om nog te zwijgen over hoe ze eigenlijk de objectieve bondgenoten van ordinair, ingevoerd straatcrapuul is geworden door al haar vergoelijkend gewauwel.

Citaat:
Maar zolang het de oude getrouwe racistische kliek is die met straffe verhalen afkomt, leg ik die straffe verhalen probleemloos naast me neer. Die uit hun context gerukte, verzonnen of niet falsifieerbare verhaaltjes beschouw ik inderdaad als rabiate zever. Als propaganda. En eigenlijk ook als een erg destructief tijdverdrijf voor de minder intelligente medemens
Negationisme. Op een dag wreekt zich dat.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 12 november 2010 om 21:38.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 21:38   #3511
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah lol 't is verwarrend .. Ik dacht dat u iets anders bedoelde!

Ik geef je gelijk. Ik winkel helemaal niet graag in de offerandestraat.
Sorry voor mijn vorig bot antwoord!
Mss denken mensen dat ik Moslims viseer,dat is duidelijk niet het geval bij mij,ik moet wel vaststellen dat 170 verschillende nationaliteiten gewoon niet samen kunnen leven,en dat Merkel gelijk had met te zeggen dat de multiculturele samenleving mislukt is
Oud 12 november 2010, 21:41   #3512
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mss denken mensen dat ik Moslims viseer,dat is duidelijk niet het geval bij mij,ik moet wel vaststellen dat 170 verschillende nationaliteiten gewoon niet samen kunnen leven,en dat Merkel gelijk had met te zeggen dat de multiculturele samenleving mislukt is
Wel, ik wou dat ik nog in mijn bel van naïviteit hing... want wat ik nu ga zeggen gaat velen tegen de schenen botsen:

Moslims en Westerlingen kunnen nooit perfect samenleven zonder conflict.
Van alle culturen ziet onze jeugd het meeste af met moslims.
Dat ze onze zwangere vrouwen al in de buik stampen omdat ze niet getrouwd zijn spreekt boekdelen.

Ik begin stillaan van mijne wolk te komen...
Oud 12 november 2010, 21:42   #3513
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
50 jaar links paternalistisch (en dus in se neerbuigend) pamperbeleid heeft tot niets geleid. Links is werkelijk zo traag van begrip. Om nog te zwijgen over hoe ze eigenlijk de objectieve bondgenoten van ordinair, ingevoerd straatcrapuul is geworden door al haar vergoelijkend gewauwel.

Negationisme. Op een dag wreekt zich dat.
Ik zou u opnieuw willen uitnodigen om tenminste de betekenis op te zoeken van de woorden die u gebruikt. Hier betreft dat o.m. de termen 'links' en 'paternalistisch'. Eerder nodigde men u ook al uit om de term 'multiculturalisme' op te zoeken. Ik stel voor dat u daar eerst werk van maakt. Pas dan kunnen we elkaar verstaan en een gesprek voeren.
Oud 12 november 2010, 21:44   #3514
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Ik wòòn in de Offerandestraat. Ik kom quasi elke dag in de Diepestraat, het Sint-Jansplein en het De Coninckplein. Deze buurt bewijst dat we in een transculturele maatschappij leven, dat hier niet alleen diverse culturen met elkaar bestaan maar dat ze ook door elkaar lopen.

En dat gaat quasi zonder problemen. De belangrijkste problemen die ik hier in de straat al heb gehad (op vijf jaar tijd) is geluidsoverlast van het café aan de overkant, huisvuil dat op de verkeerde dag buitenstond, zatte Polen die om drie uur 's nachts een feestje bouwen, een lichtreclame die naar beneden dondert.

Dat is het zowat.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 21:45   #3515
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou u opnieuw willen uitnodigen om tenminste de betekenis op te zoeken van de woorden die u gebruikt. Hier betreft dat o.m. de termen 'links' en 'paternalistisch'. Eerder nodigde men u ook al uit om de term 'multiculturalisme' op te zoeken. Ik stel voor dat u daar eerst werk van maakt. Pas dan kunnen we elkaar verstaan en een gesprek voeren.
Negationist.
Oud 12 november 2010, 21:46   #3516
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Negationist.
Die term zoek je misschien ook best eens op.
Oud 12 november 2010, 21:47   #3517
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Die term zoek je misschien ook best eens op.
Nee, dat doe jij beter maar eens.
Oud 12 november 2010, 21:48   #3518
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een onzin. Ik wòòn in de Offerandestraat. Ik kom quasi elke dag in de Diepestraat, het Sint-Jansplein en het De Coninckplein. Deze buurt bewijst dat we in een transculturele maatschappij leven, dat hier niet alleen diverse culturen met elkaar bestaan maar dat ze ook door elkaar lopen.

En dat gaat quasi zonder problemen. De belangrijkste problemen die ik hier in de straat al heb gehad (op vijf jaar tijd) is geluidsoverlast van het café aan de overkant, huisvuil dat op de verkeerde dag buitenstond, zatte Polen die om drie uur 's nachts een feestje bouwen, een lichtreclame die naar beneden dondert.

Dat is het zowat.
En gij voelt U niet in de minderheid? lol
Ook al eens 's nachts met een hoop mooie meisjes uitgegaan ? 't is allesbehalve gezellig daar.
Oud 12 november 2010, 21:49   #3519
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik wou dat ik nog in mijn bel van naïviteit hing... want wat ik nu ga zeggen gaat velen tegen de schenen botsen:

Moslims en Westerlingen kunnen nooit perfect samenleven zonder conflict.
Van alle culturen ziet onze jeugd het meeste af met moslims.
Dat ze onze zwangere vrouwen al in de buik stampen omdat ze niet getrouwd zijn spreekt boekdelen.

Ik begin stillaan van mijne wolk te komen...
Ik ga daar nu eens een erg simpel antwoord op geven zé,wij zien het meeste af met oostblokkers bv

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 12 november 2010 om 21:51.
Oud 12 november 2010, 21:52   #3520
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga daar nu eens erg simpel antwoord op geven zé,wij zien het meeste af met oostblokkers bv
Die pikken gewoon ons werk. Van de jeugd weet ik weinig, ik ben verhuisd uit Antwerpen. Hier zie ik er amper.

Wel staat me nog heel goed in het geheugen gegrift dat jongreren die zich moslim noemen voor veel overlast kunnen zorgen.
Rellen op Turnhoutsebaan vergeten? Mee gaan betogen tegen de oorlog in Irak? Het viel mij toch op wie de onruststokers waren en wie niet.

Mijn vriendin was twee dagen in Antwerpen en zei direct: amai kversta direct waarom VB hier de grootste partij is. (toen was ze dat nog)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be