![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3561 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik denk niet dat je je pijlen op mij moet richten. Ik heb niets tegen werklozen, behalve natuurlijk wanneer ze hun eigen ruiten staan in te gooien. Dan heb ik uit menslievendheid iets tegen domme werklozen. Ik heb natuurlijk ook niets tegen moslims of tegen een hypothetische multiculturele samenleving. Alleen meen ik dat onze samenleving niet multicultureel is (want culturen bestaan niet naast elkaar), maar intercultureel en pluralistisch (want je hebt een voortdurende uitwisseling tussen culturen, en dus ook voortdurende veranderingen van die culturen)*. Als zodanig kan de multiculturele samenleving geeneens bestaan, en kan ze dus ook niet mislukken. * Om je een voorbeeld te geven van die voortdurende uitwisseling van ideeën: allochtonen zoals mijn kotgenoten schaven mijn kookkunsten bij, en ik die van hen. Ik kook een klein beetje anders dankzij hun aanwezigheid. En zij koken nu ook 'Westers' (boter in hun wokpan in plaats van olie) in plaats van traditioneel Chinees. Flanelcondoom is ook een allochtoon. Welnu, ook van zijn inzichten, zijn kennis van literatuur, wiskunde en godsbeelden neem ik stukjes over. En hij zal wellicht van anderen kleine stukjes overnemen. Op het einde van de rit is die Chinees geen Chinees meer, maar een Chinees met Westerse invloeden. Flanelcondoom is dan geen Rus meer, maar een Rus met Westerse invloeden. En ik ben geen Belg of Vlaming meer, maar een Belg of Vlaming met Chinese, Japanse, Russische, Oekraïense, Ruandese, Jamaïcaanse en Gambiaanse invloeden. Dat gaat niet enkel voor mij op, maar voor iedereen in dit land. Van het ogenblik dat je een niet-Belgisch biertje opentrekt, bij de pittazaak om de hoek binnenstapt of paella eet, maar ook van het ogenblik dat je een uit het Frans, Duits of Arabisch vertaald boek leest, van het ogenblik dat je architect Spaanse architectuur gestudeerd heeft of van het ogenblik dat je de prachtige film Black cat, White cat bekijkt. Dat betekent dat er eigenlijk nooit een Vlaamse cultuur bestaat. (Of dat die cultuur nooit meer kan zijn dan enkele oppervlakkige overeenkomsten tussen mensen.) Als het een troost kan zijn: er bestaat ook geen Belgische, Duitse, Franse, Westerse, Chinese of mondiale cultuur. We gebruiken die termen nog wel, maar eigenlijk betekenen ze niets meer. Wat hoogstens nog bestaat zijn individuen die uit elke niet bestaande cultuur datgene kopiëren wat hen aanstaat. Bijgevolg kan je enkel nog spreken over interagerende (met elkaar uitwisselende) 'culturen'. Of over mensen die voor een deel gewoon hun goesting doen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 13 november 2010 om 00:04. |
|
|
|
|
|
|
#3562 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind het al jammer dat zulke gebouwen bestaan, grond inpikken en mij geld kosten Citaat:
Hoe weet je dat die persoon in minirok pro of contra hoofddoek is? Something to think about. Ik heb hopelijk ook nergens de indruk gegeven tegen de hoofddoek te zijn. Hoewel ik vind dat scholen wie minirokjes verbieden evengoed hoofddoeken mogen verbieden. In het mom van: hier zijn we allemaal dezelfde. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3563 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zo vallen ze met hun ware aard weer door de mand. Een makkie trouwens, om die ware aard snel boven te laten komen. |
|
|
|
|
|
|
#3564 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Tot dat ogenblik laat ik u gewoon doen. U bent zowat het krachtigste argument tegen zinloosheid, racisme, idiotie en rechts gespuis in het algemeen.
|
|
|
|
#3565 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3566 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
France 2 heeft er in haar uitzending "Les Infiltrés" een documentaire aan gewijd. Je kan hier het eerste deel bekijken. Er zijn er drie.
|
|
|
|
|
#3567 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3568 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3569 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ontken je ook dat tot de jaren 60; het degenen die in de sociale wijk woonden, de arbeiders, het crapuul waren. Zij waren de onderlaag van de maatschappij, zij waren oververtegenwoordigd in de gevangenis. Vertel, wat heb je nog gelezen in "die verklaring". |
|
|
|
|
|
|
#3570 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3571 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3572 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is toch ook verkeerd? Wat is je punt nu eigenlijk? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#3573 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#3574 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3575 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 november 2010 om 11:51. |
|
|
|
|
|
|
#3576 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3578 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom moeten ze hun evolutie hier doormaken? het is duidelijk véél te snel voor de arme medemens. |
|
|
|
|
|
|
#3579 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De meeste amper één. |