Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 00:02   #3561
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
mensen zijn mensen,werkloze dienen andere werkloze niet te veroordelen !!
maar wat heeft dat te maken met de mislukte multiculturele samenleving,nogmaals niets tegen Moslims hé !!!
Het was ninelle die iets heeft tegen moslims, die de multi-culturele samenleving mislukt noemde en die - om haar punt te bewijzen - als werkloze begon af te geven op andere werklozen.

Ik denk niet dat je je pijlen op mij moet richten. Ik heb niets tegen werklozen, behalve natuurlijk wanneer ze hun eigen ruiten staan in te gooien. Dan heb ik uit menslievendheid iets tegen domme werklozen. Ik heb natuurlijk ook niets tegen moslims of tegen een hypothetische multiculturele samenleving. Alleen meen ik dat onze samenleving niet multicultureel is (want culturen bestaan niet naast elkaar), maar intercultureel en pluralistisch (want je hebt een voortdurende uitwisseling tussen culturen, en dus ook voortdurende veranderingen van die culturen)*. Als zodanig kan de multiculturele samenleving geeneens bestaan, en kan ze dus ook niet mislukken.

* Om je een voorbeeld te geven van die voortdurende uitwisseling van ideeën: allochtonen zoals mijn kotgenoten schaven mijn kookkunsten bij, en ik die van hen. Ik kook een klein beetje anders dankzij hun aanwezigheid. En zij koken nu ook 'Westers' (boter in hun wokpan in plaats van olie) in plaats van traditioneel Chinees. Flanelcondoom is ook een allochtoon. Welnu, ook van zijn inzichten, zijn kennis van literatuur, wiskunde en godsbeelden neem ik stukjes over. En hij zal wellicht van anderen kleine stukjes overnemen. Op het einde van de rit is die Chinees geen Chinees meer, maar een Chinees met Westerse invloeden. Flanelcondoom is dan geen Rus meer, maar een Rus met Westerse invloeden. En ik ben geen Belg of Vlaming meer, maar een Belg of Vlaming met Chinese, Japanse, Russische, Oekraïense, Ruandese, Jamaïcaanse en Gambiaanse invloeden. Dat gaat niet enkel voor mij op, maar voor iedereen in dit land. Van het ogenblik dat je een niet-Belgisch biertje opentrekt, bij de pittazaak om de hoek binnenstapt of paella eet, maar ook van het ogenblik dat je een uit het Frans, Duits of Arabisch vertaald boek leest, van het ogenblik dat je architect Spaanse architectuur gestudeerd heeft of van het ogenblik dat je de prachtige film Black cat, White cat bekijkt.

Dat betekent dat er eigenlijk nooit een Vlaamse cultuur bestaat. (Of dat die cultuur nooit meer kan zijn dan enkele oppervlakkige overeenkomsten tussen mensen.) Als het een troost kan zijn: er bestaat ook geen Belgische, Duitse, Franse, Westerse, Chinese of mondiale cultuur. We gebruiken die termen nog wel, maar eigenlijk betekenen ze niets meer. Wat hoogstens nog bestaat zijn individuen die uit elke niet bestaande cultuur datgene kopiëren wat hen aanstaat. Bijgevolg kan je enkel nog spreken over interagerende (met elkaar uitwisselende) 'culturen'. Of over mensen die voor een deel gewoon hun goesting doen.

Laatst gewijzigd door Andy : 13 november 2010 om 00:04.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 00:02   #3562
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waar heb jij gelezen dat ik volledig akkoord ga met regels. Het enige dat ik getypt heb is: goed zo, ik ben een voorstander'. U dacht toch niet dat ik me laat commanderen door figuren in die topic? Het zou u sieren mocht u in het vervolg eerst nekeer vragen met welke stellingen ik akkoord ga en met welke niet en of ik al dan niet met alles akkoord zou gaan. Er was bijvoorbeeld iets waar ik me toch vragen bij heb gesteld. Het feit dat een allochtoon sneller werk zou krijgen ipv een autochtoon vind ik niet kunnen. Ik vind wel dat discriminatie op de werkvloer moet gebannen worden maar een autochtoon boven een allochtoon verheffen vind ik overdreven.
Fair enough! Ik had misschien beter dieper doorgetast naar je ware bedoeling. Maar geef toe, "goed zo" had dieper benadrukt kunnen worden.
Citaat:
De preken zijn vaak in het Nederlands. Althans in de Antwerpse moskeeën. Ga maar eens een kijkje nemen in de grote moskee in Kiel of in de koepel, de bekeerlingen moskee.
Ik ga de kerk nog niet binnen, laat staan een moskee
Ik vind het al jammer dat zulke gebouwen bestaan, grond inpikken en mij geld kosten

Citaat:
Daar hadden wij het niet over. Het ging meer over het feit dat moslims respect moeten hebben voor iemand met een minirok. Oké, ik heb geen enkel probleem met zo iemand, maar belemmer een ander ook niet om te dragen wat hij/zij graag wilt.
Doe ik niet. Maar u klinkt onbewust ook heel veralgemenend
Hoe weet je dat die persoon in minirok pro of contra hoofddoek is? Something to think about. Ik heb hopelijk ook nergens de indruk gegeven tegen de hoofddoek te zijn. Hoewel ik vind dat scholen wie minirokjes verbieden evengoed hoofddoeken mogen verbieden.
In het mom van: hier zijn we allemaal dezelfde.

Citaat:
Waarom scheert u ze dan over eenzelfde kam? Natuurlijk hoort de islam hier thuis, net als het christendom, jodendom, hindoeisme etc. In België wonen nu eenmaal verschillende mensen samen en dat houdt ook in dat die mensen het recht hebben ten allen tijde hun geloof te belijden. Hebt u daar een probleem mee, dan zijn wij uitgeklapt.
Mijn punt is net: iedereen moet zijn geloof privé belijden. Niet op kosten van iemand dat bv ongelovig is.

Citaat:
Edit: rol er nog eentje, want je klinkt jezelf niet
Klopt. Ik ben andere wegen aan het verkennen. Nieuwe persoonlijkheid aan het vormen.
Oud 13 november 2010, 00:17   #3563
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Stond die krakersbeweging als een groep werklozen af te geven op andere werklozen?
Nee dan doen enkel linkse racisten van uw soort op imaginaire werklozen, op imiginaire witte werklozen only of course.
En zo vallen ze met hun ware aard weer door de mand.
Een makkie trouwens, om die ware aard snel boven te laten komen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 00:21   #3564
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Nee dan doen enkel linkse racisten van uw soort op imaginaire werklozen, op imiginaire witte werklozen only of course.
En zo vallen ze met hun ware aard weer door de mand.
Een makkie trouwens, om die ware aard snel boven te laten komen.
De dag dat ik u en alice of Marie gezamelijk online zie geloof ik u. Dan maak ik een draad aan om me te excuseren.

Tot dat ogenblik laat ik u gewoon doen. U bent zowat het krachtigste argument tegen zinloosheid, racisme, idiotie en rechts gespuis in het algemeen.
Oud 13 november 2010, 00:23   #3565
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
De dag dat ik u en alice of Marie gezamelijk online zie geloof ik u. Dan maak ik een draad aan om me te excuseren.

Tot dat ogenblik laat ik u gewoon doen. U bent zowat het krachtigste argument tegen zinloosheid, racisme, idiotie en rechts gespuis in het algemeen.
En jij ben het krachtigste argument tegen linkse achterbaksheid en kruiperij, idiotie en links gespuis in het algemeen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 01:35   #3566
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Maar er is nog steeds een verschil tussen menselijke conflicten die ontaarden en mensen die menen van Godswege conflicten te mogen maken.
Dat is niet eigen aan moslims. Ken je Dies Irae? Rechts-radikaal, ultra-katholiek en zich organiserend voor een staatsgreep doormiddel van anti-semitische indoctrinatie en militaire trainingskampen. In Frakrijk.

France 2 heeft er in haar uitzending "Les Infiltrés" een documentaire aan gewijd. Je kan hier het eerste deel bekijken. Er zijn er drie.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 02:36   #3567
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is dus het enigste dat jij al gelezen hebt van die verklaring.

Ik ben opgegroeid in een sociale wijk. In die tijd (ik ben eigenlijk net te laat geboren) waren degenen die in de sociale wijk woonden, de arbeiders, het crapuul.
Wij kregen nochtans ook alle kansen, waarschijnlijk waren wij te dom, of niet voldoende gemotiveerd; of te lui om er iets te recht van te brengen; in vergelijking met de midden klasse en de meer gegoede klasse.
Vandaar dat er nu zoveel artsen en advocaten zijn wiens ouders eenvoudige arbeiders waren..juist die mensen grepen hun kansen en lieten hun kinderen massaal studeren waardoor zij opklommen op de sociale ladder, u zegt dus maar weer wat... en wat ik wel of niet gelezen heb in " die verklaring" kunt u niet afleiden uit mijn repliek op uw nonsens.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 02:37   #3568
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben een voorstander, so what? Niet flauw doen, ik begin ook niet te gillen bij het lezen van iemands reactie die voorstander is van het vlaamsblok. Best wel straf, dat u mij hierop aanvalt. U stelt zich niet eens de vraag waarom ik eigenlijk wel een voorstander ben. Over een paar dagen is het offerfeest, tja een dag waarop vele van mn familie een dag verlof hebben gekregen. Ik krijg die dag niet en mag een hele dag gaan werken. Jammer maar ja, moeilijk doen heeft geen zin en een vervangster gaan zoeken voor die ene dag nog minder.

U praat over zaken waar u geen kennis over hebt. Ga eens een dagje mee met mij naar de moskee en hoor dan eens wat de imaam zegt over ouders die hun kinderen geen opvoeding hebben gegeven. Verder, boeit de preek mij niet. Ik bepaal nog steeds zelf wat ik aanneem van iemand en wat niet.

Ik heb geen probleem met kortje rokjes en diepe decolletés. Maar wees dan ook eerlijk om te zeggen dat ge ook niks tegen hoofddoeken en jellabas hebt. Of eist ge dat ik u accepteer maar omgekeerd dat ik niet word geaccepteerd? Sorry, maar mensen die op die manier redeneren kunnen mijn rug op. Respect moet van beide kanten komen.

Waarom spreek jij over 'de moslims' en niet over de 'marokkanen/allochtonen'? U scheert ons allen over eenzelfde kam (althans die indruk heb ik). En daar heb ik werkelijk een hekel aan. Mijn bloed begint te koken wanneer iemand mij associeert met het crapuul. En het is niet omdat een paar idioten de crimineel uithangen dat we allen criminelen zijn, niet?
En waarom ben je dan voorstander Suqar? Mogen we dit ook weten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 07:29   #3569
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vandaar dat er nu zoveel artsen en advocaten zijn wiens ouders eenvoudige arbeiders waren..juist die mensen grepen hun kansen en lieten hun kinderen massaal studeren waardoor zij opklommen op de sociale ladder, u zegt dus maar weer wat... en wat ik wel of niet gelezen heb in " die verklaring" kunt u niet afleiden uit mijn repliek op uw nonsens.
Hun kinderen studeren nog altijd minder massaal aan de hoge school en de aan de universiteit af.

Ontken je ook dat tot de jaren 60; het degenen die in de sociale wijk woonden, de arbeiders, het crapuul waren.
Zij waren de onderlaag van de maatschappij, zij waren oververtegenwoordigd in de gevangenis.

Vertel, wat heb je nog gelezen in "die verklaring".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 07:31   #3570
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En waarom ben je dan voorstander Suqar? Mogen we dit ook weten?
Dat heeft ze net uitgelegd in haar vorige posts.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 11:03   #3571
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was ninelle die iets heeft tegen moslims, die de multi-culturele samenleving mislukt noemde en die - om haar punt te bewijzen - als werkloze begon af te geven op andere werklozen.
Ninelle zegt juist dat ze niet werkloos is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 11:06   #3572
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat is niet eigen aan moslims. Ken je Dies Irae? Rechts-radikaal, ultra-katholiek en zich organiserend voor een staatsgreep doormiddel van anti-semitische indoctrinatie en militaire trainingskampen. In Frankrijk.

France 2 heeft er in haar uitzending "Les Infiltrés" een documentaire aan gewijd. Je kan hier het eerste deel bekijken. Er zijn er drie.
Ja en dan?

Dat is toch ook verkeerd? Wat is je punt nu eigenlijk?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 11:25   #3573
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een onzin. Ik wòòn in de Offerandestraat. Ik kom quasi elke dag in de Diepestraat, het Sint-Jansplein en het De Coninckplein. Deze buurt bewijst dat we in een transculturele maatschappij leven, dat hier niet alleen diverse culturen met elkaar bestaan maar dat ze ook door elkaar lopen.

En dat gaat quasi zonder problemen. De belangrijkste problemen die ik hier in de straat al heb gehad (op vijf jaar tijd) is geluidsoverlast van het café aan de overkant, huisvuil dat op de verkeerde dag buitenstond, zatte Polen die om drie uur 's nachts een feestje bouwen, een lichtreclame die naar beneden dondert.

Dat is het zowat.
En hier merkt u nooit iets van ? http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=N7292H55
Citaat:
Vraag blijft of ook de allochtone handelaars achter het project staan? 'Kijk, er zijn in de Offerandestraat twee groepen van allochtone winkeliers: de bonafide die vooruit willen en de malafide waarbij bijvoorbeeld, erg verdacht, alleen 's nachts geleverd wordt. Die eerste groep is alvast erg enthousiast, want zij zijn het grootste slachtoffer van hun sjoemelende collega's', besluit Meyers.
Oud 13 november 2010, 11:32   #3574
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Dank je om dat voorbeeld te posten Andy en even ander daglicht op de discussie te werpen. Jah, heel jammer feit voor haar.
Laat dat lichtje dan ook branden: Waarom hoogopgeleide mensen het moeilijker hebben om te blijven dan vluchtelingen. Dat wil dus zeggen: Dit land financiert haar eigen ondergang.

Ik hoop alleszins weg te zijn als het schip ten onder gaat.
Zeker iets om over na te denken!
Oud 13 november 2010, 11:41   #3575
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als werkloze tracht jij die groep klanten natuurlijk zo klein mogelijk te houden. Dat terwijl die bovenstaande Chinese net zoals een vriend van me met Marokkaanse roots makkelijk een salaris van tweeduizend euro netto, een bedrijfswagen, een laptop en gsm kan bemachtigen.

Je moet maar durven om als werkloze raciste te gaan afgeven op mensen wier talenkennis en inzet onnoemelijk veel hoger is dan de uwe, op mensen die meer belastingen gaan betalen dan wat u ooit aan uitkeringen gaat nodig hebben en op de parels van een kenniseconomie waaraan autochtoon lomp proletariaat als u niet wil deelnemen.

Af en toe je gedacht zeggen kan maar gezond zijn. Het voorkomt opgekropte frustraties en dus ook typische moderniteitsziekten en belangrijke doodsoorzaken als stress, cardiovasculaire aandoeningen en depressies. Wanneer jij nu ook nog eens je gedacht hebt gezegd (iets met 'linkse verraders', 'moslimknuffeaars' en 'geitenneukers' ofzo), kan je misschien je gewone leven hervatten en er het beste van maken. Mens sana in corpore sano enzo.

mvg,

Andy
Ik ben werkloos en perfect viertalig zoals de meeste mensen van mijn generatie. Ik word gediscrimineerd omdat ik al enige leeftijd had toen ik werkloos werd, dikwijls vraag ik mij af of ik niet meer kansen zou krijgen op de arbeidsmarkt als er minder immigranten waren.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 november 2010 om 11:51.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 11:44   #3576
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat genoeg zeggen? Opvoeden doe je niet 1 of 2 keer en dat zou u moeten weten. Zonder zeveren u kunt een voorbeeld nemen aan mijn broer en mijn allochtone leerling.
Is dat die broer die soms onder uw nick hier het forum bezoekt?
Oud 13 november 2010, 11:49   #3577
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom word ik hierbij gesleurd?
Oud 13 november 2010, 11:49   #3578
Kwekje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hun kinderen studeren nog altijd minder massaal aan de hoge school en de aan de universiteit af.

Ontken je ook dat tot de jaren 60; het degenen die in de sociale wijk woonden, de arbeiders, het crapuul waren.
Zij waren de onderlaag van de maatschappij, zij waren oververtegenwoordigd in de gevangenis.

Vertel, wat heb je nog gelezen in "die verklaring".
Deze onderlaag werg "glansrijk" ingehaald door onze bruine vrienden.Een feit om trots op te zijn.
Waarom moeten ze hun evolutie hier doormaken? het is duidelijk véél te snel voor de arme medemens.
Kwekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 11:52   #3579
Kwekje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben werkloos en perfect viertalig zoals de meeste mensen van mijn generatie. Ik word gediscrimineerd omdat ik al enige leeftijd had toen ik werkloos werd, dikwijls vraag ik mij af of ik niet meer kansen zou krijgen op de arbeidsmarkt als er minder immigranten waren.
Ik ken zéér weinig , zo niet geen, 4-talige migranten richting den Afrique die meer dan 2 talen kennen.
De meeste amper één.
Kwekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 11:54   #3580
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is dat die broer die soms onder uw nick hier het forum bezoekt?
Vanwaar heb jij die onzin? Geloof jij alles dat in K&K verteld wordt?

Hij geeft uw soort op straat zelfs geen aandacht laat staan op internet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be