![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3601 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nee, dat soort wetten geldt alleen voor Joden ...
|
|
|
|
#3602 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat met het http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterboarding de misdaad van de Amerikanen tegen de mensheid,mogen we dat ook ontkennen,kan zo nog wel ff doorgaan hoor Nee alle geloof gewoon uit het straatbeeld,das mijn antwoord nu |
|
|
|
|
|
|
#3603 | ||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#3604 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#3605 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3606 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben ook feestganger geweest in Antwerpen en sorry... het respect is soms ver zoek. Meisjes dat alleen lopen in een meerderheid omringen en lastig vallen. Waarom doen ze dit? Het geloof lijkt me ook weinig respect naartoe ongelovigen te tonen. Daar ligt de oorzaak denk ik. Waarom denkt U dat het VB de grootste partij was in Antwerpen en na het migrantenstemrecht plots de SpA? Hoe komt dit? Je kan toch ook de links leggen. Dat is de reden dat ik verhuisd ben. Het eigen volk heeft niets meer te zeggen en maar te plooien. Waarom moet mijn dochter straks Halal op school eten omdat daar moslims zitten? Wereld op zijn kop he! Halal haar doel is voorbij. We zijn anno 2010. De middeleeuwen zijn al heel lang voorbij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar er is een probleem met de islam. En dat probleem is dat de islam zich niet wil aanpassen aan de Westerse waarden.
|
|
|
|
#3607 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 november 2010 om 15:29. |
|
|
|
|
|
|
#3609 | ||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Ik zal het nog maar eens herhalen: Ik keur hun gedrag niet goed. Als puber heb ik tijden gehad dat ik me schaamde om te zeggen dat ik Marokkaans ben. Ik ontken ook niet dat bepaalde gasten niet deugen maar gillen en roepen dat 'alle moslims slecht zijn' is dom. U bereikt op die manier hetgeen dat ge net niet wilt bereiken. Denkt ge dat ge die gasten verder helpt door een hele gemeenschap over eenzelfde kam te scheren? Wees toch eens redelijk. Denk je dat mijn ervaringen met Vlamingen altijd geweldig zijn? Denk jij nu echt dat bepaalde blanken ons geen onrecht aandoen? Maar het laatste dat ik zou doen is jullie over eenzelfde kam scheren. Al was het dat 99% racist was, dannog zou ik die 1e% geen onrecht aandoen door hen over eenzelfde kam te scheren. Citaat:
Verder, de moslims, joden en de rest behoren ook tot het eigen volk of gaat ge de VB toer beginnen opgaan? Citaat:
Citaat:
U kent de islam duidelijk niet. Want mocht u de islam kennen dan zou u weten dat dit soort crapuul het tegenovergestelde doen van wat de islam predikt. De moslims, Marokkanen en allochtonen kunt ge niet over eenzelfde kam scheren. Net als ik de Vlamingen niet over eenzelfde kam kan scheren. Iemand die zoiets niet begrijpt is gewoon dom en bekrompen, iemand waar ik liever mijn tijd niet in steekt want tis de moeite niet waard.
|
|
|
|
|
#3610 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3611 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3612 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die wrevel van die vele mensen neem je niet weg met het verbieden van die uiterlijke kenmerken; en die verschillen worden er ook al niet kleiner door. Ik vrees dat je voorgestelde maatregel niets zal uithalen; behalve andere wrevel opwekken en onze vrijheden inperken. |
|
|
|
|
|
|
#3613 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#3614 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3615 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3616 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik begrijp uw bekommernis en die is voor een deel terecht. Men mag inderdaad zondermeer hardop stellen "we hebben hier geen eeuwen strijd gevoerd om ons te verlossen van het katholieke juk om ons vandaag te onderwerpen aan het juk van een andere godsdienst". Ik ben het met die stelling zelfs eens.
Maar ik wil daarbij twee belangrijke nuances aanbrengen: 1) het is volstrekt ondenkbaar dat een een dermate kleine minderheid van moslims - zoals vandaag in Europa aanwezig - voldoende macht en/of hefbomen zou verwerven dat ze erin zouden slagen om de grote meerderheid te onderwerpen aan hun religieuze visie indien die overgrote meerderheid dat niet wenst. Daarbij moet opgemerkt dat moslims in ons land precies tot de bevolkingsgroep behoren die op zowat alle vlakken het onderspit delft. Economisch gezien zijn het doorgaans zeer arme mensen die zelfs onder de armoededrempel leven. Qua tewerkstelling zijn ze er erg slecht aan toe: in sommige steden zoals A'pen en Brussel heb je wijken waar tot 50% van hen werkloos is. Ze leven bovendien in de slechtste behuizingen met relatief veel mensen op een zeer kleine oppervlakte. Die mensen hebben dus geen enkele economische hefboom om wat dan ook op te leggen aan de meerderheid. Politiek gezien is slechts een klein deel van hen stemgerechtigd (voor gemeentelijk stemrecht tenzij ze genaturaliseerd zijn). Er is geen enkele politieke partij die uitdrukking geeft aan de idee dat moslims hun wil moeten opleggen en de migranten die op lijsten van andere partijen staan, zijn juist de meest geassimileerde migranten waarbij hun godsdienst geen rol van betekenis speelt. Ze hebben dus ook politiek geen hefbomen om wat dan ook op te leggen. Deze vaststelling geldt voor heel Europa. Er is dus geen enkele reden om daar bang van te zijn, in tegendeel: zij zijn bang van ons en dat kan ik goed begrijpen. Over wat jij schrijft: Citaat:
Citaat:
Maar individueel gedrag dat over de schreef gaat, moet individueel aangepakt worden. Het is zeker waar: soms is repressie op zijn plaats en daaraan ontbreekt het dikwijls zelfs. Verder moet rond die seksualiteit iets serieus gebeuren. Ik ben nogal een fan van Wilhelm Reicht (tot 1936) met zijn SeksPol omdat de man zeer goed begreep hoe belangrijk de rol van seksualiteit in de persoonlijke bevrijdiging en emancipatie is. Daaraan ontbreekt het de migrantengemeenschap. Citaat:
Het feit dat de sociaal-democraten zich van de laagste klasse hebben afgekeerd en zich in belangrijke mate hebben gericht op de middenklasse en de tweeverdieners en daarbij een progressief waardendicsours hebben gehanteerd, heeft ervoor gezorgd dat vele mensen zich naar het VB hebben gekeerd omdat zij nog wel de veeleer simpele taal spraken waarvoor simpele mensen vatbaar zijn. Het feit dat het VB nu achteruit boert heeft diverse oorzaken waarvan de NVA een belangrijke is maar ook de loutere vaststelling dat 25 VB niets heeft opgeleverd. Letterlijk niets. En het feit dat veel VB-mandatarissen er duidelijk ook alleen maar zitten om (net als die van andere partijen) hun zakken te vullen en hun pensioen af te wachten. Tot slot heeft het VB ook zichzelf in niet onbelangrijke mate kapot gemaakt. Juist door hun inertie en de onmogelijkheid wat dan ook te bewerkstelligen. Daarvan heeft de SP.a in Antwerpen geprofiteerd maar ook en vooral de NVA. Citaat:
Citaat:
Dat is - vrees ik - niet het geval.
|
|
|
|
|
#3617 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3618 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3619 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Frans en Duits wat wij vroeger nog moesten leren wordt tegenwoordig veel minder gevraagd. Engels kennen ze allemaal (of beter gezegd, ze denken dat ze het kennen, want hetgeen de jeugd van tegenwoordig Engels noemt, amai...)
|
|
|
#3620 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|