Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 21:21   #3781
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Werd die ook als 6-jarige uitgehuwelijkt en verkracht zoals het peuterbruidje van uw profeet?

Sahih Bukhari Volume 8, Book 73, Number 151
Narrated 'Aisha: I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)

Sahih Muslim Book 8, Number 3311
'A'isha reported that Allah's Apostle married her when she was seven years old, and (s)he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he died she was eighteen years old.

Abu Dawud, Vol. 2, #2116: "Aisha said, "The Apostle of Allah married me when I was seven years old." (The narrator Sulaiman said: "Or six years."). "He had intercourse with me when I was 9 years old."
Oud 13 november 2010, 21:21   #3782
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims en vrijheid van meningsuiting, laat staan vrijheid van rapportering van feiten die niet eens betwist worden door moslimhistorici : altijd een moeilijke combinatie!

Je mag op de vraag antwoorden hoor!

Volgens mij ben jij een dubbelnick van Sunnyboy...zelfde stijl van schrijven en zelfde haatmening.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:21   #3783
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met geschriften maar alles met geschiften.
En daarvan wil de linkse kerk er nog meer van binnenhalen. Gruwelijk!
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:21   #3784
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims en vrijheid van meningsuiting, laat staan vrijheid van rapportering van feiten die niet eens betwist worden door moslimhistorici : altijd een moeilijke combinatie!

Je mag op de vraag antwoorden hoor!
Aicha is niet uitgehuwelijkt.

Aicha was geen 6 jaar en dus ook geen puber toen ze trouwde.

Artisjok heeft een paar reactie hierboven vermeld hoe oud Maria was, of verwacht ge nu dat ik de link plaats?
Oud 13 november 2010, 21:23   #3785
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
2 man man , en dit in 2010 ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:23   #3786
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zo opvliegend suqar ??....
Neen hoor
Oud 13 november 2010, 21:23   #3787
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Artisjok heeft een paar reactie hierboven vermeld hoe oud Maria was, of verwacht ge nu dat ik de link plaats?
Tiens, haar papa was toch een maat van Mo? Hij gaf zijn kind cadeau aan die oude viespeuk.
Oud 13 november 2010, 21:23   #3788
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Volgens mij ben jij een dubbelnick van Sunnyboy...zelfde stijl van schrijven en zelfde haatmening.
Inderdaad.
Oud 13 november 2010, 21:24   #3789
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Narrated 'Aisha: I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)

'A'isha reported that Allah's Apostle married her when she was seven years old, and (s)he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he died she was eighteen years old.

Abu Dawud, Vol. 2, #2116: "Aisha said, "The Apostle of Allah married me when I was seven years old." (The narrator Sulaiman said: "Or six years."). "He had intercourse with me when I was 9 years old."
Oud 13 november 2010, 21:24   #3790
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enige reden waarom je de feiten gerapporteerd over kindhuwelijken in de islam door human rights watch met volle kracht ontwijkt?
Ik ontwijk die cijfers niet, ik toon aan dat uw propaganda leugens zijn.

Hoewel ik weinig respect heb voor Human Rights Watch (omwille van de geschiedenis, achtergrond en oprichting van de organisatie) zal je me niet horen ontkennen dat er inderdaad kindhuwelijken zijn en dat dat inderdaad een probleem is.
Dergelijke kindhuwelijken komen inderdaad voor in sommige islamitische landen (maar niet in allemaal) zoals ze ook voorkomen in Afrika en in Indië onder andere godsdiensten of culturen zoals Hindoes en Animisten.

Natuurlijk is dat onaanvaardbaar en natuurlijk moet daartegen opgetreden worden. Maar dat doe je niet door leugens te verspreiden over Hamas noch door de leugens van MEMRI te verspreiden.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:24   #3791
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Waarom ontkennen moslims dat?
Oud 13 november 2010, 21:24   #3792
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Ik neem geen enkele religie au serieux, ik ben atheïst

2) als je de impact van een religie wil terugdringen, dan vraag je je af hoe je dat best doet. We hebben één goede ervaring, namelijk met de RKK. Ik ben ervoor dat we dezelfde strategie hanteren aangezien die daar erg succesvol was.

3) Ook in Vlaanderen huwde men in de periode van Mohammed rond 10, 11 of 12 jaar. Zo zijn er verschillende Gravinnen van Vlaanderen die op die leeftijd werden uitgehuwelijkt. Dat is niet verbazingwekkend aangezien de gemiddelde levensverwachting toen geen 82 jaar bedroeg maar niet eens 30. ALs je geen 30 jaar oud wordt, wacht je niet tot je 19 om te trouwen of seks te hebben.

4) Seks met minderjarigen is hier verboden. Men moet op dat vlak gewoon de wet toepassen zoals men dat moet doen met inbrekers, moordenaars, dieven en verkrachters.

Men moet dat elders bestrijden via ontwikkeling, onderwijs, gezondheidszorg, toegang tot voorbehoedsmiddelen en emancipatie van vrouwen. Dat betekent concreet dat men progressieve organisaties en regeringen moet steunen, vooral zij die zich seculier, links en progressief opstellen. Zoals de Ba'athpartij in Syrië en Irak, Muammar Gaddafi, de Communistische Regering van Afghanistan, Moassadecq en Banisadr van Iran, de PLO en het PFLP in Palestina.

Maar ik stel vast dat de regeringen van de VS en het Westen juist dat soort regeringen en organisaties ondergraven ten voordele van de religieuze zotten. Ik stel eveneens vast dat de VS als er in de VN resoluties voorliggen omtrent toegang tot gezondheidszorg, emancipatie, rechten van de vrouw of voor homo's, rechten van het kind of een einde aan discriminatie steeds hetzelfde stemgedrag hebben als het Vaticaan, Saoudi-Arabië, de Taliban en Iran: ze zijn daar tegen.

Wie voor vrouwenrechten is, is derhalve tegenstander van de VS-politiek.
1. Neem het toch even serieux en zie in in welk religie het schoentje wringt. Met welk religie wij dezer dagen het meeste problemen hebben. Religie weerhoudt de menselijke groei, welk religie het meest volgens u?

2. Ik wil gewoon dat religie een privékwestie wordt. Dat het gedaan is om dingen op te eisen omdat een bepaald boekje dat zo voorschrijft.
God heeft niets te zeggen in het Westen. Die tijden zijn gedaan.

3. Dat zou nochtans niet mogen voor iemand dat God uitkoos als religie van alle tijden. Moeten wij nu ook allemaal met zo'n jonge meisjes trouwen en ze massaal laten voortplanten? Terwijl we met een overbevolking zitten.
Dat zijn voor mij allemaal signalen dat islam net niet een religie voor alle tijden is. Maar dat islam haar doel bewezen heeft en veilig opgeborgen mag worden.

4. Gelijk heb je!

Op uw ander punt: In de VS en Europa wordt er wel wat aan gedaan he
Het is nog allemaal niet perfect, maar er kan tenminste over gepraat worden, en dat praten zet zich om in resultaten. Dat is helaas niet waar bij de islam. Daar mag helemaal niets in wijzigen, maw, ze willen in de middeleeuwen blijven kleven.
Oud 13 november 2010, 21:26   #3793
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjah, als we kommaneuken: Jezus was een onbevlekte bevalling.
Hmz, is God ne pedo? hmz..
Oud 13 november 2010, 21:28   #3794
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Dergelijke kindhuwelijken komen inderdaad voor in sommige islamitische landen.
Goed daar ging het om. Waarom het dan in alle toonaarden ontkennen terwijl de getuigenissen voor het rapen liggen.
Oud 13 november 2010, 21:29   #3795
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed daar ging het om. Waarom het dan in alle toonaarden ontkennen terwijl de getuigenissen voor het rapen liggen.
Ik ontken dat niet, ik stel alleen vast dat uw bronnen leugenachtige propaganda zijn.

En ik stel duidelijk dat dergelijke huwelijken niet alleen in sommige islamitische landen voorkomen maar ook bij Hindoes en bij Animistische godsdiensten.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:30   #3796
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Straks ga je nog beweren dat die Human Rights watcher liegt terwijl jij dat hier heel de tijd zit te doen ondanks alle aangehaalde voorbeelden.
Citeer dan die Human Rights watcher waar hij zegt dat dit een islamitische regel is.
En citeer meteen ook waar ik volgens jou lieg. (met link graag)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:30   #3797
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik vond dat geen bewijs. Sorry.
Nergens stel ik vast dat Mohammed NIET met een minderjarige getrouwd was. Wel stel ik het omgekeerde vast en dat islam zich een geloof van alle tijden noemt.

Maria was wel zwanger geworden van de heilige geest he. Mss moet jij de geschriften er nog maar eens bij nemen
Dat is straf! Wat jij daarvan denkt is bij deze helemaal niet relevant. Ge vroeg om een islamitisch bewijs en die heb je gekregen. Zint het u niet, dan verzin je zelf maar een hadith.

Maw u hebt er dus totaal geen problemen mee dat het 'kind' Maria zwanger was op 13 jarige leeftijd van een 'heilige geest'?
Oud 13 november 2010, 21:30   #3798
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Men weet niet met zekerheid hoe oud Aîcha was.
Waarschijnlijk was ze een 13 jaar oud; zoals Maria toen ze beviel van Jezus.
Voor die tijd was dat de normale huwbare leeftijd.
Van de dochter van de vlaamse graaf Gwijde van Dampierre weten we het wel:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
Margaretha (1272-1331), die in 1282 huwde met Alexander (1263-1283), erfprins van Schotland en in 1286 met Reinoud I van Gelre (1255-1326)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gwijde_...ierre#Kinderen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Margare...281272-1331%29

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2010 om 21:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 21:32   #3799
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontken dat niet, ik stel alleen vast dat uw bronnen leugenachtige propaganda zijn.

En ik stel duidelijk dat dergelijke huwelijken niet alleen in sommige islamitische landen voorkomen maar ook bij Hindoes en bij Animistische godsdiensten.
Ja natuurlijk stel jij dat : dat is uw plicht als uiterst vrome volgeling van de linkse kerk die alle islampraktijken moet vergoelijken die indruisen tegen onze wetten, normen en waarden.
Filsoof is ook al zo'n fanatieke gelovige van de islamappeasementkerk.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 13 november 2010 om 21:32.
Oud 13 november 2010, 21:32   #3800
smiley

Standaard

Citaat:
Waarom ontkennen moslims dat?
Sommige moslims ontkennen dit omdat zij zoiets walgelijks niet kunnen inpassen in het beeld dat zij van iSSlam en hun 'profeet' hebben. Die steken dus gewoon hun kop in het zand want zonder hun iSSlam kunnen ze niet leven. Hun wereld zou in elkaar storten. Diegenen die het niet ontkennen die hebben andere smoesjes uitgedacht om het toch maar te vergoeilijken zoals... jamaar dat was in die tijd normaal. Wat natuurlijk absurd is. De 'profeet' heeft sommige dingen die normaal waren in die tijd verboden. Hij heeft het drinken van alcohol verboden. Dus diegen die al eens graag een wijntje dronken (pech voor de druivenboeren) die moesten eraan geloven doch huwen met kinderen of slavernij ??? Daar zag de 'profeet' mohammed niks verkeerds in want hij had zelf een kind als bruid en slaven bij de vleet. Profeet mohammed (crimineel, slavendrijver, roofmoordenaar, dictator, veelwijver etc) geeft het goede voorbeeld voor de goede moslim. Een goede moslim is een slecht mens. Goede mensen die denken moslim te zijn die aldus met de nare waarheid over iSSlam en de 'profeet' geconfronteerd worden hebben dan geen andere mogelijkheid dan te liegen of te ontkennen.

Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2010 om 21:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be