Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2010, 17:16   #4061
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je moet maar durven als christelijke extremist zulks te vragen. Ik zocht daarnet eventjes op de Mozabite, en stootte op de grootste ethnische database die ik totnogtoe zag (Yoshua Project). Met groot bedoel ik: ze bevat tal van volkeren, enkele zeer rudimentaire gegevens (religie, omvang en soms ook overtuigingen, afbeeldingen van traditionele kleding en haartooi). Als je een gelijkaardige site of database kent, mag je ze altijd geven.

Nog wat verder lezende op die site, bleek dat bij zowat elke stam de noden opgesomd staan. Die kwamen bijna altijd neer op de 'nood' om te kerstenen, om vertrouwd te raken met de evangeliën en meer van die onzin. Daarnaast werden links gegeven naar een site die het mogelijk maakt om een 'partnerschap' aan te gaan met zulke volkeren. Dat partnerschap betekende in de praktijk een 'samenwerking' met anderen om mensen te bekeren en eventueel te adopteren. Opdat die polytheïstische Ainu in Noord-Oost China toch ook kleine evangelici zouden kunnen worden.

D�*t is het gezicht van het evangelische extremisme vandaag de dag. Het is tekenend dat ik geen andere grootschalige projecten ken die zulk etnografisch onderzoek bijeen brengen. Nagenoeg niemand in dit land dat bulkt van de nationalisten schijnt zich daar iets van aan te trekken, op zeldzame uitzonderingen als Nestor Burma, Flanelcondoom, Kallikles en enkele linkse nationalisten na. Jaarlijks verdwijnen daar autochtone talen en verpauperen en marginaliseren autochtone culturen. Die mensen wordt de toegang tot een fatsoenlijk inkomen ontzegd, maar ze moeten wel de evangelici zien te overleven. Onlangs kwam ik een artikel tegen dat berichtte over de eerste Twa-pygmee die in Uganda een universitaire opleiding gevolgd heeft. De Twa zijn, zoals wel meer autochtone stammen ginder, geheel gemarginaliseerd en animistisch. Die twee gaan hand in hand. Veertig procent van hun inkomen wordt gebedeld. De levensverwachting ligt er op dertig jaar. Deze pas afgestudeerde vrouw zei "I am proud of my education, but I am not proud to be Batwa because they have lost their culture - the culture has gone". Dat is het beeld van een verdwijnende cultuur. Dat is tevens het beeld van een stam die door bondgenoten als Ruanda en Uganda uit hun traditionele regio's werden verjaagd, die hun oorspronkelijke inkomens zagen verdwijnen en die bijzonder hard leden onder milities en legers die door het Westen gesteund werden. 't Zal wel geen toeval zijn dat ook Bemba zich tegen hen te buiten mocht gaan. In Uganda krioelt het van volkeren zoals dit.

Ondertussen slagen de forumracisten er niet in om ook maar een seconde hun idiote zelfbeklag over de 'dreiging van de mosliminvasie' of de apocalyptische hoofddoeken te relativeren. Als je hen bezig hoort, dan lijken ze er erger aan toe dan deze Batwa. Nochtans beschikken die forumracisten allen over internet, hebben ze allen leren schrijven (zij het zelden foutloos) en schept iemand als Ninelle op over haar imaginaire dop netto maandloon van +2000€. Ik verwijt u en de uwen, naast domheid en religieus extremisme, ook een verregaand narcisme, egocentrisme en eurocentrisme. Al is de term zioncentrisme misschien correcter.

Over deze wereldwijde 'beschavingsdrang' en dit extremisme heb ik u nooit horen spreken. Ik weet niet of u op de hoogte bent van evangelici uit de VS die met de Bijbel in de hand de ganse wereldbevolking willen kerstenen. Uw vorige onderschrift (Christian Broadcasting Network als ik het mij goed herinner) doet mij vermoeden van wel.

U doet zich voor als een brave ziel. Maar daarmee is werkelijk alles gezegd. Wat zeggen de Bijbel en CBN over hypocrisie?
Uitgeraasd? Veeg nu het schuim maar van je lippen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:18   #4062
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Liefst niet aan uw rap"cultuur"!
'Mijn' rapcultuur is in het Nederlands.

Kunnen we van de meeste witte Vlaamse artiesten niet meer zeggen idd. En van 'hun' media ook niet.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:18   #4063
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Uitgeraasd? Veeg nu het schuim maar van je lippen.
Grappig he, dat lachen met uitstervende culturen.
Oud 14 november 2010, 17:19   #4064
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet maar durven als christelijke extremist zulks te vragen. Ik zocht daarnet eventjes op de Mozabite, en stootte op de grootste ethnische database die ik totnogtoe zag (Yoshua Project). Met groot bedoel ik: ze bevat tal van volkeren, enkele zeer rudimentaire gegevens (religie, omvang en soms ook overtuigingen, afbeeldingen van traditionele kleding en haartooi). Als je een gelijkaardige site of database kent, mag je ze altijd geven.

Nog wat verder lezende op die site, bleek dat bij zowat elke stam de noden opgesomd staan. Die kwamen bijna altijd neer op de 'nood' om te kerstenen, om vertrouwd te raken met de evangeliën en meer van die onzin. Daarnaast werden links gegeven naar een site die het mogelijk maakt om een 'partnerschap' aan te gaan met zulke volkeren. Dat partnerschap betekende in de praktijk een 'samenwerking' met anderen om mensen te bekeren en eventueel te adopteren. Opdat die polytheïstische Ainu in Noord-Oost China toch ook kleine evangelici zouden kunnen worden.

D�*t is het gezicht van het evangelische extremisme vandaag de dag. Het is tekenend dat ik geen andere grootschalige projecten ken die zulk etnografisch onderzoek bijeen brengen. Nagenoeg niemand in dit land dat bulkt van de nationalisten schijnt zich daar iets van aan te trekken, op zeldzame uitzonderingen als Nestor Burma, Flanelcondoom, Kallikles en enkele linkse nationalisten na. Jaarlijks verdwijnen daar autochtone talen en verpauperen en marginaliseren autochtone culturen. Die mensen wordt de toegang tot een fatsoenlijk inkomen ontzegd, maar ze moeten wel de evangelici zien te overleven. Onlangs kwam ik een artikel tegen dat berichtte over de eerste Twa-pygmee die in Uganda een universitaire opleiding had gevolgd. De Twa zijn, zoals wel meer autochtone stammen ginder, geheel gemarginaliseerd en animistisch. Die twee gaan hand in hand. Veertig procent van hun inkomen wordt gebedeld. De levensverwachting ligt er op dertig jaar. Deze pas afgestudeerde vrouw zei "I am proud of my education, but I am not proud to be Batwa because they have lost their culture - the culture has gone". Dat is het beeld van een verdwijnende cultuur. Dat is tevens het beeld van een stam die door bondgenoten als Ruanda en Uganda uit hun traditionele regio's werden verjaagd, die hun oorspronkelijke inkomens zagen verdwijnen en die bijzonder hard leden onder milities en legers die door het Westen gesteund werden. 't Zal wel geen toeval zijn dat ook Bemba zich tegen hen te buiten mocht gaan. In Uganda krioelt het van volkeren zoals dit.

Ondertussen slagen de forumracisten er niet in om ook maar een seconde hun idiote zelfbeklag over de 'dreiging van de mosliminvasie' of de apocalyptische hoofddoeken te relativeren. Als je hen bezig hoort, dan lijken ze er erger aan toe dan deze Batwa. Nochtans beschikken die forumracisten allen over internet, hebben ze allen leren schrijven (zij het zelden foutloos) en schept iemand als Ninelle op over haar imaginaire dop netto maandloon van +2000€. Ik verwijt u en de uwen, naast domheid en religieus extremisme, ook een verregaand narcisme, egocentrisme en eurocentrisme. Al is de term zioncentrisme misschien correcter.

Over deze wereldwijde 'beschavingsdrang' en dit extremisme heb ik u nooit horen spreken. Ik weet niet of u op de hoogte bent van evangelici uit de VS die met de Bijbel in de hand de ganse wereldbevolking willen kerstenen. Uw vorige onderschrift (Christian Broadcasting Network als ik het mij goed herinner) doet mij vermoeden van wel.

U doet zich voor als een brave ziel. Maar daarmee is werkelijk alles gezegd. Wat zeggen de Bijbel en CBN over hypocrisie?
Wat een gezever.
Ge moet Hans Jansen of Vermeulen eens lezen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:21   #4065
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig he, dat lachen met uitstervende culturen.
Ik lachte met je onmacht en verzuring.
Oud 14 november 2010, 17:22   #4066
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat ik u de vraag al eens eerder gesteld hebt : waarom blijft u zo graag wonen in zo'n land als België waar volgens u niks goed is? Als het hier zo schandalig slecht is, is het toch maar een kleine moeite om te verhuizen naar uw land van origine. Ik kom u wel even helpen met inpakken
Als iemand kiest tegen uw pedo cultuur, dan suggereert u direkt dat deze persoon het land moet verlaten.

Beetje armoedig.

Zelf denk ik dat een Belgisch kabinet met een paar 'vreemdelingen' er bij, de kwestie Vangheluwe héél anders had opgelost.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 november 2010 om 17:24.
Oud 14 november 2010, 17:24   #4067
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als iemand kiest tegen uw pedo cultuur, dan suggereert u direkt dat deze pesoon het land moet verlaten.

Beetje armoedig.

Zelf denk ik dat een Belgisch kabinet met een paar 'vreemdelingen' er bij, de kwestie Vangheluwe héél anders had opgelost.
Maar de islam is net de pedo cultuur, wat wij willen aantonen.
Als iemand in onze cultuur een pedo is, vliegt die meestal in't gevang.
Bij de islam is het geen pedofilie, want toegelaten volgens het voorbeeld van mohammed.

Dus aub, stop eens met dat pedo gewijs.
Oud 14 november 2010, 17:27   #4068
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hier nog een prutser die zn bronnen niet nacheckt. Daar staat net hetzelfde behalve in het Engels, maar bedankt voor de moeite.

Emirates247.com is a news website in the United Arab Emirates
It is part of the Dubai Government's Dubai Media Inc.

Zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Emirates247

Maar goed, ik neem aan dat enkel sites die u doorgeeft te vertrouwen zijn, alles wat iemand die u niet direkt 100 % gelijk geeft wordt door u zonder checken in de prullenbak gezwierd.
Oud 14 november 2010, 17:28   #4069
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand kiest tegen uw pedo cultuur, dan suggereert u direkt dat deze persoon het land moet verlaten.
De vraag is waarom iemand wil leven in een pedo-cultuur, als een superieure cultuur slechts een vliegticket verwijderd is? Of is die 'pedo-cultuur' dan misschien toch stiekem superieur?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:30   #4070
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Mijn' rapcultuur is in het Nederlands.

Kunnen we van de meeste witte Vlaamse artiesten niet meer zeggen idd. En van 'hun' media ook niet.
Ik neem aanstoot aan het woord "witte". Als "negers" en "zwarten" racistisch is, is "wit" dat ook, gelieve dus het fatsoen te hebben om het woord "blanken" te gebruiken.
Oud 14 november 2010, 17:30   #4071
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De vraag is waarom iemand wil leven in een pedo-cultuur, als een superieure cultuur slechts een vliegticket verwijderd is? Of is die 'pedo-cultuur' dan misschien toch stiekem superieur?
Dus al wie kritiek heeft op Vangheluwe & Co. moet maar opkrassen?

Overigens: ik ken heel wat Ollanders met een bedrijfje in Curaçao. Waarom zou dat nu zijn?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:31   #4072
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Als iemand in onze cultuur een pedo is, vliegt die meestal in't gevang.
Bij de islam is het geen pedofilie, want toegelaten volgens het voorbeeld van

Op dit moment zit er 1 (één) priester kinderverkrachter achter slot en grendel.

In 'jouw' cultuur is het effectief bestraffen van oprekkers van jongensaarsjes echt zeer ongewoon. Zeker als ze 'beschermd' worden door de opperclerus in 'ons' land.
Oud 14 november 2010, 17:31   #4073
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem aanstoot aan het woord "witte". Als "negers" en "zwarten" racistisch is, is "wit" dat ook, gelieve dus het fatsoen te hebben om het woord "blanken" te gebruiken.
Jij was toch naar eigen zeggen met een neger samen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 november 2010, 17:32   #4074
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dit moment zit er 1 (één) priester kinderverkrachter achter slot en grendel.

In 'jouw' cultuur is het effectief bestraffen van oprekkers van jongensaarsjes echt zeer ongewoon. Zeker als ze 'beschermd' worden door de opperclerus in 'ons' land.
Dat is evenzeer jouw cultuur. Jij laat dat zo allemaal maar gebeuren.
Oud 14 november 2010, 17:34   #4075
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag voor mij rustig alle kleuren van de regenboog gebruiken. Met het woord neger of zwarte is ook al niets mis.

Wie vertelt u dat u deze woorden niet zou mogen gebruiken?
Oud 14 november 2010, 17:34   #4076
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beetje armoedig.

Lieve jongen, ten eerste hebben we het hier over de multicul. Zover ik weet is Vangheluwe daar niet bij betrokken.
Ten tweede vind ik dat men konsekwent moet zijn in het leven, als men werkelijk niets goeds vindt aan de Belgische/Vlaamse cultuur en niet anders doet dan die af te breken, moet men ook niet de voordelen van die cultuur willen plukken. Het enige juiste is dan om te vertrekken naar een land waar men denkt dat het beter is en vermits de persoon in kwestie van Marokkaanse origine is, kan het voor haar niet moeilijk zijn om zich weer aan de Marokkaanse cultuur in het land van haar voorvaderen aan te passen.
Oud 14 november 2010, 17:35   #4077
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zover ik weet is Vangheluwe daar niet bij betrokken.
U praat dus goed wat hij gedaan heeft?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 november 2010, 17:36   #4078
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat een gezever.
Ge moet Hans Jansen of Vermeulen eens lezen.
Kan je iets uitgebreider reageren? Als Hans Jansen of Vermeulen iets gezegd hebben over autochtone culturen en religies in vergeten uithoeken van de wereld ben ik wellicht wel geïnteresseerd.

Laatst gewijzigd door Andy : 14 november 2010 om 17:39.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:36   #4079
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dus al wie kritiek heeft op Vangheluwe & Co. moet maar opkrassen?

Overigens: ik ken heel wat Ollanders met een bedrijfje in Curaçao. Waarom zou dat nu zijn?
Nee, al wie de kwestie Vangheluwe & Co misbruikt om ons land en onze cultuur volledig in de grond te boren mag voor mijn part opkrassen.
Oud 14 november 2010, 17:37   #4080
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Ik lachte met je onmacht en verzuring.
Dat is zo fatsoenlijk als het lachen met de onmacht van bedreigde culturen of gedecimeerde volkeren. Niet dat ik van u iets anders had verwacht.

Lachte jij ook met de onmacht van An en Eefje? Of waren die voldoende blank om op uw sympathie te kunnen rekenen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be