Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2010, 17:51   #4101
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Heel wat posters beseffen eenvoudigweg niet wat ze zeggen. Ik heb medelijden met hen.
Zelf weten wat je zegt is bij u precies ook een probleem, maar soit.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:51   #4102
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Antwoord liever eens'op de vragen die ik je stelde. Je zit er echt mee verveeld hé.
Ik ben er me al te goed van bewust waarom je die categorie "Amerikanen" selectief niet vermeld. Ze passen niet in je gristenfoob kraam hé?
Je kreeg je antwoord.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:52   #4103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zelf weten wat je zegt is bij u precies ook een probleem, maar soit.
Antwoord liever hierop:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Vermoord 1.5 of 1.7 mio burgers (waaronder 500.000 kinderen onder 5 jaar) in een land met 24 of 27 mio inwoners. Bombardeer ze met witte fosfor en verarmd uranuium zodat er nog jaren misvormde kinderen geboren worden. Vertel hen d�*n "Ja, 't is oorlog. Dat is gans wat anders. Dan vallen er altijd slachtoffers."

Hoe cynisch en nietsontziend kun je wel zijn? Durf jij 't aan een moeder ginds gaan zeggen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:53   #4104
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je kreeg je antwoord.
Ja hoor, je ging lopen voor de ambetante vraag. Dat was natuurlijk alleszeggend.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 14 november 2010 om 17:53.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:53   #4105
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, als ik het goed begrijp, pleit je voor pedofilie en voor een heilige alliantie rond Vangheluwe & Dutroux, vertegenwoordigers van een superieure cultuur?
Weeral leest u van rechts naar links. Het afkeuren van hun daden is belangrijk en moet absoluut gedaan worden. Deze zaken uitvergroten om een nog veel ergere cultuur in het zonnetje te zetten, dat is een ander verhaal. En los van dat is spreken van een 'pedo-cultuur' onnodig kwetsend voor al die Vlamingen die daar niets mee te maken hebben. Natuurlijk is het leuk als grapje, maar iets zegt mij dat dit weeral een intimidatie-campagne is van de leden van de religie van de vrede.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:56   #4106
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord liever hierop:
Onlanks zijn hier geheime verslagen over uitgelekt en als ik mij niet vergis ging het over een totaal aantal van iets meer dan 100.000 slachtoffels (alles in militaire en burgerslachtoffers).
Oud 14 november 2010, 17:56   #4107
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermoord 1.5 of 1.7 mio burgers (waaronder 500.000 kinderen onder 5 jaar) in een land met 24 of 27 mio inwoners. Bombardeer ze met witte fosfor en verarmd uranium zodat er nog jaren misvormde kinderen geboren worden en kankers opkomen.

Vertel hen d�*n "Ja, 't is oorlog. Dat is gans wat anders. Dan vallen er altijd slachtoffers."

Hoe cynisch en nietsontziend kun je wel zijn? Durf jij 't aan een moeder ginds gaan zeggen?
Ik dacht dat er inderdaad zo'n miljoen burgers omgekomen zijn in Irak. De Irakezen hebben vreselijk geleden, laat dat door niemand ontkend worden en ik hoop dat we ooit allemaal over heel de wereld het fatsoen zullen hebben ons hoofd te buigen en na te denken over al die onschuldigen en dat nutteloze bloedvergieten. Hopelijk kan Irak nog ooit uit de puinhoop klimmen en een land worden waar het goed om wonen is.
Zoiets kan enkel als iedereen van goede wil is en de vaste wens koestert weer in vrede te leven. Als men echter uit pure rancune mensen van een ander geloof gaat doden, zal de vrede steeds moeilijker te bereiken zijn. Het heeft echt geen zin nog meer onschuldige slachtoffers te maken.
Oud 14 november 2010, 17:57   #4108
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een gezever.
Ge moet Hans Jansen of Vermeulen eens lezen.
Hans Jansen, dat is toch die zelfverklaarde "arabist" die als expert geweigerd werd op het proces Wilders, wegens vooringenomenheid?
Vermeulen, ligt die al buiten bij de KUL?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2010 om 17:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:57   #4109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Weeral leest u van rechts naar links. Het afkeuren van hun daden is belangrijk en moet absoluut gedaan worden. Deze zaken uitvergroten om een nog veel ergere cultuur in het zonnetje te zetten, dat is een ander verhaal.
Uitvergroten? Het seksueel misbruik in de Katholieke Kerk is massaal én systematisch. Het feit dat jij dit probeert te minimaliseren, wijst op een verdachte verwantschap met de pedofielen...

Citaat:
En los van dat is spreken van een 'pedo-cultuur' onnodig kwetsend voor al die Vlamingen die daar niets mee te maken hebben. Natuurlijk is het leuk als grapje, maar iets zegt mij dat dit weeral een intimidatie-campagne is van de leden van de religie van de vrede.
De term "pedo-cultuur" is van Eberhard en die man heeft voor zover ik weet weinig met religie te maken. Zelf zou ik deze term nooit gebruiken, en ik heb geen enkele andere forummer dat zien doen. In ieder geval zou geen enkele moslim ooit deze term bezigen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 november 2010, 17:58   #4110
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft u uw pilletjes al genomen?
Bedankt om me er aan te doen denken. Wat fijn toch dat u zo om mij bekommerd bent.
Oud 14 november 2010, 17:58   #4111
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik dacht dat er inderdaad zo'n miljoen burgers omgekomen zijn in Irak. De Irakezen hebben vreselijk geleden, laat dat door niemand ontkend worden en ik hoop dat we ooit allemaal over heel de wereld het fatsoen zullen hebben ons hoofd te buigen en na te denken over al die onschuldigen en dat nutteloze bloedvergieten. Hopelijk kan Irak nog ooit uit de puinhoop klimmen en een land worden waar het goed om wonen is.
Zoiets kan enkel als iedereen van goede wil is en de vaste wens koestert weer in vrede te leven. Als men echter uit pure rancune mensen van een ander geloof gaat doden, zal de vrede steeds moeilijker te bereiken zijn. Het heeft echt geen zin nog meer onschuldige slachtoffers te maken.
Filosoof is niet geïnteresseerd in uw berichten. Hij zoekt alleen maar aanleiding om u en anderen van racisme en VB-sympathieën te kunnen betichten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 17:59   #4112
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Hans Jansen, dat is toch die zelfverklaarde "arabist" die als expert geweigerd werd op het proces Wilders, wegens vooringenomenheid?
Wie heeft die gebroodroofd omwille van niet politiek correct? De nuttige idioten van links.
Oud 14 november 2010, 18:00   #4113
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets kan enkel als iedereen van goede wil is en de vaste wens koestert weer in vrede te leven.
Ja, maar daarvoor moeten wel eerst de schuldigen benoemd worden: de Bush-administratie en al haar vazallen en de neoconservatieve en islamofobe haatsites die dit bloedvergieten hebben gelegitimeerd en mogelijk gemaakt. Vervolgens moeten deze schuldigen ook onschadelijk gemaakt worden, want anders kan dergelijk bloedvergieten opnieuw beginnen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 november 2010, 18:01   #4114
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt om me er aan te doen denken. Wat fijn toch dat u zo om mij bekommerd bent.
Ik ben een zeer attent en minzaam man.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 14 november 2010, 18:01   #4115
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel over de gevaren van de Islam (die u lijkt te ontkennen).
Het is hier tenslotte het subforum immigratie en integratie.
Ethnografische studies over de culturen van pygmeeën of bosnegers komen hier in principe niet aan bod, tenzij de pygmee of de bosneger in kwestie naar hier uitgeweken is en zijn "cultuur" een belemmering vormt om hier deftig te integreren.
Mensen hebben hier precies zo weinig last van pygmeeën en bosnegers.
De Pygmee-gemeenschap in dit land is inderdaad aan de kleine kant. Net zoals de Ainu, de Langi en tal van andere stammen. Toch kan je een zinvolle vergelijking maken tussen hun situaties (waar hun culturen door verpaupering, kerstening, grondroof en onderdrukking verdwijnen) en een deel van de autochtone bevolking hier dat het voortdurend heeft over de 'gevaren' van de islam. Uit die vergelijking blijkt onmiddellijk (1) dat zelfs het allerergste wat moslims hier zouden kunnen aanrichten in het niets verdwijnt bij wat evangelici ginder aanrichten en (2) dat die autochtonen hier zelden of nooit aandacht hebben voor andere culturen. Ze zijn nogal sterk op zichzelf gekeerd en weten niet hoe culturen verdwijnen. Ze hebben geen idee van de kolonisatie, van de post-koloniale periode of van de verdrukking van zulke volkeren. Eencelligen zoals Ninelle lachen slechts uit domheid. Moest dat de lach van Diogenes zijn, ik had er onmiddellijk respect voor. Maar dat is het niet.

Als je de vergelijking echt maakt, dan zie je (denk ik) ook erg duidelijk hoe onze cultuur niet bedreigd wordt door 'de islam' maar door andere invloeden. Door platvloers consumentisme waarbij mannen en vrouwen aan onhaalbare schoonheidsidealen moeten beantwoorden, waarbij mannen en vrouwen naast carrièrebeesten ook nog eens perfecte ouders moeten zijn en - als het heel even kan - ook nog een bloeiend sociaal leven moeten hebben en onderhouden. Dan zie je erg snel dat de eisen die worden opgelegd aan u en mij niet van moslims komen. Die komen van een werkgever, van marktprincipes en dus van aandeelhouders. Die principes zorgen ervoor dat deze bevolking langer moet werken voor een kleiner loon, dat ze moeten inleveren terwijl ze door anderen geplunderd worden en dat ze moeten flexibiliseren. In dat hele verhaal komen moslims niet voor, behalve dan als lijdend voorwerp.

Want zeg nu zelf: het halal-slachten of het dragen van een hoofddoek door mensen die graag hoofddoeken dragen kan je bezwaarlijk een vorm van cultureel imperialisme noemen. De eis dat mensen flexibel moeten zijn ten aanzien van hun werkgever lijkt mij dat wel te zijn.

Laatst gewijzigd door Andy : 14 november 2010 om 18:04.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 18:01   #4116
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Die domme prietpraat komt voort uit de ervaringen van Portugal waar alle drugs gedecriminaliseerd werden en waarbij men een daling heeft vastgesteld van gebruikers, van probleemgebruikers, van drugerelateerde diefstallen, van zelfmoorden en HIV-besmettingen.

Het zijn voor u natuurlijk geen valabele argumenten, dat begrijp ik wel want mensen zoals u laten zich niets gelegen aan feiten. Die surfen gewoon mee op de golven van de massahysterie.

Indien u toch vatbaar ware voor argumenten en feiten, zou ik u een link geven naar een artikel daarover in Time Magazine, maar ik zal het maar zo laten. Uw wereldbeeld lijkt me zo al fragiel genoeg.
Maak jij je maar geen zorgen over mijn "wereldbeeld"! Ik heb het bovenstaande artikel gelezen, maar ben daarom niet van gedacht veranderd! Drugs laten circuleren in het volk als ging het over een paar pintjes, neen, ik geloof er niet in! Voor mij moeten drugs opgespoord en gebruikers bestraft worden. Drugdealers moeten zodanig aangepakt worden dat ze naar adem snappen! Vooral die laatste soort moet er uit!
Beginnen doen alsof drugs gewoon bij de maatschappij horen, neen dank U!
en een artikeltje hier en daar dat wat anders beweert: hoeveel artikelen beweren wat anders, hulpverleners, medici, slachtoffers en familie van slachtoffers zullen applaudisseren denkt U?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 18:02   #4117
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermeulen zal ondertussen op pensioen zijn.
Ze weten er in ieder geval meer van dan jij.
Er is blijkbaar niemand meer deskundig in Vlaanderen en Nederland, dan zij.
Staat het u niet aan wat ze zeggen ?
En Hans Jansen werd niet geweigerd voor vooringenomenheid. Hij was precies wel één van de drie overgebleven getuigen die door de rechtbank werden weerhouden.
U zevert.
Het was een rechter die voor vooringenomenheid werd gewraakt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 14 november 2010 om 18:06.
Oud 14 november 2010, 18:02   #4118
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je moet maar durven als christelijke extremist zulks te vragen.
Zoals al een paar keer gezegd op dit forum en ook al aan u persoonlijk, ben ik geen katholiek, noch lid van één of andere kerk. Ik ben agnosticus.

Citaat:
Ik zocht daarnet eventjes op de Mozabite, en stootte op de grootste ethnische database die ik totnogtoe zag (Yoshua Project). Met groot bedoel ik: ze bevat tal van volkeren, enkele zeer rudimentaire gegevens (religie, omvang en soms ook overtuigingen, afbeeldingen van traditionele kleding en haartooi). Als je een gelijkaardige site of database kent, mag je ze altijd geven.

Nog wat verder lezende op die site, bleek dat bij zowat elke stam de noden opgesomd staan. Die kwamen bijna altijd neer op de 'nood' om te kerstenen, om vertrouwd te raken met de evangeliën en meer van die onzin. Daarnaast werden links gegeven naar een site die het mogelijk maakt om een 'partnerschap' aan te gaan met zulke volkeren. Dat partnerschap betekende in de praktijk een 'samenwerking' met anderen om mensen te bekeren en eventueel te adopteren. Opdat die polytheïstische Ainu in Noord-Oost China toch ook kleine evangelici zouden kunnen worden.
En?

Werd de plaatselijke wetgeving gerespecteerd?
Werd er geweld gebruikt of opgeroepen om geweld te gebruiken?

Ik heb ook eens gekeken en mij lijkt van niet. Meer nog, mij lijkt het dat zij de mensen daar willen helpen.

Citaat:
D�*t is het gezicht van het evangelische extremisme vandaag de dag. Het is tekenend dat ik geen andere grootschalige projecten ken die zulk etnografisch onderzoek bijeen brengen. Nagenoeg niemand in dit land dat bulkt van de nationalisten schijnt zich daar iets van aan te trekken, op zeldzame uitzonderingen als Nestor Burma, Flanelcondoom, Kallikles en enkele linkse nationalisten na. Jaarlijks verdwijnen daar autochtone talen en verpauperen en marginaliseren autochtone culturen. Die mensen wordt de toegang tot een fatsoenlijk inkomen ontzegd, maar ze moeten wel de evangelici zien te overleven. Onlangs kwam ik een artikel tegen dat berichtte over de eerste Twa-pygmee die in Uganda een universitaire opleiding had gevolgd. De Twa zijn, zoals wel meer autochtone stammen ginder, geheel gemarginaliseerd en animistisch. Die twee gaan hand in hand. Veertig procent van hun inkomen wordt gebedeld. De levensverwachting ligt er op dertig jaar. Deze pas afgestudeerde vrouw zei "I am proud of my education, but I am not proud to be Batwa because they have lost their culture - the culture has gone". Dat is het beeld van een verdwijnende cultuur. Dat is tevens het beeld van een stam die door bondgenoten als Ruanda en Uganda uit hun traditionele regio's werden verjaagd, die hun oorspronkelijke inkomens zagen verdwijnen en die bijzonder hard leden onder milities en legers die door het Westen gesteund werden. 't Zal wel geen toeval zijn dat ook Bemba zich tegen hen te buiten mocht gaan. In Uganda krioelt het van volkeren zoals dit.
Ik begrijp hoegenaamd niet dat u zo uitnemend fulmineerd tegen het verdwijnen van culturen in het buitenland, maar de mensen die daar in eigen land tegen protesteren, afschilderd als waren zijn de duivel zelve.

Citaat:
Ondertussen slagen de forumracisten er niet in om ook maar een seconde hun idiote zelfbeklag over de 'dreiging van de mosliminvasie' of de apocalyptische hoofddoeken te relativeren. Als je hen bezig hoort, dan lijken ze er erger aan toe dan deze Batwa. Nochtans beschikken die forumracisten allen over internet, hebben ze allen leren schrijven (zij het zelden foutloos) en schept iemand als Ninelle op over haar imaginaire dop netto maandloon van +2000€. Ik verwijt u en de uwen, naast domheid en religieus extremisme, ook een verregaand narcisme, egocentrisme en eurocentrisme. Al is de term zioncentrisme misschien correcter.
Ik vraag enkel dat zij (lees: moslims), net als de andere culturen in ons land aanwezig, de wet en onze manier van leven respecteren. Ik vind dan ook dat uw verwijten, nergens op slaan.

Citaat:
Over deze wereldwijde 'beschavingsdrang' en dit extremisme heb ik u nooit horen spreken. Ik weet niet of u op de hoogte bent van evangelici uit de VS die met de Bijbel in de hand de ganse wereldbevolking willen kerstenen. Uw vorige onderschrift (Christian Broadcasting Network als ik het mij goed herinner) doet mij vermoeden van wel.
Ik vrees dat u zich vergist en mij verwart met iemand anders. Tot nog toe heb ik mijn onderschrift nooit aangepast.

Citaat:
U doet zich voor als een brave ziel. Maar daarmee is werkelijk alles gezegd. Wat zeggen de Bijbel en CBN over hypocrisie?
Volgens mij reageert Christus het felst tegen hypocrisie, volgens de Bijbel.

En u, -ik moet het je vragen, omdat je zo fel reageert- vind jij dat moslims onze wetgeving naast zich mogen neer leggen als zij in strijd is met de regels van de Islam?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 november 2010 om 18:06.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 18:03   #4119
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Filosoof is niet geïnteresseerd in uw berichten. Hij zoekt alleen maar aanleiding om u en anderen van racisme en VB-sympathieën te kunnen betichten.
Gelukkig zijn er hier ook mensen die het wel aankunnen de zaken van twee kanten te zien en die dus niet zo eenzijdig met oogkleppen op denken zoals Filosoof, Kallikles etc.
Dus blijf ik nog maar even posten, wie weet, misschien bekeer ik hen nog ooit (nu gaan ze kwaad zijn omdat ik dat schrijf )
Oud 14 november 2010, 18:04   #4120
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermeulen zal ondertussen op pensioen zijn.
Ze weten er in ieder geval meer van dan jij.
Er is blijkbaar niemand meer deskundig in Vlaanderen en Nederland, dan zij.
Staat het u niet aan wat ze zeggen ?
En Hans Jansen werd niet geweigerd voor vooringenomenheid. Hij was precies wel één van de drie overgebleven getuigen die door de rechtbank werden weerhouden.
U zevert.
Het was een recter die voor vooringenomenheid werd gewraakt.
Dat moet pijn gedaan hebben bij Filosoof.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be