Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2010, 22:03   #4261
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Doet voor mij ook niets ter zake in een discussie over hoe het zou moeten zijn en wat er allemaal fout gaat .
Ik dacht dat de discussie ging over het al dan niet welslagen van de multiculturele samenleving.

Zij die vinden dat ze een mislukking is, dragen als argument aan dat bepaalde culturen binnen deze samenleving, hun religieuse voorschriften boven de wet stellen.

De discussie over de zin of onzin van bepaalde wetten kan best wel interessant zijn, maar doet eigenlijk niks ter zake, want het doet niks af aan het feit dat de wetten overtreden werden.

We weten allemaal dat de slachtwetten massaal overtreden werden door één bepaalde cultuur, dat die bovendien hun slachtafval gewoon op straat dumpten ipv waar het thuishoort, dat het niet mooi meer was.

Het is juist dat men dan maar de wet heeft aangepast, omdat het niet te doen was om alle overtreders te vervolgen, maar ook dat neemt niet weg dat de wet inderdaad werd overtreden.

Ik begrijp eigenlijk niet goed, dat sommigen dat goed proberen te praten. Persoonlijk vind ik het nogal ver gekomen dat wij genoodzaakt zijn onze wetten aan te passen, om verdere problemen te vermijden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:04   #4262
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Dat zal wel. Het zou me verwonderen dat jij als islamappeaser anders zou zeggen. 10/10 voor het keurig aframmelen van uw lesjes.
Ik heb toch uitgelegd waarom ik dit geen achterpoortjes noem.
Het moet zijn dat de argumenten terecht zijn, anders achtte je het niet nodig om ze weg te laten bij het citeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:05   #4263
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze gaan nog enkel chemisch castreren.

Too bad for you. Blijkbaar hou je het liever bij dierensadisme.

ER IS GEEN VERBOD , HALOOOOOO! Ik ga morgen de lotto winnen , geloof je mij nu ook ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:06   #4264
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik dacht dat de discussie ging over het al dan niet welslagen van de multiculturele samenleving.

Zij die vinden dat ze een mislukking is, dragen als argument aan dat bepaalde culturen binnen deze samenleving, hun religieuse voorschriften boven de wet stellen.

De discussie over de zin of onzin van bepaalde wetten kan best wel interessant zijn, maar doet eigenlijk niks ter zake, want het doet niks af aan het feit dat de wetten overtreden werden.

We weten allemaal dat de slachtwetten massaal overtreden werden door één bepaalde cultuur, dat die bovendien hun slachtafval gewoon op straat dumpten ipv waar het thuishoort, dat het niet mooi meer was.

Het is juist dat men dan maar de wet heeft aangepast, omdat het niet te doen was om alle overtreders te vervolgen, maar ook dat neemt niet weg dat de wet inderdaad werd overtreden.

Ik begrijp eigenlijk niet goed, dat sommigen dat goed proberen te praten. Persoonlijk vind ik het nogal ver gekomen dat wij genoodzaakt zijn onze wetten aan te passen, om verdere problemen te vermijden.

Paulus.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:07   #4265
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Dit is een onomkeerbaar proces in het westen: GAIA boos om standpunt Interculturele Dialoog over dierenslachting
In Nederland is er zelf een partij voor de dieren.
Elke poging om dit proces terug te draaien is energieverspilling.
Oud 14 november 2010, 22:07   #4266
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.

Die regels moeten idd nageleefd worden , maar ook onze manier van eten en omgaan met slachtvee moet veranderen .

Laatst gewijzigd door Wisord : 14 november 2010 om 22:14.
Oud 14 november 2010, 22:09   #4267
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dit is een onomkeerbaar proces in het westen: GAIA boos om standpunt Interculturele Dialoog over dierenslachting
In Nederland is er zelf een partij voor de dieren.
Elke poging om dit proces terug te draaien is energieverspilling.
Er zijn er nochtans die hard hun best doen om die onverdoofde bloedbaden weg te relativeren. Hopelijk delven ze ooit het onderspit.
Oud 14 november 2010, 22:13   #4268
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Indien het criterium nu is "de wet niet overtreden" stel ik vast dat er binnen elke cultuur mensen zijn die de wet overtreden. Dan is ook de monocultuur mislukt.

Citaat:

Paulus.
De slachtwetten werden hier en daar overtreden met het offerfeest. Die wetten werden niet gewijzigd; er werd wel een praktische, legale oplossing bedacht.

De uitzondering van het onverdoofd slachten bestaat al jaar en dag.
Het werd onlangs ontdekt.
Oud 14 november 2010, 22:18   #4269
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die regels moeten idd nageleefd worden , maar onze manier van eten en omgaan met slachtvee moet veranderen .
Wij worden daartoe gedwongen.

Moesten inderdaad, de ouders van de leerlingen in de scholen waar nog uitsluitend halalvoedsel geserveerd wordt, met dezelfde ijver protesteren als zij die niet op school willen eten omwillen van het niet-halal voedsel, zou er heel misschien een maatschappelijk debat op gang komen over de gang van zaken.

Maar zo gemakkelijk is dat niet. Verwijten als nazi, racist, enz... liggen nooit ver weg. Niet door de moslims, want die trekken zich daar geen moer van aan, maar door de eigen bevolking a la Artisjok en consoorten.

Ons forum is daar een actueel voorbeeld van.

Paulus.
Oud 14 november 2010, 22:23   #4270
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij worden daartoe gedwongen.

Moesten inderdaad, de ouders van de leerlingen in de scholen waar nog uitsluitend halalvoedsel geserveerd wordt, met dezelfde ijver protesteren als zij die niet op school willen eten omwillen van het niet-halal voedsel, zou er heel misschien een maatschappelijk debat op gang komen over de gang van zaken.

Maar zo gemakkelijk is dat niet. Verwijten als nazi, racist, enz... liggen nooit ver weg. Niet door de moslims, want die trekken zich daar geen moer van aan, maar door de eigen bevolking a la Artisjok en consoorten.

Paulus.

De scholen waar uitsluitend halalvoedsel geserveerd wordt zijn in mijn ogen domme democratische pipo's die niet verder denken dan hun neus lang is ... waarschijnlijk zit daar een overgrote meerderheid allochtonen en is dat de reden . Naar mijn mening is het beter om een keuze te hebben een pan meer op het vuur of de gril in twee delen is toch niet moeilijk ?
Oud 14 november 2010, 22:23   #4271
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Paulus, niet beginnen zeveren.
Ik heb hier nooit iemand nazi of racist genoemd.
We hebben niet de zelfde definitie voor racisme. We waren nog op zoek naar de correcte benaming.
Maar ik heb hier niemand ooit nazi of racist genoemd.
Oud 14 november 2010, 22:28   #4272
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De scholen waar uitsluitend halalvoedsel geserveerd wordt zijn in mijn ogen domme democratische pipo's die niet verder denken dan hun neus lang is ... waarschijnlijk zit daar een overgrote meerderheid allochtonen en is dat de reden . Naar mijn mening is het beter om een keuze te hebben een pan meer op het vuur of de gril in twee delen is toch niet moeilijk ?
Het is nog gemakkelijker om te zeggen dat in ons land nooit halalvoedsel geserveerd werd en wie dat werkelijk wil maar zelf in zijn voedsel moet voorzien. Dat zou de integratie bevorderen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 november 2010 om 22:30.
Oud 14 november 2010, 22:32   #4273
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Paulus, niet beginnen zeveren.
Ik heb hier nooit iemand nazi of racist genoemd.
We hebben niet de zelfde definitie voor racisme. We waren nog op zoek naar de correcte benaming.
Maar ik heb hier niemand ooit nazi of racist genoemd.
Cultuurracist lijkt mij een juiste term lees ander deze eens hij slaat de nagel op de kop .

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2...-en-racisme-1/

En zo zijn we terug OT Paulus zal tevreden zijn .

Citaat:
De ‘moslimbashers‘ zien zichzelf zelden als racisten. Een echte racist gaat tenslotte af op huidskleur, een biologisch gegeven, en plakt daar allerlei negatieve eigenschappen aan vast. Maar de ‘nieuwe racist’ denkt van zichzelf dat hij alleen kritiek heeft op een cultuur of een religie. Ondertussen zijn ze daarbij vaak net zo ‘essentialistisch’ als de klassieke racisten. Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.

In combinatie met nationalisme, ‘wij’ worden bedreigd, ‘zij’ moeten het land uit, kan de combinatie dodelijk worden. Vooral wanneer het geloof aangehangen wordt dat moslims per definitie tegen de democratie zijn en waarden aanhangen die evenzeer per definitie niet verenigbaar zijn met westerse waarden. Anti-islamisme, opgeteld bij nationalisme uit zich vervolgens in de gedachte dat de moslims een gevaar opleveren voor de westerse samenleving. Modood noemt het nieuwe racisme liever ‘inherentistisch’ dan ‘essentialistisch’, waarmee hij bedoelt dat de cultuur gezien wordt als inherent aan de islam, en dus neerkomt op inherente eigenschappen van elk lid van die groep.
citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain

Laatst gewijzigd door Wisord : 14 november 2010 om 22:37.
Oud 14 november 2010, 22:36   #4274
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2510

Uw weekje zit er op Artisjok.

Paulus.
Oud 14 november 2010, 22:38   #4275
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nog gemakkelijker om te zeggen dat in ons land nooit halalvoedsel geserveerd werd en wie dat werkelijk wil maar zelf in zijn voedsel moet voorzien. Dat zou de integratie bevorderen.

Paulus.
Juist. Nu wordt de omgekeerde situatie steeds meer opgedrongen aan schoolkinderen, die niet eens meer zelf vrij mogen kiezen, dat allemaal ten behoeve van islamitisch reli-racisme en reli-nationalisme.
Oud 14 november 2010, 22:39   #4276
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2510

Uw weekje zit er op Artisjok.

Paulus.

Laf .
Oud 14 november 2010, 22:40   #4277
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist. Nu wordt de omgekeerde situatie steeds meer opgedrongen aan schoolkinderen, die niet eens meer zelf vrij mogen kiezen, dat allemaal ten behoeve van islamitisch reli-racisme en reli-nationalisme.

Jij die vrije keuze gaat gebruiken tranen in mijn ogen .. shiiiiiiiiiiit man .
Oud 14 november 2010, 22:41   #4278
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Cultuurracist lijkt mij een juiste term lees ander deze eens hij slaat de nagel op de kop .

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2...-en-racisme-1/

En zo zijn we terug OT Paulus zal tevreden zijn .

citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain
Dat is een goed beargumenteerde uitleg.
Oud 14 november 2010, 22:41   #4279
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laf .
Ik heb die grapjas gisteren al definitief op de negeerlijst gezet.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:42   #4280
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laf .
Je moet dat verstaan.
Wat zit er anders op als iemand blok zit?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be