Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2010, 21:50   #2141
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Nee jongen, je verwart slimheid met encyclopedische kennis. Wat jij bedoelt is napapegaaien zoals jij doet met jouw Bijbel. Een intelligent mens heeft een eigen mening, gefundeerd op kennis, inzicht en rechtvaardigheid. Allemaal dingen die jij niet hebt en nooit zult hebben.
Ik heb een eigen mening. Mijn mening over kunst is volledig mijn eigen mening.

Jij noemt mij dit en dat, noemt mij onintelligent, en als ik wat terugzeg ben ik een bekrompen Christen. De meest bekrompe napapegaaier, dat ben jij. Je hebt geen eigen mening, je volgt gewoon de mening van de ziekelijke LGTB-wereld.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 21:56   #2142
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik heb een eigen mening. Mijn mening over kunst is volledig mijn eigen mening.

Jij noemt mij dit en dat, noemt mij onintelligent, en als ik wat terugzeg ben ik een bekrompen Christen. De meest bekrompe napapegaaier, dat ben jij. Je hebt geen eigen mening, je volgt gewoon de mening van de ziekelijke LGTB-wereld.
Nou, beter dat dan nog leven in de tijd van middeleeuwen. Alleen toen hadden mensen nog zo een vertrouwen in de kerk en bijbel zoals jij nu.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:05   #2143
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Nou, beter dat dan nog leven in de tijd van middeleeuwen. Alleen toen hadden mensen nog zo een vertrouwen in de kerk en bijbel zoals jij nu.
Van wie ben jij een dubbelnick?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:21   #2144
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Van wie ben jij een dubbelnick?
Van niemand. Ik zit hier op dit forum sinds een week. Voor constructieve gesprekken met mensen die ruimdenkend zijn en de anti-christ voor idioten.
Oud 14 november 2010, 22:29   #2145
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
...dat een Homosexueel gedrag eigenlijk tegennatuurlijk is en gevolgen kan inhouden voor eigen gezondheid . Als Uw eigen religie U niet mag onderwijzen , wie dan wel ?
Tegennatuurlijk, het is een begrip dat vaak aangehaald wordt als er iets is wat bepaalde groepen niet aanstaat.
Het is echter zwaar absurd.
Een auto bestaat ook niet in de natuur, dus een auto is tegennatuurlijk, dus de mensheid moet gestraft worden voor het maken en gebruiken van een auto ?
Gaan we ons beperken tot alles wat in de natuur bestaat ?
Begin dan maar al met af te loggen van dit forum, en ga maar weer in de holen gaan leven.

Trouwens, welke bekrompen visie van de natuur nemen we dan juist ?
Die bekrompen visie van alles te bekijken wat we met onze zintuigen waarnemen ?
Alleen, we weten ondertussen uit de wetenschap dat alles bestaat uit atomen, die dan nog verder kunnen onderverdeeld worden in kleinere deeltjes.
Hoeveel manipulaties we ook doen, wat we hier ook uithalen op onze planeet en inhet universum, we kunnen die realiteit nooit veranderen : alles zal blijven bestaan uit deeltjes, en enkel de vorm zal veranderen.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:32   #2146
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De Heer sprak tot Moses: [...] Gij moogt niet bij een man liggen als bij een vrouw, dit is een gruweldaad. (Lev 18:1,22)
Dat is dus de mening van Mozes, die vanuit zijn joodse traditie sprak en ook gewoon een kind van zijn tijd was.
Waarom zou wat Mozes duizenden jaren geleden beweerde relevant zijn voor nu ?
Gelukkig is onze maatschappij geëvolueerd...
Oud 14 november 2010, 22:35   #2147
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is dus de mening van Mozes, die vanuit zijn joodse traditie sprak en ook gewoon een kind van zijn tijd was.
Waarom zou wat Mozes duizenden jaren geleden beweerde relevant zijn voor nu ?
Gelukkig is onze maatschappij geëvolueerd...
ja de maatschappij wel, maar blijkbaar diene albrecht niet.
Oud 14 november 2010, 22:40   #2148
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat Mozes, Jezus en Allah Terzake kapen en in één ruk (jaja) vertellen wat er moet gaan gebeuren met Vlaanderen. Aan de andere kant van de tafel kunnen de Wever en Di Rupo plaats nemen. D�*t zou pas vonken geven!
Ik zie het al gebeuren.
Kathleen Cools tegen jezus :

"Ja, mag ik toch volgende vraag stellen : u als zoon van god de vader, mag ik u vragen of uw vader niet verantwoordelijk is voor heel wat miserie ?
Ik verklaar mij nader : met uw straf op het bouwen van de toren van Babel, heeft u ervoor gezorgd dat de mensheid verschillende talen spreekt, en u weet zo goed als iedereen dat dit voor veel verdeeldheid heeft gezorgd, zeker in dit landje."
Antwoord "Ach, u moet niet alles geloven wat in de bijbel staat, het meeste is verzonnen door mensen met slechte bedoelingen..."
Oud 14 november 2010, 22:53   #2149
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo? Voor te beginnen: door wie is die Tempel vernietigd? Door jouw soort! En heden ten dage hebben Joden een land, Israël, en dat zal voorkomen dat jouw soort opnieuw probeert om hen uit te roeien.
De joden hebben de tempel zelf vernield door een valse profeet te volgen. De romeinen hebben de praktische uitvoering gedaan.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2010, 22:54   #2150
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De voorbode van de Anti-Christ is er al, het is jullie Hitlerjugendpaus Benedictus XVI. Hij is de wegberijder van de allerlaatste paus, Satan Himself, die onder de naam Petrus Romanus of Petrus II heel het Aardse Feest gaat opblazen, oef! Tenminste, als je gelooft in de Profetie van de pausen, toegeschreven aan Sint Malachias, een Ierse monnik. Lees en geniet van het Einde:

Spannend. Dan hebben we natuurlijk niet meer lang. Feestje?
Oud 14 november 2010, 22:57   #2151
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Brains? Wat zijn "brains"? Iedereen is slim achter een pc met wikipedia in klaarstaand in een tabblad.
Vind ik totaal niet.
Iemand als jij die je totaal laat verblinden door je bekrompen geloof en niet verder kan kijken dan zijn neus lang is, komt mij helemaal niet intelligent over.
Oud 14 november 2010, 22:58   #2152
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind ik totaal niet.
Iemand als jij die je totaal laat verblinden door je bekrompen geloof en niet verder kan kijken dan zijn neus lang is, komt mij helemaal niet intelligent over.
Misschien omdat je het niet begrijpt .
Oud 14 november 2010, 22:59   #2153
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De kunstenaar vindt er altijd wel een verklaring voor.
Yep, een beetje zoals jij overal een verklaring vindt voor zelfs de wreedste misdaden van de kerk, en de meest in het oog springende inconsequenties.
Oud 14 november 2010, 23:02   #2154
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, een beetje zoals jij overal een verklaring vindt voor zelfs de wreedste misdaden van de kerk, en de meest in het oog springende inconsequenties.
Over die paar misdaden en showtjes gaan we het toch niet hebben zeker.
Oud 14 november 2010, 23:04   #2155
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Misschien omdat je het niet begrijpt .
Simpel, heel simpel.
Oud 15 november 2010, 00:44   #2156
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eichmann en Mengele maakten n�* de oorlog nog grote sier in Zuid-Amerika met de hulp van het Vaticaan. Schol!
Ik vrees dat dit incorrect is.
Oud 15 november 2010, 00:46   #2157
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij die altijd "bewijzen" eist. Toon mij ergens een Bijbelse tekst of Goddelijk Geschrift waaruit blijkt dat De Heilige Drievuldigheid (om maar ineens heel de Directie te vernoemen) vertelt dat homosexualiteit niet evenwaardig zou zijn aan heterosexulaiteit. Ik ben héél benieuwd.
In de brief naar de romeinen ga je ook een antwoord vinden op je gestelde vraag.
Oud 15 november 2010, 00:50   #2158
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb wel gesteld ALS er een God zou zijn... Maar ok, laat ons van de stelling vertrekken dat God bestaat. Dat is het voor 100 % zeker dat Hij er is voor iedereen, ook voor onze homosexuele medemens. God discrimineert niet, bijgevolg hebben homosexuelen evenveel rechten als heterosexuelen, ook het recht om te huwen en het recht om kinderen te adopteren. Daar is geen speld tussen te krijgen.
God houdt van alle mensen, ook van een homoseksueel natuurlijk.

God discrimineert niet maar daarna ga je de verkeerde toer op. Omdat niet iedere dezelfde rechten krijgt betekent niet dat ze gediscrimineerd zijn of minderwaardig geacht worden.
Oud 15 november 2010, 00:53   #2159
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn argwaan tegenover het bestaan van God - en daarom ben ik agnost - is omdat er geen rechtvaardigheid bestaat. Zijn de eeuwige (Godsdienst)oorlogen sinds Jezus opgehouden? Ja dag, de bloedbaden in naam van eender wat worden enkel maar wreder. Op welke manier heeft Hij dan de mensheid bevrijd? Ik neem één sprekend voorbeeld. Volgens het OT wordt het Joodse volk bijgestaan door God in hun vlucht van de Egyptische Farao's.

Dit mooie verhaal is -en dat komt goed uit - uiteraard niet controleerbaar maar laat ons aannemen dat het correct is. Waar was God dan toen Zijn Uitverkoren Volk werd uitgemoord door de nazi's? Op congé payé of zo? Het valt op dat er in moderne tijden, waar media direct overal bij zijn, NIETS te merken is van enig Goddelijk Ingrijpen. Toeval? Ik vrees van niet.
Rechtvaardigheid bestaat wel. Daarvoor niet over heel de wereld en ieder mens, maar het bestaat.

Dat bloedbaden wreder worden klopt, de baringsweeen van de eindtijd zijn ingezet.

God helpt nog steeds mensen, Hij hoeft het niet live op tv te doen. Zelfs dan zouden mensen het nog niet geloven.

Laatst gewijzigd door Inno : 15 november 2010 om 00:55.
Oud 15 november 2010, 00:55   #2160
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is echter nog hoop! De Enige Echte Messias moet nog komen en Hij zal wél de absolute wereldvrede bregen.
Het klopt dat er iemand zal komen die zogezegde wereldvrede zal brengen. Maar hij zal de echte Messias niet zijn. Hij zal wel mirakels volbrengen en de mensen wijs maken dat hij het goed meent en wereldvrede wil. Uiteindelijk is hij de grote leugenaar en zorgt hij voor de totale oorlog. Dit is gezien vanuit christelijk standpunt natuurlijk.
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje bezorgd en triestig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be