![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
Citaat:
Bij de 99.99% anderen zal het zijn effect niet missen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
Meneer komt niet veel buiten?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
|
Die trajectcontrole is weer een nieuw speelgoedje verkocht door een of andere fabrikant.
Wat ik goed vind aan trajectcontrole is dat bvb de nummerplaten gecontroleerd worden, en voor mij mogen al die mensen die niet hun rijtaks betalen automatisch een bekeuring krijgen Moest de nodige diensten dan eens hun databanken koppelen aan de verzekering, dan zouden al die niet verzekerd zijn automatisch een forfaitaire verzekeringspremie van 2500euro moeten krijgen, goed voor het 'fonds' die de onverzekerde risico's dekt. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
|
illustreert gewoon dat trajectcontrole in feite nog altijd binnen bepaalde marges toelaat om te foefelen.
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Neen dus.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Citaat:
Mensen zijn niet dom. Het is ook maar een simpel vb van mij hoor, hoe je met de helft van de trajectafstand 180 kmh of 60 kmh boven de limiet te rijden bij een trajectcontrole niet gepakt wordt. En iemand die met gemiddeld 1 kmh boven de limiet te rijden wel gepakt wordt als hij/zij het ganse traject 121 kmh aanhoudt met zijn cruise control. Natuurlijk is die 121 kmh rijder een stoute snelheidsovertreder en hij/zij die wat uit het hoofd kan rekenen, en met 90/180 kmh rijdt (telkens de helft), wordt niet gepakt... Tja die laatste rijdt ook maar 120 gemiddeld hé. Wat een fiasco.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2010 om 20:17. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Citaat:
Maar wie weet gaan ze op de trajectcontrole er nog 10 flitspalen tussenzetten. Het toppunt van snelheidshysterie wordt dat nog
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2010 om 20:18. |
|
|
|
|
|
|
#88 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Citaat:
Alhoewel ik een trajectcontrole veel "eerlijker" vind, bij onvrijwillig oponthoud kan men tenminste vlot en veilig inhalen volgens het verkeersreglement. Gedaan met het conflictverhogend dodehoekgesukkel. Stel voor de ganse snelweg van de Maas tot aan de kust vol trajectcontroles, dan kan men "quasi 120 kmh gemiddeld" halen tot aan de kust, een gemiddelde snelheid die zelfs Duitse -ongelimiteerde- Autobahnen maar weinig toelaten*. Men gaat dan nog apparaatjes (met databank trajectcontrolenr. + afstand) uitvinden waarbij men bij het passeren van een trajectportaal een knopje aan het stuur indrukt zodat men weet hoeveel reserve men nog heeft bij welke afstand, en dit koppelen aan de cruise control. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 november 2010 om 20:20. |
||
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
|
Citaat:
die kluster zegt eigenlijk alles risico parameter van dit document, staat loodrecht op de parameter dood-zwaar gewond. Om goed te zijn zouden ze hun risico moeten herberekenen, en zeker niet meer op die manier. De autostrades staan dus 'risicovol' gecatalogeerd, terwijl het vooral de '90km/u wegen zijn die risicovol zijn. Want autostrades liggen inhet kwadrant hoger met een hoek afwijkend van dood en zwaar gewond. Ik moet wel toegeven, het is een van de weinige clusters waar er een verband is tussensnelheid... en dood en zwaargewond. In feite is die cluster quasi dezelfde als diegene die de analyse doet niet op basis van snelheid maar op basis van wegen (autostrade , buiten bebouwde kom, binnen bebouwde kom) Ook daar zie je dat verband ontstaan, dus onze doden en zwaargewonden vallen vooral op de 90km/u wegen, Bovendien, end at is een andere kluster gebeuren de ongevallen niet ter hoogte van de kruispunten... aangezien die ongevallen dan nog hoofdzakelijk niet gebeuren aan kruispunten is het zeer de vraag, waarom er duizend flitspalen gezet worden aan kruispunten ?? http://www.belgium.be/nl/publicaties...gheid-2008.jsp |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
Citaat:
In praktijk gaan enkel complete idioten op die manier rijden. En die zullen er dan wel op andere manieren uitgehaald worden.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
Weet ik, enkel die ene 0.01% is dom.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
|
alberto, onlangs zag ik een auto door het rood rijden over de parkeerstrook... (het is een T-kruispunt voor alle duidelijkheid) voorbij een fameuse flitspaal:
zegt gewoon alles, die demonstreerde dus aan zijn vriend, dat je zonder geflitst te worden door het rood kunt rijden... |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Citaat:
Citaat:
Het zijn de wegen waar bij een nog redelijke snelheid er veel meer conflicten kunnen plaatsvinden als op autosnelwegen en autowegen die vrij zijn van langzaam verkeer en kwetsbare weggebruikers (behalve motorrijders). Ook kwetsbare weggebruikers spelen op die gewone wegen bui-bbk al een significante rol. - Wegen in de bebouwde kom zijn ook nog redelijk dodelijk, enerzijds veel minder omwille van de gereden snelheid, anderzijds meer door het toegenomen conflictrisico van veel meer kwetsbare weggebruikers met het zwaarder verkeer (massa). Citaat:
En onderzoek naar ongevaloorzaken naar ongevallen enkel met materiële schade al helemaal niet, het aantal ongevallen - enkel materiële schade worden ruwweg geschat op extrapoleerd, men registreert ze niet systematisch. Hoofdoorzaken in Be voor zover ik enkele jaren terug gelezen heb: 1. allerhande voorrangsnegatie - hoeft helemaal niet op kruispunten plaats te vinden - en dan komt; 2. controleverlies over het stuur... wat allerlei oorzaken kan hebben... 3. ... ** Betreft dodelijkheid alle wegen (all roads) tov snelwegen (motorways) per miljard voertuig-kms, zie de paarse kolommen: http://www.belgium.be/nl/publicaties...gheid-2008.jsp IRTAD Database, June 2010 -- Risk Indicators Road user fatalities per billion Veh. Kms country:all roads|motorways Austria : 8.8 4.2 factor 2,1 Belgium: 10.8 4.2 factor 2,6 Denmark 8.2 2.5 factor 3,3 Finland : 7.1 2.4 factor 3 France : 7.7 1.8 factor 4,3 Germany 6.5 2.2 factor 3 Gr. Brit.: 5.0 1.6 factor 3,1 Japan : 8.1 2.1 factor 3,9 Netherl: 7.7 2.1 factor 3,7 Slovenia 17.2 9.3 factor 1,8 Switzerl: 5.6 1.2 factor 4,7 USA : 8.5 4.5 factor 1,9 gemiddeld: factor 3,12 minder verkeersdoden per afgelegde vtg-afstand.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2010 om 11:56. |
|||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
|
Citaat:
het is de verhouding doden totaal / doden autoweg gereden kilometers dus het neutraliseert wel gedeeltelijk voor die kortere afstanden, tenzij je natuurlijk niet neutraliseert over hoeveel procent van het wegdek is autoweg en hoeveel procent is autostrade verstedelijkte zones zoals Belgie hebben defacto meer fataliteiten over gans hun gebied versus autostrades. je kan het terug als indicator beschouwen voor een gebrek aan autostrades in Belgie. maar enfin dan komen die groene hier weer uitleggen over dat aanzuigeffect Anderzijds wat doe je natuurlijk met zwitersland die met recordlaag ongevallen op de snelweg zit, die daardoor hun factor omhoog duwt. Feitelijk vind ik het een domme statistiek.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 november 2010 om 12:42. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Citaat:
Citaat:
Dit heeft veel te maken met de povere kwaliteit van ons rijbewijs (rijopleiding) en ook met het vrijzinnigere uitgaansleven tot in de late uurtjes van onze jongere/onervarene automobilisten. (in het buitenland is er dikwijls een sluitingsuur, en betere handhaving) Dat de handhaving van op onder invloed rijden (´s nachts en/of WE) ook niet het niveau haalt van onze buurlanden speelt ook mee. Het is geweten dat 2 op 3 van de nachtelijke dodelijke ongevallen in het weekend vallen "onder invloed rijden". ca 29% van de letselongevallen vallen in het weekend, maar vooral de dodelijkheid is veel groter, ruim 42 % van de verkeersdoden valt in het weekend. Citaat:
De vtg-km-statistiek is wel wat scheef getrokken betreft Nederland want enkel daar zijn de cijfers van 2003. De andere landen hebben 3 tot 5 jaar recentere cijfers, die daardoor ook wat beter zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2010 om 13:24. |
|||
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
|
Citaat:
een domme statistiek waarom ? vb BE 8 2 > 4 Zwits 4 1 > 4 zwitserland doet het dubbel goed, maar zit toch met dezelfde factor, en kan bvb half zoveel autostrades hebben en daarom een factor 1 hebben, terwijl ze het dan in feite met dubbel zoveel wegen in bebouwde kom wel goed doen... om maar te zeggen dat getal is een domme statistiek Die andere statistiek ga ik eens clusteren als ik tijd heb, nu die is interessanter, het jonge geweld op de baan in Griekeland vraagt gigantisch veel slachtoffers. Op dat vlak zijn Grieken en belgen aan elkaar gewaagd. Bekijk het als een genetische selectie, eenmaal de dommekloten die rijden met hun ballen eruitgemendeld zijn, blijft de rest over. Survival of the fittest in de huidige maatschappij moet je 'niet met uw ballen rijden' en 'intelligent zijn' 'communicatief' ' vrouwelijk ingesteld' etc De statistieken van ongevallen voor mannen versus vrouwen spreekt bvb boekdelen... Die statistiek in handen van feministen die eens goed clusteren en we komen er als het ras uit die beter zijn rijbewijs een jaar of 4 later krijgen, als de maturiteit komt.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 november 2010 om 13:27. |
|
|
|
|
|
|
#98 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Citaat:
Zwitserland doet het dan dubbel zo goed op beide wegen, fantastisch toch. Die factor heb ik enkel erzelf bijgerekend om het verschil in algemene dodelijkheid tussen die afgelegde vtg-kilometers te benadrukken betreft alle wegen/motorways (snelwegen) Citaat:
Of ge moet bij Irtad reklameren dat ze domme statistieken maken.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2010 om 13:31. |
||
|
|
|
|
|
#99 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.063
|
Citaat:
Citaat:
De verkeersveiligheidscijfers van de Griekse weggebruikers en automobilisten kennen we...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 november 2010 om 13:51. |
||
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
|
Citaat:
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) |
|
|
|
|