Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 19:14   #4441
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waar schrijf ik dan van niet ?.... Ik ben tegen onverdoofd slachten . Ben jij het er mee eens dat varkens, koeien, kippen, ... enz.. het recht hebben op een uitloop in vrije lucht. Ze moeten in groep kunnen leven, en mogen dus niet individueel gehuisvest worden. Systematische verminkingen mogen niet toegestaan worden , bvb. het afbranden van de snavel bij kippen of het afknippen van het krulstaartje van biggen en het onverdoofd catreren , dwangvoederen enz .. en dit bij wet verplicht moet worden ?
Ik teken direct
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:15   #4442
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik teken direct
Ik ook dan.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:15   #4443
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar schrijf ik dan van niet ?.... Ik ben tegen onverdoofd slachten .
Goed. Dan is de zaak uitgepraat.

De religieuze regels van de islam botsen met onze opvattingen over dierenwelzijn en mede daarom is de multiculturele samenleving mislukt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:16   #4444
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Onverdoofd slachten is verschrikkelijk, barbaars, wreed en onmenselijk.
Wie kan dat over zijn hart krijgen?
Ik heb eindelijk naar dat filmpje gekeken, ik was er bang voor maar moest toch weten waarover ik spreek als ik wil meedoen aan deze discussie. Ik heb het niet kunnen uitkijken, mijn maag draaide om en ik heb nu nog de tranen in mijn ogen.
Wie zoiets kan verdedigen, is geen goed mens.
Dank je Marie. Ik had ook tranen in mijn ogen.
Het zijn onschuldige dieren he. Dat de mogelijkheid dezer dagen er is om verdoofd te slachten, en het toch vertikken wegens een boek dat meer dan duizend jaar oud is, doet mij ook enorm pijn.

Het is dan ook heel frustrerend om te zien hoe je land toegeeft deze "traditie" in ere te houden.
Oud 15 november 2010, 19:17   #4445
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

De religieuze regels van de islam botsen met onze opvattingen over dierenwelzijn en mede daarom is de multiculturele samenleving mislukt.

Paulus.
2
Oud 15 november 2010, 19:18   #4446
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.

Gast jij bent echt erg ... onderteken jij mijn stelling ook ?.. Ben je het daarmee eens ??
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:19   #4447
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als je halal slachten verbiedt, en koosjer slachten toelaat, evenals het andere onverdoofde slachten; dan discrimineer je toch.

Ik dacht dat jij en Wisord tot een consensus gekomen waren.
Je hebt gelijk met je vergelijking halal en koosjer slachten, maar...
zoals ik al een paar postings hoger voor de n-de keer dezelfde vraag stelde: hoe komt het dat er al jaren zo goed als geen drukte wordt gemaakt over dat koosjer gedoe, en zoveel kabaal over het halalgedoe??? Omdat volgens ons de Joden alles mogen en de moslims niet?
Iets met een agressieve veroveringsgodsdienst te maken die voortdurend probeert verder en verder haar zin te doen en hun eigen levenswijze op te dringen, als het moet ten koste van de onze?
De Joden, we horen nauwelijks dat ze in het land zijn...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:23   #4448
Amon_Re

Standaard

Citaat:

Paulus.
Er is in weze geen multiculturele samenleving in België, wat je hebt is een land waar verschillende culturen naast elkaar leven met wetten die er niet op voorzien zijn.

Een echte multiculturele samenleving is er ene waar de verschillende culturen elkaar beïnvloeden & interageren, wat we in België zien is alles behalve dit.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 15 november 2010, 19:23   #4449
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik teken direct
Ik mits enkele bedenkingen..import van vlees(producten) moet aan dezelfde voorwaarden voldoen ...
Het is niet de bedoeling van de vleesindustrie hier te vernietigen ten voordele van even of nog primitievere goedkope import..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:24   #4450
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gast jij bent echt erg ... onderteken jij mijn stelling ook ?.. Ben je het daarmee eens ??
Natuurlijk, dubbel en dik zelfs.

Paulus.
Oud 15 november 2010, 19:24   #4451
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je hebt gelijk met je vergelijking halal en koosjer slachten, maar...
zoals ik al een paar postings hoger voor de n-de keer dezelfde vraag stelde: hoe komt het dat er al jaren zo goed als geen drukte wordt gemaakt over dat koosjer gedoe, en zoveel kabaal over het halalgedoe??? Omdat volgens ons de Joden alles mogen en de moslims niet?
Iets met een agressieve veroveringsgodsdienst te maken die voortdurend probeert verder en verder haar zin te doen en hun eigen levenswijze op te dringen, als het moet ten koste van de onze?
De Joden, we horen nauwelijks dat ze in het land zijn...
Je laatste zin verklaart waarom men er vroeger geen erg in had, want men wist het gewoon niet.
Oud 15 november 2010, 19:24   #4452
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik mits enkele bedenkingen..import van vlees(producten) moet aan dezelfde voorwaarden voldoen ...
Het is niet de bedoeling van de vleesindustrie hier te vernietigen ten voordele van even of nog primitievere goedkope import..
Uiteraard.
Oud 15 november 2010, 19:25   #4453
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.

De multiculturele samenleving is een feit net zoals dierenleed een feit is . Het probleem van dierenleed is een blaam op onze cultuur en op de joodse en moslim cultuur . Het op de multiculturele samenleving steken is wel kort door de bocht wetende dat we er zelf op een hypocriete struisvogelmanier schuldig van zijn , niet dan ?
Oud 15 november 2010, 19:27   #4454
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Onverdoofd slachten is verschrikkelijk, barbaars, wreed en onmenselijk.
Wie kan dat over zijn hart krijgen?
Ik heb eindelijk naar dat filmpje gekeken, ik was er bang voor maar moest toch weten waarover ik spreek als ik wil meedoen aan deze discussie. Ik heb het niet kunnen uitkijken, mijn maag draaide om en ik heb nu nog de tranen in mijn ogen.
Wie zoiets kan verdedigen, is geen goed mens.
Ik heb het wel kunnen uitkijken, al heb ik mezelf moeten dwingen, maar dat is dan ook het enige waarin we verschillen in reactie op het zien van het filmpje.

Paulus
Oud 15 november 2010, 19:30   #4455
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
De multiculturele samenleving is een feit net zoals dierenleed een feit is . Het probleem van dierenleed is een blaam op onze cultuur en op de joodse en moslim cultuur . Het op de multiculturele samenleving steken is wel kort door de bocht wetende dat we er zelf op een hypocriete struisvogelmanier schuldig van zijn , niet dan ?
Nee!
De barbaarsheid van halalslachtingen is van een totaal andere categorie dan ander dierenleed.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:31   #4456
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. De totaalsom van het dierenleed vergroot terwijl het zou moeten verkleinen naar onze opvatting.

En we weten allebei waarom het onnodig dierenleed in aantal toeneemt. Omdat het aantal mensen van een ander cultuur toenemen, die het wél nodig vinden dat dieren lijden voor de uitoefening van hun religie.

Paulus.
Oud 15 november 2010, 19:35   #4457
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Nee!
De barbaarsheid van halalslachtingen is van een totaal andere categorie dan ander dierenleed.
Weeral vergeet je de joden, en geloof me, de mens kan er qua sadisme echt wel iets van ze. In de tijd waarin die heilige teksten geschreven werden was dit echt wel humaan, maar de tijden veranderen, en men kan echt wel beter nu.
Oud 15 november 2010, 19:37   #4458
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar lees jij net zoals uw collega puntmutsen enkel wat je wil lezen en negeer je systematisch de feiten die men hier aangeeft.... je wil het niet begrijpen. Leer mensen bekijken als individuen en niet als een gelijkgezinde groep .
... weer en steeds dezelfde komedie! We beschouwen moslims of andere groepen niet als één gelijkgezinde groep! We hebben het over de velen uit die groep die ervoor zorgen dat we duizenden blz kunnen vullen met discussies over hun gedrag en het feit dat we dat niet pikken!
Wil jij misschien eens antwoorden op de vraag waar ik maar geen antwoord op krijg: hoe komt het dat de andere groepen vreemdelingen, Russen, Portugezen, Japanners, Joden, Chinezen, Italianen enz enz hier zo goed als nooit besproken worden en jullie voortdurend??? En niet alleen hier maar overal in de landen waar een flink aantal moslims zijn binnengestroomd?
Waarom negeert men voortdurend en systematisch die vraag?
Ik vind dit een zeer interessante vraag. Antwoordje?
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 19:38   #4459
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wisord, er kan pas aan gewerkt worden langs twee kanten.
Waarom zijn nu alle moslims stil? Waarom beantwoorden ze geen simpele vraag:
Zou dat halalvlees waar men het dier toch verdoofde geïmporteerd mogen worden?

Het kan pas vlotjes verlopen als toegevingen van twee kanten komen he.

Je hebt een mooie voorschot gegeven, waarom pikt niemand er op in?
Oud 15 november 2010, 19:38   #4460
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Nee!

Nee toch niet volgens mij ... kijk eens goed naar deze ?

http://laverabestia.org/play.php?vid=252 en hoe barbaren genieten van dierenleed !! Schokkend

Btw 420yeahbaby deze link is direct naar de docu en hoef je niet te downloaden enz ..

Laatst gewijzigd door Wisord : 15 november 2010 om 19:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be