Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 16:37   #4661
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat zal dan onze "cultuur" zijn .
Biggen onverdoofd gecastreerd.
Fazanten gekweekt en losgelaten om 5 meter verder te worden afgeknald.
Ganzen volgepropt tot hun lever barst.
Leute dat die beesten daar aan hebben!
Ze staan te drummen om naar de slachthuizen te mogen.
En de moslimcultuur : andere dieren onverdoofd geslacht, levend laten doodbloeden in naam van een achterlijke godsdienst.
Men kan het éne kwaad niet vergoelijken door een ander aan te kaarten.
Overigens wordt hier gesproken over wreedheid jegens dieren en mag men er op reclameren. O wee, als men iets durft zeggen over het halal-slachten in naam van de islam. Of gebeurt dat misschien niet, filosoof, en is dat dan niet wreed?
Oud 16 november 2010, 16:40   #4662
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, laat ons stilletjes zwijgen over het dierenleed dat we zelf dag in, dag uit in de hand werken en alleen praten over de stoute moslims en de vieze joden. Want die doen ook slechte dingen.
We zitten hier tenslotte wel in de thread multicul op het subforum immigratie en integratie. Als u grieven hebt tegen de rest van het Belgische land, staat het u vrij daar een thread over te openen in andere subfora.
Oud 16 november 2010, 16:42   #4663
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen zijn onbewust omdat ze graag onbewust zijn. Niemand wil denken aan de koe die gedood is wanneer hij zijn biefstuk binnenspeelt. Ik vind dat allemaal nogal gemakkelijk. We hebben allemaal de beelden gezien van slachthuizen, van veehandelaars op markten en toch doen we graag alsof we dat niet weten. Sommigen hebben dan graag kritiek op anderen die het volgens hen nog slechter doen.
Moslims zijn zich toch heel bewust van het leed van die dieren die ze voor hun ogen onverdoofd hebben zien slachten. Waarom geeft u daar niet wat meer kritiek op?
Oud 16 november 2010, 16:44   #4664
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Vegetariërs die geen vis eten. Pas dan wordt het echt interessant om te koken.

Dat is allemaal wel juist. Maar dat zijn tegelijkertijd ook mensen die veel meer noten, bonen, kastanjes, tofu en andere ingrediënten eten en daarmee ook veel meer kunnen aanvangen dan ikzelf. (Sommige van die vegetariërs toch. Diegenen die hun corn- en tofu-lapjes in de supermarkt gaan halen reken ik daar niet bij.)

Stel jezelf eens de vraag hoe divers de gerechten zijn die je regelmatig klaarmaakt waarbij je geen opdeling hebt tussen 'groenten', 'aardappelen' en 'vlees', met elk van die drie zo ruim mogelijk gedefinieerd.

En als afsluiter: hoe vaak eet een niet-vegetariër als jij zeewier? Welke fruitsoepen kan je op tafel zetten? Hoeveel yoghurt verwerkte je deze week in je gerechten? En hoe frequent gebruik je kruiden als anijs, kurkuma, massala's, teriyaki of kardemom?
Ik zou best wel een moderne 'vegetarische' schotel kunnen eten, maar niet 7 op 7..
Ik kook niet maar omdat we een immense groententuin hebben is er in de winter dagelijks soep en in de zomer bakken vers 'groenvoer'..helaas smaakt dat niet altijd even goed zonder vleesextract of bouillion..

zeewier eten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 16:49   #4665
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom schrijf je dat je niet wil experimenteren met je gezondheid en dat de meeste vegetariërs die je kent vaker ziek zijn dan jij (een ervaring die ik al niet met je deel, bijvoorbeeld)?
Dat schreef ik ter clarificatie van een vorige post.

Citaat:
Ik zie niet in wat er minder immoreel zou zijn aan het snel doden van een dier voor in principe overbodige consumptie dan het iets trager doden van datzelfde dier voor even overbodige consumptie. Je zegt dat het niet immoreel is, omdat het je eigen gedrag betreft.
Dieren worden opgegeten, da's een feit des levens, is het niet door mij, dan is het door mijn huisdieren. Het verorberen van vlees is niet immoreel, stellen dat het eten van vlees immoreel is is hetzelfde als zeggen dat de natuur immoreel is, terwijl de natuur er gewoon is.

Het verschil is echter dat we de keuze hebben om het afzien van de dieren in kwestie te beperken, ik kies ervoor om die optie te gebruiken.

Wij zijn geëvolueerd om alles te eten, dit houdt ook in dat we vlees eten.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 16:51   #4666
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Moslims zijn zich toch heel bewust van het leed van die dieren die ze voor hun ogen onverdoofd hebben zien slachten. Waarom geeft u daar niet wat meer kritiek op?
Omdat ik mij daar als vlees- en visliefhebber niet echt de juiste persoon voor vind. Er worden nl. ook dieren geslacht voor mijn plezier. Dat dat dan gebeurt onder verdoving (die vaak niet eens werkt) om de gewetens van tere zielen te sussen, doet er weinig toe.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 16:52   #4667
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat schreef ik ter clarificatie van een vorige post.

Dieren worden opgegeten, da's een feit des levens, is het niet door mij, dan is het door mijn huisdieren. Het verorberen van vlees is niet immoreel, stellen dat het eten van vlees immoreel is is hetzelfde als zeggen dat de natuur immoreel is, terwijl de natuur er gewoon is.

Het verschil is echter dat we de keuze hebben om het afzien van de dieren in kwestie te beperken, ik kies ervoor om die optie te gebruiken.

Wij zijn geëvolueerd om alles te eten, dit houdt ook in dat we vlees eten.
De drogredenen staan blijkbaar in de aanbieding vandaag.
Oud 16 november 2010, 16:53   #4668
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
2

Zo zit ik nu op kastanjes te kauwen. Lekker en gezond.

Wel uitzien bij het kopen dat er geen kleine gaatjes in zitten. Worm.
Beter noten en kastanjes van eigen boom. Bij die kastanjes moet men dan nog meer uitkijken, gemakkelijkste manier : poffen, als ze het warm krijgen, komen de wormpjes vanzelf boven
Oud 16 november 2010, 16:53   #4669
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Omdat ik mij daar als vlees- en visliefhebber niet echt de juiste persoon voor vind. Er worden nl. ook dieren geslacht voor mijn plezier. Dat dat dan gebeurt onder verdoving (die vaak niet eens werkt) om de gewetens van tere zielen te sussen, doet er weinig toe.
Het gaat me absoluut niet om mijn geweten te sussen, het is gewoon humaan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 november 2010, 16:55   #4670
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Beter noten en kastanjes van eigen boom. Bij die kastanjes moet men dan nog meer uitkijken, gemakkelijkste manier : poffen, als ze het warm krijgen, komen de wormpjes vanzelf boven
Wormen leggen vaak eiren.

Trouwens: wormen levend roosteren is inhumaan.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 16:56   #4671
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Als het dan toch gaat om de grote principes van de dieren nodeloos lijden te bezorgen. Je kan onmiddellijk je steentje bijdragen als je dat dan toch zo belangrijk vindt. Maar nee, liever alle dagen koteletten, biefstukken en kippen vreten en dan klagen dat moslims schapen kelen. De thuisslacht is in België trouwens nog maar verboden sinds de jaren '90. Nooit zelf eens een kip of een varken geslacht? Ik wel, als kind.
Denkt u dat die moslims bereid zijn om vegetariër te worden?
Dan is het probleem meteen de wereld uit, natuurlijk. Bestaan er vegetarische moslims? Dat offerfeest is toch een soort van heilige plicht, of niet?
Oud 16 november 2010, 16:57   #4672
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De drogredenen staan blijkbaar in de aanbieding vandaag.
1) Toon maar eens aan dat het eten van vlees immoreel is
2) Demonstreer maar eens dat er geen dieren meer gedood zullen worden als de mensen geen vlees meer eten
3) Demonstreer maar eens dat het willen beperken van het lijden van een dier een 'drogreden' is, of een poging om mijn 'geweten' te sussen

Als er hier ene met drogredenen aankomt om het onverdoofd slachten af te wimpelen als zijnde irrelevant, dan zal het wel jij zijn.
Oud 16 november 2010, 16:57   #4673
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat een zwart-wit gekakel...iemand die de leefomstandigheden van gevangenen wil verbeteren, mag dus nooit nog iemand gaan aangeven ?

Ik slacht nu nog af en toe een kip...

Een religie moet zich gewoon houden aan bestaande wetten rond dierenwelzijn...geen uitzonderingen...

Anders mogen moslims volgende week mischien een toevallig gepasseerde hond kelen omdat het 'onrein' is..
2 !
Oud 16 november 2010, 17:00   #4674
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Onverdoofd slachten moet uiteraard verboden worden, maar dat is een kleinigheid.

Hoe de dieren worden behandeld tijdens hun leven is veel belangrijker dan de slachting, die maar een kort onderdeeltje van hun leven is.
Halalslachtingen zijn overigens niet zo enorm pijnlijk als wordt verteld indien goed uitgevoerd. Het bloed verlaat de hersenen snel waardoor het dier snel bewustzijn verliest.

Het gaat mensen hier om de islam, en niet de slachtingen. De slachtingen zijn geen probleem vergeleken met de vleesindustrie in haar geheel.
Oud 16 november 2010, 17:03   #4675
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou best wel een moderne 'vegetarische' schotel kunnen eten, maar niet 7 op 7..
Ik kook niet maar omdat we een immense groententuin hebben is er in de winter dagelijks soep en in de zomer bakken vers 'groenvoer'..helaas smaakt dat niet altijd even goed zonder vleesextract of bouillion..

zeewier eten..
Ik heb ooit een zware allergische reactie gehad op dat namaak-vegetarisch vlees, Quorn heet het. Een ex-collega heeft dat ook meegemaakt. Het is dus nog maar de vraag of volledig vegetarisch eten met behulp van produkten uit de supermarkt voor iedereen aan te raden is. En niet iedereen heeft een immense groentetuin (jammer genoeg).
Oud 16 november 2010, 17:05   #4676
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Onverdoofd slachten moet uiteraard verboden worden, maar dat is een kleinigheid.

Hoe de dieren worden behandeld tijdens hun leven is veel belangrijker dan de slachting, die maar een kort onderdeeltje van hun leven is.
Halalslachtingen zijn overigens niet zo enorm pijnlijk als wordt verteld indien goed uitgevoerd. Het bloed verlaat de hersenen snel waardoor het dier snel bewustzijn verliest.

Het gaat mensen hier om de islam, en niet de slachtingen. De slachtingen zijn geen probleem vergeleken met de vleesindustrie in haar geheel.
Het gaat zeker om de (een) religieuze invloeden in de vleesindustrie..

halal slachten verschilt hoogstwaarschijnlijk niet fundamenteel van gewoon slachten..als overtuigd seculier is het me gewoon te doen om de invloed van een religie op seculiere (slacht)wetten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:05   #4677
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dit gebeurt onder verdoving. Jammer genoeg kan er een enkele maal iets misgaan. Is dat een reden om onverdoofd slachten goed te praten?
Oud 16 november 2010, 17:06   #4678
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat zeker om de (een) religieuze invloeden in de vleesindustrie..

halal slachten verschilt hoogstwaarschijnlijk niet fundamenteel van gewoon slachten..als overtuigd seculier is het me gewoon te doen om de invloed van een religie op seculiere (slacht)wetten..
Dat is een irrelevante kleinigheid.
Oud 16 november 2010, 17:06   #4679
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
1) Toon maar eens aan dat het eten van vlees immoreel is
Het gaat om het doden van levende, voelende, bewuste wezens voor een in wezen compleet overbodige vorm van consumptie. Omdat we dat lekker vinden, niet meer, niet minder.

Citaat:
2) Demonstreer maar eens dat er geen dieren meer gedood zullen worden als de mensen geen vlees meer eten
Waarom zou ik dat moeten demonstreren? Om mee te gaan in je onnozele huisdieren-argument? Niemand verplicht je om huisdieren te houden.

Citaat:
3) Demonstreer maar eens dat het willen beperken van het lijden van een dier een 'drogreden' is, of een poging om mijn 'geweten' te sussen
Heb ik al gedaan. In veel gevallen werkt die verdoving niet. Bovendien negeer je dan wel de olifant in de kamer: die dieren worden alleen maar gedood voor mensen hun pleziertje. Die verdoving is wat mij betreft een pleister op een houten been.

Je hebt trouwens niet begrepen waarnaar ik verwees met het woord drogreden (ik had het nochtans in het vet gezet, maar goed):

"Als ik het niet doe, dan doet een ander het wel".
"Weet jij niet hoe duur het is om vegetarisch te eten".
"Ik wil niet experimenteren met mijn gezondheid".
"Vegetarisch eten is niet lekker/niet gevarieerd".

Stuk voor stuk drogredenen. Niet alleen van jou, he.
Oud 16 november 2010, 17:07   #4680
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

neen, het gaat er hier om dat halalslachten hier bij ons verboden is en dat er geen enkel redelijk argument is, om het ineens, omdat de moslims het eisen, te veranderen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be