Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 17:07   #4681
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wormen leggen vaak eiren.

Trouwens: wormen levend roosteren is inhumaan.
Als ik die wormpjes naar boven zie komen kronkelen, neem ik die kastanje met de worm erin direct weg. Rechtstreeks in de vuilnisbak, daar kunnen ze dan heerlijk verder leven. Wie weet waar ze nog terecht komen via het GFT, misschien wel in het wormenparadijs?
Oud 16 november 2010, 17:08   #4682
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb ooit een zware allergische reactie gehad op dat namaak-vegetarisch vlees, Quorn heet het. Een ex-collega heeft dat ook meegemaakt. Het is dus nog maar de vraag of volledig vegetarisch eten met behulp van produkten uit de supermarkt voor iedereen aan te raden is. En niet iedereen heeft een immense groentetuin (jammer genoeg).
ik ken historisch gezien geen enkel ras of volk dat , uit vrije wil, louter vegetarisch at..vlees eten is op zijn minst een oerhistorische erfgoed..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:09   #4683
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dit gebeurt onder verdoving. Jammer genoeg kan er een enkele maal iets misgaan. Is dat een reden om onverdoofd slachten goed te praten?
Nogmaals, ik praat helemaal niets goed. Ik heb tientallen posts geleden al geschreven dat ik tegen onverdoofd slachten ben. Alleen vind ik het nogal merkwaardig dat de grote dierenvrienden er hier blijkbaar geen graten in zien aan de ene kant hun verontwaardiging luidkeels te laten blijken terwijl ze intussen de vruchten van de vleesindustrie zitten binnen te schuiven. Een beetje consequentie zou wel tof zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:09   #4684
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik ken historisch gezien geen enkel ras of volk dat , uit vrije wil, louter vegetarisch at..vlees eten is op zijn minst een oerhistorische erfgoed..
In India wonen zo'n klein miljard vegetariërs.
Oud 16 november 2010, 17:10   #4685
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik die wormpjes naar boven zie komen kronkelen, neem ik die kastanje met de worm erin direct weg. Rechtstreeks in de vuilnisbak, daar kunnen ze dan heerlijk verder leven. Wie weet waar ze nog terecht komen via het GFT, misschien wel in het wormenparadijs?
Het onverdoofd slachten van wormen. Door vuur dan nog.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:10   #4686
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
neen, het gaat er hier om dat halalslachten hier bij ons verboden is en dat er geen enkel redelijk argument is, om het ineens, omdat de moslims het eisen, te veranderen.
Als de moslims niet zouden halalslachten zou jij geen greintje malen om dierenwelzijn. Het gaat je om de islam.
Oud 16 november 2010, 17:11   #4687
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onverdoofd slachten moet uiteraard verboden worden, maar dat is een kleinigheid.

Hoe de dieren worden behandeld tijdens hun leven is veel belangrijker dan de slachting, die maar een kort onderdeeltje van hun leven is.
Halalslachtingen zijn overigens niet zo enorm pijnlijk als wordt verteld indien goed uitgevoerd. Het bloed verlaat de hersenen snel waardoor het dier snel bewustzijn verliest.

Het gaat mensen hier om de islam, en niet de slachtingen. De slachtingen zijn geen probleem vergeleken met de vleesindustrie in haar geheel.
Wat bedoelt u met "dat is een kleinigheid"?
Het onverdoofd slachten? Ik zou het geen kleinigheid durven noemen. Het druist in tegen de wetten van ons land en er zijn vele morele bezwaren tegen.
Of bedoelt u het verbieden ervan? We hebben al ondervonden dat de moslims zo'n verbod niet wensen te aanvaarden.
Oud 16 november 2010, 17:12   #4688
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Das ook waar..uit religieuze overtuiging..nuf said..
Oud 16 november 2010, 17:13   #4689
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
neen, het gaat er hier om dat halalslachten hier bij ons verboden is en dat er geen enkel redelijk argument is, om het ineens, omdat de moslims het eisen, te veranderen.
2 !
Oud 16 november 2010, 17:16   #4690
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onverdoofd slachten? Ik zou het geen kleinigheid durven noemen. Het druist in tegen de wetten van ons land en er zijn vele morele bezwaren tegen.
Of bedoelt u het verbieden ervan? We hebben al ondervonden dat de moslims zo'n verbod niet wensen te aanvaarden.
Diverse moslims aanvaarden verdoofd slachten & overigens is al het schapen- en lamsvlees dat vanuit Nieuw Zeeland onze supermarkten bereikt "halal".
De Nieuw Zeelandse slachters waren geconfronteerd met het feit dat 20% van hun export in ieder geval als bestemming "islamietische" landen heeft en het economisch interessanter is om dan maar ineens alles "halal" te slachten ipv 2 aparte vleesverwerkingsketens op te zetten.

In het licht van de geschiedenis van het slachten is de discussie over "verdoofd" of "onverdoofd" inderdaad een detail van de geschiedenis & in ieder geval een verwaarloosbaarder detail dan het aantal slachtingen van mensen in de bloedige geschiedenis van de vorige eeuw.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:18   #4691
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik praat helemaal niets goed. Ik heb tientallen posts geleden al geschreven dat ik tegen onverdoofd slachten ben. Alleen vind ik het nogal merkwaardig dat de grote dierenvrienden er hier blijkbaar geen graten in zien aan de ene kant hun verontwaardiging luidkeels te laten blijken terwijl ze intussen de vruchten van de vleesindustrie zitten binnen te schuiven. Een beetje consequentie zou wel tof zijn.
Dat is genoteerd.
En ik vind het merkwaardig dat anderen mensen die vlees eten dat volgens de regels van de Belgische wetgeving geslacht wordt, blijven verwijten toegooien. Ook als deze mensen alle vormen van dierenmishandeling (kreeft, foie gras, onverdoofd slachten, enzovoort, enzovoort, het is hier tot in den treure herhaald) ten strengste afkeuren en er niet aan meedoen. Het is heel gemakkelijk gezegd dat iedereen dan maar vegetariër moeten worden. Ik vrees dat we dan echter wel eens met voedseltekorten te maken gaan hebben.
Oud 16 november 2010, 17:19   #4692
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de moslims niet zouden halalslachten zou jij geen greintje malen om dierenwelzijn. Het gaat je om de islam.
Het gebed en de windrichting bij een slachting interesseren me niet..dat schendt geen enkele seculiere wet of regel..
Oud 16 november 2010, 17:19   #4693
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wonen toch moslims in India?
En het gros van hun bevolking ziet er niet bepaald weldoorvoed uit.
Oud 16 november 2010, 17:19   #4694
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het focussen op een klein pietluttig probleem en grote problemen negeren. Da's onze maatschappij.
Oud 16 november 2010, 17:20   #4695
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het onverdoofd slachten van wormen. Door vuur dan nog.
Citaat:
Lees het antwoord dat ik al gegeven had.
Oud 16 november 2010, 17:21   #4696
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees het antwoord dat ik al gegeven had.
De wormen die naar boven komen hebben het wormelijk equivalent van derdegraads brandwonden.
Oud 16 november 2010, 17:21   #4697
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat is genoteerd.
En ik vind het merkwaardig dat anderen mensen die vlees eten dat volgens de regels van de Belgische wetgeving geslacht wordt, blijven verwijten toegooien. Ook als deze mensen alle vormen van dierenmishandeling (kreeft, foie gras, onverdoofd slachten, enzovoort, enzovoort, het is hier tot in den treure herhaald) ten strengste afkeuren en er niet aan meedoen. Het is heel gemakkelijk gezegd dat iedereen dan maar vegetariër moeten worden. Ik vrees dat we dan echter wel eens met voedseltekorten te maken gaan hebben.
En ik heb al geschreven dat ik wel degelijk kreeft, foie gras en alle soorten vlees eet. Ik heb dan ook niet de pretentie al te veel met het vingertje te staan wijzen. Als Michel Vandenbosch protesteert tegen halal-slachten, dan vind ik dat geloofwaardig. Als iemand protesteert tegen halal-slachten terwijl hij een Big Mac zit te vreten, dan vind ik dat lachwekkend.

Ik zie trouwens niet in hoe je aan die voedseltekorten komt als iedereen vegetarisch eet, want de veeteelt is een van de grootste verbruikers van landbouwgewassen en water.
Oud 16 november 2010, 17:22   #4698
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is genoteerd.
Eet meer vis

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:24   #4699
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik heb al geschreven dat ik wel degelijk kreeft, foie gras en alle soorten vlees eet. Ik heb dan ook niet de pretentie al te veel met het vingertje te staan wijzen. Als Michel Vandenbosch protesteert tegen halal-slachten, dan vind ik dat geloofwaardig. Als iemand protesteert tegen halal-slachten terwijl hij een Big Mac zit te vreten, dan vind ik dat lachwekkend.

Ik zie trouwens niet in hoe je aan die voedseltekorten komt als iedereen vegetarisch eet, want de veeteelt is een van de grootste verbruikers van landbouwgewassen en water.
Ik eet zelfs geen kreeft en foie gras..niet uit overtuiging maar ik vind dat overroepen en dure bucht..
Oud 16 november 2010, 17:24   #4700
Steve_M

Standaard

Citaat:
Er wonen toch moslims in India?
En het gros van hun bevolking ziet er niet bepaald weldoorvoed uit.
Er wonen vooral hindoes in India. Maar er zijn ook vegetarische islamitische Indiërs.

Carl Lewis zag er toch weldoorvoed uit. Liep een wereldrecord als vegetariër.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be