Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 17:25   #4701
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Diverse moslims aanvaarden verdoofd slachten & overigens is al het schapen- en lamsvlees dat vanuit Nieuw Zeeland onze supermarkten bereikt "halal".
De Nieuw Zeelandse slachters waren geconfronteerd met het feit dat 20% van hun export in ieder geval als bestemming "islamietische" landen heeft en het economisch interessanter is om dan maar ineens alles "halal" te slachten ipv 2 aparte vleesverwerkingsketens op te zetten.

In het licht van de geschiedenis van het slachten is de discussie over "verdoofd" of "onverdoofd" inderdaad een detail van de geschiedenis & in ieder geval een verwaarloosbaarder detail dan het aantal slachtingen van mensen in de bloedige geschiedenis van de vorige eeuw.
Nu ik dit lees, ben ik zeker blij dat ik nooit schaap of lam eet, gewoon omdat ik het niet lust en een beetje ook omdat ik die lieve lammetjes te schattig vind om op te eten (flauw argument, maar ja )
Verder vind ik dat men dit niet zomaar als een "detail" kan bestempelen, dit detail is in onze wetten opgenomen : dieren moeten zo humaan mogelijk behandeld worden. Het gaat niet op dat inwijkelingen die een andere godsdienst beleven onze wetten eventjes met de voeten trappen.
Oud 16 november 2010, 17:26   #4702
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het focussen op een klein pietluttig probleem en grote problemen negeren. Da's onze maatschappij.
Het gaat er om dat een Belgische wet met de voeten getreden wordt. Dat is niet pietluttig.
Oud 16 november 2010, 17:32   #4703
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het gaat er om dat een Belgische wet met de voeten getreden wordt. Dat is niet pietluttig.
Jawel. Wetten dienen genegeerd te worden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:36   #4704
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de moslims niet zouden halalslachten zou jij geen greintje malen om dierenwelzijn. Het gaat je om de islam.
ten eerste weet je daar in de fond niets van, van wat ik al dan niet wakker lig.

Maar het gaat idd. over het feit dat men om en desondanks de islam wetten wil wijzigen. En niet ten goede.
Hoe ik al dan niet tov dierenwelzijn sta, een wet die levende wezens bepaalde rechten geeft, terugschroeven omwille van moslims -die zich hier verder voorbarig gedragen! - is gewoon een brug te ver en voor niets nodig.

Ze hebben zich te plooien naar de wetten van het land waar ze wonen.
Laat het nu juist d�*t zijn, dat ze zo moeilijk kunnen en willen. Laat het nu net dat zijn wat hier zoveel problemen creëert.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:38   #4705
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu gaat ge toch niet vertellen dat alle belgische slachthuizen die halalgecertifieerd vlees afleveren de belgische wet negeren ? Dan zou
Vandenbosche al lang klacht ingediend hebben - het ingevoerd Nieuw Zeelandse schapenvlees is uiteraard niet aan de wet onderworpen...

Blijft er alleen maar het probleem van de georganizeerde (meestal door de grote steden) gezamelijke slachten tijdens het offerfeest..

(onder ons : menig vlaamse huisvader pleegt ook nog altijd eens een varkentje op onwettelijke wijze naar het hiernamaals voor dieren te helpen)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:38   #4706
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
ten eerste weet je daar in de fond niets van, van wat ik al dan niet wakker lig.

Maar het gaat idd. over het feit dat men om en desondanks de islam wetten wil wijzigen. En niet ten goede.
Hoe ik al dan niet tov dierenwelzijn sta, een wet die levende wezens bepaalde rechten geeft, terugschroeven omwille van moslims -die zich hier verder voorbarig gedragen! - is gewoon een brug te ver en voor niets nodig.

Ze hebben zich te plooien naar de wetten van het land waar ze wonen.
Laat het nu juist d�*t zijn, dat ze zo moeilijk kunnen en willen. Laat het nu net dat zijn wat hier zoveel problemen creëert.
Jij bent lekker verzuurd en jij kan er lekker niks aan doen. Haha! Ze veranderen je wetten en jij doet er niks aan! Haha!

Zwak volkje.
Oud 16 november 2010, 17:40   #4707
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent lekker verzuurd en jij kan er lekker niks aan doen. Haha! Ze veranderen je wetten en jij doet er niks aan! Haha!

Zwak volkje.
Vraag is maar hoe lang dat gaat blijven kunnen. En wat er dan gebeurt.
Niet waar ook mar iemand op zit te wachten.

Maar heu.. tot welk volkje behoor jij? En hoe voorkom jij dat ze je niet in de pas laten lopen?
Want dat wil ik wel eens weten.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 16 november 2010 om 17:41.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:41   #4708
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zou best wel een moderne 'vegetarische' schotel kunnen eten, maar niet 7 op 7..
Je kan die 'moderne' schotels (of vegetarische lasagna en pizza) afwisselen met schotels waarin minder tijd kruipt natuurlijk.
Citaat:
Ik kook niet maar omdat we een immense groententuin hebben is er in de winter dagelijks soep en in de zomer bakken vers 'groenvoer'..helaas smaakt dat niet altijd even goed zonder vleesextract of bouillion..

zeewier eten..
Lach er maar mee. In China en Japan doet bestaan daar verschillende gerechten en soepen voor. En neen, die zijn lang niet zo slecht.
Oud 16 november 2010, 17:42   #4709
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Vraag is maar hoe lang dat gat blijven kunnen. En wat er dan gebeurt.
Niet waar ook mar iemand op zit te wachten.

Maar heu.. tot welk volkje behoor jij? En hoe voorkom jij dat ze je niet in de pas laten lopen?
Want dat wil ik wel eens weten.
Jullie zijn te dik om iets te doen. Jullie worden gewoon opzij geschoven.

En beter zo. Jullie zijn dikke, papperige, egoistische, opritminnende tvkijkende rukkende degradanten geworden. De geschiedenis moet verdergaan. Hup, weg van het toneel!

Zelf ben ik een vaderlandsloze kosmopoliet van multiethnische origine en een sterke affiniteit met de grotere Europese imperia van weleer.
Oud 16 november 2010, 17:43   #4710
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
.

Lach er maar mee. In China en Japan doet bestaan daar verschillende gerechten en soepen voor. En neen, die zijn lang niet zo slecht.
Zeewier is erg lekker.

Maar wij hebben hier dus eigenzinnige arbeyders die in de ene draad klagen over moslims die geen vark eten, en elders verkondigen dat zeewier eten "" is.
Oud 16 november 2010, 17:43   #4711
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In India wonen zo'n klein miljard vegetariërs.
En dan heb je nog vlees eten en vlees eten natuurlijk. Lang niet iedereen op deze wereld eet zomaar elke dag vlees. Dat is misschien het geval bij de Vlaamse varkensboeren en op de Amerikaanse prairies en ranches, maar daarmee is het dan ook gezegd.
Oud 16 november 2010, 17:44   #4712
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wonen toch moslims in India?
En het gros van hun bevolking ziet er niet bepaald weldoorvoed uit.
Net zoals nogal wat Vlamen er ook niet zo gezond uitzien. Suikers, vetten en zouten hebben dat effect op mensen.
Oud 16 november 2010, 17:46   #4713
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Je kan die 'moderne' schotels (of vegetarische lasagna en pizza) afwisselen met schotels waarin minder tijd kruipt natuurlijk.

Gebakken sprinkhaan of geroosterde meelworm schijnt ook niet slecht te zijn..ik lach er niet mee..

Zeewier wordt dus meestal gegeten in landen met een vlees/vis cultuur..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:46   #4714
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
(onder ons : menig vlaamse huisvader pleegt ook nog altijd eens een varkentje op onwettelijke wijze naar het hiernamaals voor dieren te helpen)
Raar,ik heb daar geen weet van,ik denk dat jij hier onwaarheden ligt te vertellen
Oud 16 november 2010, 17:47   #4715
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeewier is erg lekker.

Maar wij hebben hier dus eigenzinnige arbeyders die in de ene draad klagen over moslims die geen vark eten, en elders verkondigen dat zeewier eten "" is.
Ik zou het zelf veel meer moeten eten. 't Schijnt gezond te zijn. Net zoals perzikken- en pruimensoep en een brede waaier aan Indiase en andere kruiden.
Oud 16 november 2010, 17:47   #4716
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Raar,ik heb daar geen weet van,ik denk dat jij hier onwaarheden ligt te vertellen
Dat komt omdat jij geen vat hebt op de wereld buiten Merksem en de aldi.
Oud 16 november 2010, 17:47   #4717
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Daar valt wel veel aan te doen , koop uw vlees van een kleine boer waar je van weet dat dieren het goed hebben . Doe dit met uw famillie en deel bvb een varken . Boycot de vleesindustrie gewoon .
Dat is een druppel op een hete plaat, en daar gaat het niet over! De ingevoerde barbaarsheid van wat sommigen voor verrijkers van de maatschappij willen laten doorgaan, daar moet iets aan gedaan worden!
Wanneer we vaststellen dat de multicul mislukt is (alsof we dat al jaren niet wisten) dan moet daar ook iets gedaan gedaan worden, en daar hebben we de mening van de multicullers zelf niet voor nodig! Diegenen die door hun gedrag, hun profitariaat enz niets dan een last zijn, en zo zijn er een heel pak, die moeten er weer uit!
En diegenen die het voortouw daar in zouden moeten nemen zijn de vreemdelingen zelf! De velen die ook het slachtoffer zijn van de reputatie van een deel van hun groep! Wanneer komen die ook eens in actie, want hun stilzwijgen begint soms ook vragen op te roepen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:48   #4718
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Gebakken sprinkhaan of geroosterde meelworm schijnt ook niet slecht te zijn..ik lach er niet mee..

Die sprinkhanen wil ik eens proberen. Heel Bijbels.
Oud 16 november 2010, 17:50   #4719
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik nog geen ervaring mee. Maar als ik de kans krijg zou ik het zeker proeven. En als de smaak me aanstaat, en ik zou die dingen ergens in m'n omgeving kunnen kopen, zouden ze regelmatig op het menu staan. Larven en wormen zitten bomvol proteïnen.

Tussen haakjes: als het eten van varkensvlees een stukje oerhistorisch erfgoed is, dan is het eten van larven en andere insecten dat ook. Misschien kunnen we dat uitroepen tot een beschermd gebruik?
Citaat:
Niet alleen daar. Een Chinees koppel (viscultuur) maakt regelmatig soepen met zeewier klaar. Hun vleesschotels zijn wel niet zo goed (wie bedenkt er het 'platslaan' van een stukje biefstuk?), maar hun soepen, noodlesoepen en andere wokgerechten met water zijn zeer hard te pruimen.

Dat zijn overigens dezelfde Chinezen die zalmkoppen in hun pan leggen, en daarmee dus delen van vissen eten die anders toch maar in zee of in een vuilbak gekieperd worden. Veel diervriendelijker dan massaal enkel en alleen het vlees eten.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 november 2010 om 17:53.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:52   #4720
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel. Wetten dienen genegeerd te worden.
Met mensen die er zo'n principes (principes?) op nahouden, is het onmogelijk te redeneren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be