![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4781 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4782 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lijden dat kan vermeden worden opdat het economisch en technisch totaal overbodig is, dat mag niet aangeklaagd worden zolang er lijden is..'you're with me or you're against me' theologie.. De hele vleesindustrie is diervriendelijk, als iedereen vegetarieêr werd, waren miljarden dieren nooit geboren en honderden soorten allang uitgeroeid.. Niet vergeten dat vegetariers historisch gezien in ons klimaat geen 2 meter ver zouden geraken...vlees was noodzakelijk in het beperkt klimaatgebonden groenaanbod..het is dus eeuwenlang een onvervangbaar product geweest.. |
|
|
|
|
|
|
#4783 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Een vraagje: als een moslim halal-vlees lekkerder vindt dan ander vlees, is dat dan ook zijn godverdomste recht? Citaat:
Samengevat: u vindt uw eten wellicht lekker omdat het u aangeleerd werd die dingen lekker te vinden. Het is uw cultuur. Ik vind inderdaad dat u moet kunnen eten wat u lekker vindt. Maar hang dan ook niet de hypocriet uit door de even arbitraire voorkeuren van een ander te bekritiseren. Temeer daar die voorkeuren zeker niet destructiever zijn voor het leefmilieu dan die van u. Edit: als u af en toe een hamburgertent bezoekt of ovenpizza's koopt, dan trek ik onmiddellijk de woorden 'uw cultuur' terug.
|
|
|
|
#4784 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4785 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ik over de feiten in de film lees, strookt helemaal niet met de wet. Dit zijn illegale slachtingen. Dan moet je eerst streven naar meer controle, zodat die slachters zich aan de wet houden. Ik heb al altijd gedacht dat het onverdoofd slachten, niet erger is voor een dier dan verdoofd slachten. Ik heb altijd gedacht dat een dier onmiddellijk dood is als je op een kundige wijze de keel oversnijdt. Overtuig me van het tegendeel. |
|
|
|
|
|
|
#4786 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Jaja, het is allemaal zever, maar je kan er wel niets van weerleggen. De kern van de zaak is dat dierenleed irrelevant is voor jouw pleziertje, maar plots ontzettend relevant is als er moslims aan te pas komen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#4787 |
|
Staatssecretaris
|
de paranoia -- nee de rechtse big-brother dictatuur! slaat toe!
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
#4788 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4789 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Idd dikke 2 , gelijk heb je . |
|
|
|
|
|
|
#4790 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4791 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie anders dan moslims kunnen beter uitleggen wat zij er van vinden? Jij? Denk jij beter te kunnen uitleggen wat zij geloven en wat hun mening is? |
|
|
|
|
|
|
#4792 |
|
Banneling
|
Nee, jij als woordvoerster van barbaarse halalmartelingen zal het wel beter weten. Ongetwijfeld.
|
|
|
|
|
|
#4793 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4794 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4795 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat is een hopeloze wens. Wetten veranderen de hele tijd omdat ze moeten aangepast aan de veranderende realiteit. Wetten maken daarbij een afweging tussen algemeen belang en individuele rechten. Sommige in de grondwet bepaalde rechten en vrijheden gaan voor op een groot aantal praktische wetten of reglementen.
Zo weegt de vrijheid van godsdienst (tot nader order) meer door dan het vermeende welzijn van een dier. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De niet-gelovige kinderen waren (niet geheel toevallig) allemaal meisjes die het op school erg goed deden. Hun ambitie was niet om later zichzelf op te blazen, om anderen te bekeren, om de sharia toe te passen of een hoofddoek te dragen maar om dokter, advocaat en professor te worden. Dat is wat vandaag in die gemeenschap aan de hand is. En het toont aan dat de multikulturele samenleving inderdaad niet bestaat omdat mensen en hun culturen niet naast elkaar leven en bestaan maar door elkaar lopen. We kunnen dus beter spreken van een transculturele samenleving waarbij iedereen facetten van andere culturen overneemt en incorporeert. Soms onbewust en vanzelf, soms onwetend en soms met tegenzin.
|
|
|
|
|
#4796 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens die doctrine kan en mag géén enkele vleeseter of consument van afgeleide producten van de vleesindustrie één woord kritiek geven op die vleesindustrie..met als topargument wordt dan vegetarier.. |
|
|
|
|
|
|
#4797 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4798 |
|
Minister-President
|
Een zegening heeft inderdaad geen impact op de smaak van een dier wanneer dat dier daar niets van ondervindt. Maar als je dat dier stress en angst aanjaagt (of dat juist verhindert), en als je dat dier al dan niet laat doodbloeden, dan merk je dat wel degelijk aan de smaak. Dat is ook logisch.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 16 november 2010 om 19:22. |
|
|
|
|
|
#4799 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik betwijfel wel dat wat gefilmd werd, halal-slachten is. Citaat:
|