![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4961 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht. Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad: Deze mens in eigen land leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4962 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waarom zo veel drugshops in België bestaan. De "uitbaters" (zowel vreemdelingen als niet-vreemdelingen) worden 1 keer door de politie gepakt, dan losgelaten, dan zie je dezelfde "winkeluitbaters" op dezelfde plaats met dezelfde naam dezelfde dingen aan 't verkopen aan dezelfde "klanten". Wat is dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4963 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wisten ze dat ze de wet konden omzeilen of niet, dat weet ik niet. Ik kan gewoon die beelden niet vergeten! Ik ken die mensen niet. Ik had hen daar gezien en beetje gepraat gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4964 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is anders, van Nederlandse drugs word je gezond stoned. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4965 | |
Staatssecretaris
|
![]() In MIJN Nederland?
![]() Ik kom niet uit Nederland en ik woon niet in Nederland. Ik ben wel in Tilbourg (2-3 keer), Eindhoven (2 keer) en Amsterdam (1 keer) geweest. MIJN Nederland ![]() Waar de blanke top der duinen Schittert in de zonnegloed En de Noordzee vriendelijk bruisend Neerlands smalle kust begroet Juich ik aan het vlakke strand: (2x) 'k Heb u lief, mijn Nederland (2x) Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 november 2010 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4966 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toon mij beelden van een BELGISCH slachthuis waarvan ik misselijk zou worden.
![]() |
![]() |
#4967 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Trouwens waarde forum leden,
Ik vind de oproep om onze eigen consumpties aan te passen zeker geen slecht idee. Ik las daarnet nog dat 125 gram vlees meer dan voldoende is. Ik zie dat eigenlijk nog wel zitten, maximum drie maal per week vlees eten. Leuke doelstelling toch?
![]() |
#4968 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb geen collectie filmpjes op mijn pc, he. Ik doel op de filmpjes die door GAIA werden gedraaid op veemarkten en in slachthuizen en die op alle journaals zijn getoond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4969 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik voel uw punt heel goed aan, en denk er zeer zeker over na. Ik heb trouwens met mijn vriendin al besproken bij onze volgende maandmenu minder vlees op de kaart te zetten. Misschien word ik ooit wel geheelonthouder van vlees. Ik eet al geen zeevis meer. Vooral geen Noordzee kabeljauw, noch heilbot. Tonijn pikant ook niet meer ![]() Ik roep hierbij dus zeker op dat onze cultuur ook eens stilstaat bij de dingen die u aankaart, en die ik in het verleden ook heb aangekaart. Er is echter wel één verschil: Deze cultuur is bereid zich aan te passen aan de moderne tijden. Door insecten in ons vlees te gaan verwerken, zet er je laatste euro maar op in. We gaan het dit leven nog meemaken. Maar dat de mogelijkheid er dan is om onverdoofd te slachten voor een cultuur die niet van eigen bodem is, vind ik alles tarten. Het is niet omdat het transport en de behandeling van de dieren hier minder is, dat dat een reden mag zijn halal slachtingen (zoals ze vandaag manifesteren) te negeren. Ik wil gerust het hele geheel aanpakken, maar kan ik dit alleen? Neen.
![]() |
![]() |
#4970 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is niet waar. Is gedoogd. En de manieren waarop de shops eraan komen zijn illegaal.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 november 2010 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4971 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4972 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men gedoogt het bezit en gebruik en de handel, dat wil zeggen: men past de wet niet toe. Maar dat geeft de koper of gebruiker geen recht, het is alleen een gunst. Dat is het verschil: die gunst kan op elk moment om willekeurig welke reden herroepen worden. Hetzelfde geldt voor ondermeer California, Nordrein-Westfalen, enkele andere Duitse deelstaten, enkele Zwitserse, Spanje en Portugal. Geen van die landen heeft drugs gelegaliseerd (omdat het niet kan) maar ze zullen je niet lastig vallen. In België is dat via een Ministeriële omzendbrief die de politie en parketten meedeelt dat cannabis de laagste prioriteit heeft. Concreet betekent het dat er niet naar opgespoord wordt tenzij je overlast veroorzaakt. Als je toch tegen de lamp loopt wordt er een vereenvoudigd PV opgemaakt dat wordt geklasseerd. De cannabis mag je houden zolang het de vijf gram niet overtreft. Maar als bijvoorbeeld vier Marokkaanse jongens op de hoek van de straat een jointje roken, dan zal de politie vaak wel optreden, ze meenemen naar het kantoor, alles afpakken en misschien nog een huiszoeking doen. Zo verschijnen zij wel in de criminaliteitsstatistieken en wij niet. Dat heet 'justice �* la tête du cliènt' en dat is wat we vandaag in België zien. Zo heb je meer kans op problemen in Limburg en West-Vlaanderen en veel minder in Luik of Antwerpen. Het hangt een beetje van de lokale mentaliteit af. Je verliest daarmee het principe van rechtsgelijkheid en dat is vanuit juridisch en democratisch oogpunt een serieus probleem.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 november 2010 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4974 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gedogen is de brug tussen legaal en illegaal, het valse neoliberalisme. Gedogen betekend: accepteren, dulden, goedkeuren, toestaan. Drugs, belastingsparadijzen, prostitutie enz, zijn uit dezelfde valse neoliberale familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4975 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat heeft overigens ook alles met multicultureel te maken aangezien cannabis als roesmiddel veel meer verwant is aan de Noord-Arabische cultuur (en zo goed als onschadelijk is bij matig gebruik) terwijl alcohol veel meer verbonden is aan onze cultuur (en bijzonder schadelijk kan zijn). Het ene is illegaal maar wordt - onder druk van de grote getallen - gedoogd. Het andere is legaal en wordt volop gepromoot, ondanks de maatschappelijke kost die eraan verbonden is.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 november 2010 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4976 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#4977 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stinkende braakthread
![]() |
#4978 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Artisjok,
U leest liever dan met de neus op de werkelijke feiten gedrukt te worden. Ik denk persoonlijk dat U bang bent de beelden te zien, en daarin uw ongelijk zal vinden. Je weet dat wij dikwijls van mening verschillen, doch dat in alle respect kunnen uiten. Alleen vind ik het deze keer jammer dat ik voor je mening geen respect kan opbrengen. Het doet me trouwens pijn te zien hoe mensen zich achter excuses en andere voorbeelden verschuilen om de ontnuchterende waarheid te zien. Ik wil dialoog over halal slachtingen. En ik wil gegronde feiten dat het beest niet afziet, U zal tekort schieten. Wie de film zag, kan er moeilijk naast kijken dat de dieren enorm veel stress, maar vooral pijn lijden. Je liet vallen dat U liever een wetenschappelijke studie opvolgt. Wat blijkt? Halal slachten is niet zonder pijn! Ook worden de dieren lang niet meer op hun gemak gesteld alvorens men ze slacht. Van hoe het geloof het beschrijft is dezer dagen weinig te merken bij de halal slachtingen. Ik kan maar hopen dat GAIA deze maal gaat kijken hoe men omgaat met hun vlees tijdens dit offerfeest. Ik onthoud U een link niet. Lees ook hoe er vlak bij onze deur halal vlees als gewoon vlees verkocht wordt. Waar is dan het recht van spreken van mensen die wegens hun overtuigingen afstand nemen van halal geslacht vlees? Vindt U het ook logisch dat kinderen in bepaalde scholen uitsluitend halal vlees voorgeschoteld krijgen? Is er nu werkelijk niets in u dat zegt: "ik kan wel eens verkeerd zijn?"
![]() |
#4979 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de dieren lijden en sterven, is eigen aan het eten van vlees, het is eigen aan de natuur aangezien daar nogal wat roofdieren en carnivoren in rond lopen, en het is derhalve eigen aan het universum. En daarin geldt geen absolute moraal of ethiek, alleen diegene die we zelf van belang vinden. En die verschilt nogal eens van mens tot mens en van cultuur tot cultuur. Het wordt gevaarlijk als we in de richting van uniformisering gaan waarbij één specifieke cultuur als de algemene norm naar voor wordt geschoven en als mensen hun eigen moraliteit niet alleen correcter dan die van iemand anders maar algemeen geldend gaan vinden en ze dus willen opleggen aan alle andere mensen. Want maak je geen illusies: dat kan alleen via geweld. Als je je moraal zo belangrijk vindt dat ze geweld tegen andere mensen toelaat in functie van je moraliteit, dan is er wat mis met je moraal. Mark my words. Nee, wat me shockeert aan het filmpje en vooral het feit dat jij het hier post, is dat het gewoon nazipropaganda is, letterlijk en het eerste deel zelfs uit die periode, waarbij men tradities, religie en gewoontes misbruikt om de Joden te stigmatiseren en hen te ontmenselijken. Interessant, zeker, omdat de nazi's zichzelf hier voordoen als veel humaner dan de Joden aangezien de nazi's - zoals in het filmpje betoond wordt - het rituele slachten hebben verboden bij wet en bovendien nog andere wetten hebben goedgekeurd met betrekking tot dierenwelzijn. Dat zijn historische feiten. Maar ik hoef waarschijnlijk niet te benadrukken dat het diezelfde diervriendelijke nazi's waren die zes miljoen Joden hebben vergast en gedood, zes miljoen roma', homo's, politieke tegenstanders, gehandicapten hebben laten verkommeren en hen de dood hebben ingejaagd en die een oorlog gestart zijn waarbij naar schatting 80 miljoen mensen de dood vonden waarvan alleen al de Sovjet-Unie 20 miljoen slachtoffers telde. Zo zie je maar waar dierenvrienden toe in staat zijn. Misschien is je filmpje wel op zijn plaats: het toont aan dat de argumentatie rond ritueel en onverdoofd slachten voor veel mensen een issue is omdat het als propaganda bruikbaar is tegen moslims of tegen een andere bevolkingsgroep. Maar au fond zitten die dierenvrienden niet in met de dieren zelf. Dat deden de nazi's evenmin. Dat waren bepaald geen vegetariërs. Die zouden de koeien zelf ook wel opeten en dus slachten. Nee, het gaat hen erom mensen te ontmenselijken, hen voor te stellen als de meest ruwe barbaren, minder dan menselijk en dus onmenselijke figuren zodat ze makkelijker te stigmatiseren zijn en de politiek van verdrijving makkelijker ingang kan vinden. Dat was de bedoeling van de nazi's en het is ook hier de bedoeling van de meest fervente tegenstanders van het rituele slachten.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 november 2010 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4980 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een gelijkgezinde wiens privacy ik respecteer wees me ook studies van een universiteit. Indien U dat krantenartikel niet als voldoende beschouwd, kan U dit toch wel als wetenschappelijk onderzoek aanschouwen.
Ik hoop dat U het reageren erop niet laat artisjok. En ik hoop dat jij je koppigheid eens voor één maal opzij kan schuiven ![]() Ik voelde het mijn taak de oogkleppen af te doen en de mensen erop te wijzen dat de multikul zeker geen rozengeur en manenschijn is. Dat we alle dierenleed moeten aanpakken is voor mij een gegeven feit! Maar ik denk dat we beter onderaan de ladder beginnen en zo stapje per stapje naar boven kruipen. Het onderzoek van een universiteit in Nieuw Zeeland: http://www.endandit.nl/en-nog/131014...n-wel-pijnlijk Het halalkelen of shalomslachten van dieren is wel degelijk pijnlijker dan slachten na verdoving. Uit nieuw onderzoek in Nieuw-Zeeland blijkt het goddelijk de keel doorsnijden niet zo pijnloos te zijn als de religieuzen beweren http://www.newscientist.com/article/...slaughter.html "It wasn't a surprise to me, but in terms of the religious community, they are adamant animals don't experience any pain, so the results might be a surprise to them," says Johnson. He praised Muslim dhabiha practitioners in New Zealand and elsewhere who have already adopted stunning prior to slaughter. They use a form of electrical stunning which animals quickly recover from if not slaughtered, proving that the stunned animal is "healthy", thereby qualifying as halal. Dat halal slachtingen pijnlijk is, enorm pijnlijk is mag U vanaf nu dus duidelijk zijn. Dus misschien kan U uw betoog iets wat aanpassen en moslims oproepen andere psyche-geëvolueerde moslims te volgen. Want zoals U lezen kan, verdoofd slachten kan eveneens halal zijn dan onverdoofd. Ik zou verdoofd slachten IN DEZE TIJDEN net meer halal noemen dan onverdoofd. ALS dat nog maar bespreekbaar wordt, maar vooral uitgevoerd, dan kan respect langs beide kanten groeien. Ik dank U voor uw tijd.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 november 2010 om 02:16. |
![]() |
![]() |