Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2010, 23:45   #5401
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ach zo? Geen enkele vrouw uit mijn familie en kennissenkring werd ooit zo genoemd. Jij wél? Dikwijls?
toch wel! alleen geef ik ze dan een prijslijst en dan druipen ze af.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 23:46   #5402
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo? Geen enkele vrouw uit mijn familie en kennissenkring werd ooit zo genoemd. Jij wél? Dikwijls?
En is't daarom dat het nooit bij anderen gebeurt? T'is zelf al zo'n pest dat de politiek wakker geschoten is en preventiecampagnes doet bij de 'kansenjongeren'.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2010, 23:47   #5403
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag hen eens wat hun religie daarover zegt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 01:08   #5404
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
In uw familie waren ze toch allemaal bekeerd? Dan heb je geen last.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 01:08   #5405
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vraag hen eens wat hun religie daarover zegt.

Paulus.
Dat weet ze maar al te goed. Dat de islam eist dat ze zich bedekt.
Oud 20 november 2010, 01:10   #5406
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Samen met de multicul hebben muzelmaanse leerkrachten dus terug de schandpaal in voege gebracht?

Vindt U zulke straffen pedagogisch verantwoord dan? Of is het enkel een multi-cul verrijkingske?
Volgende stap = handjekap? of gaat er nog een pek-en-veren stadium aan vooraf?

Zwarte Piet is trouwens geen makak. Zwarte Piet is deels een Germaanse pestgod, deels hulpje van de Sint die zwart ziet omdat hij door de schouwen moet kruipen.
Leer toch maar even je lessen vooraleer je als straf iemand "tot zwarte piet omtovert". Of mogen onze kinderen de magie van sinterklaas ook niet meer hebben?
Schatteke moslims volgen een haatboekske. Wat verwacht je er dan van? Toch geen degelijke objectieve opvoeding?
Oud 20 november 2010, 07:02   #5407
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waarom mag het woord gehandicapte niet gebruikt worden? Ik denk wel dat u bedoelt ingeval van dat ze het roepen als een soort belediging. Gebruiken ze dat woord zo tegenwoordig op de speelplaats? Kan zijn, natuurlijk, 't is weer een jaar of 3 geleden dat ikzelf bewaking deed op een speelplaats. Ik ben niet meer mee met het huidige taaltje
Wat ik me wel eens afvraag als ik zoiets lees - en dit zonder woorden als makak goed te keuren, hoor - is dat sommige kinderen ook rosse, dikke, vetzakske en zo te horen krijgen dikwijls van hun beste vrienden in de hitte van het spel. Vroeger moesten kinderen niet "afgeblet" komen om zo'n reden. Ze moesten er maar tegen kunnen en niet flauw doen. Tegenwoordig heb ik de indruk dat de taal van zelfs jonge kinderen gecensureerd wordt. Het lijkt me echt wel overdreven.
Is nog steeds zo. In de school wordt bepaald wie later vastgeplakt wordt op het palet en wie zijn lul in de vastgeplakte zijn gezicht mag duwen. De vastgeplakte moet daar maar tegen kunnen en niet flauw doen.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 november 2010 om 07:03.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 07:04   #5408
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
even Off Topic:

ik heb het volledige arrest ook gelezen en bij mij had het weldegelijk effect. Het arrest dan: ik heb toen besloten dat ik voor de eerste keer in mijn leven VB ging stemmen!

Wie zijn dat het VB ??... Zijn dat de pedopriestersteuners en leonard lovers ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 07:07   #5409
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Is nog steeds zo. In de school wordt bepaald wie later vastgeplakt wordt op het palet en wie zijn lul in de vastgeplakte zijn gezicht mag duwen. De vastgeplakte moet daar maar tegen kunnen en niet flauw doen.

Idd ... walgelijke toestanden .
Oud 20 november 2010, 07:11   #5410
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gelijkaardige experimenten wijzen uit dat je dat dus niet of nauwelijks kan door die jongen vast te plakken. Katten in het nauw weren zich nogal furieus. Met een jongen of twee drie om die ene in bedwang te houden daarentegen...

Laatst gewijzigd door Andy : 20 november 2010 om 07:11.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 07:32   #5411
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mijn leerlingen mogen geen woorden als 'makak', 'gehandicapte' gebruiken. Ik heb ook leerlingen rondlopen die zich beledigd voelen wanneer ze zoiets horen en dat kan ik niet laten gebeuren. De volgende die ik hoor schmink ik in het zwart en die mag met een mooi kroontje rondlopen en een paar straftaken maken. Ook mag hij 1 week niet buiten spelen tijdens de middagpauze, voormiddagpauze en namiddagpauze. Ze zullen het snel afleren.
Gij zijt een zottin, ge zou het bij mijne kleine is moeten lappen, zulke sadisten zouden geen les mogen geven aan onze kinderen, verknoei jullie jeugd maar verder blijf van die van ons af.
Zwart sminken en een week niet buiten pfffff;
Oud 20 november 2010, 07:41   #5412
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gij zijt een zottin, ge zou het bij mijne kleine is moeten lappen, zulke sadisten zouden geen les mogen geven aan onze kinderen, verknoei jullie jeugd maar verder blijf van die van ons af.
Zwart sminken en een week niet buiten pfffff;
²

ik moet U gelijk geven,van mijn kinderen zou die ook moeten af blijven,of ik zou midden in de klas hetzelfde doen met haar !!!!
Oud 20 november 2010, 07:45   #5413
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Gelijkaardige experimenten wijzen uit dat je dat dus niet of nauwelijks kan door die jongen vast te plakken. Katten in het nauw weren zich nogal furieus. Met een jongen of twee drie om die ene in bedwang te houden daarentegen...

Zo is dat ... zo gaan lafaarden te werk .
Oud 20 november 2010, 07:47   #5414
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zo is dat ... zo gaan lafaarden te werk .
Als er een 'beurtrol' bestaat in dat systeem, is dat dan een vorm van lafheid zoals je die alleen terugvindt bij allochtone jongeren of is dat een perfect normale interesse in BDSM-praktijken zoals je die terugvindt in de autochtone magistratuur?
Oud 20 november 2010, 07:47   #5415
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
²

ik moet U gelijk geven,van mijn kinderen zou die ook moeten af blijven,of ik zou midden in de klas hetzelfde doen met haar !!!!
Ezelsoren en lange tongen dat ze die dingen maar weghouden van onze kinderen .... opvoeden en inlichten over de gevolgen van oa pestgedrag lijkt me beter dan zinloze straffen.
Oud 20 november 2010, 07:52   #5416
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er een 'beurtrol' bestaat in dat systeem, is dat dan een vorm van lafheid zoals je die alleen terugvindt bij allochtone jongeren of is dat een perfect normale interesse in BDSM-praktijken zoals je die terugvindt in de autochtone magistratuur?

Het is een ziekelijke eigenschap van gestoorde individuen die geen stempel opgekleefd kunnen worden en die je in alle lagen van onze maatschapij terug kan vinden volgens mij ... niet dan ?
Oud 20 november 2010, 07:52   #5417
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ezelsoren en lange tongen dat ze die dingen maar weghouden van onze kinderen .... opvoeden en inlichten over de gevolgen van oa pestgedrag lijkt me beter dan zinloze straffen.
Idd zo is dat,en wijze op de gevaren in de maatschappij zou ook mogen,zelfs rond het Moslim geloof zouden de gevaren ook mogen aangeleerd worden !!!!
Oud 20 november 2010, 07:55   #5418
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd zo is dat,en wijze op de gevaren in de maatschappij zou ook mogen,zelfs rond het Moslim geloof zouden de gevaren ook mogen aangeleerd worden !!!!

Op de moment lijken kerken priesters en kinderen mij een gevaarlijke situatie waar veel scholen nog steeds mee gebonden zijn ... maar kom ik hekel elk hersenspoelend , opgedrongen geloof .

Laatst gewijzigd door Wisord : 20 november 2010 om 07:55.
Oud 20 november 2010, 08:05   #5419
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een ziekelijke eigenschap van gestoorde individuen die geen stempel opgekleefd kunnen worden en die je in alle lagen van onze maatschapij terug kan vinden volgens mij ... niet dan ?
Dat kinderen elkaar af en toe de duivel aandoen, zowel psychologisch als fysiek, lijkt me eigenlijk vrij normaal. 't Is een manier om te leren dat je zoiets niet kan doen, en dat indien je zulks later toch zou doen, dat daar een reactie op komt. Dat gedrag groeit er uiteindelijk wel uit. En daar waar dat niet gebeurt, lijkt me (uit eigen ervaring) vooral speels gedrag te zijn. Fikfakpartijtjes waarbij je elkaar tracht te vernederen, maar voor en na dat gebeuren de beste vrienden bent.

Dat leerkrachten, ouders en zowat iedere volwassene dat gedrag trachten te bestraffen is ook normaal. Kinderen moeten braaf en schattig zijn. Pestgedrag valt daar niet onder. Toch zijn 'zieke eigenschappen' en 'gestoorde individuen' geen termen die ik voor die kinderen zou gebruiken. Moesten ze zoiets op latere leeftijd doen, dan wel ja.

Natuurlijk kan pestgedrag gevolgen hebben op je zelfbeeld. Maar die mensen die ik ken met een te zwak zelfbeeld zijn geen van allen 'afgetroefd' geweest in hun kinderjaren. Dat zijn meisjes die voortdurend bepaalde verwijten naar het hoofd geslingerd kregen, of jongens die op andere vlakken mislukt zijn. Moest ik zo'n mensen toch kennen, dan zou ik er misschien een andere mening op nahouden.
Oud 20 november 2010, 08:09   #5420
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kinderen elkaar af en toe de duivel aandoen, zowel psychologisch als fysiek, lijkt me eigenlijk vrij normaal. 't Is een manier om te leren dat je zoiets niet kan doen, en dat indien je zulks later toch zou doen, dat daar een reactie op komt. Dat gedrag groeit er uiteindelijk wel uit. En daar waar dat niet gebeurt, lijkt me (uit eigen ervaring) vooral speels gedrag te zijn. Fikfakpartijtjes waarbij je elkaar tracht te vernederen, maar voor en na dat gebeuren de beste vrienden bent.

Dat leerkrachten, ouders en zowat iedere volwassene dat gedrag trachten te bestraffen is ook normaal. Kinderen moeten braaf en schattig zijn. Pestgedrag valt daar niet onder. Toch zijn 'zieke eigenschappen' en 'gestoorde individuen' geen termen die ik voor die kinderen zou gebruiken. Moesten ze zoiets op latere leeftijd doen, dan wel ja.

Natuurlijk kan pestgedrag gevolgen hebben op je zelfbeeld. Maar die mensen die ik ken met een te zwak zelfbeeld zijn geen van allen 'afgetroefd' geweest in hun kinderjaren. Dat zijn meisjes die voortdurend bepaalde verwijten naar het hoofd geslingerd kregen, of jongens die op andere vlakken mislukt zijn. Moest ik zo'n mensen toch kennen, dan zou ik er misschien een andere mening op nahouden.

Daar ben ik het mee eens , ik verwees dan ook naar de recentelijk gebeurde feiten in de pers .... dus op toepassing bij volwassenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be