![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5421 |
Minister-President
|
![]() Dat deeltje over volwassenen heb ik blijkbaar gemist.
![]()
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 20 november 2010 om 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5422 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Dank je wel.
Citaat:
Je bent groot en wijs genoeg om dit zelf te bepalen. Citaat:
Degene die hier een hele groep wil straffen, weet maar al te goed dat niet de hele groep schuldig is. Ik zou dit eerder chantage noemen. En je laatste voorbeeld is een gewone maatregel. Citaat:
Je begrijpt wel zeker, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden, niet voor die van een ander. Citaat:
Citaat:
We hebben hier al veel interpretaties gehad. Citaat:
Ik vind "zich niet voegen naar onze normen en waarden" niet direct een probleem. Ik voeg mij ook niet naar al die "onze" normen en waarden. Citaat:
Citaat:
Het gaat hier over inherentisme, dat in wezen hetzelfde is als racisme. De ‘moslimbashers‘ zien zichzelf zelden als racisten. Een echte racist gaat tenslotte af op huidskleur, een biologisch gegeven, en plakt daar allerlei negatieve eigenschappen aan vast. Maar de ‘nieuwe racist’ denkt van zichzelf dat hij alleen kritiek heeft op een cultuur of een religie. Ondertussen zijn ze daarbij vaak net zo ‘essentialistisch’ als de klassieke racisten. Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain En het VB ging van racisme over naar inherentisme. Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar begrijp je het verschil niet? Als mijn buurman me uitscheldt voor "vuile trees" is dat dan racistisch? of is het enkel racistisch als mijn buurman me uitscheldt voor "makakkewijf"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5424 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het staat u natuurlijk vrij om die buurman zijn opmerkingen volkomen te negeren.
![]() |
![]() |
#5425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar jij kent ongetwijfeld de oorsprong van het scheldwoord "makak" en weet ook wel voor welke groep mensen dit scheldwoord bij voorkeur gebruikt wordt. Het is dan ook normaal dat, indien dit scheldwoord gebruikt wordt, men in de eerste plaats aan racisme denkt. Een "bruine" Belg die een "witte" Belg uitscheldt kan evengoed racistisch zijn. Wat begrijp ik niet? En waaruit blijkt dit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mijn witte buurman mij "makakkewijf" noemt dan is hij ineens racistisch ? Als hij mij "vuile trees" noemt, is hij gewoon ongemanierd? En trouwens: waarom is het erger om de marokkaanse buurvrouw makakkewijf te noemen dan "vuile trees"? want blijkbaar is het wèl racistisch om bij de marokkaanse buurvrouw naar een noord-afrikaanse apensoort te verwijzen, maar niet om haar "vuile trees" te noemen? Wat te denken van "vies varken", om het dan toch in de dierenwereld te houden: is "vies varken" racistisch als je het tegen een marokkaanse zegt? is het racistisch als je "vies varken" tegen een witte zegt? Wat te denken van een marokkaanse die "vies varken" tegen een witte buurvrouw zegt? Zou Yussef menen dat dit racistisch is? neuneuneu.... marokkanen zijn nooit racistisch! zij zijn een minderheid. Ik heb alvast nog nooit een marokkaan weten veroordelen omdat hij "vieze hoer" of "vies varken" zegt tegen een witte persoon. Jij wel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat begrijp jij niet van wat ik schreef? Inderdaad, iemand uitschelden is iemand uitschelden. Maar jij kent ongetwijfeld de oorsprong van het scheldwoord "makak" en weet ook wel voor welke groep mensen dit scheldwoord bij voorkeur gebruikt wordt. Het is dan ook normaal dat, indien dit scheldwoord gebruikt wordt, men in de eerste plaats aan racisme denkt. Een "bruine" Belg die een "witte" Belg uitscheldt kan evengoed racistisch zijn. Wat begrijp ik niet? En waaruit blijkt dit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu dacht ik dat ik dit al gelezen had! het is nog vroeg op zaterdagmorgen zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5430 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De eerste maal dat ik het woord makak hoorde was in 1964, een vriendin van mijn moeder was teruggekeerd uit de Congo en ik moest vriendjes zijn met die haar kinderen. Zij gebruikten het woord makak frequent. Toen ik hun vroeg wat het betekende zeiden ze dat het een scheldwoord was dat aap betekende en dat ze in Congo dat woord regelmatig gebruikten tegen de zwartjes. De tweede maal dat ik dat woord hoorde was in beging jaren zeventig, toen ging het over die makakken, volgen mij gebruikte we toen dat woord om mensen aan te duiden die uit Marokko kwamen en wist geen mens dat het ook aap betekende. En zelfs nu zullen heel weinig mensen weten dat het woord makak eigenlijk aap betekend;
![]() |
![]() |
#5431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom repliceer ik met hetzelfde. Je mag ook eens antwoorden op wat ik schrijf en vraag, i.p.v. telkens hetzelfde te herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez! ter leringe ende vermaack:
een MAKAAK en zijn witte vriend: ![]() een troepje hangmakaken: ![]() een "gekleurd" makakkewijfke: ![]() (en dan durven ze nog zeggen dat dit een racistisch scheldwoord is!)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta niet in het onderwijs en heb er dus ook geen behoefte aan om mezelf verschillende malen te herhalen. Ik ga ervan uit dat mensen begrijpend kunnen lezen zonder dat die tekst vijf keer moet uitgespeld worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht ook dat jij mijn post #5426 van de eerste keer zou kunnen begrijpen. Laatst gewijzigd door artisjok : 20 november 2010 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb uw post wel begrepen, maar uw mening lijkt me niet correct, vandaar. De moeite niet om het nog vier keer duidelijk te maken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik word hier al lang uitgemaakt als vieze Belg,dat is nieks nieuws voor mij ,maar o wee als ik weerwoord geef !!
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 20 november 2010 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mijn mening je niet correct lijkt, is het in een discussie gebruikelijk om te schrijven waarom die niet correct lijkt; om die mening te weerleggen. Het is niet gebruikelijk om nog eens hetzelfde te herhalen. (ook niet onder het mom van "in gemakkelijker woordjes uitleggen". Jij staat immers niet in het onderwijs, omwille van onderwijl welbekende redenen. Jij legt niets uit) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom komt dit zo agressief over, Artisjok? Wordt dit weer één van uw "repeteer-vraagjes"? Of bereidt u zich voor op een volgend item waar u mij en anderen zult kunnen verwijten dat we per ongeluk een mier doortrapten en er geen gewetenswroeging over hebben?
Waarom tracht u zelf niet eens gewoon een beetje vriendelijker te zijn? ![]()
![]() |
#5439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: