Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2010, 10:45   #5441
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dat was niet kopiëren, hé. Dat beweerde ik ook niet. Ik schreef "Ik dacht je pleidooi ook al gelezen te hebben."

Als mijn mening je niet correct lijkt, is het in een discussie gebruikelijk om te schrijven waarom die niet correct lijkt; om die mening te weerleggen.

Het is niet gebruikelijk om nog eens hetzelfde te herhalen. (ook niet onder het mom van "in gemakkelijker woordjes uitleggen". Jij staat immers niet in het onderwijs, omwille van onderwijl welbekende redenen. Jij legt niets uit)
Zegt de persoon die zichzelf soms tot 20 maal herhaalt.
Oud 20 november 2010, 10:46   #5442
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch wel! alleen geef ik ze dan een prijslijst en dan druipen ze af.
Oud 20 november 2010, 10:52   #5443
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Mijn vrouw is ook al paar keer lastig gevallen door marokkanen. Ik enkel door junkies en andere leeglopers.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 10:53   #5444
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Suqar zoekt een nieuwe versie van de ouderwetse ezelsoren, dan kan ze er eventueel een patent op nemen. Dat brengt op
Ik vind dat in feite wel héél erg. Niks tegen allochtone leerkrachten, maar die moeten dan wèl de hier gebruikelijke mythes doorgeven én weten waar die mythes vandaan komen.

Ik baal van het gemekker over kruisloze sinten en regenboogpieten! Ze hebben totaal geen idee waar die gebruiken vandaan komen en liefst zouden ze de kinderen zo snel mogelijk leren dat "mama en papa zijn grote leugenaars want sinterklaas bestaat niet nèh nèh nèh". een ware schande!

Pedagogische strafmaatregelen moeten ook niet meer gevolgd worden en de middeleeuwse schandpalen terug ingevoerd!
Ik herinner me nog steeds een voorval uit het vierde leerjaar. De juf vond dat een meisje uit de klas "stonk". Ze moest daarvoor midden op de volle speelplaats naar voren komen werd bovenop de trappen tentoongesteld en werd uitgescholden voor de ganse school! Het kind durfde haar hoofd niet meer opheffen, ik zie het beeld nog steeds voor me. Een paar dagen later op schooluitstap liep het meisje - vernederd door de ganse klas - helemaal alleen achteraan omdat niemand nog naast die "stinkdoos" wou lopen. Ik wel, ik gaf haar een hand, en inderdaad die stonk..... naar de sunlight huishoudwaszeep die mijn moeder ook had staan om kleding te wassen!
Het meisje vertelde me dat ze niks anders deed dan zich maar wassen en wassen en wassen maar dat het bleeft stinken! 11 jaar was ze!
Dus zulke toestanden gaan we terug invoeren? "ik ben een makak", de "omgetoverde zwarte piet"? Misschien wil de juf er een "zwart schaap" van maken en kent ze het verschil niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 10:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 10:56   #5445
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De eerste maal dat ik het woord makak hoorde was in 1964, een vriendin van mijn moeder was teruggekeerd uit de Congo en ik moest vriendjes zijn met die haar kinderen. Zij gebruikten het woord makak frequent. Toen ik hun vroeg wat het betekende zeiden ze dat het een scheldwoord was dat aap betekende en dat ze in Congo dat woord regelmatig gebruikten tegen de zwartjes.
De tweede maal dat ik dat woord hoorde was in beging jaren zeventig, toen ging het over die makakken, volgen mij gebruikte we toen dat woord om mensen aan te duiden die uit Marokko kwamen en wist geen mens dat het ook aap betekende.
En zelfs nu zullen heel weinig mensen weten dat het woord makak eigenlijk aap betekend;
Als ik iemand aap noem in plaats van makak ben ik dan ook racistisch?
Ik kan hier niet meer volgen hoor
Oud 20 november 2010, 10:58   #5446
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik iemand aap noem in plaats van makak ben ik dan ook racistisch?
Ik kan hier niet meer volgen hoor
in feite is het wel grappig dat makaak dus een AFRIKAANS woord is, meestal gebruikt door Noord Afrikanen om hun zwarte afrikaanse medemensen aan te duiden? en WIJ worden daarvoor gestraft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 november 2010, 10:59   #5447
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dat was niet kopiëren, hé. Dat beweerde ik ook niet. Ik schreef "Ik dacht je pleidooi ook al gelezen te hebben."

Als mijn mening je niet correct lijkt, is het in een discussie gebruikelijk om te schrijven waarom die niet correct lijkt; om die mening te weerleggen.

Het is niet gebruikelijk om nog eens hetzelfde te herhalen. (ook niet onder het mom van "in gemakkelijker woordjes uitleggen". Jij staat immers niet in het onderwijs, omwille van onderwijl welbekende redenen. Jij legt niets uit)
"Het is niet gebruikelijk om nog eens hetzelfde te herhalen"
Alzo sprak de kampioene der herhalingen. Artisjok, hier moet ik aan denken als u weer eens een paar 100 keer dezelfde vraag herhaalt !
Oud 20 november 2010, 11:00   #5448
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik vind dat in feite wel héél erg. Niks tegen allochtone leerkrachten, maar die moeten dan wèl de hier gebruikelijke mythes doorgeven én weten waar die mythes vandaan komen.

Ik baal van het gemekker over kruisloze sinten en regenboogpieten! Ze hebben totaal geen idee waar die gebruiken vandaan komen en liefst zouden ze de kinderen zo snel mogelijk leren dat "mama en papa zijn grote leugenaars want sinterklaas bestaat niet nèh nèh nèh". een ware schande!

Pedagogische strafmaatregelen moeten ook niet meer gevolgd worden en de middeleeuwse schandpalen terug ingevoerd!
Ik herinner me nog steeds een voorval uit het vierde leerjaar. De juf vond dat een meisje uit de klas "stonk". Ze moest daarvoor midden op de volle speelplaats naar voren komen werd bovenop de trappen tentoongesteld en werd uitgescholden voor de ganse school! Het kind durfde haar hoofd niet meer opheffen, ik zie het beeld nog steeds voor me. Een paar dagen later op schooluitstap liep het meisje - vernederd door de ganse klas - helemaal alleen achteraan omdat niemand nog naast die "stinkdoos" wou lopen. Ik wel, ik gaf haar een hand, en inderdaad die stonk..... naar de sunlight huishoudwaszeep die mijn moeder ook had staan om kleding te wassen!
Het meisje vertelde me dat ze niks anders deed dan zich maar wassen en wassen en wassen maar dat het bleeft stinken! 11 jaar was ze!
Dus zulke toestanden gaan we terug invoeren? "ik ben een makak", de "omgetoverde zwarte piet"? Misschien wil de juf er een "zwart schaap" van maken en kent ze het verschil niet?
Ik sinds vanmorgen wel, sinds ik gelezen heb hoe suquar haar leerlingen straft.
Oud 20 november 2010, 11:01   #5449
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sinds vanmorgen wel, sinds ik gelezen heb hoe suquar haar leerlingen straft.
My name is Manuel... I know nothing, I am from Barcelona....

iets met strafpunten enzo ! rondjes draaien hé.

Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2010 om 11:02.
Oud 20 november 2010, 11:04   #5450
Hoomer

Standaard

Citaat:
My name is Manuel... I know nothing, I am from Barcelona....

iets met strafpunten enzo ! rondjes draaien hé.
Nee nee, ze schildert ze zwart en ze mogen een week niet meer tijdens de speeltijd het klaslokaal verlaten, en dit omdat ze het woord makak of gehandicapte gebruikt hebben.
Oud 20 november 2010, 11:05   #5451
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in feite is het wel grappig dat makaak dus een AFRIKAANS woord is, meestal gebruikt door Noord Afrikanen om hun zwarte afrikaanse medemensen aan te duiden? en WIJ worden daarvoor gestraft?
Ja, daarom vind ik het ook altijd raar dat 'aap' kan en 'makaak' een doodzonde is. Niet dat ik uitschelden op zich wil goedpraten of zo, maar soms zijn de mensen toch echt overgevoelig en dat vond ik wreed vermoeiend!
Oud 20 november 2010, 11:06   #5452
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee nee, ze schildert ze zwart en ze mogen een week niet meer tijdens de speeltijd het klaslokaal verlaten, en dit omdat ze het woord makak of gehandicapte gebruikt hebben.
ik had het over mezelf my dear.

Oud 20 november 2010, 11:07   #5453
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar, als ze zwart geschilderd zijn, zijn het geen "wittekes" meer en moeten ze ook met fluwelen handschoentjes aangepakt worden, vind ik.
Oud 20 november 2010, 11:24   #5454
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Waarom zou ik daar nu voor liegen,ik heb wel andere zorgen,mijn broer is plots overleden bv ...........
Innige deelneming en medeleven.

Het leven is soms wreed, men kan er slechts met moeite aan wennen!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:26   #5455
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moogt die gasten nie zomaar hun broek aftrekken hoor!
2
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:28   #5456
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
er is niks te insinueren aan. Duveltje wèrd bedreigd en belaagd met messen deze morgen. Wat is er racistisch aan om daarvoor aanklacht in te dienen?
Of mag enkel een turkse trees een aanklacht indienen omdat ze niet verkracht werd maar wel eens verkracht zou kunnen geweest zijn en haar broer haar (marokkaanse !! (nu wèl in de krant) belager wel eens zou kunnen vermoord hebben moest hij thuis geweest zijn?
Hebt U het hier over deze Autochtone familie die vermoedelijk door Allochtonen werd vermoord te Wemmel?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:30   #5457
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
"Onze cultuur" volgens circe...
Oud 20 november 2010, 11:32   #5458
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Om dan nog maar te zwijgen wat het jongetje in kwestie denkt en in zijn verdere leven zal blijven denken over zijn "straf" en van wie hij ze kreeg...

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de ouders van dat kind, daarmee akkoord zouden gaan. Dat zou men in elk geval met mijn kinderen niet moeten proberen.

Zeker valt het pedagogisch niet te verantwoorden.

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:33   #5459
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Onze cultuur" volgens circe...
Zijt gij niet beschaamd filosoof?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2010, 11:35   #5460
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
't Was een lange post
Ja
Citaat:
maar zeker de moeite van het lezen waard!
Nee

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 november 2010 om 11:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be