Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 12:54   #5661
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die dus klopt al niet. Mijn kinderen zijn niet gedoopt omdat ik geen katholiek/christen ben.

Ik merk dat jij je aloude niveau haalt.
En gij ook; eerst beweren dat mensen zich niet moeten aanpassen aan Vlaamse gewoontes en zeuren dat je dit zelf niet doet omdat je kinderen niet gedoopt zijn en wanneer je daarmee geconfronteert wordt rondjes draaien tot Sint Juttemus, zo kennen we je weer!

Laatst gewijzigd door alice : 21 november 2010 om 12:54.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:56   #5662
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
oh ja? Ben je al aangesproken geweest omdat je naar de kerk moet en waar is je "bevel" je kinderen te laten dopen?

Vrijheid is juist wel een Vlaamse gewoonte en dankzij die gewoontje mag je je onzin hier kwijt, probeer eens in Marokko, Turkije, Iran je mening te verkondigen, of blijf je liever hier wat schelden op Vlamingen die tenminste een strijd voor rechten voor arbeiders en vrouwen achter de rug hebben?

Ge vertelt hier de grootst mogelijke onzin over Vlaanderen waar ineens de kerk een "gewoonte " is?
Helemaal nieuw op deze zondagmorgen, komaan mensen we moeten naar de kerk!

Waarom zit jij nu steeds over uw kerk en uw dopen te zeveren ,??? De kerk is een vlaamse gewoonte anders zouden zich niet blauw blijven betalen aan die pedofiele gekken en hun kinderen in pinguinpakjes naar de school sturen . Maar wijzen met het vingertje naar andere gelovigen kunnen ze wel he .... hypocriet volkje .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 12:58   #5663
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Shit man, een Vlaamse gewoonte, en ik die dacht dat Europa vol kerken stond.
Ge ziet maar hoe een mens zich kan vergissen, domme ik.

Een vlaamse gewoonte geld voor heel vlaanderen een europese gewoonte geld voor heel europa ... hmmmmm.... volgens uw stelling is een europese gewoonte geen vlaamse ?
Oud 21 november 2010, 12:59   #5664
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waarom zit jij nu steeds over uw kerk en uw dopen te zeveren ,??? De kerk is een vlaamse gewoonte anders zouden zich niet blauw blijven betalen aan die pedofiele gekken en hun kinderen in pinguinpakjes naar de school sturen . Maar wijzen met het vingertje naar andere gelovigen kunnen ze wel he .... hypocriet volkje .
Sjoe, dat deed ik niet maar Arti die lik op stuk kreeg!
Leer eens wat over Vlaamse geschiedenis en de kerk, en kom dan nog eens proberen wat zinnigs te vertellen.
Maar gij zijt graag selectief, zeuren over de kerk maar anderen worden door jou niet bekritiseerd, ik vind ieder geloof achterlijk wanneer dit leidt tot onderdrukking en dogma's, en jij enkel wanneer het over de kerk gaat!
Oud 21 november 2010, 13:01   #5665
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vlaamse gewoonte geld voor heel vlaanderen een europese gewoonte geld voor heel europa ... hmmmmm.... volgens uw stelling is een europese gewoonte geen vlaamse ?
Je zou minstens mogen weten dat Vlaamse cultuur uiteraard verbonden is met de West Europese cultuur, en bijbehorende verlichting!
Oud 21 november 2010, 13:02   #5666
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Sjoe, dat deed ik niet maar Arti die lik op stuk kreeg!
Leer eens wat over Vlaamse geschiedenis en de kerk, en kom dan nog eens proberen wat zinnigs te vertellen.
Maar gij zijt graag selectief, zeuren over de kerk maar anderen worden door jou niet bekritiseerd, ik vind ieder geloof achterlijk wanneer dit leidt tot onderdrukking en dogma's, en jij enkel wanneer het over de kerk gaat!

Dan zijn we het toch ergens over eens ... dat laatse mag je knippen want dat isz niet zo .
Oud 21 november 2010, 13:03   #5667
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn we het toch ergens over eens ... dat laatse mag je knippen want dat isz niet zo .
Voila, we gaan er nog geraken se!
Oud 21 november 2010, 13:06   #5668
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En ik ga hier niet mee akkoord.
Vlaamse cultuur maakt deel uit van een groter geheel, het erfgoed van de verlichting in West Europa, cultuur is immers geschiedenis..politici hoeft ons niet in te lichten, u verwart nationalisme ( een aspect van Vlaamse cultuur voor een bepaalde groep ) met de grondvesten waarop het bredere aspect van cultuur te plaatsen is en onze wetgeveing een weerspiegeling is.
Kijk hier eens;

En lees even de volgende;

Citaat:
PARTIJPROGRAMMA!: De samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland is een voorwaarde om de toekomst van de Nederlandse taal(1) en cultuur(2) in de EU te vrijwaren.
1) Laat ons zeggen dat wat het Vlaams (de taal) betreft, is het geen taal, wel een dialect.
2) Maar de "Nederlandse cultuur" (uit het partijprogramma) en "Vlamingen 1st" (afbeelding); dat is compleet paradoxaal; een perfecte voorbeeld van een tegenstrijdigheid.

Dat doen ze om meer leden en sympathisanten te kunnen absorberen. Voor hen is de kwaliteit van hun propaganda's en kwaliteit van hun leden nooit prioritair geweest. Ze zoeken "hoeveelheid". Maar het zal hen alleen lukken mits ze meer en meer laaggescholde joint-rokers kunnen aanwerven bij hun partij. Zijn ze nationalisten?

Trouwens ik kies nooit een naam van een partij. Ik lees hun programma's.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 november 2010 om 13:12.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 13:09   #5669
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, cultuurrelativisme noemt men dit..het gaat niet over het feit of je je kinderen laat dopen, juist die keuze maakt deel uit van de Vlaamse cultuur, u heeft de vrijheid dit niet te doen!
Vlaamse cultuur is te paatsen binnen West Europese cultuur in het algemeen, waarbij scheiding kerk en staat, vrijheid van meningsuiting, gelijkheid man en vrouw centraal staan, maar blijkbaar moeten die rechten eerst verdwijnen voor mensen zoals u zien dat dit uw vrijheden juist heeft bepaald, uw opvattingen over cultuur vind ik persoonlijk ronduit achterlijk.

Noem jij dat vrijheid ??... Iedereen laten betalen om een stel pipo's en pedo's in lange gewaden te laten zeveren en mensen te hersenspoelen ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 21 november 2010 om 13:09.
Oud 21 november 2010, 13:12   #5670
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij ook; eerst beweren dat mensen zich niet moeten aanpassen aan Vlaamse gewoontes en zeuren dat je dit zelf niet doet omdat je kinderen niet gedoopt zijn en wanneer je daarmee geconfronteert wordt rondjes draaien tot Sint Juttemus, zo kennen we je weer!
Zeg eens eerlijk, wat vind jij van zo'n schrijfsel?
volgens artisjokske is dopen een deel van de "vlaamse GEWOONTES" dus volgt ze die niet.
Daarom laat ze haar dochter met een plakkaat rondlopen: "ik ben lekker niet gedoopt want mijn moeder is geen vlaamse volgzame pensenkermis bezoekster".
Vind je dit nog een discussieforum waardig?
Behoort dit tot de Vlaamse gewoontes/cultuur en moeten we er ons allemaal aan aanpassen?

Mag ik er de schrijfster op wijzen dat die "dus" niet correct is?
Dat is toch niet rondjes draaien.

Citaat:
Uw opmerking dat anderen zich helemaal niet moeten aanpassen aan Vlaamse gewoontes omdat u dit ook niet zou doen; uw kinderen zijn niet gedoopt...u ziet blijkbaar niet dat u juist gebruik maakt van de Vlaamse gewoonte dat je daarin vrij bent te kiezen en te beslissen, uw argument sloeg dus nergens op!
Ik weet nog zo niet of in het algemeen geaccepteerd wordt dat iemand vrij kiest, indien deze keuze afwijkt van de Vlaamse gewoontes.
Zeker als je in beschouwing neemt hoe dikwijls men die afwijkende keuze moet uitleggen en verantwoorden.
Sommigen pleiten er zelfs voor om een deel van die vrije keuzes in te perken, en bepaalde alternatieven te verbieden..

Kan je nog verduidelijken welke van mijn opvattingen over onze cultuur jij achterlijk vindt?
Ik denk dat er ergens een misverstand is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 13:12   #5671
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Kijk hier eens;

1) Laat ons zeggen dat wat het Vlaams (de taal) betreft, is het geen taal, wel een dialect.
2) Maar de "Nederlandse cultuur" (uit het partijprogramma) en "Vlamingen 1st" (afbeelding); dat is compleet paradoxaal; een perfecte voorbeeld van een tegenstrijdigheid.

Dat doen ze om meer leden en sympathisanten te kunnen absorberen. Voor hen is de kwaliteit van hun propaganda's en kwaliteit van hun leden nooit prioritair geweest. Ze zoeken "hoeveelheid". Maar het zal hen alleen lukken mits ze meer en meer laaggescholde joint-rokers kunnen aanwerven bij hun partij. Zijn ze nationalisten?

En je punt zou zijn?
Mijn ouders waren geen Belgen en ik heb niets met nationalisme; wel met cultureel erfgoed waaronder ik versta dat ook nationalisten het recht hebben zich te verenigen en hun mening te geven, u niet?
Oud 21 november 2010, 13:14   #5672
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een stelling??????????????????,,
Ik vraag me alleen af als, zoals u beweerd, de kerk een pure Vlaamse gewoonte is waarom Europa dan vol kerken staat.

Zeg, man, als ge toch zo nen hekel hebt aan alles wat nog maar schijnt naar Vlaamse gewoontes, wordt het dan niet stillekes aan tijd om aan verhuizen te denken. Ik denk bv. aan Marokko of zo daar hebben ze het ook zo niet begrepen op onze goede Vlaamse gewoontes.
Oud 21 november 2010, 13:14   #5673
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zeg eens eerlijk, wat vind jij van zo'n schrijfsel?
volgens artisjokske is dopen een deel van de "vlaamse GEWOONTES" dus volgt ze die niet.
Daarom laat ze haar dochter met een plakkaat rondlopen: "ik ben lekker niet gedoopt want mijn moeder is geen vlaamse volgzame pensenkermis bezoekster".
Vind je dit nog een discussieforum waardig?
Behoort dit tot de Vlaamse gewoontes/cultuur en moeten we er ons allemaal aan aanpassen?

Mag ik er de schrijfster op wijzen dat die "dus" niet correct is?
Dat is toch niet rondjes draaien.

Ik weet nog zo niet of in het algemeen geaccepteerd wordt dat iemand vrij kiest, indien deze keuze afwijkt van de Vlaamse gewoontes.
Zeker als je in beschouwing neemt hoe dikwijls men die afwijkende keuze moet uitleggen en verantwoorden.
Sommigen pleiten er zelfs voor om een deel van die vrije keuzes in te perken, en bepaalde alternatieven te verbieden..

Kan je nog verduidelijken welke van mijn opvattingen over onze cultuur jij achterlijk vindt?
Ik denk dat er ergens een misverstand is.
Nee, ik heb dat uitgelegd en ga met jou geen rondjes draaien, mogelijk heeft Circe daar goesting in maar ik niet, lees de laatste paar pagina's maar na dan kom je het vanzelf tegen, je voorbeeld is gewoon fout, in buiten Kortrijk wordt inderdaad algemeen geaccepteerd de vrijheid te hebben om je kinderen al of niet te dopen!
Oud 21 november 2010, 13:18   #5674
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En je punt zou zijn?
Mijn ouders waren geen Belgen en ik heb niets met nationalisme; wel met cultureel erfgoed waaronder ik versta dat ook nationalisten het recht hebben zich te verenigen en hun mening te geven, u niet?
Jawel! Maar;
1) Nationalisten moeten zich op correcte en concrete feiten baseren
2) Nationalisten moeten verenigen
3) Vlaams-Belangers zijn geen nationalisten
3a) omdat ze illegalen naar de gevangenissen willen sturen, terwijl ze daar geen plaats hebben voor de echte criminelen (herhaling)
3b) ze zullen heel blij zijn dat het aantal laaggeschoolde joint-rokers omhoog gaat
3c) ze willen gewoon overleven (partij), ze denken niet over nationalisme, ze zijn met het brainwashing bezig.
Oud 21 november 2010, 13:18   #5675
Hoomer

Standaard

Citaat:
Kijk hier eens;

Grappig, u zou moeten weten dat die eerste plaats op de verkiezingslijst verkregen wordt door loting.
Ik geef toe, voor hen een gelukkig toeval natuurlijk;
Oud 21 november 2010, 13:18   #5676
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Een stelling??????????????????,,
Ik vraag me alleen af als, zoals u beweerd, de kerk een pure Vlaamse gewoonte is waarom Europa dan vol kerken staat.

Zeg, man, als ge toch zo nen hekel hebt aan alles wat nog maar schijnt naar Vlaamse gewoontes, wordt het dan niet stillekes aan tijd om aan verhuizen te denken. Ik denk bv. aan Marokko of zo daar hebben ze het ook zo niet begrepen op onze goede Vlaamse gewoontes.
Zeg simpele een vlaamse gewoonte die ook een europese gewoonte is dat is dus ook een vlaamse gewoonte he ....niet meer niet minder . De rest van uw post zal ik maar negeren zeker .
Oud 21 november 2010, 13:20   #5677
Hoomer

Standaard

Citaat:
Kijk hier eens;

Heu, u snapt er niets van hoor.
Oud 21 november 2010, 13:20   #5678
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb dat uitgelegd en ga met jou geen rondjes draaien, mogelijk heeft Circe daar goesting in maar ik niet, lees de laatste paar pagina's maar na dan kom je het vanzelf tegen, je voorbeeld is gewoon fout, in buiten Kortrijk wordt inderdaad algemeen geaccepteerd de vrijheid te hebben om je kinderen al of niet te dopen!
Wat "neen"?

Kan jij voor één keer een repliek geven op wat ik schrijf?
Dan hoeven we geen rondjes te draaien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 13:22   #5679
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heu, u snapt er niets van hoor.
Graag dat de moderatoren tussen komen voor uw post hierboven, arrogante konijntje.
Oud 21 november 2010, 13:23   #5680
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel! Maar;
1) Nationalisten moeten zich op correcte en concrete feiten baseren
2) Nationalisten moeten verenigen
3) Vlaams-Belangers zijn geen nationalisten
3a) omdat ze illegalen naar de gevangenissen willen sturen, terwijl ze daar geen plaats hebben voor de echte criminelen (herhaling)
3b) ze zullen heel blij zijn dat het aantal laaggeschoolde joint-rokers omhoog gaat
3c) ze willen gewoon overleven (partij), ze denken niet over nationalisme, ze zijn met het brainwashing bezig.
Ik heb geen mening waarop nationalisten zich moeten verenigen en wat dan " concrete feiten " zouden zijn.
Vlaams belangers zien zichzelf als nationalisten hoor en om die reden vinden ze dat illegalen naar de gevangenis zouden moeten.
Mijn ervaring met politici van zowat iedere richting is dat het hoe dan ook gaat over macht en invloed maar nooit over idealen of een politiek programma, links en rechts zijn daarin in hetzelfde bedje ziek!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be