Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 23:53   #5981
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vooral als jij dat zegt.

Paulus.
Tja Filo mag Arti best " rechtlijnig" noemen maar ik vrees dat velen die mening niet delen en die " rechtlijnigheid" eerder ervaren als halstarrig herhalen van een zeer beperkte mening
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 00:02   #5982
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral als jij dat zegt.

Paulus.
Ad hominem.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2010 om 00:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 00:03   #5983
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ad hominem.
Al 20 posts lang.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 00:05   #5984
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Klopt idd ...
Helaas wel. : (
Oud 22 november 2010, 00:06   #5985
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Al 20 posts lang.
Ja *zucht*
Oud 22 november 2010, 00:18   #5986
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U weet zelf net zo goed als ik dat het containerbegrip 'cultuur' moeilijk af te bakenen is, en nog moeilijker precies te definiëren. 'Cultuur' is niet één of andere natuurwet die relatief eenvoudig in wiskundige formules te vangen en te beschrijven is. Integendeel. Evenwel zal ik hier een poging wagen het begrip 'cultuur' in de ruime zin des woords (dus niet alleen de zogenaamde 'schone kunsten') van een definitie te voorzien.

'Cultuur' is het geheel aan materiële en immateriële zaken dat een volk als geheel heeft voortgebracht, en nog immer voortbrengt. Behalve de al genoemde 'schone kunsten' is dat tevens de levensvisie en levenswijze van een volk - de manier van zien, zijn en doen op alle mogelijke gebieden. Dat omhelst derhalve ook de normen en waarden van een volk, de taal- en kunstuitingen, en ook zaken als religie, politiek, technologie en economie.

Uiteraard is er binnen een volk waarschijnlijk geen enkele persoon te vinden die al die aspecten in zich verenigd ziet, maar het gaat om de grootste gemene delers die door het gros van een volk onderschreven worden. Sommige van die aspecten worden dan weer als belangrijker of elementairder dan bepaalde andere aspecten gezien.
Ok. Dat is een aardige globale definitie van 'cultuur'. Jij komt hier tenminste niet met dooddoeners of non antwoorden. Respect daarvoor.

Maar de vraag was iets specifieker: Wat is Vlaamse cultuur?

Citaat:
Zo wordt in alle West-Europese culturen iemand, ongeacht zijn geslacht, een hand geven als elementaire beleefdheid gezien, terwijl het in islamitische culturen als onkies wordt gezien als een man en vrouw elkaar een hand geven.
Binnen de West-Europese cultuurkring is het in de Scandinavische dan weer de gewoonte dat men bij het betreden van andermans huis zijn schoenen uit doet, iets wat in onze cultuur dan weer relatief ongebruikelijk is (geworden), al komt het her en der nog wel voor.
.. In de Nederlandse cultuur heeft men doorgaans het hart op de tong, terwijl dat in de zeer nauwverwante (om niet te zeggen dezelfde) Vlaamse cultuur toch minder vaak het geval is.

Allemaal voorbeeldjes van aspecten en deelaspecten die tesamen een cultuur vormen.
Die door mij uit jouw post geabstraheerde voorbeeldjes zijn dus:

-Handen geven
-Schoenen hoeven niet uit.
-Minder direct communiceren

Ik wil een extensieve post niet ridiculiseren, maar het beetje mager zijn deze voorbeelden wél.

Er komen nog een paar (merkwaardige) voorbeelden van wat er niet zou matchen met de 'Vlaamse cultuur'.

Citaat:

A) Als er hier al gebedshuizen worden gebouwd, dan zijn dat kerken en eventueel een enkele synagoge, maar geen mosketen.
B)Als er hier al hoofddoekjes gedragen worden, dan is dat om het haar tijdens een regenbui droog te houden, en niet als opzichtig, protserig teken van "kijk mij eens tot die en die religie behoren zodat de mannekes van mijn eigen religie weten dat ze mij gerust moeten laten".
C)Als er hier al in de familie gemoord wordt, dan is dat niet omdat de zogenaamde gekrenkte familieëer hersteld moet worden, maar is dat eerder een crime passionelle.
ad A) Bepaalt 'de markt' niet wat voor soort gebedshuis er moet worden gebouwd. Is het niet juist de Vlaamse cultuur om de consument te laten bepalen wat het aanbod moet zijn?

ad B) Is het de Vlaamse cultuur om hoofddeksels te verbieden? Raar. Zie de geschiedenis waar in Vlaanderen allerlei verschillende hoofddeksels zijn gedragen, met verschillende objectieven. Oorlog, rouw, geloof, regenbescherming, groepsloyaliteit, etc.

ad C) Is dat een pleidooi om immigranten op te roepen tot moord �* la Crime Passionnelle? Of seriemoord misschien? Een ander typisch Vlaams cultuurverschijnsel.

Citaat:

Om maar eens wat voorbeelden te noemen van belangrijke culturele aspecten die onverenigbaar zijn met de alhier geldende cultuur.
Belangrijke culturele aspecten noemt u dit?? Onverenigbaar? (schoenen uit/schoenen aan)

Dan denk ik dat u heel wat andere Vlaamse cultuur heeft gemist. Zwaarwegender, penetranter. Het meeste ook nog eens democratisch besloten

Gedogen van kinderverkrachting ,
graaicultuur,
het met staatsmiddelen financieren van een kerk,
voor de permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed,
het gedogen van fraude,
het toelaten van nepotisme,
het niet vervolgen van doodrijders,
het voeren van politieke processen tegen de oppositie,
het handhaven van een erfopvolgende uitvreters familie,
brugpensioen,
cultus van dialect,
gewoonte van kruiperigheid,
onvermogen tot reproductie (1,4 kind per vrouw).

En ik zou eigenlijk iedereen die hier komt wonen willen oproepen zich daar vooral niet aan aan te passen.
Ook al roept u dan de toorn van de benepen en kleingeestige Vlaming over u af.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 november 2010 om 00:23.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 01:50   #5987
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ok. Dat is een aardige globale definitie van 'cultuur'. Jij komt hier tenminste niet met dooddoeners of non antwoorden. Respect daarvoor.

Maar de vraag was iets specifieker: Wat is Vlaamse cultuur?

Die door mij uit jouw post geabstraheerde voorbeeldjes zijn dus:

-Handen geven
-Schoenen hoeven niet uit.
-Minder direct communiceren

Ik wil een extensieve post niet ridiculiseren, maar het beetje mager zijn deze voorbeelden wél.
Dat zijn gewoon voorbeeldjes van enkele dagdagelijkse aspecten die normaal zijn binnen de Vlaamse cultuur, vergeleken met aan de Vlaamse verwante culturen. Afgezien van het handjes geven uiteraard, dat in alle verwante culturen normaal is.

U vroeg om een globale omschrijving van wat Vlaamse cultuur is, en u bent pienter genoeg om de door mij gegegeven globale omschrijving van cultuur in zijn algemeenheid, als leidraad te gebruiken voor het preciezer definiëren van de Vlaamse cultuur in zijn bijzonderheid. Ik hoef dat niet voor u te doen.

Citaat:
Er komen nog een paar (merkwaardige) voorbeelden van wat er niet zou matchen met de 'Vlaamse cultuur'.

ad A) Bepaalt 'de markt' niet wat voor soort gebedshuis er moet worden gebouwd. Is het niet juist de Vlaamse cultuur om de consument te laten bepalen wat het aanbod moet zijn?
Neen, want dan zou u de Vlaamse cultuur reduceren tot enkel het economische aspect.

Citaat:
ad B) Is het de Vlaamse cultuur om hoofddeksels te verbieden? Raar. Zie de geschiedenis waar in Vlaanderen allerlei verschillende hoofddeksels zijn gedragen, met verschillende objectieven. Oorlog, rouw, geloof, regenbescherming, groepsloyaliteit, etc.
De geschiedenis. U zegt het zelf al. Dat is dus verleden tijd. En ik had het niet over hoofddeksels maar over hoofddoekjes, een bijzonder en bovenal zeer beladen soort hoofddeksel.

Citaat:
ad C) Is dat een pleidooi om immigranten op te roepen tot moord �* la Crime Passionnelle? Of seriemoord misschien? Een ander typisch Vlaams cultuurverschijnsel.
Oproepen tot moord? Waar haalt u die onzin toch vandaan? Lees eens gewoon wat er staat man, in plaats van zaken te ridiculiseren.
Daarbij is seriemoord beslist geen typische uiting van Vlaamse cultuur, hoe graag u dat wellicht ook zou willen.

Citaat:
Belangrijke culturele aspecten noemt u dit?? Onverenigbaar? (schoenen uit/schoenen aan)
Ophouden met die kwatsj Eberhard. Niet het eerste gedeelte van mijn post (kleine culturele afwijkingen binnen dezelfde cultuurkring = schoenen aan/uit in respectievelijk Vlaanderen en Scandinavië) aanhalen, dan een stuk overslaan, om het vervolgens naar eigen welbevinden te koppelen aan iets van een geheel andere orde (belangrijke culturele aspecten zoals hoofddoekjes en eremoorden).
Wel intellectueel eerlijk blijven vriend.

Citaat:
Dan denk ik dat u heel wat andere Vlaamse cultuur heeft gemist. Zwaarwegender, penetranter. Het meeste ook nog eens democratisch besloten

Gedogen van kinderverkrachting ,
Is niet typisch Vlaamse cultuur en dat weet u zelf ook drommels goed.

Citaat:
graaicultuur,
Wederom niet typisch Vlaamse cultuur. Wel typisch voor elke cultuur die met machtsstructuren werkt. Afgezien van een enkele indianencultuur in het Zuid-Amerikaanse oerwoud zijn dat dus alle andere culturen. Da's gewoon de kat op het spek binden, alsook de gelegenheid die de dief maakt. Macht corrumpeert nu eenmaal.

Citaat:
het met staatsmiddelen financieren van een kerk,
Ook al niet typisch Vlaamse cultuur, maar inherent aan de meeste, zo niet alle, culturen waarin één der abrahamistische godsdiensten wordt beleden.

Citaat:
voor de permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed,
Komt zowat overal ter wereld voor, zelfs in het zo tegen de Angelsaksische cultuur gekante Frankrijk, en is wederom geen voorbeeld van typisch Vlaamse cultuur.
Overigens, die door u zo opgehemelde oerwoudklanken die blijkbaar 'rap' genoemd worden, zijn óók afkomstig uit de permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed, onderafdeling Amerikaanse ghettonegerts. U zult dat vast wel kunnen rijmen met uw tirade tegen diezelfde permanente gesubsidieerde invoer/promotie van Angelsaksisch cultuurgoed. Ik kan dat dan weer niet. Maar goed, we dwalen af.

Citaat:
het gedogen van fraude,
het toelaten van nepotisme,
het niet vervolgen van doodrijders,
het voeren van politieke processen tegen de oppositie,
het handhaven van een erfopvolgende uitvreters familie,
brugpensioen,
Nogmaals zijn dat geen uitingen van typisch Vlaamse cultuur, maar zijn dat soort kwalijke -laat daar geen twijfel over bestaan- zaken wijdverbreid, zowel binnen de Westerse cultuurkring als daarbuiten.

Citaat:
cultus van dialect,
Zelfs die is niet typisch Vlaams, al is het wel minder uitgebreid in andere culturen dan de overige dingen die u tot nu toe opsomde. Als u nu eens echt eens een op dialecten gefixeerde cultuur wilt meemaken, raad ik u aan om eens naar Noorwegen te gaan. Daar spreekt men zelfs dialect als men bij de koning op audiëntie is. Niemand die daar verder aanstoot aan neemt overigens.

Citaat:
gewoonte van kruiperigheid,
Da's eindelijk een interessante en wellicht zelfs relevante opmerking over typische Vlaamse cultuur. Edoch, ik als 'vrijpostige' Nederlander heb daar toch niet erg veel mee te maken gekregen in mijn contact met Vlamingen, alhoewel ik dit soort opmerkingen al wel eerder van en over Vlamingen heb vernomen.

Citaat:
onvermogen tot reproductie (1,4 kind per vrouw).
Alweer niet typisch Vlaams. Het onvermogen, al dekt de term 'onwil' tot reproductie de lading beter, is iets van alle geïndustrialiseerde culturen. Zowel de Westerse als die van het voormalige Oostblok.

Citaat:
En ik zou eigenlijk iedereen die hier komt wonen willen oproepen zich daar vooral niet aan aan te passen.
Ook al roept u dan de toorn van de benepen en kleingeestige Vlaming over u af.
Goed, u somde hier dus een aantal, zoals gezegd geheel of gedeeltelijk door mij onderschreven, kwalijke zaken op die weliswaar voorkomen binnen de Vlaamse cultuur, maar die op minstens even grote schaal ook in zowel verwante als nietverwante culturen voorkomen. Afgezien van die kruiperigheid die wellicht als iets typisch Vlaams te bezien valt, is uw betoog... hoe zou ik het het best kunnen verwoorden...? Ach wat, ik laat gewoon uzelf aan het woord:
Citaat:
U vroeg immers zélf om typisch Vlaamse cultuuruitingen, en afgezien van dat ene -in mijn ogen nogal dubieuze, maar soit- voorbeeld komt u dus met zaken die in het geheel niet typisch Vlaams zijn.

Dat gezegd hebbende, en het geheel of gedeeltelijk met u eens zijnde over de kwalijkheid van de niet-typisch Vlaamse zaken die u aanhaalde, maar daarom niet minder kwalijk zijn, lijkt het me toch duidelijk dat er binnen Vlaanderen en de Vlaamse cultuur (als deel van een grotere West-Europese, en bij uitbreiding Westerse cultuurkring) genoeg werk aan de winkel is aan die negatieve aspecten. In dat licht bezien dunkt het me toch niet meer dan logisch dat men de grenzen sluit voor de import van andere, niet of nauwelijks verwante en compatibele culturen met de daarbijhorende negatieve aspecten en onhebbelijkheden waar ik in mijn vorige post al enig gewag van maakte. We hebben zo al genoeg problemen.
Anders gezegd: Eigen problemen eerst, altijd en overal.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 03:26   #5988
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, met jou ook? Kom eens wat vaker meediscussieren, je blijft vaak zo lang weg.
Och, soms bekruipt mij de lust nog wel eens om dan even later te beseffen dat in de loop der jaren dat wij hier actief zijn alles al gezegd is geweest.

Vijf/zes jaar geleden waren er ook overvloedige topics over Israel, moslims, VB (nu vervangen door NVA), links-rechts , katholieken, politiek-correct, enzovoort, enzovoort.

M.a.w. Andere verpakking, andere spelers, andere stoorzenders, en toch dezelfde inhoud en toon. Niet erg boeiend meer ...

Het feit dat ik volgens de ene een islamofiele moslimknuffelaar ben en volgens een andere wordt aanzien als een VB-sympathisante maakt het er niet gemakkelijker op.

Maar goed, niettegenstaande ik destijds na de zoveelste debiele discussie gezworen had te stoppen kom ik af en toe nog wel eens piepen...
Oud 22 november 2010, 09:26   #5989
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard
Gedogen van kinderverkrachting
Dit begrijp ik totaal niet.

Volgens mij worden kinderverkrachters hier voor de rechter gebracht en bestraft (tenzij de feiten verjaard zijn).
Dit in tegenstelling tot andere culturen waar kinderen vanaf 9 jaar met oude heren van 55 zowel tijdelijk als voor langere tijd kunnen "huwen" waarna ze dagelijks mogen gepenetreerd worden. Hoe noemt U dat dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 11:18   #5990
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Volgens mij worden kinderverkrachters hier voor de rechter gebracht en bestraft (tenzij de feiten verjaard zijn).
Daar is Vangheluwe het helemaal mee eens. En hij vindt dat een goede zaak, laat hij weten.

Oud 22 november 2010, 11:33   #5991
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daar is Vangheluwe het helemaal mee eens. En hij vindt dat een goede zaak, laat hij weten.
Ik vind verjaring voor deze zaken totaal uit den boze.
Alhoewel ik ook wel vind dat de slachtoffers vroeger met hun verhaal naar de politie kunnen stappen, maar vb in het geval Vangheluwe kan het best zijn dat het slachtoffer wou wachten tot zijn grootouders (ouders van nonkel bisschop) overleden waren om hen die schande te besparen.
Dat daardoor de zaken verjaard zijn maakt het des te erger.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:06   #5992
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Vraag is welke multiculturele samenleving kunnen wij nog verdragen,moeten onze kinderen de dupe worden van het open deuren belijdt van enkele in de samenleving
Waar stopt deze waanzin?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 november 2010 om 15:06.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:07   #5993
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral als jij dat zegt.

Paulus.
Correct.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2010, 15:09   #5994
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit begrijp ik totaal niet.

Dit in tegenstelling tot andere culturen waar kinderen vanaf 9 jaar met oude heren van 55 zowel tijdelijk als voor langere tijd kunnen "huwen" waarna ze dagelijks mogen gepenetreerd worden. Hoe noemt U dat dan?
Dat is de harde waarheid. Ze bashen zo hard op de kaloten. Dat ze niet eens de afschuwelijke aard van de islam zien. Bah ! Wie wil he voorbeeld volgen van een valse profeet met pedoneigingen? De moslims en niet de kaloten.
Oud 22 november 2010, 15:10   #5995
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vraag is welke multiculturele samenleving kunnen wij nog verdragen,moeten onze kinderen de dupe worden van het open deuren belijdt van enkele in de samenleving
Waar stopt deze waanzin?
Jammer voor de arme Belgen die hun kinderen zullen het slachtoffer zijn. Spijtig maar ik kan er niets aan doen. Ik help waar ik kan. Maar links en zijn waanzin is moelijk te stoppen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 november 2010 om 15:11.
Oud 22 november 2010, 15:21   #5996
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Jammer voor de arme Belgen die hun kinderen zullen het slachtoffer zijn. Spijtig maar ik kan er niets aan doen. Ik help waar ik kan. Maar links en zijn waanzin is moelijk te stoppen.
Dit land,deze stad is hopeloos verloren,het wordt een tweede Afrika,waar mensen de macht in eigen handen nemen,waar wetteloosheid,en straffeloosheid weelderig telen
Oud 22 november 2010, 15:23   #5997
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit land,deze stad is hopeloos verloren,het wordt een tweede Afrika,waar mensen de macht in eigen handen nemen,waar wetteloosheid,en straffeloosheid weelderig telen
Vlucht, nu je nog kan.
Oud 22 november 2010, 15:28   #5998
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vlucht, nu je nog kan.
Ergens kan ik daar niet zo mee lachen,mijn vader,mijn grootvader,mijn overgrootvader ect ... hebben dit land wel opgebouwd hé,ik wil dat dan wel niet laten verneuken door mensenhandelaars en links gespuis !!!!!
Oud 22 november 2010, 15:30   #5999
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ergens kan ik daar niet zo mee lachen,mijn vader,mijn grootvader,mijn overgrootvader ect ... hebben dit land wel opgebouwd hé,ik wil dat dan wel niet laten verneuken door mensenhandelaars en links gespuis !!!!!
mijn vader,mijn grootvader,mijn overgrootvader ect dus niet (volgens jou!!)??
Oud 22 november 2010, 15:36   #6000
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hebben dan toch niet heel hard gebouwd aangezien ge zelf in de miserie zit van zolang ik u ken.

Bovendien zit dit land van boven tot onder (net zoals het hele Westen) in de schulden. Niet omdat onze ouders niet hard gewerkt hebben, maar omdat ze uitgebuit werden door kapitalisten die nu met het geld van de banken weg zijn (en met Electrabel en de Post en de ASLK en het Gemeentekrediet en Krediet voor de Nijverheid en de goederenafdeling van de NMBS en Telenet en de waterzuivering via Aquafin en met onze RTT en ...).

Die uitbuiting gaat gewoon rustig verder en daarvoor dienen migranten: aan de ene kant omdat ze gemakkelijker en goedkoper uit te buiten zijn dan de gesyndiceerde Belgen en anderzijds om de lonen onder druk te zetten en verdeeldheid te zaaien. En als dat niet lukt, dan brengen de kapitalisten hun bedrijven naar de landen van de migranten en gaan ze daar zwaar onder de mark produceren en kunnen wij het hier van onze dop niet meer kopen maar wel met een kredietkaart natuurlijk.

In plaats van te schelden op de zogenaamde multicul en dus eigenlijk op de armste van de armen in ons land, zouden we beter solidair zijn met de migranten en samen met hen de rijken lastigvallen die niet eens belastingen hoeven te betalen en die ons bedonderen waar we bijstaan.

Maar dat zal voor de simpele zielen hier waarschijnlijk te moeilijk zijn. Dus hop maar verder bashen op zij die al niks hebben...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be