![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#662 |
|
|
een onbeschreven blad is dikke zever. Genoeg wetenschappelijke studies die dat tegenspreken
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#663 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou zou je het kunnen omschrijven, neem ik aan...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#664 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Missionarissen ?...predikanten ? Totaal nutteloze beroepen dus..aangezien mensen toch spontaan het concept van een almachtige schepper bevatten.. |
|
|
|
|
|
|
#665 | |
|
|
Citaat:
wat betreft dat laatste, hier staat leesmateriaal
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#666 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neen er is geen 'automatisch' godsbesef..amerikaanse christenfundi bronnen zijn niet objectief...Kinderen of personen die in totaal isolement opgroeien vereren geen 'hogere' machten..bijgeloof telt niet mee.. |
|
|
|
|
|
|
#667 | |
|
|
Citaat:
een specifieke taal (afgesproken conventies om te communiceren) is natuurlijk geen instinct, en om het te kunnen aanleren (de grammatica, de specifieke betekenis van woordjes) heb je een degelijke onderliggende genetisch geprogrammeerde hersenstructuur nodig.
|
|
|
|
|
|
#668 |
|
|
grappig trouwens dat je bronnen van Harvard en Boston University christenfundi-bronnen noemt. Maakt het dat een beetje gemakkelijker om de boel te negeren?
|
|
|
|
|
#669 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#670 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#671 | |
|
|
Citaat:
En genetische kenmerken zijn meestal niet binair, maar omvatten een brede waaier aan mogelijkheden binnen 2 uitersten. Bvb: ge kunt 100% hetero zijn, of 100% homo, maar daartussen hebt ge nog een hele waaier aan mogelijkheden.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 25 november 2010 om 10:22. |
|
|
|
|
|
|
#672 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je hebt dus een natuurlijke mentale capaciteit nodig die groot genoeg is ( het menselijk brein ) en de nodige software (culturele invloeden) Een grote hersencapaciteit en leergierigheid kunnen leiden tot een vraagstelling rond het bestaan..dit is ook geen godsbesef.. Enja ik heb geen tijd en zin om een dozijn Amerikaanse studies na te lezen..wel vreemd dat in het seculierdere Europa die blijkbaar niet te vinden zijn, noch in Nederlandse vertalingen.. |
|
|
|
|
|
|
#673 | |
|
Burger
|
Citaat:
Mijn visie: Een kind wordt helemaal niet geboren met een godsbesef. |
|
|
|
|
|
|
#674 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maw zelfs al zou er een godsbesef zijn , dan zijn alle religies maar een fletse poging om daar een antwoord op te geven.. |
|
|
|
|
|
|
#675 | |
|
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 25 november 2010 om 10:40. |
|
|
|
|
|
|
#676 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#677 | |
|
Burger
|
Citaat:
Dat er een deel van de menselijke geest een diepere betekenis van alles zoekt, daar kan ik nog wel inkomen. Maar dat hoeft niet spiritueel te zijn. |
|
|
|
|
|
|
#678 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat ik wil zeggen iis dat religies zichzelf graag verantwoorden aan de hand van een zogenaamd natuurlijk godsbesef maar daarbij nooit willen gezegd hebben dat zijzelf maar één van de duizenden vormen van een beleving zijn.. Op emotioneel en rationeel vlak is de mens het meest psychisch gestoorde zoogdier dat er is.. opvoeding-overleving-verderzetting van de soort..beesten houden het leven simpel.. |
|
|
|
|
|
|
#679 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#680 | ||
|
|
Citaat:
De meeste mensen zijn religieus, ik ben atheïst. Wie zegt dat beide niet genetisch bepaald zijn?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|