Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 november 2010, 15:33   #2501
grhluna
Burgemeester

Standaard

Dat kan, ik stel voor dat ik binnenkort meedoe aan de verkiezingen Pvm Partij van de monarchie bv, met mijzelf als Keizer als ik eenmaal verkozen ben.
Besparingen zijn nu eenmaal noodzakelijk en eenvoudig te houden als er maar 1 persoon de geldstroom controleert,waarom altijd Albert en deze keer ik niet?
Zo, tot later.
grhluna is offline  
Oud 27 november 2010, 08:34   #2502
69kk
Partijlid

Standaard Herfinanciering Brussel

Ik vind dat de vlaamse bijdrage zich moet beperken tot het percentage vlamingen in Brussel. Al de rest is weggegooid geld van de vlaamse werkmensen.
Laat je niet langer uitzuigen door belgsiche nationalisten en imperialistische frankofonen. Wij zijn hun niets verschuldigd.
Vlaanderen bestuur je zelf. Brussel kan sudderen in zijn eigen stoofpot tot het gaar is om op te eten of in de vuilbak te gooien.
69kk is offline  
Oud 27 november 2010, 10:49   #2503
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Ik vind dat de vlaamse bijdrage zich moet beperken tot het percentage vlamingen in Brussel. Al de rest is weggegooid geld van de vlaamse werkmensen.
Laat je niet langer uitzuigen door belgsiche nationalisten en imperialistische frankofonen. Wij zijn hun niets verschuldigd.
Vlaanderen bestuur je zelf. Brussel kan sudderen in zijn eigen stoofpot tot het gaar is om op te eten of in de vuilbak te gooien.
100% ?
Hollander is offline  
Oud 29 november 2010, 18:07   #2504
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
100 % akoord !

Boduo is offline  
Oud 2 december 2010, 12:43   #2505
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Heet van de Pers.
Nadat Olijke Bart getekend heeft om zijn kunstjes op te voeren in de 'Slimste Mens', gaat nu ook Pinnemuts Peumans een spetterend vertoon geven in de Papenheimers.En de NVA bij monde van Bourgeois maar fulmineren dat het een schande is om in TV-programma's op te treden omdat het de ernst van politiek en politiekers te grabbelen gooit.

Intrieste Geert moet nu wel ondertussen weten dat zijn eigen partij een broertje dood heeft aan het spreekwoord:
'woorden wekken, voorbeelden trekken'.

En zeker nu dat er verkiezingen op komst zijn. Juist daarom waarschijnlijk dat ze maar al te graag de clown uithangen op de beeldbuis. Nu nog Bolle Brepoels in een aftands kookprogramma -vóór de verkiezingen weliswaar- en de electorale cirkel is rond voor de NVA.

Waar zijn de staatslui gebleven?? Verschwunden. Nu krijgen we de ene paljas na de andere.
Zoals verwacht maar weinig spetterend. Pinnemuts Peumans bakte het weer eens bruin in de Papenheimers. Op de vraag welk volk Rousseau het meest verwerpelijke volk vond, antwoordde Oppersmurf Peumans gezwind: 'de Turken'! Wat natuurlijk flagrant fout was, want het moest 'de joden' zijn.

Nu lees ik in de krant dat Puntmuts Peumans zijn verontschuldigingen heeft aangeboden aan de Turken in ons land. En dat zijn dat de leiders die Vlaanderen naar een nieuw Shangri La moeten brengen. Jaa watte.

Peumans heeft hopelijk zijn lesje geleerd. Toch maar wegblijven uit TV-spelletjes in plaats van als een eersteklas paljas roemloos ten onder te gaan op de beeldbuis.

Laatst gewijzigd door system : 2 december 2010 om 12:47.
system is offline  
Oud 2 december 2010, 12:47   #2506
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals verwacht maar weinig spetterend. Pinnemuts Peumans bakte het weer eens bruin in de Papenheimers. Op de vraag welk volk Rousseau het meest verwerpelijke volk vond, antwoordde Oppersmurf Peumans gezwind: 'de Turken'! Wat natuurlijk flagrant fout was, want het moest 'de joden' zijn.

Nu lees ik in de krant dat Puntmuts Peumans zijn verontschuldigingen heeft aangeboden aan de Turken in ons land. En dat zijn dat de leiders die Vlaanderen naar een nieuw Shangri La moeten brengen. Jaa watte.

Peumans heeft hopelijk zijn lesje begrepen. Toch maar wegblijven uit TV-spelletjes in plaats van als een eersteklas paljas roemloos ten onder te gaan op de beeldbuis.
Oud 2 december 2010, 13:10   #2507
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Peumans heeft hopelijk zijn lesje geleerd. Toch maar wegblijven uit TV-spelletjes in plaats van als een eersteklas paljas roemloos ten onder te gaan op de beeldbuis.
Als je iemand onzorgvuldigheid verwijt moet je zelf ervoor zorgen geen fouten te maken.
Het gaat hier wel degelijk om een mening van VOLTAIRE en niet van Rousseau !
Just is just.
Anselmo is offline  
Oud 2 december 2010, 13:13   #2508
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Bovendien geloof ik nooit dat de VRT zulk een vraag aan Peumans stelt zonder bijbedoelingen.
Daarvoor waren de keuzemogelijkheden te doordacht.(Vlamingen, Joden, Turken)
In ieder geval hun truuk is gelukt.
Anselmo is offline  
Oud 2 december 2010, 13:21   #2509
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Als je iemand onzorgvuldigheid verwijt moet je zelf ervoor zorgen geen fouten te maken.
Het gaat hier wel degelijk om een mening van VOLTAIRE en niet van Rousseau !
Just is just.
Juist ja, Voltaire.
system is offline  
Oud 2 december 2010, 13:25   #2510
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Bovendien geloof ik nooit dat de VRT zulk een vraag aan Peumans stelt zonder bijbedoelingen.Daarvoor waren de keuzemogelijkheden te doordacht.(Vlamingen, Joden, Turken)
In ieder geval hun truuk is gelukt.
Dat vind ik een gratuite insinuering. Indien Puntmuts Peumans het citaat van Voltaire had gekend en vooral de geestesgesteldheid van Voltaire, dan waren die keuzemogelijkheden maar bijzaak.

Laatst gewijzigd door system : 2 december 2010 om 13:27.
system is offline  
Oud 2 december 2010, 13:26   #2511
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Dat vind ik een gratuite insinuering. Indien Puntmuts Peumans het citaat van Voltaire had gekend en vooral de geestesgesteldheid van Voltaire, dan hadden de keuzemogelijkheden niet veel belang gehad.
Oud 2 december 2010, 13:28   #2512
system
Banneling

Standaard

Ik vind het geweldig dat u mijn antwoorden herhaalt. Hoe meer, hoe liever.

Laatst gewijzigd door system : 2 december 2010 om 13:28.
system is offline  
Oud 2 december 2010, 17:03   #2513
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat moet ik hier nu uit besluiten? Dat politici expert kwissers moeten zijn en zeker hun verontschuldigingen niet mogen aanbieden?

Ik vind het overigens eigenlijk triestig dat je vandaag de dag voor zo'n prul blijkbaar al je verontschuldigingen moet aanbieden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2010, 17:04   #2514
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Ik vind het geweldig dat u mijn antwoorden herhaalt. Hoe meer, hoe liever.
Oud 2 december 2010, 21:22   #2515
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat moet ik hier nu uit besluiten? Dat politici expert kwissers moeten zijn en zeker hun verontschuldigingen niet mogen aanbieden?

Ik vind het overigens eigenlijk triestig dat je vandaag de dag voor zo'n prul blijkbaar al je verontschuldigingen moet aanbieden.
Misschien heeft Peumans te spontaan gereageerd en geantwoord volgens zijn primair aanvoelen. Een beetje zoals Dewinter dit doorgaans doet.

Vandaag. Be:

"Peumans koos voor het antwoord "de Turken", maar wist naar eigen zeggen wel dat Voltaire het had het over de joden. "Eigenlijk wist ik dat", aldus Peumans. "Maar ik durf over de Joden niks meer te zeggen. Zij zijn heel gevoelig. Daar kan ik als parlementsvoorzitter over meespreken".

"Jan is erg geschrokken van de vaak heftige reacties", stelt zijn woordvoerder. De N-VA'er zelf zegt in een korte verklaring - die ook naar de Turkse pers gestuurd werd - dat het niet zijn bedoeling was om de Turkse gemeenschap te schofferen. "Achteraf gezien had ik beter geen antwoord gegeven op de vraag. Elk van de mogelijke antwoorden zou immers tot reacties geleid hebben", aldus Peumans.
"

Peumans doet ook eens mee aan een TV-spelletje en het zit er boem baaf op. Bovendien loog Peumans al spelend. Want, volgens zijn zeggen dan, wist hij het antwoord wel, maar 'durfde' hij het antwoord niet te geven om de 'joden niet te beledigen'. Maar de Turken schofferen, daar had Peumans niet de minste moeite mee als we hem goed begrijpen. Ge moet maar durven.

Als ge al spelend niet eens de waarheid durft te zeggen, wat moet dat al niet zijn als oppersmurf van het Vlaams Parlement. Kortom , we hebben het alweer getroffen met de NVA.

Laatst gewijzigd door system : 2 december 2010 om 21:51.
system is offline  
Oud 2 december 2010, 22:14   #2516
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heeft Peumans te spontaan gereageerd en geantwoord volgens zijn primair aanvoelen. Een beetje zoals Dewinter dit doorgaans doet.

Vandaag. Be:

"Peumans koos voor het antwoord "de Turken", maar wist naar eigen zeggen wel dat Voltaire het had het over de joden. "Eigenlijk wist ik dat", aldus Peumans. "Maar ik durf over de Joden niks meer te zeggen. Zij zijn heel gevoelig. Daar kan ik als parlementsvoorzitter over meespreken".

"Jan is erg geschrokken van de vaak heftige reacties", stelt zijn woordvoerder. De N-VA'er zelf zegt in een korte verklaring - die ook naar de Turkse pers gestuurd werd - dat het niet zijn bedoeling was om de Turkse gemeenschap te schofferen. "Achteraf gezien had ik beter geen antwoord gegeven op de vraag. Elk van de mogelijke antwoorden zou immers tot reacties geleid hebben", aldus Peumans.
"

Peumans doet ook eens mee aan een TV-spelletje en het zit er boem baaf op. Bovendien loog Peumans al spelend. Want, volgens zijn zeggen dan, wist hij het antwoord wel, maar 'durfde' hij het antwoord niet te geven om de 'joden niet te beledigen'. Maar de Turken schofferen, daar had Peumans niet de minste moeite mee als we hem goed begrijpen. Ge moet maar durven.

Als ge al spelend niet eens de waarheid durft te zeggen, wat moet dat al niet zijn als oppersmurf van het Vlaams Parlement. Kortom , we hebben het alweer getroffen met de NVA.
Wat voor een conclusies die jij toch toedicht aan 1 enkel antwoord tijdens een spelletje op tv. Zit jouw haat voor de N-VA dan zo diep? Van BDW grijp je ook elke strohalm om hem af te kraken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2010, 22:32   #2517
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

De N-VA had zich beter aan haar programma uit 2003 gehouden en weggebleven uit tv-programma's. Nu doen ze mee én klagen ze.
BWarrior is offline  
Oud 2 december 2010, 23:12   #2518
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De N-VA had zich beter aan haar programma uit 2003 gehouden en weggebleven uit tv-programma's. Nu doen ze mee én klagen ze.
De onbeschaamdheid!
Oud 3 december 2010, 00:07   #2519
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:

Vandaag. Be:

"

Oud 3 december 2010, 00:31   #2520
Busse87
Burgemeester

Standaard

Al die reacties op een historisch correct feit. Het correcte antwoord naast je neerleggen omdat er reacties kunnen komen van gemeenschappen.

Met wat zijn we hier bezig ?
Busse87 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be