Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2010, 19:17   #561
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capper Bekijk bericht
Dit is een oorlog tegen een vijand die alle touwtjes in handen heeft: de financiële sector.
Waarom is de financiele sector een "vijand" in meerdere mate dan zeg maar, het bakkers-syndicaat ? Of het kapperswezen ? Waarom precies er die aktiviteit van de economie uit pikken ?
Oud 4 december 2010, 22:17   #562
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom is de financiele sector een "vijand" in meerdere mate dan zeg maar, het bakkers-syndicaat ? Of het kapperswezen ? Waarom precies er die aktiviteit van de economie uit pikken ?
Laat me ni beginnen over het kapperswezen!

Laatst gewijzigd door Bebob : 4 december 2010 om 22:17.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 22:27   #563
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat zij geld verdienen met woeker, en dat leidt per definitie tot uitbuiting en natuurvernietiging.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 00:20   #564
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
maar enfin, van mij mag je gerust je geld afhalen. ik heb er echt geen probleem mee als jij je 100 euro of 200 euro spaargeld wilt afhalen.

het is natuurlijk duidelijk dat geld afhalen met als loutere doel banken te doen failliet gaan, niet bijster verstandig is, maar ik betwijfel sterk of jij met je 200 euro, en de andere honderd achterlijken met elk 200 euro een bank kunnen doen wankelen.

so please go ahead en report back to us after your bank run.

We zijn nu 4 december, dus nog 3 keer slapen. Toch hoor en lees ik hier ontzettend weinig over.

Ik had trouwens een andere bedenking. Als iemand als Cantonna al zijn geld uit de bank zou halen (hij heeft nu geen keuze en moet meedoen), waar gaat hij als dat cash-geld dan stoppen? Onder zijn matras??

Wat een oen.
Oud 5 december 2010, 00:25   #565
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Verklaar ==> Nasdaq heeft nog nooit zo hoog gestaan in 3 jaar, maar de werkloosheid is nog altijd immens hoog !
De NASDAQ en de werkloosheidsgraad hebben geen barst met elkaar te maken. Jezus nog aan toe ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 00:33   #566
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Deze bankrun zal inderdaad maar een kleine symbolische actie zijn, ik kijk eigenlijk meer uit naar de zilver actie in de VS die wel degelijk zware klappen kan geven aan het bankwezen daar.
Gemorrel in de marge, dat wel. Ik ben nog steeds benieuwd hoe we een 'monetair systeem' kunnen ontwikkelen dat vrij van dictatoriale controle is en dat ook kan blijven. Ik ben benieuwd hoe de hele resem aan alternatieve betaalmiddelen gaat evolueren en wat het zal brengen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 00:35   #567
Heftruck

Standaard

Citaat:
Omdat zij de basis vormen van het hele globale economische wezen en fundamenteel en systematisch aan 's werelds grootste bedrog en plunder doen. Zij zijn deel van wat een hyperselect groepje mensen immense macht geeft over alle anderen.

Wat van het bakkerssyndicaat en het kapperswezen niet gezegd kan worden.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 5 december 2010 om 00:36.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 01:23   #568
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

We zijn nu 4 december, dus nog 3 keer slapen. Toch hoor en lees ik hier ontzettend weinig over.

Ik had trouwens een andere bedenking. Als iemand als Cantonna al zijn geld uit de bank zou halen (hij heeft nu geen keuze en moet meedoen), waar gaat hij als dat cash-geld dan stoppen? Onder zijn matras??

Wat een oen.
Misschien heeft die kerel een eigen bank opgericht die dan een monopolie positie heeft en zogenaamd enkel aan ethische beleggingen doet. Kassa kassa!! Dan blijkt hij toch nog over intelligentie te beschikken, itt wat wij allen dachten.
Oud 5 december 2010, 01:32   #569
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ba nee maar we hebben in deze wel een gemeenschappelijke vijand, de banksector is een krachtige rem op vrijheid en democratie.

Kijk maar naar hoe de verdedigers van dit dictatoriale systeem zo furieus reageren op het simpele feit dat we ons eigen geld willen afhalen.

Mensen als Patrickve en Maximus Aurelius zouden eigenlijk de eerste de beste fascist of stalinist kunnen zijn.
Dat hetgeen ik in het vet zetten mag blijven staan.

To the point:
Je eigen geld afhalen.
Maar heb je er al eens aan gedacht Pelgrim dat er veel mensen naar de bank gaan om het niet-eigen geld met hopen af te halen en ze dat dan heel vaak nog meekrijgen ook en zelfs pas een halve eeuw later volledig moeten terugbetalen?
Deze mensen doen dit om te investeren in de economie of om hun leefsituatie te verbeteren.

Als plots een massa mensen zijn geld gaat afhalen, zal de bank neen moeten zeggen tegen al de mensen die komen lenen, want dan is het voorziene geld er niet meer.

Pech voor die mensen?

Om maar te zeggen, als je het princiep van een bank plots abrupt hebt leren kennen, moet je misschien maar eerst eens de hand in eigen boezem steken in plaats van in het rond beginnen te schoppen en de hele wereld in de hyperinflatie te werken.
Ik zou dat geld overigens laten staan, dan kan het nog wat groeien en dat is misschien nodig bij eventuele rechtszaken voor de beledigingen die je verspreidt naar banken toe en het feit dat je de overheden die alles deden om hyperinflatie te voorkomen pootje lapt.

Hoe ga je het trouwens doen? Ik raad aan om cheques op naam te vragen. Met zo'n bedrag over straat lopen cash is immers nogal lastig en zelfs opzichtig. Dat lukt hoor, ik heb al samen met iemand anders met 300 000 euro over straat gelopen 's ochtends vroeg. Oh neen wacht! Die cheques zullen niet meer veel waard zijn als jullie het allemaal ergens oppotten, niet-gedekt. Toch maar cash meenemen dan? Hopelijk hebben ze genoeg briefkes van 500 euro in voorraad zodat ge niet met muntstukken van 1 euro over straat moet!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 december 2010 om 01:37.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 01:39   #570
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Een leuk zij-initiatief voor deze bankrun: in de VS is er momenteel een campagne aan de gang om de corrupte bank JP Morgan failliet te krijgen: koop zilver. Wat ik dan ook ga doen, misschien gaat BNP Paribas wel mee failliet
Jaag de andere onwetende nitwitten maar de armoede in ja.

Op het moment dat deze helden hun zilver weer van de hand willen doen krijgen ze er geen cent meer voor want dan spat de bubbel... dat huis of die auto kopen zal dan even moeten worden uitgesteld. Tot er weer een stel idioten op dat idee komt.

(Tip: ik raad je aan dat niet te doen dus, als je wilt beleggen of speculeren wat dacht ik foei was moet je de omgekeerde beweging maken dan het volk maakt. Het feit dat jij dit nu opvangt wil zeggen dat 'het' al gebeurd is en de grote massa/het grote kapitaal al lang zilver heeft gekocht. De prijs zal dus niet meer lang stijgen. Integendeel, mensen die het al eerder hadden gaan het van de hand doen, het staat door deze actie immers hoog en bam... de bal valt. Je zal maw zilver kopen op zijn hoogste punt en dat is nooit een goed idee. Kopen moet je doen op het moment dat iedereen het van de hand doet. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 december 2010 om 01:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 01:44   #571
Groentje-18

Standaard

Ik vind dat hele bankrun idee trouwens een prachtdemonstratie van het spreekwoord:

"de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen".
Oud 5 december 2010, 08:17   #572
chan
Burger

chan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duitsland: geheim noodplan voor bankrun

De Duitse regering en de EU hebben in alle stilte gewerkt aan een noodplan voor het geval de zich nog steeds verder uitbreidende economische crisis leidt tot een run op de banken. Alle landen in de Eurozone zouden de mogelijkheid krijgen bankloketten te sluiten en geldautomaten uit te schakelen.
http://www.zonnewind.be/economie/cri...uitsland.shtml
chan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 08:19   #573
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Laat me ni beginnen over het kapperswezen!
Oud 5 december 2010, 08:27   #574
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Omdat zij de basis vormen van het hele globale economische wezen en fundamenteel en systematisch aan 's werelds grootste bedrog en plunder doen. Zij zijn deel van wat een hyperselect groepje mensen immense macht geeft over alle anderen.
Als zij de basis vormen van "het hele globale economische wezen" dan is dat toch een heel belangrijke, goede, en essentiele rol in onze rijkdomcreatie. Dat was mijn punt. Dat kan je OOK niet zeggen van het bakkerssyndicaat en het kapperswezen, he.

Hoe zij aan " 's werelds bedrog en plunder" doen, snap ik niet, tenzij je handel en rijkdomcreatie als bedrog en plunder beschouwt, maar dan zijn bedrog en plunder goeie dingen, he. Als je hiermee bedoelt dat ze bestaan uit smeerlappen en egoisten, dan is dat heel normaal want we zijn allemaal smeerlappen en egoisten. So get over it, en laten we daar met volle teugen van genieten. De kapper en de bakker, dat zijn ook smeerlappen en egoisten, dat is heel menselijk. We zijn zo. Schud dat complex van je af. Geniet ervan.

Wat de financiele sector toelaat, is om risico te verhandelen. Om riskante dingen gedaan te krijgen die anders niet zouden gebeuren (riskante dingen zoals een bedrijf oprichten of zo, nieuwe dingen te proberen, ..., maw, investeringen). Ik zie niet wat daar verkeerd aan is, in tegendeel. Zoals een bakker dient om brood te bekomen, dient de financiele sector om middelen te versluizen tussen nu, gisteren en morgen, en tussen teveel en te weinig, en tussen riskant en veilig.

Citaat:
Wat van het bakkerssyndicaat en het kapperswezen niet gezegd kan worden.
inderdaad, in veel mindere mate.
Oud 5 december 2010, 08:30   #575
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Omdat zij geld verdienen met woeker, en dat leidt per definitie tot uitbuiting en natuurvernietiging.
WOEKER ! Ha, dat scheldwoord voor mensen die de zin van 'interest' en 'risico' niet begrijpen.
Oud 5 december 2010, 09:11   #576
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
WOEKER ! Ha, dat scheldwoord voor mensen die de zin van 'interest' en 'risico' niet begrijpen.
De zin van intrest is dat het een gezonde concurrentie induceert, het risico is dat het kan ontaarden in zinsverbijstering en daarmee dan ook voorbij gaat aan de gezonde ambitie die het oorspronkelijk had. Het bewijs hiervoor kan makkelijk gegeven worden door ons terug de essentie van economie in herinnering te brengen, iets dat schijnbaar eenvoudig is maar nu net door de ontstane zinsverbijstering geen aandacht krijgt. En dat is, gezien de economische waanzin van vandaag, uiterst zorgwekkend voor al wie zich nog mens voelt.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 09:56   #577
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
De zin van intrest is dat het een gezonde concurrentie induceert, het risico is dat het kan ontaarden in zinsverbijstering en daarmee dan ook voorbij gaat aan de gezonde ambitie die het oorspronkelijk had. Het bewijs hiervoor kan makkelijk gegeven worden door ons terug de essentie van economie in herinnering te brengen, iets dat schijnbaar eenvoudig is maar nu net door de ontstane zinsverbijstering geen aandacht krijgt. En dat is, gezien de economische waanzin van vandaag, uiterst zorgwekkend voor al wie zich nog mens voelt.
MIS, die postmodernistische forumpostgenerator die je gebruikt is erg goed, moet ik toegeven.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 10:09   #578
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
er is dan wel een probleem, want je kunt niet onbeperkt liquiditeiten bij de ecb halen, je kunt zelfs niet onbeperkt elo's halen. en ten slotte zijn al die dingen zeer duur, veel duurder dan de interbankenmarkt. je bank kan dus perfect overkop gaan: dan blijft enkel de nationalisatie (op vandaag) over...
Een medewerker van de Zwitserse Nationale bank zei zelf in een interview dat een bank met een gezonde balans onbeperkt van liquiditeiten kan voorzien worden (ik ken overigens iemand die daar werkt, dus ik ga het zelf nog eens navragen). Ik vermoed dat het bij de ECB vergelijkbaar werkt.
Er moet natuurlijk ook niet onbeperkt geld opgehaald worden. Per slot van rekening hebben de klanten van een bank een eindige som daar staan. In extremis begint een bank de dag met aan X miljoen aan depositos en eindigt ze met X miljoen aan korte termijn kredieten verstrekt door de nationale bank.
Maar dit extreme scenario is natuurlijk niet mogelijk, omdat het meeste geld in de spaarrekeningen niet onmiddelijk vrij opvraagbaar is.

Maar goed, het is nog twee dagen. Dan staan en hoop dom-linksen hier met de billen bloot...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 11:07   #579
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Also: tijdsvoorkeur.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 11:14   #580
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik vind dat hele bankrun idee trouwens een prachtdemonstratie van het spreekwoord:

"de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen".
Het bewijst perfect dat het systeem niet werkt. Wat doen we met een systeem dat niet werkt ? Overboord gooien !
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be