![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sommige beelden zijn me bij gebleven, sommige voorwerpen kon ik niet vervangen, idd. Maar niks nul zero paranoïa noch onveiligheid erna. Op't moment zélf wel. Bij de bankoverval hoopte ik vooral dat geen bediende de held ging spelen en een schietpartij ontketenen. 't Viel nog mee: één schot maar. Laatst gewijzigd door filosoof : 7 december 2010 om 01:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() De opmerking die ik hier nog niet las: waarom moest die doodgeschoten worden? Een patroon in arm, schouder of been is ruim genoeg, waarom op vitale delen schieten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: als je meteen doodschiet, is het risico dat je zelf of je vrouw of dochter neergeschoten wordt, lager.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 december 2010 om 03:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan denk je niet van:" hmm, rechterschouder, of toch maar het linkerbeen ?" Dan schiet je om te overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem hier niet om de diefstal maar om de "gewapende overval".
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging hier niet om een inbraak maar om een gewapende overval.
![]() |
![]() |
#229 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is toch iets anders dan een filmpje zulle.
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() Die overvallers zullen de volgende keer 2 keer nadenken voor ze gaan inbreken . Of ze zorgen dat ze eerst schieten en anders blijven ze er weg en gaan ze bij gewone mensen inbreken ... dit is gewoon een logisch gevolg . Kijk naar de VS , zo is het hier ook aan het worden ... dat die kerel zijn gezin beschermde is niet meer dan normaal , als dit niet het geval was dan is het gewoon een domme cowboy geweest die direct een wapenverbod en een celstraf zou moeten krijgen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
16 jaar, mensen ![]() 16 jaar en al compleet verloren. (en nu ook nog dood ook). Ik zie hier iedereen maar schrijven van 'goed dat die dood is', maar ik zou toch liever hebben dat 16-jarige overvallers niet dood raken maar wel uit hun vicieuze criminaliteitscirkel geraken. 'k word hier triestig van. Arme ouders ook. Misschien hebben ze inderdaad fouten gemaakt in hun opvoeding, maar dan nog: een kind van 16 dat overvallen gaat plegen en dan ook nog doodgeschoten wordt, waardoor alle hoop op 'verbetering' weggeknald wordt, is echt triestig. En die dingen liggen ook niet altijd aan de opvoeding, het kan uiteindelijk ieder van ons gebeuren. (dat je zo'n kind hebt eh, of je overvallen gaat plegen kies je nog steeds zelf). Natuurlijk is het wel normaal dat je schiet als juwelier in zo'n situatie. 'k betwijfel alleen of zijn reactie zo simplistisch zal zijn als 'dat heb ik nu eens goed gedaan'. 'k Weet niet wat voor impact het geeft als blijkt dat de overvaller die je doodgeschoten hebt maar 16 is, maar het lijkt me een vat vol dubbele gevoelens te zijn. Sterkte aan de juwelier en zijn familie in ieder geval. En 'k hoop héél hard dat dit door het gerecht als wettige zelfverdediging zal beschouwd worden, dat is het nl. ook ![]()
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot u leg ik geen woorden in uw mond. Nergens stel ik dat het een gewestprobleem is. Ik stel simpelweg dat het probleem NIET de schuld is van de federale overheid aangezien het een wereldwijd probleem is en de oplossing er dus niet in ligt om de materie naar het gewestelijk niveau te verschuiven. Jij tracht dit drama gewoon politiek te recupereren, dat is simpelweg laag en meer valt daar ook niet over te zeggen. Je mag nog rond de pot draaien wat je wil, je staat helemaal nergens met je onnozel standpunt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Helaas, ik zocht er zelf ook al achter.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 7 december 2010 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom het beschouwen als straf?
![]() |
#237 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() De juwelier heeft een jachtgeweer, die dingen zijn niet de meest nauwkeurige wapens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat niet iedereen een scherpschuttersopleiding heeft genoten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |