![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1302 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is wel duidelijk wie hier de "kronkelaar" is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1303 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je dat kan duiden, bied ik je openlijk mijn verontschuldigingen aan en erken dat ik hier enorm ben afgegaan tegenover jou.
Erewoord. Tot zo lang lieg jij over mijn beweringen. again. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 december 2010 om 21:14. |
|
|
|
|
|
#1304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is wel een heel merkwaardige redenering: ware er geen wetgeving voorzien, dan lijkt het er dus op dat ze dergelijke relaties moeiteloos als aanvaardbaar zouden hebben geacht en op dezelfde lijn geplaatst als een relatie tussen volwassenen. Ook is het heel verwonderlijk dat ze, in tegenstelling tot de discussie over homoseksuale relaties, hier schijnbaar geen lans willen breken om de bestaande wetgeving te veranderen. Als de relatie op zich aanvaardbaar en ook normaal is, waarom mag er - om even hun redenering te volgen - hier dan wel gediscrimineerd worden en mag dat schijnbaar niet bij homoseksuele relaties? |
|
|
|
|
|
|
#1305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laatst gewijzigd door Paulus : 7 december 2010 om 21:18. |
|
|
|
|
|
#1306 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1308 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Doe geen moeite, Paulus. Dat doe ik ook niet meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1310 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij zou nog geen waarheid herkennen als je erover struikelde, Paulus. Don't flatter yourself.
|
|
|
|
|
#1312 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#1314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik verschiet dat je iets tegen dat bruin hebt Raf.
Geef toe, het was toch goed gevonden van Paulus?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 december 2010 om 23:43. |
|
|
|
|
|
|
#1316 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 8 december 2010 om 00:25. |
|
|
|
|
|
|
#1317 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1318 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk naar Belgie, ik geloof dat er een tijd was waarin homofillie wettelijk verboden was. Denk je dan dat de Belg homofoob was?
|
|
|
|
|
#1319 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van mij mag Raf dat ook gerust vinden (en zijn mening daarover uiten). Het zou maar stom zijn om het recht op vrije meningsuiting daarvoor in te perken. Het blijft wel wat smakeloos, natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#1320 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
- Een homoseksuele relatie - gebaseerd op gelijkwaardigheid en wederzijdse instemming - tussen twee volwassenen doet niemand kwaad. Wetgeving die dit verbiedt is vaak cultureel en/of religieus van aard, grijpt zonder rationele reden in in de persoonlijke levenssfeer van het individu en zou aangepast moeten worden. - Bij een relatie tussen een meerderjarige en een minderjarige zit je in een grijs gebied. Hoe meerderjarig is de meerderjarige en hoe minderjarig de minderjarige bijvoorbeeld. Hebben wij het hier over een 22-jarige en een 17-jarige of over grotere leeftijdsverschillen? De kernwoorden zijn hier ook ''gelijkwaardigheid'' en ''wederzijdse instemming''. In theorie zou dit in sommige gevallen goed kunnen gaan. Bijvoorbeeld als een minderjarige op jonge leeftijd reeds geslachtsrijp is en blijk geeft van een grote mate van volwassenheid. In theorie. Maar over het algemeen kun je zeggen dat een minderjarige psychisch en fysiek niet in staat is een volwassen seksuele relatie te hebben met een meerderjarige en is er ondanks eventuele wederzijdse instemming totaal geen sprake van gelijkwaardigheid. Zo'n relatie schaadt dus een minderjarige en vaak nog behoorlijk ook. De wet is daar op ingericht. En hoewel het in de eerder genoemde uitzonderlijke gevallen niet schadelijk zou kunnen blijken is er geen zinnig iemand die op basis van die uitzonderingen de wet zou willen veranderen. Het risico dat mensen/kinderen geschaad worden is veel te groot. Standpunt een beetje duidelijk zo? |
|
|
|
|