Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 10:45   #1441
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
In ieder geval heeft het niets met vrije keuze te maken waar jij steeds om zit te roepen.
We hadden het over opvoeden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:46   #1442
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
OK, als u volhardt in de boosheid, dan is dat bij deze genoteerd.
Het is alvast goed om weten dat u vindt dat kleine meisjes geen slachtoffer kunnen worden van een pedofiel. Dutroux is, maw, onschuldig.
Waar schreef hij dat? Is me blijkbaar ontgaan.
Oud 8 december 2010, 10:48   #1443
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De waarde van dit alles kan beoordeeld worden op die woorden, nl. "in mijn ogen".

Uw mening.

Onze mening is anders.
Jij bent dan ook gehersenspoeld en ik niet , jij hebt geen eigen mening jij volgt de mening van uw opvoedkundig geloof .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:49   #1444
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
We hadden het over opvoeden.

Paulus.

Is dat zo , ik dacht over volgelpoepen...
Oud 8 december 2010, 10:49   #1445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Maar als GOd bestaat en jij maakt hem wijs dat hij niet bestaat, ja dan ben jij de crimineel. Dus je verhaalke hier is onzinnig.

Het kind beslist zelf of hij gelooft of niet. Als ik nu tegen iemand zegt dat God bestaat, dat zal hem niet overtuigen. Je doet alsof alle kinderen robots zijn die alles slikken als zoete koek. Het kind is in staat zelf een mening te vormen, en hoe ouder het wordt, hoe meer het dat doet.
De meeste jongvolwassenen die gelovig worden opgevoed, komen trouwens op een bepaald moment in een fase waarbij ze heel kritisch met geloof omgaan. Ik heb dat vastgesteld bij de andere gelovige gezinnen waar mijn vrouw en ik mee omgaan of die we langs andere wegen kennen. De vanzelfsprekendheid uit vroeger tijden bestaat niet meer, ook al omdat we in een wereld leven die dit niet toelaat en waaruit jongeren allerlei, verschillende impulsen krijgen. De keuze is dan uiteindelijk aan de jongeren zelf. En dan blijkt heel duidelijk dat wij binnen gelovige gezinnen onze kinderen helemaal niet "conditioneren". Geloof blijkt een innerlijke keuze te zijn die jongeren zelf nemen, wat ook trouwens noodzakelijk is om van een kinderlijke naar een volwassen omgangsvorm in het geloof te komen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:49   #1446
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent dan ook gehersenspoeld en ik niet , jij hebt geen eigen mening jij volgt de mening van uw opvoedkundig geloof .
Ook dit is slechts uw mening.

Voor het overige verwijs ik naar mijn bovenstaand bericht.
Oud 8 december 2010, 10:50   #1447
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat met de volwassenen die zich bekeren uit eigen beweging zonder gelovige opvoeding?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 10:50   #1448
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem het wat je wil , als een kind u uitleg vraagt dan ben je uw kind die uitleg verschuldigt ... als jij uw kind dan wijsmaakt dat god enz.. bestaat ben je fout bezig in mijn ogen . Maar oh ja juist ,uw kind krijgt de kans niet om zulk een vraag te stellen want het gelooft al vanaf het kan spreken .
Geloven is volgens u gelijk aan liegen.
Oud 8 december 2010, 10:55   #1449
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als GOd bestaat en jij maakt hem wijs dat hij niet bestaat, ja dan ben jij de crimineel. Dus je verhaalke hier is onzinnig.

Het kind beslist zelf of hij gelooft of niet. Als ik nu tegen iemand zegt dat God bestaat, dat zal hem niet overtuigen. Je doet alsof alle kinderen robots zijn die alles slikken als zoete koek. Het kind is in staat zelf een mening te vormen, en hoe ouder het wordt, hoe meer het dat doet.

Je moet uw kind dan ook de kans geven om zelf een mening te kunnen vormen .Heb jij kinderen Inno ? Ik krijg het gevoel dat jij kinderloos bent .

Trouwens ik denk dat Jan zijn op een hoop gooien van godsdienst en opvoeding wel duidelijk de bewijzen van indoctrinatie zijn .
Oud 8 december 2010, 10:58   #1450
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat met de volwassenen die zich bekeren uit eigen beweging zonder gelovige opvoeding?
Dat is hun keuze geen probleem voor mij ... zolang ze het zelf betalen en er geen belastingsgeld meer naar de kerk of enkel-katholiek onderwijs gaat .
Oud 8 december 2010, 10:59   #1451
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Geloven is volgens u gelijk aan liegen.
Nee liegen is voor mij zoiets als bedriegen .
Oud 8 december 2010, 10:59   #1452
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet uw kind dan ook de kans geven om zelf een mening te kunnen vormen .Heb jij kinderen Inno ? Ik krijg het gevoel dat jij kinderloos bent .

Trouwens ik denk dat Jan zijn op een hoop gooien van godsdienst en opvoeding wel duidelijk de bewijzen van indoctrinatie zijn .
Ik heb een zoontje en hoop in de toekomst op nog kinderen.

Dus als je een politieke mening hebt als ouder, mag je die niet uiten of uitoefenen want dat is dan ook indoctrinatie. Dan kun je zeggen dat de vader die arbeider is, niet mag zeggen tegen zijn zoon dat die arbeider is, want zie dat het zijn keuze om te studeren beïnvloed. Geloof is niet schadelijk. Christenen vallen niemand lastig, betalen hun belastingen, ...;

Bij mij thuis zijn het allemaal liberalen en daarover werd vaak gepraat, ik ben geen liberaal geworden. Thuis zijn ze allemaal ongelovig, ik ben gelovig. Ik werd niet gedwongen om gelovig te worden. enz enz. Uiteindelijk maak je je eigen keuzes.
Oud 8 december 2010, 11:00   #1453
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bewijzen? Die heeft u niet gegeven. U komt iedere keer slechts af met uw eigen mening, uw visie daarop. Geen feiten echter. U heeft trouwens nergens aangetoond waarom een gelovige opvoeding per definitie indoctrinatie inhoudt, vooral niet omdat u nooit inging op mijn nadere toelichting van wat opvoeding juist allemaal inhield.

En ja, geloof en opvoeding gaan samen. De omschrijving "op een hoop gooien" is echter wat ongelukkig: er is echter wel een onderscheid, maar geen scheiding.
Oud 8 december 2010, 11:00   #1454
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar baseert u die conclusie dan wel? Er staat immers nergens dat er een exclusieve link tussen beide bestaan.
Nu wordt het toch echt wel gortig.
Heb ik ja dan neen gevraagd naar een studie naar dat exclusief verband?
Hebt u ja dan neen geantwoord met de link naar desbetreffend interview met die psychiater?
Wordt er in dat artikel ja dan neen beweerd dat homofilie een voorwaarde is om kinderen te molesteren?

Citaat:
Wel dat de band er mogelijks is.
Nee, hoor, niet "mogelijks". Die nuance is er volledig uit. Ik quote even:

Citaat:
In fact, every priest whom I treated who was involved with children sexually had previously been involved in adult homosexual relationships.
(...)
Fitzgibbons identified priests prone to sexual abuse as having suffered “profound emotional pain” during childhood due to loneliness, problems in their relationships with their fathers, rejection by their peers, lack of male confidence, and poor self image or body image.
(...)
Because of the link between homosexuality and clerical sexual abuse mentioned by Cardinal Bertone, priests and seminarians with same sex attraction have a solemn responsibility to seek help and to protect the Church from further shame and sorrow, said Fitzgibbons.
Kortom: de directe link is er, en om het misbruik door priesters te stoppen moeten homofiele priesters hulp zoeken.

Citaat:
Het bestaan van het ene houdt nog niet de ontkenning van het andere in. Of is uw denken dan zo beperkt dat u dit juist niet inziet?
Mijn denken is dermate geëvolueerd dat als er iemand beweert dat er een onomstootbare link is tussen pedofilie en homofilie (zoals in het artikel), diezelfde persoon onmogelijk kan beweren dat jonge meisjes het geprefeerde slachtoffer zijn van pedofielen.

Laatst gewijzigd door Turkje : 8 december 2010 om 11:04.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 11:02   #1455
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Mijn denken is dermate geëvolueerd dat als er iemand beweert dat er een onomstootbare link is tussen pedofilie en homofilie (zoals in het artikel), diezelfde persoon onmogelijk kan beweren dat jonge meisjes het geprefeerde slachtoffer zijn van pedofielen.
U moet dus dringend herlezen wat ik schreef, want het komt in ieder geval niet overeen met wat u hierboven ervan maakt (en dat is trouwens niet de eerste keer).
Oud 8 december 2010, 11:05   #1456
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een zoontje en hoop in de toekomst op nog kinderen.

Dus als je een politieke mening hebt als ouder, mag je die niet uiten of uitoefenen want dat is dan ook indoctrinatie. Dan kun je zeggen dat de vader die arbeider is, niet mag zeggen tegen zijn zoon dat die arbeider is, want zie dat het zijn keuze om te studeren beïnvloed. Geloof is niet schadelijk. Christenen vallen niemand lastig, betalen hun belastingen, ...;

Bij mij thuis zijn het allemaal liberalen en daarover werd vaak gepraat, ik ben geen liberaal geworden. Thuis zijn ze allemaal ongelovig, ik ben gelovig. Ik werd niet gedwongen om gelovig te worden. enz enz. Uiteindelijk maak je je eigen keuzes.
En eigen keuzes horen dat te zijn, zolang je uw kind niet beinvloed en bvb laat bidden op zeer jonge leeftijd enz lijkt het me geen probleem... het lijkt allemaal zeer onschuldig maar voor een kind is dit niet zo , een kind interpreteert dit anders dan een volwassen persoon.
Oud 8 december 2010, 11:06   #1457
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En eigen keuzes horen dat te zijn, zolang je uw kind niet beinvloed en bvb laat bidden op zeer jonge leeftijd enz lijkt het me geen probleem... het lijkt allemaal zeer onschuldig maar voor een kind is dit niet zo , een kind interpreteert dit anders dan een volwassen persoon.
Als het kind wil bidden hou ik hem niet tegen, als hij niet wil bidden zal ik hem niet dwingen.
Oud 8 december 2010, 11:08   #1458
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet dus dringend herlezen wat ik schreef, want het komt in ieder geval niet overeen met wat u hierboven ervan maakt (en dat is trouwens niet de eerste keer).
Dit is de Van Den Berghsche Dooddoener, nu al voorgedragen in het nieuwe Van Daele spreekwoordenboek.

Van Den Berghe kan er niet meer aanuit, dus "de ander moet maar eens dringend herlezen wat ik geschreven heb". Leg de fout bij de ander, zoek de splinter in iemand anders oog en verzwijg de balken, wat zeg ik, het Zoniënwoud dat zich in het eigen oog heeft genesteld. Ziedaar de interpretatie van de christelijke waarden door JVDB.

Als u wenst terug te komen op de door uzelf verdedigde ("waarschijnlijk de juiste conclusie", remember ?) argumentatie dat pedofilie en homofilie gelinkt zijn aan mekaar, wees dan zo eerlijk om dat ook te doen.
Oud 8 december 2010, 11:11   #1459
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste jongvolwassenen die gelovig worden opgevoed, komen trouwens op een bepaald moment in een fase waarbij ze heel kritisch met geloof omgaan. Ik heb dat vastgesteld bij de andere gelovige gezinnen waar mijn vrouw en ik mee omgaan of die we langs andere wegen kennen. De vanzelfsprekendheid uit vroeger tijden bestaat niet meer, ook al omdat we in een wereld leven die dit niet toelaat en waaruit jongeren allerlei, verschillende impulsen krijgen. De keuze is dan uiteindelijk aan de jongeren zelf. En dan blijkt heel duidelijk dat wij binnen gelovige gezinnen onze kinderen helemaal niet "conditioneren". Geloof blijkt een innerlijke keuze te zijn die jongeren zelf nemen, wat ook trouwens noodzakelijk is om van een kinderlijke naar een volwassen omgangsvorm in het geloof te komen.
Ik , als atheïst, vind dat vele katholieken al véél en véél verder staan en véél progressiever zijn dan vele geborneerde "humanisten" die in hun paniekerige afwijzing van elke religieuse zingeving de plaats van de geborneerde pilarenbijters van vroeger hebben ingenomen.
Ik ben dan ook van mening dat een doorsnede van de bevolking (élke bevolking naar ik mag aannemen) zal aantonen dat het vooral de beperkten zijn die zich opsluiten in een kritiekloos "tegen" zijn...of het nu de humanisten, islamieten, katholieken of Joden zijn...overal heeft men deze types zitten.

Daarom Jan, chapau voor uw benadering vanuit de katholieke levensbeschouwing waarbij u uw kinderen de kans en de middelen aanrijkt om aan zingeving te doen.
Zingeving als wijze waarop een individu ernaar streeft zelfstandig een oordeel te vellen en zin te geven aan zijn eigen bestaan.
Ik, als atheïst, kan mij dus perfect vinden in uw definitie van opvoeding waarbij u uw kinderen vormt om kritisch te leren denken en te oordelen vanuit een verantwoording t.a.v. een specifieke, in uw geval katholiek gefundeerde, ethiek.
Oud 8 december 2010, 11:11   #1460
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit moet u ook eens lezen, meester Jan.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be