Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 17:35   #241
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Klopt, die vent loopt een beetje naast zijn schoenen (zie zijn zelfverheerlijkend "Pleidooi voor een Eerlijke Politiek". ).

Leterme ook trouwens.

Waar is de tijd van de echte onbaatzuchtige staatsmannen ?
Ja, de tijd dat ze hun staatsmanschap konden afkopen...
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 17:52   #242
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Klopt, die vent loopt een beetje naast zijn schoenen (zie zijn zelfverheerlijkend "Pleidooi voor een Eerlijke Politiek". ).

Leterme ook trouwens.

Waar is de tijd van de echte onbaatzuchtige staatsmannen ?
ikheb mij ook al afgevraagd, als je nu 170dagen langer eerste minister bent, zou dat schelen in zijn pensioen later ?
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 17:58   #243
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In "De 7e Dag" werd het Ivan Devadder eventjes teveel.
Hij moest oppertjeef Leterme interviewen, maar die antwoordde niet op zijn vragen.
"Het is hier geen regeringsmededeling" zei Devadder.
Hij stond recht, maar de premier ging gewoon voort met zijn monoloog.

Ik vind dat ze in de toekomst gewoon zijn micro moeten blokkeren.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 18:04   #244
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In "De 7e Dag" werd het Ivan Devadder eventjes teveel.
Hij moest oppertjeef Leterme interviewen, maar die antwoordde niet op zijn vragen.
"Het is hier geen regeringsmededeling" zei Devadder.
Hij stond recht, maar de premier ging gewoon voort met zijn monoloog.

Ik vind dat ze in de toekomst gewoon zijn micro moeten blokkeren.
Ik vind dat in de toekomst al diegenen die geïnterviewd worden door de bende linkse journalisten van de VRT op hun strepen moeten staan zoals Leterme. Ik heb het niet over de inhoud van de speech van Leterme, maar over de zeer vervelende gewoonte van die bende dikke nekken die de pretentie hebben om de mensen al halverwege hun eerste zin te onderbreken, midden in een zin over te schakelen naar een andere spreker enz want ze willen enkel horen wat in hun kraam past en wat zij als doel hebben om te verkondigen! Arrogante lieden zoals Devadder mogen gerust spreekverbod krijgen! Journalisten zijn er om de gegevens uit de maatschappij door te geven, niet om hun eigen mening en politieke partij op te dringen. Ze zijn er om te informeren, niet om te manipuleren naar wat zij goed en belangrijk vinden! Het soort dubbelzinnige en kwetsende vragen dat die lieden stellen!
Ik zou ze wel rap hun bek snoeren...
Dat ze dan iedereen een vooraf bepaald aantal minuten geven, zonder onderbreking, om hun ding te doen, op voorhand verwittigd, gedaan met na drie woorden of twee zinnen over te schakelen naar iets of iemand anders!
Ze kunnen achteraf nog altijd vragen stellen. Nu zijn ze er enkel op uit de mensen te beletten van te zeggen wat ze niet willen horen!

Laatst gewijzigd door andev : 8 december 2010 om 18:10.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 18:20   #245
fabianen
Gouverneur

Standaard

Geef de eerste minister gelijk dat hij doorging,ben geen fan van hem maar Devadder zit constant maar te onderbreken in alle debatten en tracht het gesprek naar zijn hand te zetten.
Plus voor Leterme dat Hij doorging,wou dat Hij dat ook in de politiek zou doen!
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 19:13   #246
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik vind dat in de toekomst al diegenen die geïnterviewd worden door de bende linkse journalisten van de VRT op hun strepen moeten staan zoals Leterme. Ik heb het niet over de inhoud van de speech van Leterme, maar over de zeer vervelende gewoonte van die bende dikke nekken die de pretentie hebben om de mensen al halverwege hun eerste zin te onderbreken, midden in een zin over te schakelen naar een andere spreker enz want ze willen enkel horen wat in hun kraam past en wat zij als doel hebben om te verkondigen! Arrogante lieden zoals Devadder mogen gerust spreekverbod krijgen! Journalisten zijn er om de gegevens uit de maatschappij door te geven, niet om hun eigen mening en politieke partij op te dringen. Ze zijn er om te informeren, niet om te manipuleren naar wat zij goed en belangrijk vinden! Het soort dubbelzinnige en kwetsende vragen dat die lieden stellen!
Dat ze dan iedereen een vooraf bepaald aantal minuten geven, zonder onderbreking, om hun ding te doen, op voorhand verwittigd, gedaan met na drie woorden of twee zinnen over te schakelen naar iets of iemand anders!
Ze kunnen achteraf nog altijd vragen stellen. Nu zijn ze er enkel op uit de mensen te beletten van te zeggen wat ze niet willen horen!

DIKKE TWEE
We betalen belasting voor een hoop sossen die de openbare zender bemannen.
Een zender, betaald met overheidsgeld, dient geen partij te kiezen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 21:29   #247
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ikheb mij ook al afgevraagd, als je nu 170dagen langer eerste minister bent, zou dat schelen in zijn pensioen later ?
Blijven die niet levenslang hun loon van premier trekken of is dat een urban legend?
Oud 8 december 2010, 21:29   #248
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
DIKKE TWEE
We betalen belasting voor een hoop sossen die de openbare zender bemannen.
Een zender, betaald met overheidsgeld, dient geen partij te kiezen.
Dus een zender waarvan eerst de ene politiek commentator (Sterckx-VLD) naar een rechtse en dan zijn opvolger (Bracke-NVA) naar een nog rechtsere partij gaat en waarvan een panel'prof' (Torfs-CD&V) naar een centrumrechtse partij gaat is volgens u een 'sossen'zender, waarvan akte
Oud 9 december 2010, 01:47   #249
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Dus een zender waarvan eerst de ene politiek commentator (Sterckx-VLD) naar een rechtse en dan zijn opvolger (Bracke-NVA) naar een nog rechtsere partij gaat en waarvan een panel'prof' (Torfs-CD&V) naar een centrumrechtse partij gaat is volgens u een 'sossen'zender, waarvan akte
Een zender die vrijwel dagelijks een rode politicus ten tonele voert zodat die het partijstandpunt voor de stgste maal kan komen verdedigen is inderdaad een sossen zender.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:57   #250
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb op de nva gestemd.

En ik meet de bekwaamheid van het Weverke af aan 'hoelang hij het been kan stijfhouden tegenover een slecht regeerakkoord".

Nu mag jij laten weten op welke partij jij gestemd hebt, en hoe je hun voorman afmeet op bekwaamheid.

Maar ik zal me niet moeien met partijen waar ik niet op gestemd heb.
Ah zit dat zo? Dat is wel handig...
Sprekend voorbeeld van hoe democratie dus niet werkt; de mens is daar te dom voor. Vooral te kortzichtig (zo lang hij het niet in de portemonnee voelt mag het voor hem allemaal ontploffen). Iemand die opkomt voor een regering moet zijn werk achteraf doen en dat is een regering vormen... "het been stijf houden" (wat begin ik een hekel te krijgen aan dat belachelijke spreekwoord) is alleen een term om te zeggen "ik kan het niet" of "ik wil het niet".

Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen... of moet ik soms al de draden hier begonnen door jou eens bovenhalen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:48   #251
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Sprekend voorbeeld van hoe democratie dus niet werkt; de mens is daar te dom voor.
Gelieve jouw zelfreflectie niet op anderen te projecteren.

Citaat:
Vooral te kortzichtig (zo lang hij het niet in de portemonnee voelt mag het voor hem allemaal ontploffen).
Voor een stuk heb je gelijk. Maar ik zie niet waarin een democratie daarin verschilt van andere bestuursvormen.

Citaat:
Iemand die opkomt voor een regering moet zijn werk achteraf doen en dat is een regering vormen...
Correctie: een regering vormen die de belangen van de bevolking behartigt. Iets waar Dewever zich totnutoe al meer heeft mee bezig gehouden dan al zijn voorganger-winnaars samen.

Citaat:
"het been stijf houden" (wat begin ik een hekel te krijgen aan dat belachelijke spreekwoord) is alleen een term om te zeggen "ik kan het niet" of "ik wil het niet".
Wanneer iemand een onredelijk voorstel doet, dan betekent "het been stijf houden" inderdaad dat je het niet wilt.

Helemaal zelf gevonden?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:08   #252
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sprekend voorbeeld van hoe democratie dus niet werkt; de mens is daar te dom voor. Vooral te kortzichtig (zo lang hij het niet in de portemonnee voelt mag het voor hem allemaal ontploffen). Iemand die opkomt voor een regering moet zijn werk achteraf doen en dat is een regering vormen... "het been stijf houden" (wat begin ik een hekel te krijgen aan dat belachelijke spreekwoord) is alleen een term om te zeggen "ik kan het niet" of "ik wil het niet".

Dat laatste zinnetje is natuurlijk een leugen... of moet ik soms al de draden hier begonnen door jou eens bovenhalen?
Of ik ga niet plat op de buik voor een postje.
Oud 9 december 2010, 22:04   #253
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat is helemaal niet de kern van mijn voorbeeld.
Eerlijk gezegd vroeg ik me die kern ook al af
Niks doen kan je inderdaad op bepaalde momenten ( gegeven jouw voorbeeld ) verdienstelijk noemen pas als iets doen steeds zou resulteren in iets negatiefs.

Maar dat in in het geval van BDW helemaal niet ...
Van dien mens wordt verwacht dat hij een regering in elkaar kan boksen waarin hij kan in stappen, dat zegt ie ook zelf, en dat doet ie niet ... hij onderneemt zelfs geen enkele poging daartoe omdat je steeds moet uitgaan van een consensus... en dat pikt ie niet onder het mom en alibi van : 'beter geen regering dan een slechte'

Citaat:
Ik zie het idd niet meteen gebeuren dat de president van de VS voor die keuze staat zonder dat anderen de zaak doen escaleren.
Waarmee je ongetwijfeld naar de franstaligen verwijst inzake dat 'escaleren'
Ik zie dat net anders, hoor... ieder zijn mening natuurlijk.
Je geeft alvast toe dat ie eerder bereid is de spreekwoordelijke bom tot barsten te brengen indien dat volgens hem zou moeten.... waar ligt hier dan enige bereidheid tot een consensus met dat in het achterhoofd ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:09   #254
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je ziet het optreden van Leterme hier als een soort signaal , een straf voor vorige keren zeg maar, ondanks het feit dat Devadder misschien wel een punt had en ditmaal terecht interpelleerde ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:54   #255
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Maar dat in in het geval van BDW helemaal niet ...
Van dien mens wordt verwacht dat hij een regering in elkaar kan boksen waarin hij kan in stappen, dat zegt ie ook zelf, en dat doet ie niet ...
Zijn gesprekspartners stellen dan ook alleen regeringen voor waar hij niet kan instappen.

Citaat:
hij onderneemt zelfs geen enkele poging daartoe omdat je steeds moet uitgaan van een consensus...
Onzin, hij is zelfs de enige die al een compromisvoorstel op papier gezet heeft.

Citaat:
en dat pikt ie niet onder het mom en alibi van : 'beter geen regering dan een slechte'
Neen, beter blijven sleutelen aan een deftige regering dan een zoveelste slechte regering op rij.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 9 december 2010 om 22:54.
Oud 9 december 2010, 22:55   #256
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geeft alvast toe dat ie eerder bereid is de spreekwoordelijke bom tot barsten te brengen indien dat volgens hem zou moeten.... waar ligt hier dan enige bereidheid tot een consensus met dat in het achterhoofd ?
Waar zeg ik dat?
Oud 10 december 2010, 11:45   #257
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het doet pijn he, MENS!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 11:48   #258
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

neen, wie opkomt voor een parlement moet er voor zorgen dat hij zo veel mogelijk zijn partijprogramma realiseert. als dat kan binnen de regering, ok, anders erbuiten.

er is niemand verkozen voor de uitvoerende mach, enkel voor de wetgevende macht.
Oud 10 december 2010, 11:50   #259
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Je ziet het optreden van Leterme hier als een soort signaal , een straf voor vorige keren zeg maar, ondanks het feit dat Devadder misschien wel een punt had en ditmaal terecht interpelleerde ?
Wanneer interpelleert De Vadder ooit rechtmatig? Het is altijd zijn bedoeling om vraag na vraag te stellen, zonder een kans te geven aan de ander om te antwoorden. Het is net de bedoeling dat de ander NIET tot zijn punt komt. Behalve als het een sos is.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 12:17   #260
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
johan verstreken,bettina geysen en ivo belet ...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be