![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2941 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat het doel van een homohuwlijk is, dan zijn jullie niet goed bezig hoor.
![]() |
#2943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een van de doelen van ELK huwelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2944 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2945 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Schrijnend feitelijk dat invloedrijke personen vandaag tegenover homoseksualiteit staan zoals de rest van de samenleving honderd jaar geleden stond tegenover ADHD, dat toen ook als marginaliteit werd aanzien. Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2946 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De enige die een vermeende bestaansreden (het huwelijk als omgeving om kinderen in groot te brengen) verwart met een voorwaarde (geen kinderen = geen huwelijk), bent u.
![]() |
#2947 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Als ik zeg dat bv het huidige homohuwelijk tot stand kwam omdat de holebi zich gediscrimineerd voelden, is dat heel wat anders of zeggen dat holebi deze discriminatie eerst moeten ervaren alvorens te mogen trouwen.
En dat is wat turkje doet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2010 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2949 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2950 |
Banneling
|
![]() Je wil het huwelijk voor holebi's terug afschaffen/verbieden.
Test zelf al eens of het onderscheid dat je wil maken ongrondwettelijk is. 1. Heeft het bestreden onderscheid betrekking op twee categorieën van personen die zich in vergelijkbare situaties bevinden. 2. Wat is het doel van dit onderscheid en is dit doel wettig. 3. Kan de maatregel die door de betwiste norm gedragen wordt, objectief gerechtvaardigd worden en is de maatregel geschikt ten opzichte van het beoogde doel. 4. Bestaat er een evenredige verhouding tussen de aangewende middelen en het beoogde doel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2951 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2952 |
Burger
|
![]() Het homohuwelijk ging hem oorspronkelijk dan ook niet zozeer over de ceremoniële functie, maar om de rechten en plichten te verwerven die heteroseksuele koppels verwerven indien ze in het huwelijksbootje stappen. In die evolutie heeft de wetgever onder andere wat belastingplicht betreft wettelijk samenwonende koppels gelijkgesteld aan het schema dat van toepassing is op gehuwde koppels.
Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Als ik zeg dat het huwelijk ondermeer tot stand kwam met het oog op de kinderen, dan reageert u alsof het hebben van kinderen een voorwaarde is om te trouwen, en ik dat zo zou gesteld hebben.
En u doet dat voortdurend. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2010 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: de mogelijkheid tot voortplanting is een reden, noch een voorwaarde voor het huwelijk, en omgekeerd, het huwelijk is een voorwaarde, noch een garantie op voortplanting. Of kortweg: huwelijk en kinderen hebben NIETS met elkaar te maken. Misschien dat het deze keer eindelijk wel doordringt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2957 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2958 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wedden?
![]() |
#2959 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u niet goed kunt lezen en/of mijn argumenten moedwillig omdraait. 1. Ik heb meermaals de vraag gesteld of het gegeven dat "het huwelijk ondermeer tot stand kwam met het oog op de kinderen" dan ook een voorwaarde is om het huwelijk te verbieden aan koppels die geen kinderen kunnen krijgen. U hebt daarop "neen" geantwoord, waarvan akte. 2. Toch is JULLIE argument (niet het mijne) dat homo's bij voorbaat geen toegang tot het huwelijk kunnen krijgen, omdat homokoppels zowiezo geen kinderen kunnen krijgen (want dat ligt niet in de "complementariteit" van de relatie besloten, de "finaliteit" van het huwelijk kan niet worden bereikt en welke andere eufemismen u en Jan vdB daar ook voor hebben gebruikt). Mijn conclusie is dan ook dat punt 2. in ferme tegenspraak is met punt 1. en het enige antwoord dat steevast van uw kant komt is dat ik "bestaansrede en bestaansvoorwaarde" door elkaar haal, terwijl dat nu NET HETGENE is dat ik aan u verwijt !!!
![]() |
![]() |
#2960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt wel lachen Raf maar ook jij maakt steevast dezelfde fout op een ander gebied. Namelijk, door nog steeds het verschil niet te willen zien tussen de persoonlijke invulling van het seksuele leven en de reden waarom wij met sekualiteit zijn uitgerust.
Dat is net hetzelfde als ik zou zeggen dat wij zijn uitgerust met een spijverteringsstelsel om voedsel om te zetten in energie en jij daarop repliceert: "Nee dat is niet waar, mensen eten ook graag omdat ze het lekker vinden, expirementeren daarom met hun smaakpapilen, enz..." Want zeg jij: "seksualiteit is meer dan voorplanten alleen. Het is ook leuk om doen, brengt mensen dichter bij elkaar, het voldoet aan behoeften enz..." En van daaruit maak je de onwaarschijnke sprong dat het huwelijk, waarbij partners trouw beloven aan elkaar in het bijzijn van getuigen vrienden en famillie, niks te maken heeft met het al dan niet hebben van kinderen. Nochtans is het van oudsher zo, dat die trouwbelofte, er weldegelijk is met het oog op enige stabiliteit in de relatie, die kinderen nodig hebben, teneinde een consequente opvoeding te krijgen. Is dat noodzakelijk? Nee, dat is niet noodzakelijk. Kinderen kunnen inderdaad ook opgroeien in relaties met diverse partners, gescheiden partners, instellingen, enz... Opgroeien zullen ze zeker. Maar het huwelijk is een maatschappelijk stelsel, die juridisch omkaderd wordt, die in het verlengde ligt van een natuurlijke ingegevendheid, dat uit man en vrouw kinderen voortkomen. Of je dat nu leuk vindt of niet. Tegenwoordig, door de wetswijziging in het voordeel van holebi, is het zo dat zelfs twee heteromannen kunnen trouwen met elkaar om puur economische redenen en zo de betekenis van het huwelijk volledig onderuit wordt gehaald, zeg maar 'misbruikt' voor persoonlijke doeleinden, die mijlenver staan van de oorsprong, de betekenis en het intercultureel gehalte van het huwelijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2010 om 13:34. |
![]() |
![]() |