Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2010, 13:34   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Dat sneeuwverhaal heeft uiteraard niets te maken met mijn move, maar het ondersteunt het citaat van Jan Peumans : http://www.vandaag.be/binnenland/268...waal-zijn.html

Daar was ikzelf al héél lang van overtuigd sinds mijn legerdienst in Wallonië. Delcroix schafte de dienstplicht af en meteen ook de vriendschappelijke banden tussen opgroeiende Vlaamse en Waalse jeugd. En nu mag die corrupte vent nog voorzitter worden van de universitaire cluster van Limburg op de koop toe. Bah !
Als ge dan toch naar daar wil gaan wonen, niet dat we u hier gaan missen hoor, maar misschien is een cursus autorijden dan wel aangewezen, want ginder ligt er wel eens meer sneeuw hoor. En ze gaan lang ook niet altijd staan te springen om u er te komen door duwen. Een tank op rupsen can ook handig zijn, maar dat verbruikt zo veel hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 december 2010 om 13:35.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 13:34   #62
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 21 december 2010 om 13:36.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 13:39   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Iemand hier ooit al bevriend geraakt met Vlaamse mensen op vakantie in het buitenland??
Wij hier hebben altijd veel pret met Walen,Engelsen, Nederlanders of wat dan ook buiten Vlamingen die u met een zuur smikkel enkel mss een goede dag zeggen.
Voila. De oplossing is hier geboden. Vlamingen met hun zure smikkel zegt hij. Dus, voor Vlaanderen geen lidstaat van Europa maar eerder een onafhankelijke staat zoals Zwitserland, want die Zwitsers lopen ook allemaal met een zure smikkel. Dus passen wij daar beter bij.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 13:40   #64
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Is dit overigens niet meer K&K?
Oud 21 december 2010, 13:47   #65
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Voila. De oplossing is hier geboden. Vlamingen met hun zure smikkel zegt hij. Dus, voor Vlaanderen geen lidstaat van Europa maar eerder een onafhankelijke staat zoals Zwitserland, want die Zwitsers lopen ook allemaal met een zure smikkel. Dus passen wij daar beter bij.
Neem het niet te letterlijk hé. Als ze je niet negeren, wensen ze je een goede dag precies tegen hun goesting. Maar ik wil ook niet veralgemenen, want over Engelsen of Nederlanders kan je ook wat vertellen zenne. Het is gewoon iets dat mij op vakantie opvalt.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 13:52   #66
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Bye bye overstresst Vlaanderen !
Ik kan slechts hopen dat uw verhuis naar Vielsalm u niet belet om ons verder te verblijden met uw mooie schrijverijtjes, monsieur. Maar ik wens u hoe dan ook een aangename, rustige, en nuttige verderzetting van uw leven aldaar.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 13:58   #67
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maar ja, ik blijf het zeggen: (Vele) Vlaamse Gentenaars zijn open, tolerant en behulpzaam.
Het is nog maar een jaar of twee geleden dat twee franstalige antiracistische organisaties lieten weten dat het beleid in franstalig Belgïe een pak racistischer is dan in Vlaanderen....
Oud 21 december 2010, 14:02   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar had Mohammed een kat - Mu'izza - die tegelijk ook zijn lievelingsdier was.

Leuk.

Oud 21 december 2010, 14:06   #69
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als ge dan toch naar daar wil gaan wonen, niet dat we u hier gaan missen hoor, maar misschien is een cursus autorijden dan wel aangewezen, want ginder ligt er wel eens meer sneeuw hoor. En ze gaan lang ook niet altijd staan te springen om u er te komen door duwen. Een tank op rupsen can ook handig zijn, maar dat verbruikt zo veel hé.
Ook de plezantste thuis zeker ? Lees liever eens de wijze woorden van uw partijgenoot : http://www.vandaag.be/binnenland/268...waal-zijn.html
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 14:32   #70
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*, ik heb mij zonet ingeschreven in het register van Vielsalm en verhuis naar ginder.

Gisterochtend ging ik hier nog wat spullen halen in een (Vlaamse) Hubo-zaak, reed mezelf vast in de sneeuw op hun parking, werd er begluurd door tientallen klanten maar zag geeneen die effe kwam duwen. Dan maar binnen een schup gekocht.

Gisternamiddag had ik hetzelfde voor te Vielsalm. Geen kat op de weg. Maar de eerste wagen die langsreed stopte en de man kwam ongevraagd en met veel vriendelijkheid helpen.

Vanmorgen telefonisch een TV/Net-abonnement afgesloten bij de Waalse VOO. Uiterst vriendelijk geholpen en geen nodeloze wachttijden. De rust zelve.

Ik heb ooit eens pech gehad tijdens de Gordel. De interventie gebeld, maar dat zou nog uren duren. Dus moest ik wachten. Het werd koud. Iedereen reed voorbij, maar niemand stopte (kijken, loeren, ja dat wel). De eerste die stopte was ... een Franstalige, die gaf me zijn regenvestje tegen de koude.

't is dus inderdaad allemaal relatief.
Bonne chance �* Vielsalm.
Hoe zijn de immoprijzen daar?
Oud 21 december 2010, 14:35   #71
69kk
Partijlid

Standaard

Citaat:

En welke taal heb je er gesproken.?
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 14:38   #72
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.
Onvriendelijk zijn wordt dus beloond.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 14:39   #73
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Je hebt gelijk. Het is hoog tijd dat Vlamingen Wallonië gaan koloniseren. Je praat toch enkel en alleen Nederlands met die mensen daar zeker ? Zij moeten maar Vlaams leren, hé ! Tenslotte zijn de Vlamingen in de meerderheid, en dus de Meester in België. Bravo Descartes Jr.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 14:40   #74
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
En welke taal heb je er gesproken.?
La langue de Molière, mon cher (ou ma chère ?)
Oud 21 december 2010, 14:41   #75
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nou, scheer die Vlamingen niet over eenzelfde kam

Ik weet waar u het over hebt. Heb namelijk hetzelfde meegemaakt gisteren. Het enige verschil is dat ik wel door de Vlamingen werd geholpen. Maar ja, ik blijf het zeggen: (Vele) Vlaamse Gentenaars zijn open, tolerant en behulpzaam.
Ja, maar dat is omdat je dat geile minirokje droeg, hé !
Oud 21 december 2010, 14:43   #76
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hoezo? Ik heb deze week nog tegen de auto van een ouder echtpaar staan duwen, dus volgens mij is hij volgens zijn nieuwe filosofie dan helemaal blij met Nederlanders. Misschien moeten we maar een Neder-Wallonische unie gaan vormen, zonder die vervelende niet duwende Vlamingen erbij.
Ik vraag eerst altijd geld om te duwen.
Oud 21 december 2010, 14:43   #77
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hoe zijn de immoprijzen daar?
Hangt sterk af : koop je van een particulier : zeer goedkoop.
Koop je van een immo-kantoor daarentegen .....
Oud 21 december 2010, 14:44   #78
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik vraag eerst altijd geld om te duwen.
met getrokken wapen zeker ?
Oud 21 december 2010, 14:47   #79
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En katten?
Als je voldoende zwaar bier in de kookpot kapt smaakt dat achteraf precies zoals konijn. Mmmmm. En veel goedkoper, je kan die zomaar van straat plukken.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 14:48   #80
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Meteen ook de reden dat we hier meer verdienen.
Ik volg niet
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be