Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2010, 14:34   #1001
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niet akkoord: zowel mijn huidige als mijn vorige vriendin nemen geen drugs. Beiden hebben een grondige hekel aan zatlappen op feestjes, maar storen zich helemaal niet flashberen. De laatste jaren ben ik wat rustiger geworden, maar vroeger was er toch een duidelijke hiërarchie in wat mijn vriendinnen wel en niet leuk vonden: wel leuk: wiet en xtc, niet leuk: coke en (vooral) alcohol.
Eerlijk gezegd zijnde vind ik coke toch wel een van de betere dat er is
Van die mensen hebt ge helemaal géén last. Dat moet ik er wel eerlijk bij zeggen.
't Is pas als ze zonder vallen zielig gaan rondbellen of er nog ergens iets te rapen valt mehehehe
Oud 31 december 2010, 14:35   #1002
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
De misdaad was toen smokkelhandel.
De misdaad nu is geweld, verkeersagressie en vooral, verkeersongevallen met veelal vluchtmisdrijf.
Euh.... ik denk dat ge het een beetje onderschat. Shootings, extreme vormen van geweld, ... lees eens de wiki-pagina over alcohol prohibition (Engelstalige Wiki).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 14:38   #1003
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
LOL . Je zegt het zelf: als je zelf aan het flashen bent.
Ben je niet aan het flashen is dat nog erger dan een zatlap die komt zagen over politiek of zijn problemen.
Maar op dat moment: you don't care. Het maakt mensen lief en vriendelijk. Op zich is daar toch niks tegen?

Citaat:
Ik wil gewoon niet dat onze jeugd straks uitgaat in een milieu van drugs.
Want jullie mogen dan wel zeggen: 18+.
De jeugd gaat in de deze tijden gemengd uit.
Dit is echt de beste mop ever in my life.

Citaat:
Ik kan zelfs nog niet begrijpen dat ik al moet discussiëren om heroïne illegaal te houden. Die heroïne gebruiker is al zo'n nefast voor ons in de illegaliteit.
Niet omdat heroïne illegaal is, maar omdat heroïne zo'n verslavende drugs is.
We zouden beter betere preventiemaatregelen nemen dan het allemaal toe te laten, niet waar?
Point proven. Het gaat gewoon niet om uw geest open te zetten voor andere denkwijzen.
Oud 31 december 2010, 14:42   #1004
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Bij gebrek aan kerosine neemt men soms benzine. Het verschil daarin is dan die gele kleur.
Doch was ammonium sulfaat u vreemd?
Ik denk dat er in neusdruppels trouwens lidocaine zit, maar daar ga ik me niet met zekerheid over uitspreken.
Dat bedoelde ik niet, ik bedoel als je zelf cocaïne oplost in water en in een verstuiver doet, dan is er geen probleem met 5mg cocaïne langs die weg.

Het kan best zijn dat ze soms benzine gebruiken en wat voor onzuivere brol ook. Dat is meteen een goeie reden waarom er controle op moet komen en dat kan alleen maar als het legaal wordt.
Merk op dat drugstests niet alles testen, zoals b.v. de aanwezigheid van lood in gelode benzine. Moest ge op alles testen, ook zeer giftige sporenelementen dan zou zo'n test onbetaalbaar zijn. Tests alléén zijn dus niet alles.
Het beste blijft aan de bron te controleren. Door de overheid, liefst.
Oud 31 december 2010, 14:43   #1005
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wat meer criminaliteit zal brengen is de smokkel en moonlight.
Verder zal er nog altijd geweld zijn enzovoort.
Zal? Alcohol is toch allang legaal?
Oud 31 december 2010, 14:44   #1006
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Doch was ammonium sulfaat u vreemd?
Ik heb (bijna) een doctoraat in chemie. Zo moet ge niet bij mij afkomen makker
Oud 31 december 2010, 14:45   #1007
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Dit is echt de beste mop ever in my life.
Damn, over het hoofd gezien.
Hij bedoelt natuurlijk zijn dochter die "straks" ergens apestoned in een orgie eindigt net zoals we allemaal wel eens deden.

Groovy baby
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 14:45   #1008
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
De feiten zijn dat er nu veel meer problemen zijn dan toen.
Link?
Oud 31 december 2010, 14:46   #1009
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat voor veel mensen alleen het volgende er in gaat: "drugs zijn drugs". Voor jou gaat blijkbaar alleen het volgende erin: "hard drugs zijn hard drugs".
Wees nu eens heel eerlijk met jezelf. Er is toch degelijk een verschil in drugs? Sommige grijpen je meteen vast. Zie naar meth bv.
Ik weet zelf ook heel goed dat een grammeke coke in spé niet zo heel veel kwaad kan. Maar onthoud U er ook aan hoe vele deze basen op regelmatige basis en om hun verslaving te onderhouden zelfs van hun eigen grootmoeder zouden stelen.

Citaat:
Over wat ben je nu bezig? Wat is het verband met een legaal bedrijf dat cocathee produceert? Waar is die link van u?
Die link toont aan hoe men daar coke maakt en dat daar wel degelijk een crimineel kartel bovenhangt. Youtube link.

De coca bladeren die men van bolivia haalt, worden pas enkel legaal nadat men de cocaïne eruit trok. De links staan er toch? Ik vroeg U dan: dat is toch niet iets wat je wil?

Citaat:
Oja grappig. De Duitsers hebben daar een mooi gezegde voor: "Wir haben es nicht gewusst". Zolang je de miserie niet ziet is het goed voor jou want je hebt er geen last van? Ik ben geshoqueerd.
BTW nu gaat ze uit in een milieu dat illegaal high is.
Bij een legaliteit gaan we het waarschijnlijk net wel zien.
Als ze uitgaat in een milieu dat illegaal high is, dan heeft ze nog het besef dat het niet goed is. Gaat ze uit in een milieu dat legaal high is, dan gaat ze zich misschien afvragen: Allez papa, da mag toch van de wet.

Citaat:
Jij bent begonnen over hier coke bewerken, ik niet. Dit heeft er niks mee te maken.
Cocabladeren worden dan ook in een pasta gestampt om chemisch te bewerken. Er is dus wel degelijk een verschil tussen coca en cocaïne he.
Citaat:
Waarover ben je nu bezig??
Gij wilt het allemaal legaal zien. Mijn vraag is dan: hoe?
Hoe kunt ge hier een drugs legaliseren waarvan de afkomst illegaal is.

Citaat:
Gevolg: ze vragen meer geld dus er vloeit ook meer geld naar het illegale circuit. Telkens verlies je ook een deel van uw produkt aan die tests. Aan 50€ per gram denkt ge daar toch over na, niet?
Ik zie daar geen probleem in? Een lijntje inboeten om de zuiverheid te testen en een zekerheid tien euro meer betalen? Zo verkeerd is dat toch niet?

Citaat:
Wiet (en alle andere producten van Cannabis Sativa) staat WEL op de opiumlijst. Zie Staatsblad. Hoeveel keer moet ik dit nog herhalen?
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...x=43&img#Art.1
Deze lijst? Ja ok toegegeven, cannabis staat er op.
Toch mag je drie gram op zak hebben ? Van al de rest niet.
Oud 31 december 2010, 14:47   #1010
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd zijnde vind ik coke toch wel een van de betere dat er is
Van die mensen hebt ge helemaal géén last. Dat moet ik er wel eerlijk bij zeggen.
't Is pas als ze zonder vallen zielig gaan rondbellen of er nog ergens iets te rapen valt mehehehe
Amai, allemaal opgefokte irrante cokeheads met kleine piemel.
Paar weken geleden nog 2 kunnen observeren. Elke week paar gram mr hadden gn geld vr pintje. Hun zenuwtick waren hilarisch
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 14:48   #1011
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Hij bedoelt natuurlijk zijn dochter die "straks" ergens apestoned in een orgie eindigt net zoals we allemaal wel eens deden.

Groovy baby
Wat een partygirl
Oud 31 december 2010, 14:52   #1012
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Euh.... ik denk dat ge het een beetje onderschat. Shootings, extreme vormen van geweld, ... lees eens de wiki-pagina over alcohol prohibition (Engelstalige Wiki).
En die zijn er nu niet meer? Niet meer door alcoholsmokkelaars, wel door alcoholzuipers.
Oud 31 december 2010, 14:53   #1013
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Paar weken geleden nog 2 kunnen observeren. Elke week paar gram mr hadden gn geld vr pintje. Hun zenuwtick waren hilarisch
Elke week is een verschil tussen twee keer int jaar he
Ik geniet wel goed op coke eerlijk gezegd...
Oud 31 december 2010, 14:53   #1014
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een partygirl
Maar das Cdude gast
Oud 31 december 2010, 14:55   #1015
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Point proven. Het gaat gewoon niet om uw geest open te zetten voor andere denkwijzen.
Net zoals U geen onderscheid wil maken tussen bepaalde drugs.
Oud 31 december 2010, 14:56   #1016
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik niet, ik bedoel als je zelf cocaïne oplost in water en in een verstuiver doet, dan is er geen probleem met 5mg cocaïne langs die weg.

Het kan best zijn dat ze soms benzine gebruiken en wat voor onzuivere brol ook. Dat is meteen een goeie reden waarom er controle op moet komen en dat kan alleen maar als het legaal wordt.
Merk op dat drugstests niet alles testen, zoals b.v. de aanwezigheid van lood in gelode benzine. Moest ge op alles testen, ook zeer giftige sporenelementen dan zou zo'n test onbetaalbaar zijn. Tests alléén zijn dus niet alles.
Het beste blijft aan de bron te controleren. Door de overheid, liefst.
En wat ik nu al enkele paginas vraag. Hoe gaat ge hier iets legaal maken waarvan het afkomstig komt, de substantie illegaal is en bestreden wordt?
De overheid naar Colombia sturen om toe te zien hoe onze drugs gemaakt wordt? Kom nu.
En al zouden we de bladeren tot hier laten komen en ze zelf verwerken tot coke, ik zou dat gewoonweg een hillarisch utopia vinden.

Het is overigens niet alleen coke dat U legaal wenst te zien en dat stoort me. U weet evengoed als ik hoe heroïne gebruikers enorm te lijden hebben onder hun verslaving. En dan die meth dat van Amerika tot hier aan het overwaaien is.

We kunnen toch moeilijk gaan doen alsof alles kan ?

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 31 december 2010 om 14:58.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 15:00   #1017
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Groovy baby
Laat dat ook een reden zijn dat ik cannabis niet legaal maar geregulariseerd wens. DAnk U wel.
Oud 31 december 2010, 15:00   #1018
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wees nu eens heel eerlijk met jezelf. Er is toch degelijk een verschil in drugs? Sommige grijpen je meteen vast. Zie naar meth bv.
Dat is een fabel. Methamphetamine is verslavend maar lang niet van de eerste keer, ge moet al vrij lang gebruiken eer ge verslaafd wordt.

Citaat:
Ik weet zelf ook heel goed dat een grammeke coke in spé niet zo heel veel kwaad kan. Maar onthoud U er ook aan hoe vele deze basen op regelmatige basis en om hun verslaving te onderhouden zelfs van hun eigen grootmoeder zouden stelen.
En hop we gaan weer de junkie-toer op.

Citaat:
Die link toont aan hoe men daar coke maakt en dat daar wel degelijk een crimineel kartel bovenhangt. Youtube link.
Maar ik zie geen link. Je moet hem wel geven hé.

Citaat:
De coca bladeren die men van bolivia haalt, worden pas enkel legaal nadat men de cocaïne eruit trok. De links staan er toch? Ik vroeg U dan: dat is toch niet iets wat je wil?
Ah, hier in België ja. Ja ik zou ook prefereren om niet chemisch bewerkt blad te laten verkopen. De hoeveelheid cocaïne in zuiver cocablad is immers veel te klein om ooit een probleem te vormen.

Citaat:
Bij een legaliteit gaan we het waarschijnlijk net wel zien.
Als ze uitgaat in een milieu dat illegaal high is, dan heeft ze nog het besef dat het niet goed is. Gaat ze uit in een milieu dat legaal high is, dan gaat ze zich misschien afvragen: Allez papa, da mag toch van de wet.
Ik geef toe dat er wsl. meer mensen zullen proberen. Maar dat wil daarom niet zeggen dat ze problematisch zullen gebruiken. De wet zegt nu ook niets over legale drugs, die nochtans niet noodzakelijk minder schadelijk zijn (soms zelfs meer). Zoals ik al zei: er moet anders over nagedacht worden, niet meer in termen van "de wet zegt..." maar in termen van wetenschappelijk correcte informatie.

Citaat:
Cocabladeren worden dan ook in een pasta gestampt om chemisch te bewerken. Er is dus wel degelijk een verschil tussen coca en cocaïne he.
Maar ik wil helemaal niet in België coca bewerken... Waarom sleurt ge dat er nu bij? We zijn het er toch al 10 jaar over eens dat cocablad geen probleem is.

Citaat:
Gij wilt het allemaal legaal zien. Mijn vraag is dan: hoe?
Hoe kunt ge hier een drugs legaliseren waarvan de afkomst illegaal is.
Uiteraard moet de afkomst ook legaal zijn, dat spreekt voor zich. Ik geef toe dat mijn visie op legale drugs nog in een conceptueel stadium zit. Ik beweer ook niet dat ik DE oplossing in pacht heb. Alles wat ik vraag is dat er een open debat ZONDER VOOROORDELEN EN TABOE'S komt, en waar wetenschappelijk correcte en niet politiek gekleurde informatie gebruikt wordt. Voor iemand die zelf geen probleem heeft met cannabis vind ik het jammer dat u dat niet kan.

Citaat:
Deze lijst? Ja ok toegegeven, cannabis staat er op.
Toch mag je drie gram op zak hebben ? Van al de rest niet.
Volgens diezelfde lijst en de bijhorende wet is de toegelaten hoeveelheid 0,0g. Maar de politie maakt wel een onderscheid tussen eigen gebruik zonder verzwarende omstandigheden en andere situaties. In elk geval is het een verwarrende situatie die de ene keer wel, de andere keer niet tot een vervolging kan leiden.
Oud 31 december 2010, 15:01   #1019
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
OK maar van MDMA krimpt uw piemel ook wel

Elke week een paar gr is echt al veel.
Oud 31 december 2010, 15:02   #1020
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
En die zijn er nu niet meer? Niet meer door alcoholsmokkelaars, wel door alcoholzuipers.
last time I checked zijn die shootings toch niet zo prominent aanwezig in het straatbeeld. Zatlappen zijn soms een probleem maar dat ligt dan aan de zatlappen. En intussen worden er geen miljarden zwarte woekerwinsten gebruikt om de maatschappij te ondermijnen.
Enfin, dat gebeurt wel, aangezien drugs nog illegaal zijn natuurlijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be