Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: POLL
Ik ben een man en ik gebruik regelmatig parfums en/of deodorants 19 55,88%
Ik ben een man en ik gebruik ze nooit of bijna nooit 9 26,47%
Ik ben een vrouw en ik gebruik regelmatig parfums en/of deodorants 6 17,65%
Ik ben een vrouw en ik gebruik ze nooit of bijna nooit 0 0%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2010, 00:30   #161
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Heeft haar vader dan een vagina ?
ocharme dieje mens!
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 00:31   #162
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
ocharme dieje mens!
Sorry hoor Suqar: wil je echt niet beledigen.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 00:31   #163
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Ochottekes, vlaamse humor.
Oud 31 december 2010, 05:33   #164
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Als we deze poll als richtinggevend zouden aanvaarden, dan lijkt bij vrouwen het gebruik van deodorants en / of parfums vele malen frequenter voor te komen dan bij mannen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 december 2010 om 05:33.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 08:40   #165
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Als we deze poll als richtinggevend zouden aanvaarden, dan lijkt bij vrouwen het gebruik van deodorants en / of parfums vele malen frequenter voor te komen dan bij mannen.
Misschien omdat de beschaving en de gemanierdheid bij het mooiere geslacht reeds millennia dieper is doorgedrongen...

Laatst gewijzigd door lombas : 31 december 2010 om 08:41.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 08:49   #166
Fatalistische fakir
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ochottekes, vlaamse humor.
²
Fatalistische fakir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 11:52   #167
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 17:07   #168
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Misschien omdat de beschaving en de gemanierdheid bij het mooiere geslacht reeds millennia dieper is doorgedrongen...
Mischien ook zijn ze gewoon gevoeliger voor dit onderwerp en / of hebben de reclameboodschappen een 'beter effect' op vrouwen.

Een ding is zeker. Reclame werkt. Altijd (anders werden er geen gigantische budgetten aan besteed).

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 januari 2011 om 17:07.
Oud 1 januari 2011, 22:10   #169
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mischien ook zijn ze gewoon gevoeliger voor dit onderwerp en / of hebben de reclameboodschappen een 'beter effect' op vrouwen.

Een ding is zeker. Reclame werkt. Altijd (anders werden er geen gigantische budgetten aan besteed).
Je kon Memphis niet binnenwandelen zonder die megareclameborden voor Gizeh's Loodvrije Mascara hé.
Oud 2 januari 2011, 00:23   #170
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Zeg is dat wel iets voor jou ? Daar staat " voor mannen " op...

Laatst gewijzigd door den dinges : 2 januari 2011 om 00:24.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 00:31   #171
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zeg is dat wel iets voor jou ? Daar staat " voor mannen " op...
Das de reden zeker waarom gij gene gebruikt waarschijnlijk.
Oud 2 januari 2011, 01:22   #172
Groentje-18

Standaard

Mijn excuses, maar ik zou de mensen die geen van deze dingen gebruiken niet met superveel plezier ontmoeten.

Er zullen wel mensen zijn die het voorrecht hebben stressvrij te leven, zelden sporten maar ondanks dat toch in perfecte conditie zijn, die heel netjes verzorgd zijn en waarbij de dagelijkse (of twee maal daagse) douche en andere hygiëne echt volstaat zodat ze geen deo of parfum moeten gebruiken.
Ik weet dat er mensen zijn die nooit deo gebruiken (behalve een beetje op de kleding), die effectief wel psychologische en fysieke stress) kunnen zònder ook maar het minste onaangename geurtje te verspreiden (mijn moeder is zo iemand). Haar verklaring is : ik ben niet opgegroeid met die dingen en heb ze nooit gebruikt, volgens haar maakt gebruik van "okselfrisheids" spullen net dat de geproduceerde geuren slechter zijn, bij stress. En wie het nooit gebruikt, behoudt dus zijn natuurlijke neutrale lichaamsgeur.

Maar in doorsnee is mijn ervaring helaas dat de meeste mannen die geen van deze dingen toepassen over het algemeen minder verzorgd zijn en bijgevolg zeker niet de prijzen voor de verspreiding van de meest aangename prikkels voor de zintuigen zullen stelen (noch op het vlak van zicht, noch op het vlak van geur). Het spijt me, ik hoop dat ik daarmee niemand beledig. Zoals Suqar al zei en om even te stereotyperen gaat het inderdaad om vrijgezellen die het daarmee niet te nauw nemen... en mensen die ook vrijgezel blijven. :-/

De oorzaak van al dat gestank is volgens mij niet enkel parfum/deo wat jullie ruiken, maar wat ik vooral al eens merk en wat zeer hardnekkig is, is dat men deo spuit, zweet, bijgevolg blijft er een mengsel zweet deo achter in de kleren die dan obligaat meerdere dagen na mekaar worden gedragen en dat je er nog moeilijk uitgewassen krijgt... De gevolgen voor het reukorgaan zijn niét min!

Dit los ik persoonlijk op door gewoon parfum onder de oksels te spuiten. Nooit geen geurtjes (enkel heerlijk parfum dat verspreidt wordt bij stress) en je kleren blijven ook fris of krijgen de geur van het parfum.
Als extraatje heb ik altijd een "citroenfris" doekje bij me, je weet nooit of je iets meemaakt waardoor je extra zweet of plakhandjes moet afvegen of dergelijke. Zo ben en voel ik me altijd safe.

Tot slot nog:
vaginale doekjes, zepen, sprays en zelfs vele ontharingsmiddelen (crèmes) zijn niet zo goed voor het vaginale milieu. Normaal mag hij - euh pardon zij - geen onaangename geur afscheiden bij normale dagelijkse hygiëne (= enkel water).
Gebruik van deze spullen kan het "natuurlijke milieu" net verstoren, waardoor je vagina geïrriteerd raakt en vanalles begint uit te scheiden om dit te compenseren, waardoor je de doekjes e.d. blijft kopen...
Leve water, zelfs om te scheren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 januari 2011 om 01:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 09:35   #173
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vrouwen moeten ook door de menopauze en degenen die al kennis gemaakt hebben met "vapeurkes" weten dat het geen lachertje is. In die periode zijn de meesten inderdaad gevoeliger voor dat onderwerp. Er is nog geen wondermiddel gevonden om het overmatige zweten tegen te gaan.
Het is dan ook tijdens de menopauze dat ik me aangewend heb om veel deodorant en meer parfum dan voorheen te gebruiken.
Kom niet af met gebrek aan hygiëne, dat heeft met de menopauze niets te maken! Het aantal keren dat ik uit de douche stapte en meteen tijdens het afdrogen al weer een vapeurke kreeg, is niet te tellen.
Oud 3 januari 2011, 01:51   #174
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Verleiden met de geur van vagina
15 mrt 2010
Citaat:
Ervaren verleidsters weten het al eeuwen. Tip na het baden even een klein beetje van je vaginavocht achter je oren en de mannen zullen niet meer van je af te slaan zijn. Een slimme jongen rook zijn kansen……..

Onder de naam ‘Vulva Original’ brengt het Duitse bedrijf Vivaeros de nieuwe geurlijn op de schappen van de parfumerie.

“Geur wordt onderschat”, zo laat parfumproducent Guido Lenssen weten in tijdschrift Vice. “Als ik bij mijn vrouw ben, ruik ik het liefst haar lichaamsgeur, niet een parfum. De intimiteit die erin schuilt is belangrijk. Op de erotische markt kun je miljoenen seksspeeltjes kopen maar het draait allemaal om zien of horen. Ik wilde daar ruiken aantoevoegen.”

Het eindresultaat is een combinatie van ingrediënten geworden. “We hebben monsters geprobeerd van tal van vrouwen”, aldus Lenssen. “We hebben niet de geur van iemand gepakt die net een marathon had gelopen ofzo, maar ik kan je vertellen dat het een mix is geworden van urine, zweet en vrouwelijke opwinding.”

Maar dames: een goedkopere versie hebt u zelf natuurlijk altijd nog in huis!
De parfumproducent zelf die het zegt ...
Oud 3 januari 2011, 01:56   #175
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Stop je neus ‘ns in elkaars oksel
28 dec 2008
Citaat:
Er zijn vrouwen die blindelings aan de geur hun partner uit honderden halen. We douchen wat af en we spuiten wat op om zo min mogelijk van onze ‘echte eigen geur’ te verspreiden. En dat is voor het vinden van de juiste partner eigenlijk fnuikend. Want in okselzweet zitten feromonen en die maken dat we aangetrokken worden tot elkaar. (Of niet natuurlijk) De afkeer van okselgeur is iets dat mensen is aangeleerd.

Babies herkennen hun moeder al na een paar maal voeden aan haar geur en ook kinderen hebben niet echt problemen met okselgeurtjes. Die afkeer komt pas later, zo blijkt uit recent onderzoek, gepubliceerd in Mankind Quarterly.

De meeste mensen halen hun neus op voor okselzweet. Maar de feromonen zouden ons juist kunnen helpen. Wanneer we elkaar niet lekker vinden geuren zullen we ook niet voor elkaar ‘vallen’. Dat echte pure ruiken van is dankzij Chanel, Palmolive en Dove natuurlijk steeds moeilijker geworden.

Tot in de jaren ’50 gingen mensen niet zo vaak in bad en stonken ze volgens onze huidige norm een uur in de wind. Tegenwoordig gaat iedereen bijna dagelijks onder de douche en wordt okselhaar weg geschoren. Zij die niet okselfris ruiken worden zelfs veroordeeld of ontslagen van de werkvloer.

Er zijn culturen waar men dichter bij de natuur blijft. Bij bijvoorbeeld een stam in Nieuw-Guinea steken ze bij het afscheid hun hand onder elkaars oksel, waarna ze met diezelfde hand over hun eigen lichaam strijken als teken van respect en vriendschap.
Primitieve stammen geven het voorbeeld.
Oud 3 januari 2011, 02:11   #176
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Verleiden met de geur van vagina
15 mrt 2010

De parfumproducent zelf die het zegt ...
Vaginageur achter je oren. Laten we die uitspraak inkaderen
Oud 3 januari 2011, 03:39   #177
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaginageur achter je oren. Laten we die uitspraak inkaderen
Het wordt moeilijk vrouwen (en mannen) hiervan te overtuigen. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat ie gelijk heeft (de parfumproducent van hierboven).
Oud 3 januari 2011, 13:18   #178
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Het is bekend dat bij sommige diersoorten feromonen naast informatie geven over het klaar zijn voor een paring, ook gebruikt worden om elkaar informatie over het genetisch materiaal te geven. Dit als natuurlijk mechanisme om een zo gezond mogelijke genenpoel te houden.

Bij mensen zou er ook zo'n soort mechanisme werkzaam zijn:
Citaat:
In 1995, Claus Wedekind of the University of Bern in Switzerland asked a group of women to smell some unwashed t-shirts worn by different men. The women were able to sniff the shirts and reject (said they were "offensive") those shirts worn by men closely related to themselves. The women were attracted to clothing that was worn by men with a very different immune system than their own. Presumably, this difference in immune systems allows the men and women to combine their defenses and give their offspring the best chances for survival. This research was repeated in the U.S. and Brazil with similar results.

More recently this same research was expanded with gene testing by evolutionary psychologist Steven Gangestad at University of New Mexico. He identified the genes involved in selecting a mate with a different immune system for best offspring. He found that women could detect the difference in men's genes and select her best choice of sexual mate for healthiest offspring. However, men could not detect any differences in women's genes concerning similar or dissimilar immune system.

http://www.learnbodylanguage.org/pheromones.html
Dus vrouwen die gezonde kindjes willen, dienen eerst eens goed aan het ongeparfumeerde lichaam van de man te snuffelen vooraleer ze tot copulatie overgaan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 17:42   #179
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vrouwen moeten ook door de menopauze en degenen die al kennis gemaakt hebben met "vapeurkes" weten dat het geen lachertje is. In die periode zijn de meesten inderdaad gevoeliger voor dat onderwerp. Er is nog geen wondermiddel gevonden om het overmatige zweten tegen te gaan.
Het is dan ook tijdens de menopauze dat ik me aangewend heb om veel deodorant en meer parfum dan voorheen te gebruiken.
Kom niet af met gebrek aan hygiëne, dat heeft met de menopauze niets te maken! Het aantal keren dat ik uit de douche stapte en meteen tijdens het afdrogen al weer een vapeurke kreeg, is niet te tellen.
De reklamesector scheept de vrouwen op met frustraties omtrent geurtjes. Sommige reklamespots op televisie zijn gewoonweg lachwekkend. Vapeurkes, ok, maar er is nog altijd een verschil tussen zweten en stinken. En wie werkt zweet ook. En wie zweet wast zich best regelmatig. Geen reden om 5 minuten na de douche opgescheept te zitten met een complex. Menopauze of niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 00:18   #180
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Das de reden zeker waarom gij gene gebruikt waarschijnlijk.
Mannen gebruiken juist géén parfum , slimmekke
" Eau de toillete pour les janettes " zou daar moeten opstaan, maar dan zou het mischien minder goed verkopen.
Dat is toch allemaal opzet van de parfum-industrie, de mannen parfum aansmeren, weet je wel wat voor een miljarden-markt dat is ?
Ik ken nog maar één bizzness van bijna gelijke waarde die op te starten is, en dat is de moslims leren varken eten en alcohol drinken ! Een afzetmarkt voor 1 en een half miljard mensen !!!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be