Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: POLL
Ik ben een man en ik gebruik regelmatig parfums en/of deodorants 19 55,88%
Ik ben een man en ik gebruik ze nooit of bijna nooit 9 26,47%
Ik ben een vrouw en ik gebruik regelmatig parfums en/of deodorants 6 17,65%
Ik ben een vrouw en ik gebruik ze nooit of bijna nooit 0 0%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2011, 00:27   #181
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn excuses, maar ik zou de mensen die geen van deze dingen gebruiken niet met superveel plezier ontmoeten.

Er zullen wel mensen zijn die het voorrecht hebben stressvrij te leven, zelden sporten maar ondanks dat toch in perfecte conditie zijn, die heel netjes verzorgd zijn en waarbij de dagelijkse (of twee maal daagse) douche en andere hygiëne echt volstaat zodat ze geen deo of parfum moeten gebruiken.
Ik weet dat er mensen zijn die nooit deo gebruiken (behalve een beetje op de kleding), die effectief wel psychologische en fysieke stress) kunnen zònder ook maar het minste onaangename geurtje te verspreiden (mijn moeder is zo iemand). Haar verklaring is : ik ben niet opgegroeid met die dingen en heb ze nooit gebruikt, volgens haar maakt gebruik van "okselfrisheids" spullen net dat de geproduceerde geuren slechter zijn, bij stress. En wie het nooit gebruikt, behoudt dus zijn natuurlijke neutrale lichaamsgeur.

Maar in doorsnee is mijn ervaring helaas dat de meeste mannen die geen van deze dingen toepassen over het algemeen minder verzorgd zijn en bijgevolg zeker niet de prijzen voor de verspreiding van de meest aangename prikkels voor de zintuigen zullen stelen (noch op het vlak van zicht, noch op het vlak van geur). Het spijt me, ik hoop dat ik daarmee niemand beledig. Zoals Suqar al zei en om even te stereotyperen gaat het inderdaad om vrijgezellen die het daarmee niet te nauw nemen... en mensen die ook vrijgezel blijven. :-/

De oorzaak van al dat gestank is volgens mij niet enkel parfum/deo wat jullie ruiken, maar wat ik vooral al eens merk en wat zeer hardnekkig is, is dat men deo spuit, zweet, bijgevolg blijft er een mengsel zweet deo achter in de kleren die dan obligaat meerdere dagen na mekaar worden gedragen en dat je er nog moeilijk uitgewassen krijgt... De gevolgen voor het reukorgaan zijn niét min!

Dit los ik persoonlijk op door gewoon parfum onder de oksels te spuiten. Nooit geen geurtjes (enkel heerlijk parfum dat verspreidt wordt bij stress) en je kleren blijven ook fris of krijgen de geur van het parfum.
Als extraatje heb ik altijd een "citroenfris" doekje bij me, je weet nooit of je iets meemaakt waardoor je extra zweet of plakhandjes moet afvegen of dergelijke. Zo ben en voel ik me altijd safe.

Tot slot nog:
vaginale doekjes, zepen, sprays en zelfs vele ontharingsmiddelen (crèmes) zijn niet zo goed voor het vaginale milieu. Normaal mag hij - euh pardon zij - geen onaangename geur afscheiden bij normale dagelijkse hygiëne (= enkel water).
Gebruik van deze spullen kan het "natuurlijke milieu" net verstoren, waardoor je vagina geïrriteerd raakt en vanalles begint uit te scheiden om dit te compenseren, waardoor je de doekjes e.d. blijft kopen...
Leve water, zelfs om te scheren.
Jij bent duidelijk één van die door de publiciteit gebrainwashte " moderne " meiden. Ik heb van heel mijn leven geen parfum of deo gebruikt, en ik stink niet. Raar, hé ?
Gewoon je geregeld wassen, en op tijd en stond propere kleren aandoen. D�*t is het " wondermiddel ". Parfum & deo stinkt pas, is ongezond en verontreinigt.
Parfum maakt het pas mogelijk voor luie en vieze mensen om zonder zich te wassen een sociaal aanvaarde geur te verspreidden. Je kan heel goed naar parfum ruiken en een vettige onderbroek met strontvegen in aanhebben...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 00:34   #182
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De reklamesector scheept de vrouwen op met frustraties omtrent geurtjes. Sommige reklamespots op televisie zijn gewoonweg lachwekkend. Vapeurkes, ok, maar er is nog altijd een verschil tussen zweten en stinken. En wie werkt zweet ook. En wie zweet wast zich best regelmatig. Geen reden om 5 minuten na de douche opgescheept te zitten met een complex. Menopauze of niet.
Correct. De eigen lichaamsgeur ( niet de stank van een vuilaard die zich zelden of nooit wast dus ) word afgeschilderd als walgelijk , als iets dat absoluut moet verbannen worden, door de parfum-industrie. En de vrouwen, en nu ook de mannen, trappen daar in na een jarenlange publicitaire matraquage...
Oud 4 januari 2011, 00:34   #183
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mannen gebruiken juist géén parfum , slimmekke
" Eau de toillete pour les janettes " zou daar moeten opstaan, maar dan zou het mischien minder goed verkopen.
Dat is toch allemaal opzet van de parfum-industrie, de mannen parfum aansmeren, weet je wel wat voor een miljarden-markt dat is ?
Ik ken nog maar één bizzness van bijna gelijke waarde die op te starten is, en dat is de moslims leren varken eten en alcohol drinken ! Een afzetmarkt voor 1 en een half miljard mensen !!!
Jij geilt op moslims, varkens en janetten. Geef het maar toe.
Oud 4 januari 2011, 00:36   #184
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij geilt op moslims, varkens en janetten. Geef het maar toe.
Waarom ?
Oud 4 januari 2011, 00:41   #185
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waarom ?
Kom op, rol maar uit je kast..

In elke reactie lees ik wel wat over moslims, homo's en varkens
Oud 4 januari 2011, 00:56   #186
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom op, rol maar uit je kast..

In elke reactie lees ik wel wat over moslims, homo's en varkens
Waarom haten moslims varkens ?
Waarom hangen moslims homos op ?
Waarom zijn er meer en meer homos ?
Waarom komen die moslims hier wonen ?
D�*t zijn de échte vragen...
En nu stinken ze allemaal nog naar parfum ook nog !!!!

Laatst gewijzigd door den dinges : 4 januari 2011 om 00:58.
Oud 4 januari 2011, 01:05   #187
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Jij bent duidelijk één van die door de publiciteit gebrainwashte " moderne " meiden. Ik heb van heel mijn leven geen parfum of deo gebruikt, en ik stink niet. Raar, hé ?
Gewoon je geregeld wassen, en op tijd en stond propere kleren aandoen. D�*t is het " wondermiddel ". Parfum & deo stinkt pas, is ongezond en verontreinigt.
Parfum maakt het pas mogelijk voor luie en vieze mensen om zonder zich te wassen een sociaal aanvaarde geur te verspreidden. Je kan heel goed naar parfum ruiken en een vettige onderbroek met strontvegen in aanhebben...
LOL. Alsof je veronderstelt dat al je parfum- of deogebruikende medemensen incluis vrouwen als suqar en ik ons niet "geregeld" wassen of andere kleren aandoen.
En ieuw!!! zwijg me over die onbderbroeken!

Maar dat is wel zo ... daarom dat men ook zegt dat parfum niet toevallig zo floreert in Frankrijk hé. 'De Franse slag', Fransen staan niet bekend als het volk met de grootste hygiëne, want zoals je zegt: "een wolkje parfum en hup", de niet geoefende neus denkt dat hij met persoonlijke hygiëne te doen heeft.

Eigen lichaamsgeur vindt ik btw helemaal niet walgelijk en dat is idd iets tot�*�*l anders dan een vortig zweetgeurtje.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2011 om 01:08.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 01:18   #188
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL. Alsof je veronderstelt dat al je parfum- of deogebruikende medemensen incluis vrouwen als suqar en ik ons niet "geregeld" wassen of andere kleren aandoen.

Maar dat is wel zo ... daarom dat men ook zegt dat parfum niet toevallig zo floreert in Frankrijk hé. 'De Franse slag', Fransen staan niet bekend als het volk met de grootste hygiëne, want zoals je zegt: "een wolkje parfum en hup", de niet geoefende neus denkt dat hij met persoonlijke hygiëne te doen heeft.

Eigen lichaamsgeur vindt ik btw helemaal niet walgelijk en dat is idd iets tot�*�*l anders dan een vortig zweetgeurtje.
Waarom er altijd die Suqar bij betrekken ? Voel je je kwetsbaar alleen ?
En als je eigen lichaamsgeur niet walgelijk vind, awel dan ? Waarom van die stinkende chemische rommel op je lichaam spuiten ?
Wat de Fransen betreft, ik denk niet dat die viezer zijn dan andere mensen, wat is me dat nu weer voor racistische zever ?
Bij Belgen en Nieuwe belgen zitten vast evenveel stinkende viezerikken, die hun vuil verstoppen onder een laag make-up, en hun stank onder de parfum...
Oud 4 januari 2011, 01:27   #189
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Een klein vleugje lichte en vooral goede parfum, stinkt niet dinges, je moet natuurlijk jezelf altijd vaak genoeg wassen, maar een licht, fris, subtiel geurtje dat bij je eigen lichaamsgeur past, door de warmte van je huid zich vermengt met je eigen lichaamsgeur, geen wolk goedkope brol waarin je verzuipt en misselijk wordt van de stank, zoals er velen rondlopen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 01:35   #190
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Sommige mannen vragen aan hun vrouwen om zich speciaal voor hem na een zware inspanning even niet te wassen, speciaal voor de geur die het oplevert. Er bestaat zelfs de mythe dat Napoléon aan Joséphine de Beauharnais vroeg om zich speciaal voor hem enkele dagen niet te wassen vóór zijn terugkeer, omdat dat haar lichaamsgeur sterker zou maken. Het is waarschijnlijk niet waar, maar een subtiel verzinsel van iemand die het niet eens is met de huidige tendens om lichaamsgeur als iets vies of beschamends te verketteren.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 januari 2011 om 01:38.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 01:35   #191
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom er altijd die Suqar bij betrekken ? Voel je je kwetsbaar alleen ?
En als je eigen lichaamsgeur niet walgelijk vind, awel dan ? Waarom van die stinkende chemische rommel op je lichaam spuiten ?
Wat de Fransen betreft, ik denk niet dat die viezer zijn dan andere mensen, wat is me dat nu weer voor racistische zever ?
Bij Belgen en Nieuwe belgen zitten vast evenveel stinkende viezerikken, die hun vuil verstoppen onder een laag make-up, en hun stank onder de parfum...
Amai, je wordt ook vrolijker naar de nacht/ochtend toe zeker?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2011 om 01:36.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 02:02   #192
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De mode-industrie probeert culturele normen op te leggen die in ons nadeel spelen
Merkwaardig hoe je beweert tegen het opleggen van culturele normen te zijn wanneer het eerste wat je wil doen het opleggen van een andere culturele norm is. Sterker nog, je wil de culturele norm dat niemand nog deo mag gebruiken opleggen via een wet en de bijhorende kracht via gevangenisstraffen. Ik ervaar precies toch iets meer dwang van een gevangenisstraf dan van een Axe reclame die zegt dat vrouwen me aantrekkelijker vinden (alsof dat nodig is) wanneer ik Axe gebruik.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 02:05   #193
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waarom haten moslims varkens ?
Waarom hangen moslims homos op ?
Waarom zijn er meer en meer homos ?
Waarom komen die moslims hier wonen ?
D�*t zijn de échte vragen...
En nu stinken ze allemaal nog naar parfum ook nog !!!!
Ik haat geen varkens. Ik eet gewoon geen varkensvlees.
Ik hang geen homo's op. Liever 2 autochtone homo's dan 2 autochtone hetero's (Raf vind ik best wel lief).

Ik ben hier geboren, ik ben dus niet 'hier komen wonen'. Ik heb hier evenveel te zeggen als gij.

Wie geen parfum op heeft is een stinkerd, punt
Oud 4 januari 2011, 02:06   #194
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Helemaal mee eens, meid
Oud 4 januari 2011, 02:32   #195
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een verbod? Het gebruik van deodorant zou zelfs verplicht moeten zijn!

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 11:48   #196
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik ben man en gebruik ze met mate - ik woon dan ook in een omgeving waar het 3/4 van het jaar warmer dan 30 graden is.

Dat verbieden van parfums moet wel weer een idee van de Groenen zijn, die doen toch zo hun best om ons terug naar de Middeleeuwen te doen keren.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 11:57   #197
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik ben man en gebruik ze met mate - ik woon dan ook in een omgeving waar het 3/4 van het jaar warmer dan 30 graden is.

Dat verbieden van parfums moet wel weer een idee van de Groenen zijn, die doen toch zo hun best om ons terug naar de Middeleeuwen te doen keren.
Tast die warmte je denken aan waardoor je zo overdrijft?
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 17:06   #198
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Amai, je wordt ook vrolijker naar de nacht/ochtend toe zeker?
Tof dat je het met zo een goed humeur oppakt. Sorry voor mijn eventuele grofheid.
Oud 4 januari 2011, 17:10   #199
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haat geen varkens. Ik eet gewoon geen varkensvlees.
Ik hang geen homo's op. Liever 2 autochtone homo's dan 2 autochtone hetero's (Raf vind ik best wel lief).

Ik ben hier geboren, ik ben dus niet 'hier komen wonen'. Ik heb hier evenveel te zeggen als gij.

Wie geen parfum op heeft is een stinkerd, punt
Wie parfum op zijn lijf spuit inplaats van zich te gaan wassen is een vuilaard. Punt. Varkens zijn properder als zulke mensen.
En dat je hier geboren bent veranderd daar niets aan natuurlijk.
Oud 4 januari 2011, 17:30   #200
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en wassen met parfumVRIJE zeep
propere mensen ruiken naar zichzelf, het zijn zij die geurtjes gebruiken waar je je vragen bij mag stellen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be