![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vraag stelde ik hem ook. Ik vermoed dan dat hij lang genoeg zoekt tot hij een dokter vindt met dezelfde opvattingen als hij, met alle risico's vandien natuurlijk.
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk het...
Citaat:
Maar, ik dacht dat we overeengekomen waren dat pad ( Kant ed ) te verlaten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry xrc, JvdB
Ik moet helaas afsluiten nu... morgen vroeg opstaan alvast welterusten |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw, u moet handelen zoals de priester in de film van Otto Preminger, 'The Cardinal' . De priester moest beslissen en kiezen tussen het leven van zijn zwangere zuster en het leven van het komende kind. Indien het kind niet geaborteerd werd, zou zijn zuster sterven. Hij koos, getrouw aan zijn geloofsprincipes, voor het kind. Voor het jonge leven. Want zo was het door God gewild. (*) ![]() (*) (volgens hem dan) Laatst gewijzigd door system : 4 januari 2011 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er wordt niemand gedood.
![]() |
#431 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#432 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ethisch gezien, en dit staat in principe volledig los van het voorgaande omwille van de redenen die ik reeds heb aangehaald, hebben we de mens als waardevol gaan beschouwen. Het menselijk leven werd daarbij ook waardevol, en dat is grotendeels vastgelegd binnen een christelijk kader. (Daarvoor werden plundermoorden, mensenoffers,... nog niet ethisch veroordeeld; die regels bestonden vrijwel niet.) Nu kan ik met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom een embryo wel mag gedood worden, in tegenstelling tot een geboren mens, omdat ik geen grens kan bepalen, die dat ene leven naar waarde onderscheidt van dat andere leven. Je kan een hele hoop wetenschappelijke feiten aanhalen die stellen dat een zygote of een embryo niet nadenken, noch pijn voelen, maar dat zijn niet de criteria waarop men een waarde heeft gegeven aan het menselijk leven. Daarom stel ik dus een foetus gelijk aan een mens. Omdat het niet anders kan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan jouw hoogstpersoonlijke overtuiging, maar ook niet meer dan dat.
![]() |
#434 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ethisch gezien, en dit staat in principe volledig los van het voorgaande omwille van de redenen die ik reeds heb aangehaald, hebben we de mens als waardevol gaan beschouwen. Het menselijk leven werd daarbij ook waardevol, en dat is grotendeels vastgelegd binnen een christelijk kader. (Daarvoor werden plundermoorden, mensenoffers,... nog niet ethisch veroordeeld; die regels bestonden vrijwel niet.) Nu kan ik met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom een embryo wel mag gedood worden, in tegenstelling tot een geboren mens, omdat ik geen grens kan bepalen, die dat ene leven naar waarde onderscheidt van dat andere leven. Je kan een hele hoop wetenschappelijke feiten aanhalen die stellen dat een zygote of een embryo niet nadenken, noch pijn voelen, maar dat zijn niet de criteria waarop men een waarde heeft gegeven aan het menselijk leven. Daarom stel ik dus een foetus gelijk aan een mens. Omdat het niet anders kan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wetenschap leert ons niets, behalve dan dat ons bestaan volstrekt zinloos, onnuttig en bijgevolg waardeloos is. Zonder ons draait de wereld ook door. Zonder de aarde blijft het universum bestaan, maar toch trachten we dat hier wat te redden voor onze toekomstige generaties. Bovendien heeft de moderne samenleving een opening gemaakt voor elk nieuw idee, ongeacht de traditie, die onze beschaving heeft bepaald. Die nieuwe ideeën zijn vaak schadelijk (ongeacht de goede bedoelingen die erachter zitten.) omwille van hun utopische karakter. Een oud gezegde: "De perfectie is de vijand van het goede" is daarop perfect van toepassing. Enfin, ik zou hier nog lang over kunnen doorgaan, maar ik houd ermee op. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want er is niemand. Maar onnodig aan te dringen, wij verschillen gewoon van mening, no big deal.
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja,je stelde een foetus gelijk aan een mens, wat manifest onjuist is.
![]() |
#440 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |