![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat wat je bedoeld moet hebben, anders is er geen link tussen [[meerderheid v/d moslims dus volgens u slecht]] en [[polygamie komt wel degelijk voor in moslimlanden]], en heeft geen zin. Citaat:
Citaat:
Ik heb dat zelf in reportages gezien!! Ik ken een vrouw die hier was en nu is ze naar golfstaat geïmmigreerd om daar te trouwen met een man die reeds getrouwd is. Als je naar een islamitische dating website surft, gebruik dan de zoekcriteria [[Marriage Type :sharing acceptable]]. Waarom zou het vrouwonvriendelijk moeten zijn? En waar is polygamie een probleem? Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 01:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 | |
Burger
|
![]() @ porpo, beste
Citaat:
Diegenen die dat recht uit het vers 3/4 distilleren gaan in de fout uit eigen begeerte. Wat God niet verbiedt is toegelaten. = kan dus maar moet niet. Meer dan vier mag niet (onder strikte voorwaarden) = verboden. Dat is veel eerlijker en volgt niet de begeerte om van de wet af te wijken door er aan te prutsen. Dat polygamie zou dienen om in de hogere behoeften van de man is larie en apekool. Een huwelijk is verplicht voor elke man om niet in andere zonden te verzeilen. Binnen dat huwelijk moet hij tevreden zijn met wat God hem geeft anders geeft hij toe aan zijn begeerte. Hij moet ook zijn blik neerslaan en zijn kuisheid bewaren. Punt. Waarom zouden we soepel zijn voor de mannen? Uit solidariteit? Waarschijnlijk speelt dat een grote rol maar dat is niet de bedoeling van de islam. Veel te veel wordt de schuld bij de vrouw gelegd die aanstoot geeft en tot ontucht uitnodigt. Dat is al altijd zo geweest. Islam legt de verantwoordelijkheid bij beide seksen. Lees het Boek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen worden wel degelijk verantwoordelijk gesteld voor het seksuele gedrag van mannen, zeg me nu niet dat u dat niet weet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus als een vrouw met een korte rok buiten loopt en verkracht wordt dan is het de schuld van de vrouw?
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil geen islamitische discussie over polygynie. Komt polygynie uit de islam, islamitische jurisprudentie of islamitische culturen? Dit is een andere discussie. Wat ik hier beweer is simpel. Polygynie is geen probleem, wel vaak een oplossing. Het gebeurt, illegaal. Is legaliseren niet beter -indien het geen schade teweegbrengt- ? ![]() En wat is jouw geloof/overtuiging als ik vragen mag? Ik word irriterend hé. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 01:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een vrouw moet zich bedekken, maar hoe? Een moslima moet kiezen en bepalen. De man moet ook zijn ogen neerslaan, zich niet met vreemde vrouwen mengen, en sommigen zeggen ook: "geen hand geven". Ik zal jou vertellen wie die vrouwen verantwoordelijke stellen voor verkrachting. Aub, een cadeautje: Most women blame victims for rape, says British surve Read more: Most women blame victims for rape, says British survey - The Times of India http://timesofindia.indiatimes.com/w...#ixzz1AD41uc4T ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik lees begrijpend, anders vertel jij mij maar wat ik onjuist heb gelezen.
Er staan daar twee beweringen die voor mij van belang zijn (er staan zoals gewoon meer natuurlijk) en ik vroeg twee keer om een bron. Alvast bedankt. Mag ik nu een inhoudelijke reactie verwachten? Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 | |
Burger
|
![]() @ Alice,
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De geleerden verklaren je onbevoegd om het Boek begrijpend te lezen. Je begaat dan een zonde enz. Indoctrinatie ten voeten uit. Het Boek is gemakkelijk gemaakt door Ons. Waarom trekken jullie er dan geen lering uit. 4X in 1 soera te vinden. Dit is het duidelijke Boek. Staat bij het begin. In welk woord naast het Woord geloven jullie dan. Natuurlijk zijn vrouwen de ergste bedreiging voor het geloof. En paarden en huizen. Omdat mannen zichzelf niet onder controle hebben of niet willen hebben. Als je vrouwen zodanig verstopt dat je natuurlijke drift verdwijnt dan kan je bij het zien van een blote teen in extase raken of jongetjes gaan prefereren zoals in Afghanistan. In Marokko met een mini paraderen moet kunnen maar liefst met velen dan want het risico valt niet te ontkennen. Geen man zal de andere kant opkijken en als hij toch wegkijkt zal de haat op zijn gezicht te lezen zijn. Terecht misschien? Er is ook nog zoiets als respect? Voor jezelf en voor de anderen? Tot morgen. Inshallah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom nog anti-Islam zijn als je mensen zoals Porpo de uitleg zo duidelijk doen?
![]() |
#1333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
over polygamie in de thuislanden: Voor zover ik me herinner mag een Belgische Marokkaan die in Belgie is gehuwd geen tweede vrouw huwen in Marokko, want dan overtreedt hij de Belgische wetten tegen polygamie. Ali uit Mali die ginds al met vier vrouwen is gehuwd mag dat wel, en mag dan één vrouw mee naar Belgie brengen in het kader van gezinshereniging, als hij hier asiel heeft gekregen. Eenmaal Ali uit Mali "Belg" is geworden, zijn �*l zijn kinderen ook belgskes, ook degenen die nog nooit een voet in Belgique hebben gezet. (dit is een gevolg van de "verstrenging" van de snelbelgwet, waarbij "verstrenging" mee in het boekje van "onverwijld" terechtkomt). Als al die belgskes (6 per vrouw vb.) dan naar Belgique willen komen, staat niks hen in de weg. Als al die Belgskes dan hun eigenste mama willen laten overkomen als gezinshereniging, dan is dat OK. En zo komt dat de hele harem en de familie van Ali uit Mali nu in Retie woont sé!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 januari 2011 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.kids.partena.be/Content/D...anguagecode=NL Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @circe
Het klinkt wel erg eenvoudig. Ik weet niet of de paspoortentruck voor de kinderen in Marokko ook in Nederland op gaat. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Overigens zouden in alle lidstaten van de EU gelijke regelingen moeten gelden. Het gaat om vreemdelingen die de EU binnenkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en op dit document is er een vakje voorzien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig, 67 paginas over iemand die een grap van Lamoot niet kan smaken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 |
Schepen
|
![]() Grimme hebben de moderatoren een permanente ban gegeven. Zonder banpunten. Hij liet zich niet verleiden om persoonlijk te worden. Ze hebben hem verwijderd voor het verspreiden van haat en racisme. Ik ben bevriend met hem geworden via dit forum. België is niet mijn vaderland. Nederlands is niet mijn moedertaal. Ik ben niet blank. De moderatie heeft de onmacht van de moslims ter harte genomen. Laag bij de grond dat geen enkele vorm van kritiek op religies mag. Het is maar dat je weet. Wie er hier modereert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onlangs nog eens duidelijk in de (rode) verf gezet door een moderator. kritiek op religie mag, nee MOET in het geval van de Islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb zo wat discussies erover op islamitische sites gevonden, die religieuze keus zou komen door het feit dat men de man niet in bekoring mag leiden? Dus als men de strikte en overbodige toepassing op grote schaal ervan bekijkt kan men dan alleen maar afleiden dat de gemiddelde moslim zeer zwak in zijn geloof moet zijn. Eigenlijk geen wonder als je toch niet veroordeeld kan worden, enkel wat "gewezen op je fouten".
|
![]() |
![]() |