Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2011, 23:40   #241
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Was bestemt voor Tavek #242

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2011 om 23:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 23:41   #242
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Verhuis naar betere oorden. Waar werk is, geen belachelijke belastingdruk en kennis en competentie nog gewaardeerd wordt.
Dat is zeer juist.

Steeds op nieuw wordt er hier gekankerd dat de lonen veel te hoog zijn vergeleken bij veel andere lidstaten. Dat dit gemiddelde zo hoog is is tengevolge van het feit dat de kaderposities veelal immense bedragen worden toegekend. Maar los daarvan, vergeet men er ook telkenmale bij te vermelden dat ook onze belastingen veel hoger liggen dan vergeleken bij veel andere lidstaten.

Wanneer we minder belastingen zouden moeten betalen zouden we ook minder loon moeten hebben. Maar België is zo duur dat ze die belastingen brood nodig hebben.

Dat ze dan niet komen zeveren dat ons lonen te duur zijn hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2011 om 23:45.
Oud 12 januari 2011, 23:51   #243
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoeveel doppers ken jij die huren? Dewelke die ik ken wonen in een riante villa met zwembad en een stal vol springpaarden en rijden met een dikke kar rond, die op naam staat van hun partner waarmee ze niet getrouwd zijn en die officieel appart woont. Dan trekken ze nog eens dubbel kindergeld als alleenstaande moeder.
Ahhh jaa , die blonde met die Saab cabrio met luxemburgse plaat , en overal geflitst .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 23:52   #244
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dalen. Onvermijdelijk. Het kan nog wel even blijven doorstijgen, maar hier in België zijn de huizen nu al sterk overgewaardeerd. Als je ziet dat ze in elk boerengat in Vlaanderen nu alle braakliggende stukken grond volbouwen met appartement, dan zie je dat de vraag in de toekomst gaat bezwijken onder het aanbod.
Slaap zacht!
Oud 12 januari 2011, 23:57   #245
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ahhh jaa , die blonde met die Saab cabrio met luxemburgse plaat , en overal geflitst .
Toevallig is, het ook een blonde, waar ik het over heb, maar niet met een saab en niet met een Luxemburgse plaat.

business as yousewel

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2011 om 23:58.
Oud 13 januari 2011, 00:06   #246
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is overduidelijk dat er een nieuw concept van huizen bouwen moet worden klaargemaakt.
Goedkoper wel te verstaan.

Eenmaal dat ontworpen is valt gans dat huizen gedoe als een kaartenhuis in elkander.
Ben jij echt een persimist tot in de kist ? sorry .

Al eens neer de oostbloklanden geweest ? In hongarijé , van die betonnen blokken 4 hoog 8 naast elkaar betonnen muurtjes 8 cm dik zonder isolatie en ramen van gewoon T-ijzer met enkel glas , als Uw bed onder traam staat en ge hebt er de stop niet uit getrokken loop het na een nachtje over van de condens . Met van die stalen traphallen ( buiten ) met overlopen eveneens buiten . en je voordeur , eveneens in staal ,en direct binnen in de keuken.

We kunnen daar nog wat van leren hoor , dat was pas goedkoper . geloof jij echt dat we goedkoper gaan bouwen ? Ik niet
Wat wel eens zou kunnen ,( maar in België betwijfel ik dat ) meer mecano-bouw . gefabriceerde cellen in t'fabriek en als containers komen stapelen .
Maar tegen de tijd dat de mooie charme er af is om in je eigen nest nog enige creativiteit te steken , hoop ik inderdaad in een ander land te kunnen leven waar ik geen verwarming nodig heb .

Mogelijk evolueren wonigen ook zoals een auto of interieur .je trekt de deur open en je ziet van welk merk het is . Opel of Mercedes - In interieur het neusje van de zalm dat al zeer herkenbaar is , IKEA enz

Gelukkig , heb ik mijn eigen huis zelf ontworpen, zelf gemaakt , mij interieur zelf gemaakt , met eigen kunst en beeldhouwwerk . en mijn auto heb ik gekregen ,luxueuze pracht car van 14 jaar , maar ik ben er blij mee .
Oud 13 januari 2011, 00:08   #247
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Toevallig is, het ook een blonde, waar ik het over heb, maar niet met een saab en niet met een Luxemburgse plaat.

business as yousewel
Ho , met drie in een kamertje op de bisschoppenhoflaan . een paar klantjes per dag is genoeg en geene stress.
Ook geen btw aangiftes zeker . Enfin wie zou daar als klant een bonnetje vragen .
Oud 13 januari 2011, 00:10   #248
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho , met drie in een kamertje op de bisschoppenhoflaan . een paar klantjes per dag is genoeg en geene stress.
Ook geen btw aangiftes zeker . Enfin wie zou daar als klant een bonnetje vragen .
Noemen ze dat nog altijd de Margarine-boulevard?
Oud 13 januari 2011, 00:13   #249
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

business as yousewel
Ho k'vergat nog , dergelijke bussiness , drie grieten huren er een flatje , is weeral goe voor de verhuur , en die zijn zeer proper he , de kamer zeer romantisch ingericht , ruimen hun vuilzakken op , want de klantjes zien dat niet graag , en investeren in zeer mooie badkamer , met Jaccusi , en geen vochtplekken in huis , want de cv staat altijd op maximum , AHH JA , Tsoort werk wordt meestal niet in dikke wollen tui gedaan .
Oud 13 januari 2011, 00:14   #250
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Noemen ze dat nog altijd de Margarine-boulevard?
Dat had ik nog niet gehoord , verklaar U nader ?
Oud 13 januari 2011, 00:20   #251
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij echt een persimist tot in de kist ? sorry .

Al eens neer de oostbloklanden geweest ? In hongarijé , van die betonnen blokken 4 hoog 8 naast elkaar betonnen muurtjes 8 cm dik zonder isolatie en ramen van gewoon T-ijzer met enkel glas , als Uw bed onder traam staat en ge hebt er de stop niet uit getrokken loop het na een nachtje over van de condens . Met van die stalen traphallen ( buiten ) met overlopen eveneens buiten . en je voordeur , eveneens in staal ,en direct binnen in de keuken.

We kunnen daar nog wat van leren hoor , dat was pas goedkoper . geloof jij echt dat we goedkoper gaan bouwen ? Ik niet
Wat wel eens zou kunnen ,( maar in België betwijfel ik dat ) meer mecano-bouw . gefabriceerde cellen in t'fabriek en als containers komen stapelen .
Maar tegen de tijd dat de mooie charme er af is om in je eigen nest nog enige creativiteit te steken , hoop ik inderdaad in een ander land te kunnen leven waar ik geen verwarming nodig heb .

Mogelijk evolueren wonigen ook zoals een auto of interieur .je trekt de deur open en je ziet van welk merk het is . Opel of Mercedes - In interieur het neusje van de zalm dat al zeer herkenbaar is , IKEA enz

Gelukkig , heb ik mijn eigen huis zelf ontworpen, zelf gemaakt , mij interieur zelf gemaakt , met eigen kunst en beeldhouwwerk . en mijn auto heb ik gekregen ,luxueuze pracht car van 14 jaar , maar ik ben er blij mee .
Oei, de mijn is nog heel recent van 2000. Kost dan ook een flink deel uit mijn budget, zo een volle €300 + kosten van de technische schouwing, maar ze konden niets vinden. En dan die nieuwe nummerplaat is de doodsteek. Volle €20,... voor vanachter maar dan ook nog eens €19,5 voor vanvoor. Dat wordt weer flink sparen de rest van het jaar want ik wil mijn zeiljacht nog uitrusten met een GPS muis. Kost zeker ook nog €60.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2011 om 00:23.
Oud 13 januari 2011, 18:38   #252
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet de eigenaars verlegen de grenzen. Wij zijn geen vragende partij om extra belast te worden. We betalen KI. Wanneer de regering huur gaat belasten zijn zij het die grenzen verleggen, en dat zal gevolgen hebben. Logisch toch?

En huisjesmelkers zijn zij die niets bieden voor hun huur. Krotten die verhuurt worden aan meestal een buitenlander waar ze na enkele weken met 20 man in hokken.

Belasting eisen op huur en geen huur mogen aanpassen noch kosten mogen aftrekken zou het huisjesmelken juist in de hand werken. Verhuren en niets bieden. Met andere woorden, verhuren zoals het is zonder er een cent kosten aan te doen. Als het dat is wat ze nastreven moeten ze daar maar mee doorgaan. Succes gegarandeerd.
Mocht men verhuur als een bedrijfbelasting belasten, immers sommigen hebben meer huizen en flats in verhuur als privé persoon dan de meeste bedrijven ooit zullen hebben. Zie ik niet in waarom de huurprijzen daarom persé zouden stijgen.
Tenslotte hoe meer je de prijzen laat stijgen, hoe meer je zal belast worden. 't is procentueel...dus je kan nooit de huurders uw belastingen doen bijbetalen of je gaat tot in het oneindige. Wat uiteraard al snel zal zorgen dat je geen huurders meer zou hebben, zoals bedrijven geen klanten hebben als ze te duur worden. Zelfs integendeel je zou om je belastingen te minderen zelfs heus heel wat minder inkomen moeten genereren en uiteraard kosten maken (die ze nu echt niet maken) om af te sluiten met een balans zo rondom 0 natuurlijk.

Ik vrees dat vele eigenaars massaal die last en zorgen liever kwijt dan rijk zouden zijn en dus massaal hun eigendommen (zelfs tegen verliesprijs) zouden dumpen, want verlies is ook een kost nietwaar?

Het zou idd veel gevolgen hebben. Maar wie daar nu meteen de slechte of de goede gevolgen van zou ondervinden...daar zou men beter eerst twee keer over nadenken.

Maar het zou misschien een enorme boost zijn op het bedrijfsleven en de koopkracht herstellen in belangrijke mate.

Mocht ik vele eigendommen in verhuur hebben en men zou mij zeggen dat vanaf morgen alles belast wordt...ik zou mijn huisarts een pilletje voor mijn hart laten voorschrijven.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 18:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 18:45   #253
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zeer juist.

Steeds op nieuw wordt er hier gekankerd dat de lonen veel te hoog zijn vergeleken bij veel andere lidstaten. Dat dit gemiddelde zo hoog is is tengevolge van het feit dat de kaderposities veelal immense bedragen worden toegekend. Maar los daarvan, vergeet men er ook telkenmale bij te vermelden dat ook onze belastingen veel hoger liggen dan vergeleken bij veel andere lidstaten.

Wanneer we minder belastingen zouden moeten betalen zouden we ook minder loon moeten hebben. Maar België is zo duur dat ze die belastingen brood nodig hebben.

Als PhD af is, bol ik het
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 19:03   #254
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zeer juist.

De netto lonen zijn hier belachelijk laag door de belastingsdruk hoor. Ze zijn zeker niet te hoog.

(Trouwens, als je de lonen verlaagt ga je met je vastgoedinversteringen echt je broek scheuren...)

Een verlaging van de belastingdruk zou jou goed uitkomen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 19:06   #255
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht men verhuur als een bedrijfbelasting belasten, immers sommigen hebben meer huizen en flats in verhuur als privé persoon dan de meeste bedrijven ooit zullen hebben. Zie ik niet in waarom de huurprijzen daarom persé zouden stijgen.
Tenslotte hoe meer je de prijzen laat stijgen, hoe meer je zal belast worden. 't is procentueel...dus je kan nooit de huurders uw belastingen doen bijbetalen of je gaat tot in het oneindige. Wat uiteraard al snel zal zorgen dat je geen huurders meer zou hebben, zoals bedrijven geen klanten hebben als ze te duur worden. Zelfs integendeel je zou om je belastingen te minderen zelfs heus heel wat minder inkomen moeten genereren en uiteraard kosten maken (die ze nu echt niet maken) om af te sluiten met een balans zo rondom 0 natuurlijk.

Ik vrees dat vele eigenaars massaal die last en zorgen liever kwijt dan rijk zouden zijn en dus massaal hun eigendommen (zelfs tegen verliesprijs) zouden dumpen, want verlies is ook een kost nietwaar?

Het zou idd veel gevolgen hebben. Maar wie daar nu meteen de slechte of de goede gevolgen van zou ondervinden...daar zou men beter eerst twee keer over nadenken.

Maar het zou misschien een enorme boost zijn op het bedrijfsleven en de koopkracht herstellen in belangrijke mate.

Mocht ik vele eigendommen in verhuur hebben en men zou mij zeggen dat vanaf morgen alles belast wordt...ik zou mijn huisarts een pilletje voor mijn hart laten voorschrijven.
DAT IS ECHTE ONZIN. Op welk systeem zijn nu de huren berekend? Op een kapitaalopbrengst die belast is of een die niet belast is? Juist op een die niet belast is. Daarom is de opbrengst van het kapitaal ook laag, vergeleken met de kosten die er bij gepaard gaan. (Soms maanden geen huuropbrengst tijdens renovatie, soms slechte betaler en gerechtskosten moeten maken om het pand terug vrij te krijgen), Kadastraal inkomen, reglementen die veranderen waardoor er verplichtingen ontstaan zoals een energieprestatiecertificaat kunnen voorleggen enz.

Dan spreekt het toch voor zich, wanneer ze die opbrengst nog eens extra gaan belasten, dat de eigenaars in evenredigheid de huur gaan optrekken en de kosten gaan aftrekken, want als ze het als een inkomen gaan beschouwen en belasten dan betekend dat, dat ge de kosten die ge maakt om dat inkomen te verwerven moet mogen inbrengen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2011 om 19:09.
Oud 13 januari 2011, 19:14   #256
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De netto lonen zijn hier belachelijk laag door de belastingsdruk hoor. Ze zijn zeker niet te hoog.

(Trouwens, als je de lonen verlaagt ga je met je vastgoedinversteringen echt je broek scheuren...)

Een verlaging van de belastingdruk zou jou goed uitkomen.
Dat kom ik toch te zeggen. Men bekijkt het steeds als een gemiddelde en bruto, al ze vergelijkingen, maken. Maar als ze, zoals je zegt, eens een kat met een kat zouden vergelijken in plaats van gemiddelde en de netto lonen in plaats van de bruto, dan zullen er heel andere cijfers uit de bus komen.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2011 om 19:15.
Oud 13 januari 2011, 21:32   #257
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Moet goed lachen met al die het een tijd geleden dachten beter te weten en die kwamen voorspellen dat de prijs van onroerend goed zou zakken.
http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...-600.art?ckc=1
als de prijs van een waar een hele tijd lang hoger ligt dan de eigenlijke waarde, dan gaat de sector die deze waar produceert op korte tijd veel extra kapitaal aantrekken. dit aanzuigeffect doet de prijzen een tijdlang nog verder stijgen, maar ondertussen zakt de waarde van het goed door de accumulatie van kapitaal. op een bepaald moment ontstaat ergens in de markt een onevenwicht en valt het hele kaartenhuis in. de prijzen zakken in mekaar en een enorme hoeveelheid speculatief kapitaal verdampt.

dit proces kan jaren duren.

vrede,

redwasp
Oud 13 januari 2011, 21:47   #258
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DAT IS ECHTE ONZIN. Op welk systeem zijn nu de huren berekend? Op een kapitaalopbrengst die belast is of een die niet belast is? Juist op een die niet belast is. Daarom is de opbrengst van het kapitaal ook laag, vergeleken met de kosten die er bij gepaard gaan. (Soms maanden geen huuropbrengst tijdens renovatie, soms slechte betaler en gerechtskosten moeten maken om het pand terug vrij te krijgen), Kadastraal inkomen, reglementen die veranderen waardoor er verplichtingen ontstaan zoals een energieprestatiecertificaat kunnen voorleggen enz.

Dan spreekt het toch voor zich, wanneer ze die opbrengst nog eens extra gaan belasten, dat de eigenaars in evenredigheid de huur gaan optrekken en de kosten gaan aftrekken, want als ze het als een inkomen gaan beschouwen en belasten dan betekend dat, dat ge de kosten die ge maakt om dat inkomen te verwerven moet mogen inbrengen.
Ik vrees dat we feitelijk net het tegenovergestelde effect zouden krijgen.
Meer zo het systeem van helft op factuur en helft contant ....zeg niet dat het niet waar is hé.
En uiteraard zal dat samen vallen met een echte problematiek van al wat niet op factuur staat ook niet zal betaald worden, dit alles samen met rechtszaken, belastingcontrole, boetes...en misschien zelfs celstraffen.

Interessant gegeven die belastingen op huuropbrengst...we moeten daar dringend eens veel dieper op ingaan misschien.

Dus ja...start maar de boekhouding op verhuur van panden. Trek maar de kosten af van de opbrengst en betaal maar de belasting op de overschot (als die er al is natuurlijk) ....en begin maar al te vloeken telkens de huur omhoog gaat de belastingen evenredig stijgen.
En hou jullie hart maar vast bij de driejaarlijkse controle van de belastingen als ze met een nota boekje de panden eens gaan bezoeken om te zien of die kosten echt wel kosten waren...of dat men eens een herziening moet doen en wat btw en zo moet terug vorderen.

Scheten laten ga je en dikke zelfs.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 21:55.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 21:59   #259
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn huisbaas zou alvast enkele jaren vrij van belastingen zijn...als hij eindelijk eens de kosten zou maken die hij moet maken om alles te herstellen dat van hem hier is.

ohlala...die valt dood.
Oud 13 januari 2011, 22:04   #260
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat we feitelijk net het tegenovergestelde effect zouden krijgen.
Meer zo het systeem van helft op factuur en helft contant ....zeg niet dat het niet waar is hé.
En uiteraard zal dat samen vallen met een echte problematiek van al wat niet op factuur staat ook niet zal betaald worden, dit alles samen met rechtszaken, belastingcontrole, boetes...en misschien zelfs celstraffen.

Interessant gegeven die belastingen op huuropbrengst...we moeten daar dringend eens veel dieper op ingaan misschien.

Dus ja...start maar de boekhouding op verhuur van panden. Trek maar de kosten af van de opbrengst en betaal maar de belasting op de overschot (als die er al is natuurlijk) ....en begin maar al te vloeken telkens de huur omhoog gaat de belastingen evenredig stijgen.
En hou jullie hart maar vast bij de driejaarlijkse controle van de belastingen als ze met een nota boekje de panden eens gaan bezoeken om te zien of die kosten echt wel kosten waren...of dat men eens een herziening moet doen en wat btw en zo moet terug vorderen.

Scheten laten ga je en dikke zelfs.
Doe me niet lachen. Ze hebben nu nog niet de tijd om miljoenen fraudeurs te stekken te nemen wat zullen ze al die eigendommetjes eens gaan controleren. Ze zullen u zien klomen op de belastingen. Ze krijgen de horeca, die er voor bekent staat van 50%wit/5o%zwart, nog niet gecontroleerd.

Hahahahahahahaha, dat is een goei. Ken de er zo nog? Dan kunnen we is lachen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be