![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft trouwens nog steeds niet kunnen aangeven waar het bij het kind aanwezige inherent verschil dan nu wel zit in relatie tot het moment voor en na de geboorte. En juist daarom zou uw zogezegde bepaling van het menszijn in moeten schuilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of een eicel, zonder meer... zoals ik al zei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waren het niet diezelfde biologielessen, met name de plaatjes, die je lieten uitschijnen dat man en vrouw perfect compatibel waren inzake geslachtsorganen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets als een volledig uitgegroeide (baby) mens ?.... ik neem de term alvast gemakkelijkheidshalve over ) Wel, en wat dan te denken van dit : De ongeborene en moeder vormen feitelijk één geheel. Een zygote groeit niet spontaan uit tot een 'volwaardig mens' zonder het geheel systeem. Naarmate de tijd vordert zal de foetus méér en méér potentieel onafhankelijk te beschouwen zijn... dat is ook merkbaar als je beide wilt scheiden vóór de effectieve geboorte. Maar pas bij de geboorte, meer in het bijzonder bij het doorknippen van de navelstreng, kan je pas spreken over twee systemen, twee mensen. Mijn inziens is d�*t moment véél meer determinerend. Jouw moment kenmerkt zich alleen maar in : 1) het samengieten van twee afzonderlijke ( redelijk futiele ) componenten.... het is zelfs perfect te omzeilen. 2) Het begin van een explosieve groei ( tweedeling ) 3) Het uiteindelijke potentiële begin van een groei naar een 'volwaardige mens' ( die potentiële staat er niet voor niets bij .... zie ook verdere uitleg Pieke ) Mijn moment kenmerkt zich in : 1) Het einde van enige vorm van parasitair ( beste geval : commensalisme ) gedrag 1) Het scheiden van twee componenten uit één systeem met als resultaat twee afzonderlijke mensen... dat is niet te ontkennen en een feit... zelfs al loopt er na nog iets mis en sterft één van beiden dan nog kan je spreken over die twee personen 2) Het einde van de zwangerschap.... toch ook niet onbelangrijk ... 't schijnt dat zwanger slaagt op een toestand dat een vrouw een embryo of een foetus in zich draagt en een kind verwacht 3) Het einde van de groei naar een 'volwaardige mens'... conform de maatschappelijke consensus en de daarbij horende verstrekkende juridische basis Daaruit kan je alleen maar objectief uit besluiten dat het punt van de geboorte veel eenduidiger is en nog de volledige ruimte geeft aan de grijszone voor die geboorte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit stond er : 'probeer dan eerst even na te gaan hoe het geïnterpreteerd wordt en in welke context het staat.' uitglijderke ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw bepaling is er dan een van grote willekeur en tegelijkertijd een miskenning van de inherente waarde van het menselijk leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet, wel integendeel. Alleen trekt men een conclusie zonder ook maar enige achtergrondkennis over de wijze waarop de Kerk, in Oost en West, de bijbel benadert en van daaruit leest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is, beste Jan, dat jij in het begin slechts een moment gaf.... de verdere uitleg is pas erna gekomen Citaat:
Maar je wijkt weer compleet af van de essentie. Die was namelijk dat van zodra je inzag dat zomaar het opgeven van een bepaald tijdstip of moment nogal absurd was je me dat vroeg terwijl jouw motivatie toen nog volledig uitbleef. Vervolgens gaf je me die onder het voorwendsel dat er bij jou wel een wezenlijk verschil zou bestaan en bij mij niet. Dat is ronduit verkeerd en vorm van ingenomenheid. Jouw wezenlijk verschil blijkt te bestaan in het samenbrengen van twee verschillende componenten waardoor de eicel zou veranderen in een zygote en alzo 'potentieel' zou kunnen uitgroeien tot een 'volwaardig mens'. Die potentiële eigenschap, na het triggeren, blijkt een lege doos als er nog aan tienduizenden andere factoren moet voldaan worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() grappig hoor Ik zie bij jou geen enkel wezenlijk verschil om vanaf het moment van de conceptie plots de gaan spreken over een speciaal hoopje dat je dan mens zou dopen. Bovendien ga je nog voorbij aan het onmiskenbare feit dat je voor de geboorte één systeem hebt en na de geboorte twee systemen..... of heb jij één of andere magische oplossing om een kind als geboren te definiëren zonder het scheiden ? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
??? Als uw gebazel niet zo triestig was, zou ik het eigenlijk wel grappig kunnen vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bestaat de Kerk dan niet uit een aantal leden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad een wezenlijk verschil tussen een eicel en een spermacel enerzijds en een bevruchte eicel anderzijds. Er is geen wezenlijk, inherent verschil tussen een ongeboren kind van negen maanden en een geboren kind van negen maanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een gekronkel Gaf jij wel of niet een definitie van menselijk leven als zijnde beginnende bij de conceptie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waren we al uit. Het samengebrachte geheel is zowat de totaal som van de elementen. Big deal ! Zo fantastisch is dat niet en datzelfde verschil heb je door gans het proces ... 't schijnt dat zo'n zygote groeit van één cel tot héél véél celletjes Citaat:
Het ongeboren kind van negen maanden is ongeboren en dat van acht maand is geboren : Of je dat nu fijn vindt of niet maar dat wezenlijk verschil ligt verdomd goed gedefineerd vast. Laatst gewijzigd door praha : 19 januari 2011 om 00:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, u bent wel heel erg aan het zwalpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik voel dat dit zeer grappig wordt.... Ik denk dus volgens jou als een protestant omdat ik er rotsvast van overtuigd ben dat er hier een menselijke factor in het spel is ? |
|
![]() |
![]() |