Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2011, 14:11   #41
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Is dikke miserie dat door al die mensen die zich volproppen tot ze ontploffen ik de hele tijd geconfronteerd wordt met light producten. Geen wonder dat ik niet bijkom. Ale, dan maar wat extra kilos friet/suiker eten en de mensen de ogen uitsteken.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 20 januari 2011 om 14:12.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:30   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ge mij nu kon volgen, kon je die mss geven hé, dikzak !

die kon ik echt niet laten liggen toch he, herr flick
Zo dik ben ik niet ten eerste, en ten tweede you can run but you can`t hide,...

Ik kan uren, dagen, weken, maanden , jaren geduld opbrengen, maar uiteindelijk pak ik u toch, ge staat nu op mijn most wanted list Anna,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:32   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nee, het hoofdargument hier al te dikwijls herhaald. Maar voor slechte verstaanders als jij wil ik het nog wel eens herhalen: vreetzakken die ziekenhuisbedden, personeel en fondsen bezetten en zo het leven van échte zieken nog miserabeler maken, moeten daar zwaar voor boeten. Om te beginnen financieel.
Daar drink ik nen dikke Whiskey op zie vriend, en vanavond is, het ... ? hmmm ik weet het eigenlijk niet, ... misschien wel een snelle vette hap, ... t zal mij in elk geval smaken. En als ik ineen stuik van nen hartaanval weet ik dat ge solidair zult, zijn, ... ook al ben je dat liever niet. Schol !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:38   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
goed. dan beginnen we met palliatieve patienten naar huis te sturen, met een spuit en een doos morfine, ipv hen intensief te begeleiden. Beter voor echte zieken die tenminste nog een kans maken om het te overleven.

Wablief? Een doos morfine voor die gasten? Je bent niet goed wijs zeker? Verplichte euthanasie is veel goedkoper voor de maatschappij. Al dat levenrekken met morfine is pure luxe.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:40   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zo dik ben ik niet ten eerste, en ten tweede you can run but you can`t hide,...

Ik kan uren, dagen, weken, maanden , jaren geduld opbrengen, maar uiteindelijk pak ik u toch, ge staat nu op mijn most wanted list Anna,
lol!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:41   #46
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
juist. Ik betwijfel dat dat komt door een ingreep die meestal via daghospitalisatie gebeurt, of waar de patient na maximaal 1 overnachting alweer naar huis mag.
Dacht je soms dat die zielepoten overdag geen verplegers en ander personeel bezighouden? En een bed + andere infrastructuur bezetten?
Oud 20 januari 2011, 14:41   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wablief? Een doos morfine voor die gasten? Je bent niet goed wijs zeker? Verplichte euthanasie is veel goedkoper voor de maatschappij. Al dat levenrekken met morfine is pure luxe.
mss eens opzoeken wat morfine doet ... :s
Oud 20 januari 2011, 14:41   #48
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ge moet geen fitnessabonnement hebben om te sporten, wat is dat nu weer voor onzin.

Een paar loopschoenen en/of een fiets (hoeft heus geen duur model te zijn) is al meer dan genoeg.

Dit gezegd zijnde, de zeldzame sukkelaar met een hormonale stoornis niet te na gesproken, denk ik gerust te kunnen stellen dat de meeste zwaarlijvige mensen hun zwaarlijvigheid aan hun levensstijl te danken hebben.

Als er geld gegeven wordt aan maagringen, kan er geen geld worden uitgegeven aan andere dingen.

Veel mensen zien slecht. Tenzij het heel erg is, kan je een tussenkomst voor een bril op uw buik schrijven; laat staan een tussenkomst voor een ooglaser behandeling. Slecht zien is niet te wijten aan een ongezonde levensstijl.

Om eens cru te zijn: waarom moet de papzak die zich volpropt wel een tussenkomst krijgen en de sukkelaar die bijziend is en daar voor gene zak zelf de oorzaak van is, niet of nauwelijks niet?

Moet de transplanatie van iemand die een nieuwe lever nodig heeft omwille van alcoholisme, door de gemeenschap betaald worden?

Als ge uzelf persé in de vernieling wil vreten, ga uw gang, maar alle aandoeningen die ge hebt omwille van uw zwaarlijvigheid, daar kunt ge zelf voor opdraaien. Longkanker door roken? Crepeer maar. Waarom moet de samenleving daarvoor opdraaien? Een paar defauts aan uw lichaam en uwe geest omwille van heroïnegebruik? Foert.

Waarom wil men niet 100 % tussenkomen voor een aandoening waar men nu eens gene zak kan aan doen, m.n. bijziendheid?
en dan wilt ge het gaan halen bij iets dat ocharme 6 miljoen euro kost op een totaal van 28 miljard euro uitgaven.
en aangezien ge zo begaan zijt met levensstijlziektes pleit ge natuurlijk om de terugbetaling van al die cholesterolverlagers te schrappen. alleen al voor de statines levert dat een opbrengst op dat snel de 100 miljoen euro haalt.
En aangezien we het hier hebben over levensstijlziektes, schrappen we de tussenkomst voor hart- en vaatziektes, en diabetes type 2.
en accidenten. Dat is algemeen geweten dat dat ook meestal hun eigen schuld is.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:42   #49
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar denkt ge dat die doos voor dient fox?
Oud 20 januari 2011, 14:43   #50
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en dan wilt ge het gaan halen bij iets dat ocharme 6 miljoen euro kost op een totaal van 28 miljard euro uitgaven.
en aangezien ge zo begaan zijt met levensstijlziektes pleit ge natuurlijk om de terugbetaling van al die cholesterolverlagers te schrappen. alleen al voor de statines levert dat een opbrengst op dat snel de 100 miljoen euro haalt.
En aangezien we het hier hebben over levensstijlziektes, schrappen we de tussenkomst voor hart- en vaatziektes, en diabetes type 2.
en accidenten. Dat is algemeen geweten dat dat ook meestal hun eigen schuld is.
All beetjes helpen. Cholesterolverlagers moeten inderdaad niet worden terugbetaald, ook een luxeproduct, tenzij er een medisch onderliggend probleem is. Anders is minder verzadigde vetten eten afdoende.
Oud 20 januari 2011, 14:44   #51
giserke
Banneling

Standaard

Wat een toonbeeld van intelligentie is dat hier weer zeg?
Dikke mensen zijn automatisch vreetzakken, vetzakken, papzakken en ga zo maar verder.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:44   #52
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En aangezien we het hier hebben over levensstijlziektes, schrappen we de tussenkomst voor hart- en vaatziektes, en diabetes type 2. en accidenten. Dat is algemeen geweten dat dat ook meestal hun eigen schuld is.
Wel ja, als het aan de eigen levensstijl ligt, waarom niet? Waarom moet de samenleving opdraaien voor mensen met zelfdestructieve neigingen?

En een ongeval is... een ongeval. U elke dag volproppen doet ge bewust en met opzet; een ongeval is per definitie niet met opzet.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:44   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mss eens opzoeken wat morfine doet ... :s
Morfine verdooft zodat je de pijn niet voelt dacht ik, maar je gaat er toch niet per definitie sneller van dood dacht ik?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:44   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
All beetjes helpen. Cholesterolverlagers moeten inderdaad niet worden terugbetaald, ook een luxeproduct, tenzij er een medisch onderliggend probleem is. Anders is minder verzadigde vetten eten afdoende.
dictatoriale zeveraar !
Oud 20 januari 2011, 14:45   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Cholesterol is hoofdzakelijk erfelijk.
En efkes minderverzadigde vetten eten helpt geen zak.

Laatst gewijzigd door giserke : 20 januari 2011 om 14:46.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:45   #56
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht je soms dat die zielepoten overdag geen verplegers en ander personeel bezighouden? En een bed + andere infrastructuur bezetten?
En gij denkt dat als ge minder maagcorrecties gaat laten uitvoeren dat die bedden, infrastructuur en verplegers/ander personeel ineens magischerwijze ergens anders voor gebruikt gaan kunnen worden? Op een andere afdeling, of overgeheveld worden naar een gewoon ziekenhuis?
Oud 20 januari 2011, 14:46   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Morfine verdooft zodat je de pijn niet voelt dacht ik, maar je gaat er toch niet per definitie sneller van dood dacht ik?
in de praktijk wt dat een zachte euthanasie ...
de dosis wt zo opgetrokken (om lijden te voorkomen/verhelpen)
die dosis wt weldegelijk dodelijk ...
Oud 20 januari 2011, 14:47   #58
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat een toonbeeld van intelligentie is dat hier weer zeg?
Dikke mensen zijn automatisch vreetzakken, vetzakken, papzakken en ga zo maar verder.
Ik ben razend omdat mijn maat crepeert in ellendige omstandigheden, terwijl karakterloze zielepoten een gang verder in hun lijf laten kerven omdat ze de discipline niet kunnen opbrengen om wat minder te vreten. Dan kan intelligentie me (even) gestolen worden.
Oud 20 januari 2011, 14:48   #59
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij palliatieve patienten is de grens tussen pijnbehandeling en actieve euthanasie flou
Oud 20 januari 2011, 14:48   #60
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En gij denkt dat als ge minder maagcorrecties gaat laten uitvoeren dat die bedden, infrastructuur en verplegers/ander personeel ineens magischerwijze ergens anders voor gebruikt gaan kunnen worden? Op een andere afdeling, of overgeheveld worden naar een gewoon ziekenhuis?
Natuurlijk is dat zo, de hele witte sector kampt met chronisch personeelstekort. Van die beperkte resources gebruik maken voor overbodige luxe-uitspattingen is misdadig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be