Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2011, 21:25   #281
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar ik wacht nog steeds op enige verontwaardiging jouwentwege over al die mooie Wredelevende verzen die ik voor je opgezocht hebt, als je daar geen mening over hebt of zelfs geen klein beetje afkeuring over je lippen kan krijgen, dan verwacht ik ook dat je niet steeds valt over 'n woord dat ik ooit eens gebruikt heb, geen achterbaksheid, geen selectieve verontwaardiging!
Over het woordje gebroed valt men, maar met een boekje dat vol met haatschriften, oproepen tot geweld en moord staat hebben ze geen probleem.
Enige last van rechtlijnigheid kan men ze alvast niet verwijten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 januari 2011 om 21:25.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 21:27   #282
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cetnik Bekijk bericht
Da's wel een antwoord
Misschien was de vraag niet duidelijk

Citaat:
Op welke rechtsbasis ga je de duizenden tot de Islam bekeerde mensen Europa uitzetten?
Oud 27 januari 2011, 21:28   #283
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet echt, Sus
In Europa hebben we een vrijheid van godsdienst.
Op welke rechtsbasis ga je de duizenden tot de Islam bekeerde mensen Europa uitzetten?
Wat belet dan iemand anders om op diezelfde basis bv alle atheïsten uit te wijzen?
Een religie die andersgelovigen liever afgemaakt ziet, die zo ongeveer zegt dat misdaden tegen andersgelovigen niet echt misdaden zijn , etc. , dat kan toch al wel een goede basis zijn om een verbod in te stellen ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 21:29   #284
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Over het woordje gebroed valt men, maar met een boekje dat vol met haatschriften, oproepen tot geweld en moord staat hebben ze geen probleem.
Dat is precies wat ik bedoel daiwa, godzijdank iemand die 't snapt, iemand met gezond verstand!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 21:31   #285
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een religie die andersgelovigen liever afgemaakt ziet, die zo ongeveer zegt dat misdaden tegen andersgelovigen niet echt misdaden zijn , etc. , dat kan toch al wel een goede basis zijn om een verbod in te stellen ???

Wat denk je over een religie die 600.000 kinderen steelt en verkoopt ?

http://hubpages.com/hub/Spains-Stolen-Babies
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 21:36   #286
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is net omgekeerd.
Ze hebben problemen met de Koran, en gebruiken dit als excuus om net dat te doen wat ze de anderen verwijten : beledigen, schelden, minachting uitdrukken, racistische praat verkopen, haatzaaien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 21:38   #287
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat denk je over een religie die 600.000 kinderen steelt en verkoopt ?

http://hubpages.com/hub/Spains-Stolen-Babies
Aan mij moet je niet vragen of ik een religie wil houden hoor

't Is 't eerste da'k van dit lees dus 'k ken het niet, lijkt me wel iets anders dan hetgeen ik aanhaalde , staat ook waarschijnlijk niets in de bijbel van "ga en steel kinderen" of zo ...
Oud 27 januari 2011, 21:39   #288
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is net omgekeerd.
Ze hebben problemen met de Koran, en gebruiken dit als excuus om net dat te doen wat ze de anderen verwijten : beledigen, schelden, minachting uitdrukken, racistische praat verkopen, haatzaaien.

Nu komt fase 2 , ontkenning .
Oud 27 januari 2011, 21:42   #289
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan mij moet je niet vragen of ik een religie wil houden hoor

't Is 't eerste da'k van dit lees dus 'k ken het niet, lijkt me wel iets anders dan hetgeen ik aanhaalde , staat ook waarschijnlijk niets in de bijbel van "ga en steel kinderen" of zo ...

Nee idd ... het is onder Franco begonnen dus zal het iets een het rechts katholiek handboek zijn .
Oud 27 januari 2011, 21:46   #290
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee idd ... het is onder Franco begonnen dus zal het iets een het rechts katholiek handboek zijn .
Mja , dan ga je toch eens moeten afkomen met dat handboekje ...
In je link staat pertang dat het helemaal niets met toestanden van Franco te maken heeft ...
Oud 27 januari 2011, 21:53   #291
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja , dan ga je toch eens moeten afkomen met dat handboekje ...
In je link staat pertang dat het helemaal niets met toestanden van Franco te maken heeft ...

Het is onder franco begonnen , er staat toch niet dat franco die babys heeft gestolen ???... De kerk heeft dit gedaan en we weten allemaal toch aan wie zijn kant de kerk toen stond ... niet ?
Oud 27 januari 2011, 21:55   #292
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over het woordje gebroed valt men
Je verengt de discussie hier.
Het gaat over het algemene platte racisme en algemene discriminatie tov alles wat anders is dan het provinciale westerse, niet enkel over dat ene woordje.

Het is een prachtig voorbeeld van de pot die de ketel verwijt.

De extremistische crowd hier is even slecht als de extremistische moslim die ze menen te moeten bestrijden, waarbij ze dan voor het gemak alle andere moslims, vreemdelingen en andersdenkenden in de grote pot smijten.

Ik heb een even grote afkeer voor beiden.
Oud 27 januari 2011, 21:55   #293
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is net omgekeerd.
Amai vrouwke, je noemt daar nogal wat op, wat 'n consternatie over 1 woord; kopvod en nog 1 woord; gebroed; dat is dus allemaal; beledigen, schelden, minachting uitdrukken, racistische praat verkopen, haatzaaien?

Lees het boekske eens en wordt dan zo verontwaardigd, druk daar je afkeer over uit, durf hier neer te schrijven dat wat er in dat boek staat, de verzen die ik voor je opgezocht heb - en dat was maar 'n greep uit het hele Wreedzame oeuvre - dat dat NIET; beledigen, schelden, minachting uitdrukken, racistische praat verkopen, haatzaaien is, schrijf dat hier neer.

Je hebt hier blijkbaar óók overheen gelezen of niet echt begrepen;

When offending someone's religion is a crime, then you have neither free speech nor freedom of religion.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 21:57   #294
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is onder franco begonnen , er staat toch niet dat franco die babys heeft gestolen ???... De kerk heeft dit gedaan en we weten allemaal toch aan wie zijn kant de kerk toen stond ... niet ?
De voorbeeldjes hebben er toch niet teveel mee te maken .
Citaat:
THE CASES OUTLINED HERE ARE NOT THE SAME AS THE FRANCO STOLEN BABIES SCANDAL
En dat er hier en daar ne pastoor of een non mee tussen zat kan ik best aannemen, maar dit gaat dan ook over een crimineel feit als ik het goed bezie, niet over iets dat in hun "handboekje" staat...
Oud 27 januari 2011, 21:59   #295
Nadina
Burger

Standaard

Ik vind dit ook echt daadwerkelijk grote onzin, ik kan heel goed begrijpen wanneer men een burka bv wil gaan verbieden. Ik heb daar zelf ook wel een eng gevoel bij wanneer ik iemand tegenkom die zo een burka draagt. Je weet immers nooit wil er onder zit het kan uiteraard van alles zijn. het is dan ook wel zo prettig om elkaars gezicht te kunnen zien. Maar dat ze een hoofddoekje willen verbieden dat vind ik absurd.
Nadina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2011, 22:00   #296
Cetnik
Vreemdeling

Cetnik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In jouw link staat anders heel duidelijk:

THE CASES OUTLINED HERE ARE NOT THE SAME AS THE FRANCO STOLEN BABIES SCANDAL, as many of the newer cases happened after 1975 when Franco ceased to be in power.

En in die link staat een link naar een artikel in The Guardian: http://www.guardian.co.uk/world/2011...babies-network
En daar staat dat het over 261 baby's gaat. En niet over 600.000.
En ik zie ook niks over Franco zijn haatboek of de katholieke kerk of zoiets die hier achter kan zitten.

En verder heb ik geen flauw idee wat dit nog met het topic te maken heeft. Leg dat eens uit aub?
Oud 27 januari 2011, 22:00   #297
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
De voorbeeldjes hebben er toch niet teveel mee te maken .

En dat er hier en daar ne pastoor of een non mee tussen zat kan ik best aannemen, maar dit gaat dan ook over een crimineel feit als ik het goed bezie, niet over iets dat in hun "handboekje" staat...

Idd daar franco al eventjes niet meer aan de macht is lijkt me dit wel duidelijk .
Oud 27 januari 2011, 22:03   #298
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cetnik Bekijk bericht
In jouw link staat anders heel duidelijk:

THE CASES OUTLINED HERE ARE NOT THE SAME AS THE FRANCO STOLEN BABIES SCANDAL, as many of the newer cases happened after 1975 when Franco ceased to be in power.

En in die link staat een link naar een artikel in The Guardian: http://www.guardian.co.uk/world/2011...babies-network
En daar staat dat het over 261 baby's gaat. En niet over 600.000.
En ik zie ook niks over Franco zijn haatboek of de katholieke kerk of zoiets die hier achter kan zitten.

En verder heb ik geen flauw idee wat dit nog met het topic te maken heeft. Leg dat eens uit aub?

Ik hoef u niks uit te leggen kerel .
Voor de rest heb ik uw citaten niet van doen ik kan best zelf lezen en raad u aan ALLES te lezen .
Oud 27 januari 2011, 22:06   #299
Cetnik
Vreemdeling

Cetnik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef u niks uit te leggen kerel .
Voor de rest heb ik uw citaten niet van doen ik kan best zelf lezen en raad u aan ALLES te lezen .
Jij hoeft inderdaad mij niks uit te leggen. Maar ik zou het wel fijn vinden als je dat wel deed. Kwestie van precies willen weten waar je het over hebt he. En hoe je dat wilt rijmen met het onderwerp van dit topic. Toch?
Oud 27 januari 2011, 22:17   #300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Amai vrouwke, je noemt daar nogal wat op, wat 'n consternatie over 1 woord; kopvod en nog 1 woord; gebroed; dat is dus allemaal; beledigen, schelden, minachting uitdrukken, racistische praat verkopen, haatzaaien?
Neen, het gaat niet om 1 woord kopvod, en/of 1 woord gebroed.
De hoofddoek "een vod" noemen gebeurt enkel om de dames die een hoofddoek dragen te schofferen, te beledigen. Om minachting uit de drukken.
Jij noemde dat kind "gebroed" enkel en alleen om de moeder een hoofdoek droeg. (moet ik de link opzoeken?) Wat je reinste racisme/religisme is.

Citaat:
Lees het boekske eens en wordt dan zo verontwaardigd, druk daar je afkeer over uit, durf hier neer te schrijven dat wat er in dat boek staat, de verzen die ik voor je opgezocht heb - en dat was maar 'n greep uit het hele Wreedzame oeuvre - dat dat NIET; beledigen, schelden, minachting uitdrukken, racistische praat verkopen, haatzaaien is, schrijf dat hier neer.
Ja, als je de Koran letterlijk neemt staan daar beledigende, racistische/religistische, wreedaardige,... zaken in.
Maar wie neemt de Koran letterlijk behalve jij en nog wat fundamentalistische gestoorde oelewappers?
Citaat:
Je hebt hier blijkbaar óók overheen gelezen of niet echt begrepen;

When offending someone's religion is a crime, then you have neither free speech nor freedom of religion.
Is "offending someone's religion" een Belgische wet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be