![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, een doorslaggevend argument. Daar heb ik niet van terug...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen zullen zich rot amuseren tijdens een optreden van Sam Gooris, en zich steendood vervelen tijdens een uitvoering van de Matteüspassie van Bach. Beauty is in the eye of the beholder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() gelijkheid heeft uiteraard niks te maken met dezelfde fysieke mogelijkheden of dezelfde intellectuele mogelijkheden of dezelfde creatieve mogelijkheden;
Gelijkheid wil wel zeggen dat iedereen dezelfde kansen moet kunnen krijgen, onder dezelfde omstandigheden; Het heeft geen zin een totale nitwit cursussen burgerlijk ingenieur te laten volgen of een muzikale miskleun een opleiding tot tenor van het jaar te geven. Sommige mensen hebben andere kwaliteiten en die kwaliteiten moeten dan weer kunnen gestimuleerd worden. Tot daar vind ik de gelijkheid een normaal iets. Positieve discriminatie daarentegen vind ik een totale miskleun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Positieve discriminatie bestaat juist om een scheefgetrokken situatie (door eerdere discriminatie) proberen recht te trekken. Discriminatie kan wel degelijk positief zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, we zullen dat eens proberen. Wanneer jouw dochter verkracht en vermoord wordt, zullen we nakijken wat de "waarde" van de dader is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 31 januari 2011 om 06:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Daarom wordt er gelijkwaardigheid nagestreefd.
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 januari 2011 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door eno2 : 31 januari 2011 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fords bijdrage is allemaal goed, totdat we het over de mensen hebben die doodgereden zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is dan ook een scherts benaming om eerder de omgekeerde scheve situatie van een scheve situatie goed te pogen praten; Maar uiteindelijk blijft eht een scheve situatie.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft een gelijke waarde in mijn ogen, die kunnen mensen dan zelf wat bijvullen, of van afhalen, naargelang hun gedrag .. Laatst gewijzigd door Spiritus : 31 januari 2011 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |