![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Had je liever gehad dat ik zei dat je je beter niet dergelijke 'waarom' vragen stelt en beter gewoon blijft waar je bent en langzaam wegteert? Hierboven was er iemand die zei dat hij er volledig door zat omwille van zijn werk. Ik zie niet in wat er verkeerd aan zou zijn om een persoon in die situatie te vragen waarom je daar dan blijft. Dat is een legitieme vraag hoor. Geen teken van zwak en dom zijn. Iedereen komt in zijn leven in situaties waar hij niet wil zijn.
|
|
|
|
#182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb echter geen zin om daar m'n tijd in te steken. Ik heb ook geen zin om m'n tijd te steken in mensen die me proberen kwetsen (emotioneel of fysiek). Ik ben ook niet geneigd om tegen mensen te zeggen dat ze nu net met die mensen moeten omgaan. Waarom is het volgens jou een verkeerde eigenschap van een psycholoog om het geen goed idee te vinden om je tijd te blijven steken in mensen die je toch alleen maar willen kwetsen?
|
|
|
|
#184 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Opnieuw, jouw interpretatie. Ik vrees dat je hierin gewoon leest wat je zelf wil lezen.
|
|
|
#185 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
|
Citaat:
Je weet ook dat "bevrijd jezelf van de omgeving" grote prietpraat is. Zelfs over de plas heeft men al achterhaalt dat het toch maar een spotgoedkoop politiek en zwaar theoretisch ideetje blijft. Als ik me niet vergis bepleitte jij hier een tijdje geleden diezelfde bevrijding van de omgeving als nu. Je zou niet meedoen aan de rat race, waarom moest iedereen gaan werken? Studies waren ook voor niets nodig. Je zou je beter voelen in de bouwsector en je eigen ding doen binnen onze samenleving. Luxe zei je niets... In een andere recente discussie zei je echter dat je 13 uren per dag werkte.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 februari 2011 om 17:25. |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sommige mensen zitten vast in een denkstramien dat hen diep ongelukkig maakt. Maar om te beseffen dat men eruit moet, uit dat stramien, moet men eerst beseffen dat er iets mis is met het stramien, wat nogal moeilijk is als het bestaat uit "alles loopt voor mij fout, ik handel correct maar kan gewoon geen geluk meemaken". Nynorsk gelooft dat men "gewoon zomaar moet kunnen eruitgeraken" omdat ze dat zelf heeft gedaan. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
|
Citaat:
Maar als het allemaal zo makkelijk en evident zit, zitten er nu onterecht duizenden Belgen te sterven aan eenzaamheid. Om die eenzaamheid op te lossen is meer nodig dan iemand die ooit eens naar je luistert (en knikt of 'uhuh' zegt. Cursussen sociale vaardigheden in het onderwijs implementeren, zou geen slecht idee zijn. Ik heb je hier in K&K weten te vertellen dat je zat te verkommeren zonder eten.... dus je hebt zelf al aan den lijve ondervonden dat het ook een kwestie is van de juiste mensen kennen, mensen kennen die bereid zijn om ... en dat die mensen op dat moment beschikbaar moeten of willen zijn. Terzijde kan je ook niet van mensen verwachten dat ze onvoorwaardelijk en voor eeuwig vriendjes worden hé, en al je grillen bv. doorstaan en behoeftes inlossen. Of je kan wat losse relatietjes aanknopen, maar daar heb je op den duur dus ook niets aan. De gulden middenweg bewandelen wordt nogal eens verstoord door de agenda van het leven. Opnieuw, goedkoop en vooral onterend antwoord vind ik dit eerlijk gezegd.
|
|
|
|
|
#192 | |
|
|
Citaat:
Moest ze dat denken, dan is dat een heel naïef standpunt. Cijfers bewijzen namelijk dagelijks het tegendeel. Of misschien zijn het de genen, en is men wel gewoon voorbestemd. Misschien was het voor haar veel makkelijker om eruit te geraken dan het bij de anderen is, en gaat het dus zeker niet om meer wilskracht.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 februari 2011 om 17:36. |
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
|
Citaat:
Ik adviseer je ten stelligste een beetje meer down-to-earth te komen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 februari 2011 om 17:38. |
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
|
Citaat:
Die "denkkaders" zou ik nu niet direct zien als iets wat ultramakkelijk aanpasbaar is. Laat staan dat de meerderheid der mensen er zich bewust van zijn. Een denkkader wordt geschapen van zodra je het levenslicht ziet, en voor een stuk zelfs daar al voor. Het wordt mee geshaped door al de ervaringen en indrukken die je opdoet in de wereld. Niet iets dat je zomaar verandert dus. En ook niet iets dat je bewust kiest, al ware het een assortiment ijs in verschillende smaken. Enfin, van jou kan ik dat nog begrijpen. Van Nynorsk iets minder. Maar mogelijk is het überflexibel ...
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
|
Citaat:
Als je iemand niet graag ziet, blijf dan ook uit die persoon zijn of haar leven... Zij hebben mogelijks ook geen nood aan "kloothommels in hun leven"...
|
|
|
|
|
#197 | |
|
|
Citaat:
Blij dat je uit die donkere periode in je leven bent, maar om maar een tipje van de sluier te liggen van wat ik denk bij het lezen van deze post: - niet alle anderen hebben hetzelfde diploma als jou, een diploma als psychologe wat je toegang tot kennis verschaft in de menselijke psy - een diploma dat suggereert dat je IQ toch wel een stuk boven de 100 zal liggen normaalgezien, dat is ook iets waar niet iedereen vanzelfsprekend mee behept is. Je weet dat het gemiddelde IQ van de psychiatrische patiënten veel lager ligt dan het gewone populatiegemiddelde. - deze mensen kregen ook niet noodzakelijk dezelfde kansen als jij (hangt samen met 1 en 2 uiteraard) Je begint hier nog net niet met een beschuldigende vinger te wijzen naar al wie ooit aan suïcide-ideatie gedaan heeft of deed. De dommeriken.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 februari 2011 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Burger
|
Citaat:
Je kan het veranderen, maar dit vraagt intensieve, langdurige therapeutische behandelingen. Laatst gewijzigd door Spiritus : 1 februari 2011 om 17:46. |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Banneling
|
|
|