![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Deze draad drijft mij in de richting van negativiteit.
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Momenteel lijkt het mij minder erg. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een splitsing van 't een of 't ander wordt gezien als Serieuze Materie, maar is het niet. Een beetje de mensen laten kijken naar de echt serieuze materie mag wel eens. |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Minister-President
|
dat komt omdat je je eigen signalen,oftewel je eigen raadgever hebt genegeerd zodat je niet meer weet dat het fout gaat
|
|
|
#247 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat quoi? Lijkt me geheel duidelijk.
Citaat:
Ik zoek dan echt wel liever naar oplossingen hoor. En nee, die zijn niet kant-en-klaar. Maar ze zijn er wel. Als je zelfs als persoon in de omgeving van een eenzame niet kan geloven dat er oplossingen mogelijk zijn, en dat ge moet zoeken, sja, dan kan die eenzame maar beter zelfmoord plegen eh. Wel, zo fatalistisch wil ik nooit worden in ieder geval. De kernvragen zijn inderdaad: hoe ga je die tegenkomen? Maar dat is geen onmogelijke opdracht eh. Moeilijk? Ja. Barrières te overwinnen. Soms massa's barrières. Onmogelijk? Nee. Als iedereen gewoon eens naar zijn buren zou kijken zou iedereen iemand hebben die hem die duw geeft. Citaat:
Citaat:
Eén van de buren hier (oud menske, krijgt nauwelijks bezoek) had onlangs in de kliniek gelegen, was al terug thuis nog voor ik ze kon bezoeken. Ben me vandaag gaan excuseren dat ik er niet geraakt was. 't was al een wonder dat ze de deur opendeed want meestal doet ze voor niemand open, ze duikt ook altijd weg als ze mensen ziet. Heb er toch meer dan een uur zitten babbelen, en 'k ga volgende week terug. 'k hoop dat ze ook dan opendoet. Ge moet natuurlijk niet zeggen "hoi, jij bent eenzaam eh, ik kom u wat entertainen". Denk trouwens dat zij mij meer geëntertaind heeft dan omgekeerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#248 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Vanaf dan weet je heel snel wanneer je die grens benadert. Laatst gewijzigd door Yves38 : 1 februari 2011 om 23:18. |
|
|
|
|
|
|
#249 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In ieder geval, jouw speech hier, indien die had gekomen van iemand in m'n buurt, dan was 'm zéér effectief geweest om nog de dag zelf definitief zelfmoord te plegen. Sorry hoor, maar ik kijk liever naar wat er wel veranderbaar is in het leven van een persoon (mezelf of een ander), zonder daar bij iedere keer opnieuw te denken dat dat toch allemaal onrealistisch is. Citaat:
Citaat:
Maar je leest weer iets anders eh? Citaat:
Zeg eens, wat moet je dan DOEN, Groentje. Je blijvend naar het werk blijven slepen? Als het vat af is, is het af. Dan KAN je niet anders dan niet meer gaan werken. Ik ken zo'n koppel waarvan de man depressief was en het echt niet meer ging. Wel: zijn vrouw heeft zelf de telefoon gepakt, de dokter gebeld om te vragen of die nog kon komen, en hij heeft een tijd thuisgezeten. Zeg eens, wat in godsnaam heeft die vrouw verkeerd gedaan?? Citaat:
Voor de rest geef ik dit gewoon op hoor.
|
|
|
|
#250 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
als je dat signaal dan ook negeert,betaal je er ook een prijs voor
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan ook enorm vereenzamend werken, dat tweede, lijkt mij.
|
|
|
#252 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Weet je, het zijn niet de mensen die zeggen je m'en fous die last hebben van depressies en eventueel zelfmoord plegen, maar degene die verantwoordelijkheid nemen en serieus hun job proberen te doen. Spijtig genoeg. Sorry, maar je moet mij de maatschappij en zeker de arbeidsmarkt niet meer leren kennen, ik ben serieus gedesillusioneerd door de maatschappij in zijn geheel Laatst gewijzigd door Yves38 : 1 februari 2011 om 23:27. |
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk ook dat de mensen met verantwoordelijkheid net gevoeliger zijn aan depressies, wat het dubbel zo risicovol maakt. En je blijft ook maar doorgaan, want je bent loyaal, blijven doorgaan... Ik kijk behoorlijk op naar mensen die dan de stap zetten om daar uit te stappen.
|
|
|
|
#254 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
er bestaan ook wel degelijk bedrijven die in hun personeel investeren en er ook voor zorgen dat ze niet overgekocht worden
|
|
|
|
#255 |
|
|
Neen dank je. Dat mag dan jouw vermaak zijn. Het is niet mijn stijl, ik zou er nog niet eens opkomen begot, laat staan het overwegen of uitvoeren. Verder maak je er weer een verdraai-feest van wat me opnieuw doet vaststellen dat discussiëren met jou geen enkele zin heeft. Of je begrijpt me niet, of je verdraait het doelbewust. Hoe dan ook leidt het nergens toe en ik word er niet vrolijk van als ik opmerk hoe je mij vanalles in de schoenen schuift. En ik heb al gemerkt dat mensen dat dan lezen en denken dat ik dat ècht gezegd hebt, wat me dan een tijdlang kan achtervolgen. Dus neen bedankt. Ik zou wel graag nog een antwoord zien op mijn omgevingsvraag. Want dat is blijkbaar toch niet zo simpel. Naar het schijnt hebben de hongeringen in Ethiopië hetzelfde probleem en moet je het zelfs niet zo ver van huis gaan zoeken.
|
|
|
|
#256 | |
|
|
Citaat:
als je het nooit hebt ervaren of ervan hebt hersteld, kan je je niet meer inbeelden hoe het exact was. (Gelukkig maar.
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Vooral als je bedrijf afhangt van een buitenlandse directie (wat in België veel het geval is) dan wordt je uitgeperst. Tja, er wordt niets aan gedaan |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Minister-President
|
dus het is vergelijkbaar met een illusie
|
|
|
#259 |
|
Minister-President
|
men hoeft er juist niets aan te doen omdat het in het voordeel is van de produktiviteit van een bedrijf dat teert op medewerkers die zich "willen" laten uitpersen zodat dat systeem in stand gehouden word.
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 1 februari 2011 om 23:53. |
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ging eigenlijk bij het begin van deze discussie ervanuit dat je hetzelfde idee als mij had: dat depressies niet per definitie hopeloos zijn, dat er heel vaak nog dermate ruimte is voor verandering dat er leven is erna. Dat de kracht om dergelijke dingen aan te pakken en te overleven binnenin de mensen schuilt, soms ontzettend diep verborgen onder allerlei lasten, maar het IS er wel. Je bent erin geslaagd om heel die positieve boodschap te ondermijnen: je hebt gedaan alsof ik denk dat alles hopsiedaisy evident is en dat ik mensen die het moeilijk hebben sukkelaars zijn. Je hebt er alles aan gedaan om duidelijk te maken dat het heel vaak behoorlijk onrealistisch is om eruit te geraken. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we dezelfde mening hebben. Ik ben er ook van overtuigd dat je blijvend gewoon tegendraads gaat doen om tegendraads te doen. Wat je omgevingsprobleem betreft: je zal vast ook weten dat ik zowat hetzelfde probleem heb dankzij mijn allergie. Het zal me er niet van weerhouden gelukkig te zijn, en ik hoop voor jou hetzelfde.
|
|