![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Homo's moeten moeten ter dood gebracht worden is eigenlijk een verkeerde vertaling uit vorige eeuw toen pedofilie nog niet zo bekend was. Er staat eigenlijk pedofielen moeten ter dood gebracht worden. Jaja arti de Joden hadden de eerste kinderbescherming uit de geschiedenis, je moet weten de mannen trokken voor drie maanden de woestijn in om hun geiten en schapen te hoeden, de mannelijke kinderen gingen mee vanaf ik dacht negen jaar of zo. Die mannen zaten daar drie maanden zonder vrouw weet je wel, de moslims mochten van de mo hun lusten botvieren op hun dieren de Joden niet. Dus om de kinderen te beschermen werd deze wet in leven geroepen. Deed je het toch moest je zien één van de drie vrijsteden levend te bereiken daar kon je een "eerlijk" proces krijgen, bereikte je die niet en kreeg de familie van de misbruikte jonge je te pakken mochten ze je doden.
|
|
|
|
#882 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#883 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#884 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#885 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#886 |
|
Banneling
|
ik spreek me toch niet uit over het christendom. Ik heb het over de verschillende tussen het Nieuwe Testament en de Hebreeuwse bijbel. Dat ken ik nog uit mijn jeugdjaren. Jij niet dan? niet goed opgelet in de klas?
|
|
|
|
|
|
#887 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toen ik kind was, werden de eerste bijbellessen gegeven. Tot 1966, had men liever niet dat de simplele christen de Bijbel las. Toen men dat niet meer kon tegenhouden, werden lessen gegeven. Om zeker te zijn dat de gelovige de Bijbel correct interpreteerde. |
|
|
|
|
|
|
#888 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En tenslotte de "eindconclusie" - als ik het zo mag noemen - in beide religies: Volgens de islam : Zo u mocht hebben gezondigd; moge Allah de Almachtige u straffen. Volgens het katholieke geloof : Zo u mocht hebben gezondigd; moge de Goede God u vergeven. Wel, gezien ik als vrouw zeker geen plezier ga hebben aan de maagden die mij wachten als ik als islamitische zelfmoordenaar bij een aanslag het leven verlaat, denk ik dat ik het voorlopig bij de rijstepap met gouden lepeltjes ga houden.
|
|
|
|
#889 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedere zondaar kan volgens het NT vergiffenis krijgen.
|
|
|
#890 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jammer genoeg is het niet altijd zo dat de dienaars van een leer even goed zijn als zou moeten volgens die leer.
|
|
|
|
#891 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat homo's zondaars zijn, komt dat nu uit het OT of NT? |
|
|
|
|
|
|
#892 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.freak-search.com/nl/threa...oerig_gedragen Ja, u leest goed : zo doen wij dat met meiden die zich hoerig gedragen. Elders in dit subforum heeft iemand er een draad over geopend met nog meer informatie.
|
|
|
|
#893 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#894 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#895 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#896 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook Paulus veroordeelde homoseksualiteit ten strengste, zie Romeinen 1:26-27. Deze brief werd geschreven ten tijde van Nero, het zal toen ook wel een actueel onderwerp geweest zijn. Maar zoals ik al eerder heb geprobeerd te verduidelijken : in het christendom heeft er wel degelijk een evolutie plaatsgevonden. De rooms-katholieke Kerk maakt een duidelijk onderscheid tussen seksuele geaardheid en seksualiteit, het seksueel beleven van seksuele geaardheid. Ze leert dat men respect, begrip en fijngevoeligheid moet hebben ten opzichte van homoseksueel geaarde mensen, dat men homoseksuelen niet onrechtmatig mag discrimineren maar ook dat homoseksuele daden 'intrinsiek ongeordend' zijn, in strijd met de ethische natuurwet en de seksualiteit afsluiten voor de gave van het leven. Daarom keurt ze die af en vraagt dat homoseksueel geaarde mensen in kuisheid leven. Nu tevreden? Ik besluit hieruit dat de Kerk homoseksualiteit op zich afkeurt maar mensen met homoseksuele neigingen niet veroordeelt. Dat is dus het verschil met de islam. Die keurt homoseksualiteit af èn veroordeelt mensen met homoseksuele neigingen (jammer genoeg zelfs ter dood). Dat is dus ook weer een bewijs dat de katholieke Kerk geëvolueerd is, zich aanpaste aan deze tijd (misschien volgens velen nog niet genoeg maar toch) en verdraagzaam is. Stel daar tegenover de onverdraagzame, starre islam ...
|
|
|
|
#897 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#898 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ten tweede lees ik nergens dat dit gebeurde in naam van het islamitische geloof. Ten derde lees ik dat "ontstond daarna op de school "een broeierige sfeer", waarbij twee groepen tegen over elkaar kwamen te staan" Ten vierde vind ik het alles behalve dat AT5 die foto van het dertienjarige meisje publiceert. Maar ik begrijp dat men op die manier lezers lokt. Dit alles geheel terzijde, want nogal off-topic. Nietwaar Marie. |
|
|
|
|
|
|
#899 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#900 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Is dat onvoldoende? Laatst gewijzigd door filosoof : 2 februari 2011 om 22:28. |
||
|
|
|