Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 19:39   #61
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Nu is het opeens het Engels. Tjah, overal in de wereld leert men die taal hè ? Internationale discussies verlopen dan ook in het Engels en een beetje geschoold mens spreekt die taal op communicatief niveau. Ik dacht al dat je het Engels bedoelde, gezien het Nederlands niet zo'n wereldfaam heeft.
In het geval van het gezin dat naar Tchechië verhuisde, verwachtte men dat men hen in -op het stadhuis, nota bene- in het Engels verder zou helpen. Waarom zouden Tchechen in godsnaam Engels moeten leren? Zijn die mensen plots ongeschoold omdat ze geen Engels spreken??? Vergeten dat Tchechië onder Russische invloedssfeer viel en dat ze dus eerder Russisch zullen spreken dan Engels? Is heel Oost-Europa nu plots ongeschoold omdat ze geen (amper) Engels spreken? Van kortzichtigheid gesproken...
Trouwens, als u de moeite zou nemen alle reportages te bekijken gaat u voorbeelden vinden van Nederlanders die in Frankrijk een zaak willen uitbouwen (klusbedrijf) zonder dat ze het Frans machtig zijn. Dan gaat het van: 'allo, ja, euh, je, euh mon marie helpen'
Citaat:
Verder is het uiteraard fatsoenlijker dat men de lokale taal leert, ...
D�*t is de essentie: altijd en overal.

Citaat:
Uw haatdragende aard ligt veeleer aan het feit dat uw gezicht verzuringsrimpels begint te vertonen reeds bij het horen van een Nederlands accent.
Dat u uit enkele posts kunt opmaken dat ik niet alleen haatdragend ben, maar ook nog verzuringsrimpels vertoon, doet mij vermoeden dat ik met 'Madame Soleil' te maken heb. Trouwens, mijn Nederlandse tante had 1 innige wens zolang haar enig kind niet gehuwd was: dat die vooral NIET met een Nederlandse naar huis zou komen. Is zij nu plots ook een haatdragende 'Vlaamse' vol verzuringsrimpels?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:39   #62
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Mijn beeld van de Nederlanders is het volgende:
  • ze vinden zichzelf gewèldig
  • ze palmen in wat ze kunnen
  • ze gaan al te graag over de grens als het hun voordeliger is
  • ze verwerpen wie bij hen zijn heil zoekt (ga maar eens met een blessure naar een Nederlandse kliniek; die sturen je doodleuk door naar België om verzorgd te worden)
  • ze verwachten dat iedereen zich aan hèn aanpast (getuige de talloze reportages van Nederlanders die in het buitenland verbolgen zijn dat men hen ter plaatse enkel in de lokale taal te woord kan staan)
  • ze klitten samen als vet op een waterplas (Nederlandse uitbaters van campings, B&B's, hotels kopen van Nederlanders, zoeken/vinden Nederlandse klanten en toveren in een handomdraai hun zaak om in 'een klein stukje Nederland')
  • ze houden hun eigen landje keurig netjes en proper, maar eenmaal over de grens is het 'alle remmen los'!
Dit is mijn beeld over de Nederlanders. Zolang ze zich kunnen aanpassen en niet alles willen overnemen: geen probleem. Maar blijkbaar hebben ze ergens een gen dat daar anders over beslist.
En dat vind je dus géén negatief beeld? Dan ben ik benieuwd wat een Vlaming met wél een negatief beeld over ons denkt.

En vers twee: het is inmiddels wel aangetoond dat dergelijke negatieve gevoelens over Nederlanders eigenlijk uitsluitend in Vlaanderen voorkomen. Dat is toch op zijn minst wel interessant. Enige introspectie zou je goed doen. Waarmee ik uiteraard niet gezegd wil hebben dat wij perfect zijn. Niet perfecter dan de volken om ons heen in elk geval.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:40   #63
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
daar is hij te laf voor,een typerend vlaams kenmerk
Het spijt me u op dat punt te moeten bijtreden, maar de eerlijkheid gebiedt mij ertoe.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:41   #64
Hollander

Standaard

Citaat:
Dat u uit enkele posts kunt opmaken dat ik niet alleen haatdragend ben, maar ook nog verzuringsrimpels vertoon, doet mij vermoeden dat ik met 'Madame Soleil' te maken heb. Trouwens, mijn Nederlandse tante had 1 innige wens zolang haar enig kind niet gehuwd was: dat die vooral NIET met een Nederlandse naar huis zou komen. Is zij nu plots ook een haatdragende 'Vlaamse' vol verzuringsrimpels?
Kennelijk wek je bij meer mensen dan alleen ondergetekende het vermoeden op dat je niet neutraal t.o.v. Nederlanders staat.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:45   #65
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En dat vind je dus géén negatief beeld? Dan ben ik benieuwd wat een Vlaming met wél een negatief beeld over ons denkt.

En vers twee: het is inmiddels wel aangetoond dat dergelijke negatieve gevoelens over Nederlanders eigenlijk uitsluitend in Vlaanderen voorkomen. Dat is toch op zijn minst wel interessant. Enige introspectie zou je goed doen. Waarmee ik uiteraard niet gezegd wil hebben dat wij perfect zijn. Niet perfecter dan de volken om ons heen in elk geval.
Waar heb ik gezegd dat ik geen negatief beeld heb? Ik heb gezegd welk beeld ik heb en dat is gevormd door UW landgenoten en de manier waarop ze zich over de grens profileren.
Gaat u nu plots beweren dat wat ik hier schrijf niet correct is? Nederlanders gedragen zich doorgaans keurig en netjes zolang ze binnen hun landsgrenzen blijven. Eenmaal over de grens kan en mag alles. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ELKE Nederlander zo is. Maar wanneer :
  • NEDERLANDERS mij persoonlijk zeggen 'dat het zo jammer is dat het hier -op die bewuste kampeerplaats- zo vol Nederlanders staat en dat de hele sfeer van jarenlang compleet kapot is'
  • NEDERLANDERS die in België wonen vooral geen Nederlandse schoondochter/-zoon wensen
dan kunt u moeilijk blijven beweren dat alleen Vlamingen er zo over denken.

Trouwens, als het zo is dat 'dergelijke negatieve gevoelens alleen in Vlaanderen voorkomen', moet u wel gek zijn om precies datzelfde Vlaanderen bij Nederland te willen voegen. Van masochisme gesproken!

Laatst gewijzigd door kizzy : 5 februari 2011 om 19:50.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:46   #66
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kennelijk wek je bij meer mensen dan alleen ondergetekende het vermoeden op dat je niet neutraal t.o.v. Nederlanders staat.
Laat dat vermoeden maar achterwege; ik sta niet neutraal t.o.v. Nederlanders. Te veel slechte ervaringen mee gehad en teveel gehoord en gezien.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:48   #67
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kizzy stelt iets vast dat door velen eveneens word herkend en erkend..
namelijk dat nederlanders geen respect hebben voor andermans cultuur en door hun koloniale driften een andere cultuur eigen maken of vervormen
Oud 5 februari 2011, 19:48   #68
Hollander

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat ik geen negatief beeld heb? Ik heb gezegd welk beeld ik heb en dat is gevormd door UW landgenoten en de manier waarop ze zich over de grens profileren.
Gaat u nu plots beweren dat wat ik hier schrijf niet correct is? Nederlanders gedragen zich doorgaans keurig en netjes zolang ze binnen hun landsgrenzen blijven. Eenmaal over de grens kan en mag alles. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ELKE Nederlander zo is. Maar wanneer :
  • NEDERLANDERS mij persoonlijk zeggen 'dat het zo jammer is dat het hier -op die bewuste kampeerplaats- zo vol Nederlanders staat en dat de hele sfeer van jarenlang compleet kapot is'
  • NEDERLANDERS die in België wonen vooral geen Nederlandse schoondochter/-zoon wensen
dan kunt u moeilijk blijven beweren dat alleen Vlamingen er zo over denken.
De discussie ontstond toen iemand zij dat België bestaat bij de gratie van anti-ollandse sentimenten. Jij beweerde dat dat tot het verleden behoorde. Ik concludeerde daarna uit je discours dat je daar dus kennelijk geen gelijk in hebt.
Je hebt dat vermoeden nog niet weggenomen. Dat hoeft ook niet, want het ondersteunt de eerdere stelling alleen maar.
maar even puntsgewijs, kan je één van je punten een beetje staven, of blijft het bij wat kampeerwinkelgeklaag?
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:51   #69
Hollander

Standaard

Citaat:
kizzy stelt iets vast dat door velen eveneens word herkend en erkend..
namelijk dat nederlanders geen respect hebben voor andermans cultuur en door hun koloniale driften een andere cultuur eigen maken of vervormen
Grappig dat je dat zegt. Half Afrika spreekt Frans, India, Amerika, Australië spreken Engels, Zuid Amerika spreekt Spaans en Portugees.

En onze voormalige koloniën? Die spreken allemaal géén Nederlands.
Tot zover koloniale driften, een andere cultuur vervormen en dergelijke. Wij hebben ons relatief gezien OVERAL aangepast.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:53   #70
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
maar even puntsgewijs, kan je één van je punten een beetje staven, of blijft het bij wat kampeerwinkelgeklaag?
Toen mijn familielid zich tijdens een bootweekend in Nederland vrij ernstig kwetste, bood hij zich aan in een Nederlandse kliniek voor verzorging. Daar kreeg hij doodleuk te horen dat hij zich daarvoor makkelijk tot een Belgische kliniek kon wenden, gezien de beperkte afstand (het was toch maar 1 1/2 uur rijden). Gevolg: einde bootweekend en vervroegde terugkeer. Hier in België: 12 hechtingen.

Genoeg zo of nog meer nodig?
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 19:57   #71
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toen mijn familielid zich tijdens een bootweekend in Nederland vrij ernstig kwetste, bood hij zich aan in een Nederlandse kliniek voor verzorging. Daar kreeg hij doodleuk te horen dat hij zich daarvoor makkelijk tot een Belgische kliniek kon wenden, gezien de beperkte afstand (het was toch maar 1 1/2 uur rijden). Gevolg: einde bootweekend en vervroegde terugkeer. Hier in België: 12 hechtingen.

vlamingen zouden eens hetzelfde moeten als een hollander zich in een belgisch kliniek aanmeld

Acht keer meer Nederlanders naar Belgische ziekenhuizen
http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gez...enhuizen.dhtml
Oud 5 februari 2011, 20:00   #72
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Grappig dat je dat zegt. Half Afrika spreekt Frans, India, Amerika, Australië spreken Engels, Zuid Amerika spreekt Spaans en Portugees.

Tot zover koloniale driften, een andere cultuur vervormen en dergelijke. Wij hebben ons relatief gezien OVERAL aangepast.
In de Kongo spreken ze ook Frans, terwijl de meeste kolonialen Vlamingen waren.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:00   #73
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Euh? Pardon?
  • Aruba
  • Sint Maarten
  • Zuid-Afrika
  • Curaçao
En in de andere gebieden liet men evenmin achterwege de Nederlandse taal in te voeren, of bent u dat even selectief vergeten? De Nederlanders deden precies wat alle koloniserende naties deden: hun cultuur opleggen. Als Nederland langer aan haar kolonies had kunnen vasthouden en als men nadien niet zo'n verzet had gevoeld tegen de voormalige kolonisator waren er echt wel meer Nederlandstalige gebieden geweest.

Schijnheiligheid siert niet hoor.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:01   #74
Hollander

Standaard

Citaat:

iedereen kent wel zo'n schokkend zorgverhaal. Dat is echter niet representatief. Ik heb me ook eens met een vrij ernstige kwaal aangeboden in een Frans ziekenhuis. Daar heb ik uren zitten wachten totdat duidelijk werd dat men mij niet ging helpen. Toen ik de volgende dag terugkwam heb ik weer uren gewacht tot ik uiteindelijk gezien kon worden. Daar heb ik een verkeerde diagnose gekregen en ben huiswaarts gekeerd. Eenmaal in Nederland aangekomen heeft men dat moeten herstellen.
Heb ik nu een hekel aan alle Fransen?
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:02   #75
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
iedereen kent wel zo'n schokkend zorgverhaal. Dat is echter niet representatief. Ik heb me ook eens met een vrij ernstige kwaal aangeboden in een Frans ziekenhuis. Daar heb ik uren zitten wachten totdat duidelijk werd dat men mij niet ging helpen. Toen ik de volgende dag terugkwam heb ik weer uren gewacht tot ik uiteindelijk gezien kon worden. Daar heb ik een verkeerde diagnose gekregen en ben huiswaarts gekeerd. Eenmaal in Nederland aangekomen heeft men dat moeten herstellen.
het ene praat het andere niet goed
Oud 5 februari 2011, 20:03   #76
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar u bent dus WEL verzorgd. Hij niet.
kizzy is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:04   #77
Hollander

Standaard

Citaat:
Euh? Pardon?
  • Aruba
  • Sint Maarten
  • Zuid-Afrika
  • Curaçao
En in de andere gebieden liet men evenmin achterwege de Nederlandse taal in te voeren, of bent u dat even selectief vergeten? De Nederlanders deden precies wat alle koloniserende naties deden: hun cultuur opleggen. Als Nederland langer aan haar kolonies had kunnen vasthouden en als men nadien niet zo'n verzet had gevoeld tegen de voormalige kolonisator waren er echt wel meer Nederlandstalige gebieden geweest.

Schijnheiligheid siert niet hoor.
En de Belgen waren natuurlijk het toonbeeld van hoe je wél met koloniën om dient te gaan? Over schijnheiligheid gesproken.

Als je eerlijk bent moet je gewoon toegeven dat jij een onredelijk grote hekel aan Nederlanders hebt. Dat mag, dat moet je zelf weten. Maar je zou pas een punt hebben als de doorsnee Duitser, Fransman, Pool, Brit en dergelijke ons óók verschrikkelijke mensen vind. Als dat niet zo is, moet je denk ik toch bij je zelf te rade gaan.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:06   #78
Hollander

Standaard

Citaat:
het ene praat het andere niet goed
kennelijk mag een Nederlands ziekenhuis zo'n fout niet maken bij een Belg, maar een Frans ziekenhuis wel bij een Nederlander.

toch vreemd? Want wij zijn nu de verschrikkelijke 'Ollander.
Hollander is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:07   #79
pinarello
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U laat de mooiste liggen: bij de koeien.

http://www.youtube.com/watch?v=il056Oy-MZU
het is in de walen niet beter hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=5PnLU...eature=related

Laatst gewijzigd door pinarello : 5 februari 2011 om 20:09.
pinarello is offline  
Oud 5 februari 2011, 20:08   #80
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, ze zijn al eeuwen lang ontvoogd.

U vergeet bovendien:
  • ze worden niet zo snel opgejut en weten vaak de nuttige zaken uit een discussie te distilleren.

Soms lijkt het alsof ik Nederlanders (ach, niet enkel Nederlanders hoor) bejubel als een soort van übermenschen, maar eigenlijk lijkt dat zo wanneer ik te maken krijg met gecompliceerde haatvlamingen. Elders valt dat gewoon nooit op. Veel dingen die logica zijn in de wereld zijn punten waarmee veel Vlamingen lijken te worstelen. Jammer.

Verder klopt uw puntje vijf TOTAAL niet.
Dit is uitstekend verwoord. Niets aan toe te voegen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be