![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstaligen doen bijna alles goed met deze strategie voor ogen. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 februari 2011 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() wat weerhoud je?
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand dit gezien op het nieuws vandaag?
Aan het parlement is de Belgische vlag, met mast en al, van de gevel gedonderd en midden op de Wetstraat terecht gekomen. Een teken? ![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er één vlag is in Brussel die zou verdwijnen dan zal het eerder ons Vlaams beestje zijn.
|
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Langzaam maar zeker valt alles uit elkaar. Nu zien ze ook al Vlaamse complotten om het Waals voetbal kapot te maken.
![]() La Capitale: "Vlamingen willen het Waals voetbal dood" http://www.gva.be/nieuws/sport/voetb...tbal-dood.aspx Laatst gewijzigd door daiwa : 8 februari 2011 om 01:53. |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waalse voetbal is al langer overleden.... En zég nu zelf,een grote waalse liga met standard,eupen,charleroi ,virton,bergen én moeskroen spreekt toch meteen iedere europeaan aan.... ![]() ![]() En in broekzele met 28 keer den anderlecht tegen brussels... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rekening houden met het getal is hen totaal vreemd, net zoals in de politiek. |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse stad Brussel of Broekzele waar vele anderstaligen zijn komen wonen gedurende de jaren, en er welkom zijn, verdient geen discriminatie en ook geen voorkeursbehandeling ten opzichte van andere Vlaamse steden. De Vlamingen dienen hun anderstalige landgenoten echter niet te discrimineren omwille van hun taal. De anderstalige Vlamingen dienen het grondgebied van de streek waar ze zijn komen wonen te respecteren. Vroeger dacht ik anders. Ik dacht dat Brussel eigenhandig zou kunnen beslissen over haar status. Maar dat is een onhoudbaar principe. Natuurlijk gaven de Vlamingen in het verleden steeds maar meer toe waardoor dit principe steeds maar moeilijker te hanteren wordt. Bv. derde gewest status... Weet iemand de gevolgen van die status in te schatten ivm eenzijdige autonomieverklaringen. Vergelijk. In Lanaken binnen 20 jaar wonen er 'misschien' meer Nederlanders dan Vlamingen. Het zou toch absurd zijn dat een gemeentelijk referendum dan zou kunnen beslissen dat Lanaken overgeheveld wordt naar Nederland. Dit is nochtans wat men met Brussel poogt te doen al sinds decennia. Eens dit verwezenlijkt zie je vele van de zogezegde ‘Belgicisten’ het aftrappen, de Vlamingen uitlachend, buit onder de arm. Zo komt het me over. Verschillende ' Belgicisten' hebben zich op dit forum tussen de regels door volgens mij verraden. Het zijn valse Belgicisten, vlamingenhaters sommigen zelfs (ik maak een uitzondering voor bv. System, dat is een echte Belgicist. Daarvoor kan ik respect opbrengen). Daarom is mijn mening verandert en heb ik geen zin te behoren tot een volk, een regio, die zo met zich laat sollen. Zijn de Vlaamse politici dan koopbaar of wat? Als dat zo is dient de Vlaming meer uit zijn zetel te komen. Staar u ook niet blind op dat Brussel heeft Vlaams geld nodig heeft en daardoor zou kiezen voor Vlaanderen. Brussel is alles bij elkaar een kleine stad. Die financiering kan elders geregeld worden indien nodig. Haar status als Europese hoofdstad biedt genoeg troeven. Brussel gebruikt dat Vlaamse geld zolang het kan meer niet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2011 om 03:19. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaams is geen taal. Nederlands wel. Mensen die serieus beweren dat ze 'Vlaams' spreken lijken mij een pak schadelijker voor de Vlaamse zaak dan Eberhard. Het is niet alleen simpelweg fout, het speelt ook in de kaart van mensen zoals onderstaande mevrouw:
![]() Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 februari 2011 om 09:54. |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het Vlaamse rompstaatje zonder Brussel werkelijkheid wordt ben ik persoonlijk bereid om op de publiekstribunes van het Vlaamse Parlement (in welke stad dat dan ook moge liggen) een Vlaamse leeuwenvlag in de fik te zetten. Je mag het hebben van mij. Zie mijn onderschrift.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 8 februari 2011 om 10:04. |
![]() |
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Brussel is gewoonweg al veel te lang en veel te veel verfranst (en nu ver-internationaliseerd) om nog als 'Vlaams' te gaan claimen. |
|
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_639:v
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 februari 2011 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
#120 |
Gouverneur
|
![]() Dat hoef ik niet te bereiken. Dat is lang geleden zo bepaald in de akkoorden waar de taalgrenzen afgelijnd zijn geweest. Het is niet omdat zich daar intussen meer en meer Franstaligen hebben gevestigd, dat dat gebied dan ook maar meteen moet overgedragen worden he.
Of wilt u meteen ook voorstellen om hele delen van pakweg Antwerpen, Gent, ... over te dragen aan de groepen die daar in bepaalde wijken een zwaar overwicht hebben behaald? (Marokkanen, Turken, Russisch-sprekenden,etc). De Franstaligen die zich inmiddels in de Vlaamse rand hebben gevestigd, wisten verdomd goed dat dat Vlaams grondgebied was en wat daarvan de consequenties zouden zijn. De Vlamingen die inmiddels nog naar Wallonië zijn uitgeweken, maken er geen enkel probleem van dat zij en hun kinderen op termijn 'Waals' zullen worden. Waarom is dat teveel gevraagd van onze Franssprekende landgenoten? |
![]() |