Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 februari 2011, 22:46   #101
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
't Blijven kinkels van simpel allooi. Je neemt de Franstaligen hoe langer hoe minder kwalijk. Ook bij jou merk ik het Eberhard, vroeger stond je veel kritischer tegenover Franstaligen en durfde je wel eens hun geborneerdheid te bespotten. Eigenlijk komt je er snel op terug, gezien Vlamingen hun eigen vijanden zijn.
Waarom zouden we de Franstaligen kwalijk nemen van hun taal te houden en als voorbereiding op de splitsing die ooit zal komen de defacto taalgrens zo ver mogelijk van Brussel willen leggen?

De Franstaligen doen bijna alles goed met deze strategie voor ogen.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 7 februari 2011, 22:58   #102
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom zouden we de Franstaligen kwalijk nemen van hun taal te houden en als voorbereiding op de splitsing die ooit zal komen de defacto taalgrens zo ver mogelijk van Brussel willen leggen?

De Franstaligen doen bijna alles goed met deze strategie voor ogen.
Het is inderdaad zo dat veel bij hen vanzelfsprekend is, waar veel Vlamingen om lijken te worstelen. Ik vind het zelfs niet erg meer, hoogst jammer. Als de toekomst Franstalig is dan zij het maar zo. Los van politiek en cultuur zitten daar minstens even goed leuke mensen tussen. Het is niet dat mijn genetisch materiaal Nederlandstalig is, dat ben ik alleen zelf.
Scarabaeida is offline  
Oud 7 februari 2011, 23:01   #103
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad zo dat veel bij hen vanzelfsprekend is, waar veel Vlamingen om lijken te worstelen. Ik vind het zelfs niet erg meer, hoogst jammer. Als de toekomst Franstalig is dan zij het maar zo. Los van politiek en cultuur zitten daar minstens even goed leuke mensen tussen. Het is niet dat mijn genetisch materiaal Nederlandstalig is, dat ben ik alleen zelf.
uiteindelijk ga toch verhuizen naar je muze,de nederlanden
Oud 7 februari 2011, 23:02   #104
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
uiteindelijk ga toch verhuizen naar je muze,de nederlanden
De pantoffelheld der éénzinsreacties gaat me dwingen ofzo ? Een laaggeschoolde die nog niet één zin correct kan schrijven, daarvan verwacht ik inderdaad die armoede.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 7 februari 2011 om 23:06.
Scarabaeida is offline  
Oud 7 februari 2011, 23:37   #105
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pantoffelheld der éénzinsreacties gaat me dwingen ofzo ? Een laaggeschoolde die nog niet één zin correct kan schrijven, daarvan verwacht ik inderdaad die armoede.
wat weerhoud je?
Oud 8 februari 2011, 01:34   #106
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Iemand dit gezien op het nieuws vandaag?

Aan het parlement is de Belgische vlag, met mast en al, van de gevel gedonderd en midden op de Wetstraat terecht gekomen. Een teken?
Zeno! is offline  
Oud 8 februari 2011, 01:36   #107
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Aan het parlement is de Belgische vlag, met mast en al, van de gevel gedonderd en midden op de Wetstraat terecht gekomen. Een teken?
Als er één vlag is in Brussel die zou verdwijnen dan zal het eerder ons Vlaams beestje zijn.
solidarnosc is offline  
Oud 8 februari 2011, 01:48   #108
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hazo,den belziek strijkt uit zichzelf de vlag....
Svennies is offline  
Oud 8 februari 2011, 01:51   #109
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als er één vlag is in Brussel die zou verdwijnen dan zal het eerder ons Vlaams beestje zijn.
Geen enkel probleem. Er hoeft er maar één te hangen: aan onze ambassade.
Zeno! is offline  
Oud 8 februari 2011, 01:52   #110
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hazo,den belziek strijkt uit zichzelf de vlag....
Langzaam maar zeker valt alles uit elkaar. Nu zien ze ook al Vlaamse complotten om het Waals voetbal kapot te maken.

La Capitale: "Vlamingen willen het Waals voetbal dood"

http://www.gva.be/nieuws/sport/voetb...tbal-dood.aspx

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 februari 2011 om 01:53.
daiwa is offline  
Oud 8 februari 2011, 02:05   #111
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Langzaam maar zeker valt alles uit elkaar. Nu zien ze ook al Vlaamse complotten om het Waals voetbal kapot te maken.

La Capitale: "Vlamingen willen het Waals voetbal dood"

http://www.gva.be/nieuws/sport/voetb...tbal-dood.aspx
Lap,komen ze wééral te laat met hun conclusie...

Het waalse voetbal is al langer overleden....

En zég nu zelf,een grote waalse liga met standard,eupen,charleroi ,virton,bergen én moeskroen spreekt toch meteen iedere europeaan aan....

En in broekzele met 28 keer den anderlecht tegen brussels...
Svennies is offline  
Oud 8 februari 2011, 02:12   #112
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Lap,komen ze wééral te laat met hun conclusie...

Het waalse voetbal is al langer overleden....
Wallonié telt nog amper twee ploegen in eerste klasse, Vlaanderen 15, maar toch willen ze evenveel Franstaligen als Vlamingen in allerlei bestuursorganen.
Rekening houden met het getal is hen totaal vreemd, net zoals in de politiek.
daiwa is offline  
Oud 8 februari 2011, 02:50   #113
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoeveel keer is er in deze draad alleen nu al niet gezegd dat de taal er niet toe doet ?
Het gaat om grondgebied inderdaad!!! Dat er in Vlaanderen een niet-Nederlandstalige stad ligt betekent niet dat die stad zich kan afscheuren van Vlaanderen door een plaatselijk referendum te doen. Dat zou een internationaal precendent creeëren dat tot grensconflicten leidt. Brusselaars zijn in het verleden verwend geweest op dat gebied door een lakse houding van Vlamingen waar door ze zijn gaan denken dat kolonisatie dient gevolgd te worden door afsplitsing. Dit is onrespectvol naar de Vlaamse gastheer toe. Gevraagd wordt van de Brusselaars respect voor de regio waar ze zijn komen wonen door het grondgebied van die regio in tact te laten.

De Vlaamse stad Brussel of Broekzele waar vele anderstaligen zijn komen wonen gedurende de jaren, en er welkom zijn, verdient geen discriminatie en ook geen voorkeursbehandeling ten opzichte van andere Vlaamse steden. De Vlamingen dienen hun anderstalige landgenoten echter niet te discrimineren omwille van hun taal. De anderstalige Vlamingen dienen het grondgebied van de streek waar ze zijn komen wonen te respecteren.

Vroeger dacht ik anders. Ik dacht dat Brussel eigenhandig zou kunnen beslissen over haar status. Maar dat is een onhoudbaar principe. Natuurlijk gaven de Vlamingen in het verleden steeds maar meer toe waardoor dit principe steeds maar moeilijker te hanteren wordt. Bv. derde gewest status... Weet iemand de gevolgen van die status in te schatten ivm eenzijdige autonomieverklaringen.

Vergelijk. In Lanaken binnen 20 jaar wonen er 'misschien' meer Nederlanders dan Vlamingen. Het zou toch absurd zijn dat een gemeentelijk referendum dan zou kunnen beslissen dat Lanaken overgeheveld wordt naar Nederland. Dit is nochtans wat men met Brussel poogt te doen al sinds decennia. Eens dit verwezenlijkt zie je vele van de zogezegde ‘Belgicisten’ het aftrappen, de Vlamingen uitlachend, buit onder de arm. Zo komt het me over. Verschillende ' Belgicisten' hebben zich op dit forum tussen de regels door volgens mij verraden. Het zijn valse Belgicisten, vlamingenhaters sommigen zelfs (ik maak een uitzondering voor bv. System, dat is een echte Belgicist. Daarvoor kan ik respect opbrengen). Daarom is mijn mening verandert en heb ik geen zin te behoren tot een volk, een regio, die zo met zich laat sollen. Zijn de Vlaamse politici dan koopbaar of wat? Als dat zo is dient de Vlaming meer uit zijn zetel te komen.

Staar u ook niet blind op dat Brussel heeft Vlaams geld nodig heeft en daardoor zou kiezen voor Vlaanderen. Brussel is alles bij elkaar een kleine stad. Die financiering kan elders geregeld worden indien nodig. Haar status als Europese hoofdstad biedt genoeg troeven. Brussel gebruikt dat Vlaamse geld zolang het kan meer niet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2011 om 03:19.
Johan Bollen is offline  
Oud 8 februari 2011, 09:41   #114
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Volstrekt onnodig.

Iedere Vlaming spreekt Frans. Buiten dat is Vlaams geen taal.
Minder en minder Vlamingen spreken Frans. En uiteraard is Vlaams een taal. De kemels die u hier alweer slaat vanwege u rabiate haat tegenover de Vlaming is werkelijk hilarisch. Racisme zorgt blijkbaar voor paardekleppen bij Eberhard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 8 februari 2011, 09:52   #115
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Vlaams is geen taal. Nederlands wel. Mensen die serieus beweren dat ze 'Vlaams' spreken lijken mij een pak schadelijker voor de Vlaamse zaak dan Eberhard. Het is niet alleen simpelweg fout, het speelt ook in de kaart van mensen zoals onderstaande mevrouw:

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 februari 2011 om 09:54.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 8 februari 2011, 10:03   #116
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem. Er hoeft er maar één te hangen: aan onze ambassade.
Als het Vlaamse rompstaatje zonder Brussel werkelijkheid wordt ben ik persoonlijk bereid om op de publiekstribunes van het Vlaamse Parlement (in welke stad dat dan ook moge liggen) een Vlaamse leeuwenvlag in de fik te zetten. Je mag het hebben van mij. Zie mijn onderschrift.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 8 februari 2011 om 10:04.
Zwartengeel is offline  
Oud 8 februari 2011, 10:09   #117
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Brussel is Broekzele en dus eigenlijk Vlaams, dat de franstalligen het maar afbollen en en van Mons of Charleroi hun hoofdstad maken.
Dat is onrealistisch gezever. Zo kun je nog tal van gebieden gaan claimen omdat die ooit Vlaams geweest zijn. Waar ga je dan stoppen? Zo kunnen de Italianen net zo goed een reuzenstuk van Europa gaan opeisen omdat dat ooit tot het Romeinse rijk behoort heeft.
Brussel is gewoonweg al veel te lang en veel te veel verfranst (en nu ver-internationaliseerd) om nog als 'Vlaams' te gaan claimen.
kizzy is offline  
Oud 8 februari 2011, 10:10   #118
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Dat is onrealistisch gezever. Zo kun je nog tal van gebieden gaan claimen omdat die ooit Vlaams geweest zijn. Waar ga je dan stoppen? Zo kunnen de Italianen net zo goed een reuzenstuk van Europa gaan opeisen omdat dat ooit tot het Romeinse rijk behoort heeft.
Brussel is gewoonweg al veel te lang en veel te veel verfranst (en nu ver-internationaliseerd) om nog als 'Vlaams' te gaan claimen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
En over dertig �* vijftig jaar is het: "De rand is niet langer Vlaams en zal het ook nooit meer worden. Van Aalst, Mechelen en Leuven moet hij echter met zijn grijpgrage pollekens afblijven."

1. Brussel is een onderdeel van Vlaanderen. Of daar nu veel anderstaligen wonen, doet daar niets aan af.
  2. Het is ook de motor van de verfransing. Elke vorm van controle over Brussel opgeven, betekent uiteindelijk de verfransing van heel Halle-Vilvoorde (en verder).
Zwartengeel is offline  
Oud 8 februari 2011, 10:10   #119
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Vlaams is geen taal. Nederlands wel. Mensen die serieus beweren dat ze 'Vlaams' spreken lijken mij een pak schadelijker voor de Vlaamse zaak dan Eberhard. Het is niet alleen simpelweg fout, het speelt ook in de kaart van mensen zoals onderstaande mevrouw:

Elke taal heeft een iso code. En kijk nu toch. Vlaams staat daar toch wel tussen zeker. Vlaams is een taal, zo simpel is dat. Dat is helemaal niet schadelijk, dat speelt helemaal in niemands kaart. Het is gewoon een feit.

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_639:v
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 februari 2011 om 10:11.
fox is offline  
Oud 8 februari 2011, 10:14   #120
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Hoe ga je met deze instelling:

dit bereiken:

?
Dat hoef ik niet te bereiken. Dat is lang geleden zo bepaald in de akkoorden waar de taalgrenzen afgelijnd zijn geweest. Het is niet omdat zich daar intussen meer en meer Franstaligen hebben gevestigd, dat dat gebied dan ook maar meteen moet overgedragen worden he.

Of wilt u meteen ook voorstellen om hele delen van pakweg Antwerpen, Gent, ... over te dragen aan de groepen die daar in bepaalde wijken een zwaar overwicht hebben behaald? (Marokkanen, Turken, Russisch-sprekenden,etc).

De Franstaligen die zich inmiddels in de Vlaamse rand hebben gevestigd, wisten verdomd goed dat dat Vlaams grondgebied was en wat daarvan de consequenties zouden zijn. De Vlamingen die inmiddels nog naar Wallonië zijn uitgeweken, maken er geen enkel probleem van dat zij en hun kinderen op termijn 'Waals' zullen worden. Waarom is dat teveel gevraagd van onze Franssprekende landgenoten?
kizzy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be